Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtaosa hybridi autolla ajavista ei osaa ajaa hybridi autolla.

Vierailija
29.08.2025 |

Heillä on siis hybridi mutta he ajavat siten että he kiihdyttävät liian kovaa ja he ajavat liian kovaa joten silloin he eivät aja juurikaan akulla vaan he ajavat bensalla. Näille ihmisille hybridi autot ei sovi ja heillä on täysin turhaa hybridi auto kun he ajavat kuin polttiksella ajaisivat. 

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hybridillä pitää kiihdyttää hiljaa jotta kiihdytys tapahtuu pelkästään akulla ja hybridillä vauhti pitää olla tasainen jotta mennää akulla. Liian kovat kiihdytykset ei sovi hybrideille.

Jaa. Meillä hybridi vaihtaa bensaan vasta kun akuista loppuu virta. Muuten mennään pelkästään akuilla riippumatta siitä kuinka kovaa kiihdyttää tai mikä on ajonopeus.

Teillä taitaa olla vanha hybridi? Minun hybridi on vuosimallia 2022 ja se vaihtaa polttiksesta sähkölle kesken ajon. Voi ajaa toki pelkällä akulla jos painaa nappia. Nopeaa kun kiihdyttää niin akut on äkkiä tyhjät.

Uudempi kuin sulla. Ihan itse voi valita millaisella modella ajaa. Meidän käytöllä riittää sähkö ilman et

Sä et osaa ajaa taloudellisesti. Taloudellinen ajo on tasaista ajoa ilman että kiihdytetään kovaa. Minulla on hybridi vuosimallia 2024

Siis autolla ajamisessa oleellista ei ole taloudellisuus vaan se, että pääsee mahdollisimman nopeasti perille joustavalla muut huomioivalla ajotyylillä eika olemalla tien tukkeena.

Vierailija
42/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin iso osa porukasta yrittää ajaa hybridillä kuin täyssähköllä kun tulee se ahaa-elämys kuinka halpaa sähköllä ajo on. Sitten on moottori ruosteessa ja se pikkuruinen ajoakku vaihtokunnossa varsin nopeasti.

Iso osa ajaa hybridillä kuin täys polttomoottoriautolla. Hybridi autolla pitäisi välttää jarrupolkimen painamista ja nopeita kiihdytyksiä. Mun hybridi on itselataava ja vuosimallia 2022. 

Ajan tosi pihisti eli pyrin ajamaan niin rauhallisesti että ajan mahdollisimman paljon akuilla joten kulutus on noin 3 litraa satasella mulla.

Mitenkäs kun ne akut latautuu jarruttaessa?

Huoh näin huonosti tiedät taloudellisesta ajosta :D Jarrua kun painat niin sun vauhti hidastuu nopeasti, anna sen auton liukua eli ota jalka pois kaasulta niin pääset pidemmälle ja akut latautuu samalla eikä sitä jarrua tarvitse painaa. Meille opetettiin autokoulussa että sitä surkeampi kuski on mitä enemmän se joutuu painamaan jarrupoljinta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hybridillä pitää kiihdyttää hiljaa jotta kiihdytys tapahtuu pelkästään akulla ja hybridillä vauhti pitää olla tasainen jotta mennää akulla. Liian kovat kiihdytykset ei sovi hybrideille.

No riippuu varmaan hybridistö, kuinka paljon se ajaa akuilla.

Mulla on hybridi auto ja mun pitää kiihdyttää tosi hitaasti jotta se kiihtyy sähköllä, tämän takia kiihdytän tosi hitaasti esim valoista. Tankkasin viimeksi kesäkuussa tankin täytee 50 eurolla ja vielä on vähän polttoainetta tankissa vaikka olen työmatkoja ajellu. Itselatavaa hybridi on minulla.

M34

En tosiaan halua olla liikenteen tukkeena sen takia, että pitää lähteä sähköllä. Tämäkö on syynä siihen, ettei li

En mä ole poju vaan kuuskymppinen mummeli.😉

Vierailija
44/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin iso osa porukasta yrittää ajaa hybridillä kuin täyssähköllä kun tulee se ahaa-elämys kuinka halpaa sähköllä ajo on. Sitten on moottori ruosteessa ja se pikkuruinen ajoakku vaihtokunnossa varsin nopeasti.

Iso osa ajaa hybridillä kuin täys polttomoottoriautolla. Hybridi autolla pitäisi välttää jarrupolkimen painamista ja nopeita kiihdytyksiä. Mun hybridi on itselataava ja vuosimallia 2022. 

Ajan tosi pihisti eli pyrin ajamaan niin rauhallisesti että ajan mahdollisimman paljon akuilla joten kulutus on noin 3 litraa satasella mulla.

Huoh näin huonosti tiedät taloudellisesta ajosta :D Jarrua kun painat niin sun vauhti hidastuu nopeasti, anna sen auton liukua eli ota ja

Niinhän mä teenkin tai käyrän moottorijarrutusta, mutta jossain vaiheessa sitä jarruakin on polkastava ettei törmää kehenkään.

Vierailija
45/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiden tukot vois käyttää julkisia. Ihan liikenteen sujuvuuden kannalta.

