Ei tule meistä paria: Mies haluaa että mennään korpeen sähköttömälle mökille, jossa vesikin saadaan vain kaivosta!
Miesystävä ällistyi, kun en suostunut lähtemään. Argumentoi pitkään, että kyllä hänen äitinsä ja veljen vaimokin ihan hyvin siellä pärjäävät (se on miehen suvun mökki, käyvät vuorotellen). Käskin hänen ottaa sitten mielummin äitinsä tai kälynsä mukaan, ei minua.
Sähkötön mökki? Ilman juoksevaa vettä? Ei voi olla normaalia enää nykyään!
Kommentit (213)
Nämä on niitä, joiden mielestä mökkeilyn tunnelmaan kuuluu keskellä yötä taskulampun kanssa ulkohuussiin kömpiminen ja jossa kahvinkeittokin on oma operaationsa,koska sähköä ei ole, Uimarantakin näillä mökeillä on yleensö mutainen,umpeenkasvanut ja uimakelvoton. Ja kuka siellä työleirillä uida ehtisikään.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin kyllä. Olen nainen.
Pimeässä on hyvä naida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on cityihmisiä ja toiset taas ei..
Arvasin, ettei mennyt kauaa, kun joku keksii ulinan cityihmisistä. Nimenomaan cityihmiset etsii näitä mahdollisimman askeettisia mökkejä, koska heille se on elämys. Äitini on syntynyt maalla, kasvanut maalla ja kasvattanut meidät isäni luona maalla. Hän ei ikimaailmassa suostuisi menemään mökkiin, jossa ei ole sähköjä ja juoksevaa vettä!
Ääh. Ei tämäkään nyt ihan nappiin mennyt. Kun puhutaan asioista yleisellä tasolla ja joku tulee kumoamaan sen yksittäisellä kokemukselaan, se kertoo todella usein mistä?
Ei taida kuule olla ihan yksittäinen kokemus. Olen itse asunut koko lapsuuden ja nuoruuden alkeellisissa oloissa eikä korpimökissä ole minulle mitään elämyksellistä. No, ainakin tiedän miten saan homman toimimaan rutiinilla ilman juoksevaa vettä ja sähköjä. Menee vaan rutosti aikaa tuohon puuhasteluun. Mieluummin uisin, veneilisin ja liikkuisin luonnossa senkin ajan kun sinne korpeen nyt kerran on menty.
Ja minä taas olen kasvanut lapsuuteni alkeellisissa oloissa maalla, ja rakastan tuollaisia mökkejä.
Vierailija kirjoitti:
Hienohelma oot! Mikä ihanampaa ku alkeellinen mökki? Ihanan tunnelmainen pimeällä. Ainoa varjo on ulkohuussi.
Unohtamatta hyttysiä! En menisi, olen niille allerginen ja pahasti
Vierailija kirjoitti:
Mulle mökkeilevä mies olisi muutenkin turn off. En jaksaisi sitä, miten vapaa-aika pyörii mökin ympärillä. Haluan patikoimaan. Mökit ovat nössöille, tosimies nukkuu teltassa ja selviytyy Norjan olosuhteissa vikisemättä. Ei onnistu kovin monelta suomalaismieheltä. Todellisuudessa melkein kaikki mökkeilevät miehet juovat humalahakuisesti ja ovat liikunnallisesti passiivisia. Mökkimiehelle halkojen hakkaaminen 30 min on jo liikunnallinen suoritus. Joo, ei kiitos.
Oi, mä rakastin telttailua. Joka kesä reissattiin pohjois-Norjassa, pisimmillään kuukauden ajaksi kasattiin teltta joka yöksi. Kerran Øksfjordin ikiroudalle, sen muistaa kyllä. Neljänkympin kohdalla mukavuudenhalu voitti ja siirryttiin vaniin. Nykyään reissataan jo 3 kk ja on ne sähköt. Toisen sähköttömälle mökille lähtisin vain jos mies tiskaisi ja kokkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, ettei mennyt kauaa, kun joku keksii ulinan cityihmisistä. Nimenomaan cityihmiset etsii näitä mahdollisimman askeettisia mökkejä, koska heille se on elämys. Äitini on syntynyt maalla, kasvanut maalla ja kasvattanut meidät isäni luona maalla. Hän ei ikimaailmassa suostuisi menemään mökkiin, jossa ei ole sähköjä ja juoksevaa vettä!
