Ei tule meistä paria: Mies haluaa että mennään korpeen sähköttömälle mökille, jossa vesikin saadaan vain kaivosta!
Miesystävä ällistyi, kun en suostunut lähtemään. Argumentoi pitkään, että kyllä hänen äitinsä ja veljen vaimokin ihan hyvin siellä pärjäävät (se on miehen suvun mökki, käyvät vuorotellen). Käskin hänen ottaa sitten mielummin äitinsä tai kälynsä mukaan, ei minua.
Sähkötön mökki? Ilman juoksevaa vettä? Ei voi olla normaalia enää nykyään!
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Niin no et vaan mene sinne. Meilläkin on tuollainen "mökki" jossa ei ole sähköä eikä edes kaivoa. Saaressa. Helvetisti hyttysiä. En mene sinne ikinä. Mies ja poika käy siellä kalastamassa. Ei siellä minua tarvita. Kiva olla yksin kotona. Kaupungissa.
Niinno sekin on ihan hyvä että saa välillä omaa aikaa, molemmille, ja hienoa jos homma toimii niin ettei ketään patistella mihinkään eikä pahastuta turhaan toisen lähtemisestä eikä kotiin jäämisestä.
Mun mies alkoi haaveilla mökistä järven rannalla. Sanoin heti että JOS sellainen hankittaisiin, siellä pitäisi olla kaikki samat mukavuudet kuin kotona. Sellainen sitten hankittiin. Ei se kunnallisessa vesi- ja viemäriverkostossa ole mutta nykyajan vaatimusten mukaiset järjestelmät on ja se oma kaivo auttaa paljon siinäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle mökkeilevä mies olisi muutenkin turn off. En jaksaisi sitä, miten vapaa-aika pyörii mökin ympärillä. Haluan patikoimaan. Mökit ovat nössöille, tosimies nukkuu teltassa ja selviytyy Norjan olosuhteissa vikisemättä. Ei onnistu kovin monelta suomalaismieheltä. Todellisuudessa melkein kaikki mökkeilevät miehet juovat humalahakuisesti ja ovat liikunnallisesti passiivisia. Mökkimiehelle halkojen hakkaaminen 30 min on jo liikunnallinen suoritus. Joo, ei kiitos.
Meille miehille miesvihainen, yleistävä ja omaan napaan keskittyvä nainen on turnoff.
Siis eikai sinne mökille ole tarkoitus pysyvästi muuttaa? Ei nyt pari mökkiyötä alkeellisemmalla mökillä voi olla mikään kynnyskysymys suhteen alkamiselle. Eri asia jos mies haaveilisi jostain omavaraiselämästä mökillä vakituisesti asuen, niin silloin ei arvot välttämättä kohtaisi.
Voi lähtisin heti. Meillä miehen perheen mökki on just sellanen kliininen uusi lasikuutio, jossa istutaan terassilla tuijottamassa tablettia ja puhelinta. Herää kysymys, mikä järki on edes lähteä mökille.
Suosittelen kokeilemaan, voit vaikka tykätä, kun saa olla pari päivää ilman sähköä. Jos et ja mökki on kynnyskysymys niin ainahan voit erota. Ei kaikista ole mökkeilijöiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle mökkeilevä mies olisi muutenkin turn off. En jaksaisi sitä, miten vapaa-aika pyörii mökin ympärillä. Haluan patikoimaan. Mökit ovat nössöille, tosimies nukkuu teltassa ja selviytyy Norjan olosuhteissa vikisemättä. Ei onnistu kovin monelta suomalaismieheltä. Todellisuudessa melkein kaikki mökkeilevät miehet juovat humalahakuisesti ja ovat liikunnallisesti passiivisia. Mökkimiehelle halkojen hakkaaminen 30 min on jo liikunnallinen suoritus. Joo, ei kiitos.
Meille miehille miesvihainen, yleistävä ja omaan napaan keskittyvä nainen on turnoff.
Voit puhua vain teidän kaljamaihaisesta joukosta. Olen naimisissa erittäin timmissä kuosissa olevan kunnollisen ja raittiin miehen kanssa. Fyysinen kunto näkyy ja tuntuu ;)
Vierailija kirjoitti:
Voi lähtisin heti. Meillä miehen perheen mökki on just sellanen kliininen uusi lasikuutio, jossa istutaan terassilla tuijottamassa tablettia ja puhelinta. Herää kysymys, mikä järki on edes lähteä mökille.