Eihän tuo mikään ulina ollut, toteamus vain. Ihan totta, toiset tykkää, toiset ei.
Vierailija kirjoitti:
Vesi tulee kaivosta? Ohan se parempi ku esim pk seudulle se tulee järvestä.
Täytyykin mennä Päijänteeseen kuselle jotta helsinkiläiset saavat juomavettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh. Ei tämäkään nyt ihan nappiin mennyt. Kun puhutaan asioista yleisellä tasolla ja joku tulee kumoamaan sen yksittäisellä kokemukselaan, se kertoo todella usein mistä?
Minäkin kasvoin maaseudulla ja en todellakaan mene mihinkään kusiseen ulkohuusi/kaivo/kynttilämökkiin "viihtymään".
Kiitos ei kiitos.
Minä kasvoin maaseudulla, ja rakastan meidän mökkiä, jossa ei ole sähköjä eikä juoksevaa vettä.
Minulle riitti, että toinen mummola oli tuollainen kivikautinen kolhoosi.
Ei enää ikinä mihinkään reiälle sontimaan pimeässä.
Ajokortiton kaupunkilaispuolisoni haaveilee tuollaisesta loukosta.
Olen sanonut, että hanki vaan, minä en kuskaa, en remontoi, en vietä aikaani työleirilläsi.
Hei Barbie. Elä sinä hattarahöttö unelmissasi, minä lähden kuokkimaan perunoita ja kitkemään rikkaruohoja.
Mä voin kertoo että mikään unelma ei konkretisoidu tekemättä sen eteen mitään. Toiseksi sun aivot dementoituu jos sä et käytä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle mökkeilevä mies olisi muutenkin turn off. En jaksaisi sitä, miten vapaa-aika pyörii mökin ympärillä. Haluan patikoimaan. Mökit ovat nössöille, tosimies nukkuu teltassa ja selviytyy Norjan olosuhteissa vikisemättä. Ei onnistu kovin monelta suomalaismieheltä. Todellisuudessa melkein kaikki mökkeilevät miehet juovat humalahakuisesti ja ovat liikunnallisesti passiivisia. Mökkimiehelle halkojen hakkaaminen 30 min on jo liikunnallinen suoritus. Joo, ei kiitos.
Oi, mä rakastin telttailua. Joka kesä reissattiin pohjois-Norjassa, pisimmillään kuukauden ajaksi kasattiin teltta joka yöksi. Kerran Øksfjordin ikiroudalle, sen muistaa kyllä. Neljänkympin kohdalla mukavuudenhalu voitti ja siirryttiin vaniin. Nykyään reissataan jo 3 kk ja on ne sähköt. Toisen sähköttömälle mökille lähtisin vain jos mies tiskaisi ja kokkaisi.
Ihme nössöilyä! Tosimies nukkuu Norjassa ulkona ilman telttaa kesät talvet 🥶
"jossa vesikin saadaan vain kaivosta!"
Kaivovesi on parhautta verrattuna likaiseen jokiveteen, jota monissa kaupungeissa juodaan.
Ei taida kuule olla ihan yksittäinen kokemus. Olen itse asunut koko lapsuuden ja nuoruuden alkeellisissa oloissa eikä korpimökissä ole minulle mitään elämyksellistä. No, ainakin tiedän miten saan homman toimimaan rutiinilla ilman juoksevaa vettä ja sähköjä. Menee vaan rutosti aikaa tuohon puuhasteluun. Mieluummin uisin, veneilisin ja liikkuisin luonnossa senkin ajan kun sinne korpeen nyt kerran on menty.