Suosittelen kokeilemaan, voit vaikka tykätä, kun saa olla pari päivää ilman sähköä. Jos et ja mökki on kynnyskysymys niin ainahan voit erota. Ei kaikista ole mökkeilijöiksi
Eiköhän ihminen tiedä jo etukäteen, tykkääkö tuollaisesta vai ei. Mikä ihmeen tarve suomalaisella on tuputtaa jotain paskahuussielämää muillekin jonain normaalina ja kokeilemisen arvoisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit puhua vain teidän kaljamaihaisesta joukosta. Olen naimisissa erittäin timmissä kuosissa olevan kunnollisen ja raittiin miehen kanssa. Fyysinen kunto näkyy ja tuntuu ;)
Mitä sitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellekö miesvihainen, yleistävä ja omaan napaan keskittyvä nainen ei ole turn offi?
En menisi. Miehelläni on tuollainen kohtuullisen matkan päässä. Olen linjannut että päiväseltään voin käydä, mutta yöksi en mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista mentaaliakrobatiaa saa käyttää, että tuossa näkee mitään miesvihamielistä saati omaan napaan keskittyvää. Tietysti pariskunnan täytyy sopia yhteen. Jos toinen haluaa löhötä mökillä ja toinen haluaa tarpoa 25 km ylämäkeen, niin sanomattakin selvää ettei vapaa-ajan tottumukset istu yhteen. Ennen kaikkea raittiuskysymykset ovat tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse vietin lapsuuteni kesät vedettömällä mökillä (sähköt sentään oli), ja aikuisena arvostan juoksevaa vettä todella paljon.
Edelleenkään en ymmärrä, miksi lomalla pitäisi varta vasten mennä jonnekin olemaan hankalammin kuin kotona, eli että kaikki peseytymiseen liittyvä vaatii hirveästi esivalmisteluita, samoin tiskaaminen.
Yhden yön olen viettänyt mökillä, josta puuttui vedet ja sähköt, ja se kokemus riitti loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies alkoi haaveilla mökistä järven rannalla. Sanoin heti että JOS sellainen hankittaisiin, siellä pitäisi olla kaikki samat mukavuudet kuin kotona. Sellainen sitten hankittiin. Ei se kunnallisessa vesi- ja viemäriverkostossa ole mutta nykyajan vaatimusten mukaiset järjestelmät on ja se oma kaivo auttaa paljon siinäkin asiassa.
Mutta eikö olisi sama myydä koti ja käyttää ne+mökkirahat ihan vakituiseen asumukseen järven rannalla, jossa viihtyy ympäri vuoden eikä tarvitse ylläpitää kahta kiinteistöä? En ymmärrä pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö olisi sama myydä koti ja käyttää ne+mökkirahat ihan vakituiseen asumukseen järven rannalla, jossa viihtyy ympäri vuoden eikä tarvitse ylläpitää kahta kiinteistöä? En ymmärrä pointtia.
No kun siellä järven rannalla ei ole lapsille kelvollisia kouluja, harrastuksia ja kavereita. Aikuisten töistä puhumattakaan, ja ei, etätyöt eivät todellakaan ole ratkaisu, eivät ole edes mun puolisolle joka on IT-alalla.
Ja just ne arvaamattomat sähkökatkot olivat maalla omakotitalossa asuessa kaikkein kamalinta. Meille ei tullut silloin vettäkään, kun porakaivon pumppu ei toiminut. En vaan kestänyt sitä. Nyt asutaan taas kaupungissa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talven yli jossain järjettömässä pimeydessä ja lumikasojen keskellä? Aika vähän ihmiset mökkeilevät enää talvella ja ihan syystä.
Ja sinä naisena haluaisit johonkin mahdollisimman kalliiseen paikkaan nauttimaan palveluista jotka mies maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi. Kantovesi ok, mutta sähköttömyys ei.
No mikä siinä sähköttömyydessä on niin kauheaa?
Kylmäkaapin ja lieden saa toimimaan kaasulla. Valot kasulla, öljyllä tai kynttilöillä (päreitä en suosittele kuin kuriositeettina). Taskuun tai otsaan ledlamppu, jos tarvii hetkellistä kirkkautta.
Puhelimet toimii akulla + lisäakulla autosta voi ladata.
Mutta oliko mökissä kaasu? Ei varmaan, koska asiasta ei ainakaan mainita ja jos on kaasu käytössä, ei sähköttömyys tietenkään ole ongelma.
No ei tarvi kaikkien tykätä mökkeilystä. Varmasti löydät mökittömän miehen.
Itse tykkäsin kun aloin seurustella ja käytiin miehen suvun mökillä ulkosaaristossa. Siellä ei ollut sähköä ja vesi kannettiin kaivosta. Saari oli niin kaunis, kuin postikortista! Nykyään meillä on oma mökki maaseudulla. Yli satavuotias hirsitalo. Rakastan saunoa ulkosaunassa, tarkkailla luontoa ja kuljeskella kirkkaina kuutamoöinä kasteisella niityllä. Talvella tähdet loistaa kirkkaina ja näkee linnunradan. Suden ulvonnan voi jopa joskus kuulla kun hiipii huussiin yöllä..