Vierailija
46/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meillä hybridi vaihtaa bensaan vasta kun akuista loppuu virta. Muuten mennään pelkästään akuilla riippumatta siitä kuinka kovaa kiihdyttää tai mikä on ajonopeus.

Teillä taitaa olla vanha hybridi? Minun hybridi on vuosimallia 2022 ja se vaihtaa polttiksesta sähkölle kesken ajon. Voi ajaa toki pelkällä akulla jos painaa nappia. Nopeaa kun kiihdyttää niin akut on äkkiä tyhjät.

Uudempi kuin sulla. Ihan itse voi valita millaisella modella ajaa. Meidän käytöllä riittää sähkö ilman et

Sä et osaa ajaa taloudellisesti. Taloudellinen ajo on tasaista ajoa ilman että kiihdytetään kovaa. Minulla on hybridi vuosimallia 2024

Miksi mun pitäisi ajaa taloudellisesti?

Vierailija
47/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se sua ap kiinnostaa?

Vierailija
48/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap voi painua helvettiin. taloudellisesti ajaen. 

Vierailija
49/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän mä teenkin tai käyrän moottorijarrutusta, mutta jossain vaiheessa sitä jarruakin on polkastava ettei törmää kehenkään.

Riittävän ison turvavälin kun pitää niin ei matka ajossa tarvitse jarruttaa oikeastaan koskaan.  Kaupunki alueella joutuu jarruttelemaan mutta jos näkee että on punaset valot edessä niin jalka pois kaasulta hyvissä ajoin jne. 

Vierailija
50/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän hauskaa onkin,kun luullaan et köröttelen hitaasti bensaa säästäen hybridillä, sit ihmetellään liikennevaloissa tai missä lie,kun ei päässykkää hybridin ohi kun painan kaasua.

Vierailija
51/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyrbidi on parsa auto

Vierailija
52/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinopeutta ajavat ovat vaarallisia kuskeja. Kännissä varmaan.

Vierailija
53/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu varmaan hybridistö, kuinka paljon se ajaa akuilla.

Mulla on hybridi auto ja mun pitää kiihdyttää tosi hitaasti jotta se kiihtyy sähköllä, tämän takia kiihdytän tosi hitaasti esim valoista. Tankkasin viimeksi kesäkuussa tankin täytee 50 eurolla ja vielä on vähän polttoainetta tankissa vaikka olen työmatkoja ajellu. Itselatavaa hybridi on minulla.

M34

Juuri näin. Rypdidillä pitää ensin aina varsinkin kaupunkiruuhkassa jäädä vähäksi aikaa keräämään sähkön voimi

Ohitan kaltaisesi nysvärit aina välittömästi -vaikka sitten "luovia" ajolinjoja käyttäen.

Ja mikä eniten teitä ärsyttää: ilman mitään tunnekuohuja. Odotan kunnes pääsen ohi -ja se ei kauaa kestä- ja jatkan sitten menoani.

Joskus te ilmaisette alistumistanne nöyryyttä siitä että etevämpänne ajoi ohi vilkuttamalla valoja ja soittamalla torvea. Se tarkoittaa että "Osaisinpa minäkin noin hiennosti jättää hidastelijat tehokkaasti mutta turvallisesti taakseni."

Vierailija
54/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis autolla ajamisessa oleellista ei ole taloudellisuus vaan se, että pääsee mahdollisimman nopeasti perille joustavalla muut huomioivalla ajotyylillä eika olemalla tien tukkeena."

Toivottavasti sulla ei ole ajokorttia. Tohdinko kysyä sinulta että tiedätkö mitä tarkoittaa nopeusrajoitus tai tiedätkö mikä on oikea turvaväli edessä ajavaan vaikka 80 nopeudessa kesällä?

Vierailija
55/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittävän ison turvavälin kun pitää niin ei matka ajossa tarvitse jarruttaa oikeastaan koskaan.  Kaupunki alueella joutuu jarruttelemaan mutta jos näkee että on punaset valot edessä niin jalka pois kaasulta hyvissä ajoin jne. 

aSilti pitää jarruttaa jossain vaiheessa. Huvittaa hiljaseen aikaan suunnattomasti valoihin hyvissä ajoin hidastavat taloudelliset autoilijat, jotka ei tajua, että niissä valoissa on liiketunnistin ja ne vaihtuvat vihreälle, kun olet tarpeeksi lähellä. Ei kun aletaan ryömiä punaisiin valoihin monta sataa metriä aikaisemmin ja ootellaan, jos ne valot vaikka sopivasti vaihtuisi vihreälle, kun oot siinä lähellä.

Vierailija
56/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alinopeus on nopeusrajoitusten mukaan ajamista.

Ylinopeus ei ole nopeusrajoitusten mukaan ajamista vaan silloin ajetaan yli suurimman sallitun nopeuden ja se on laitonta.

Vierailija
57/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siis autolla ajamisessa oleellista ei ole taloudellisuus vaan se, että pääsee mahdollisimman nopeasti perille joustavalla muut huomioivalla ajotyylillä eika olemalla tien tukkeena."

Toivottavasti sulla ei ole ajokorttia. Tohdinko kysyä sinulta että tiedätkö mitä tarkoittaa nopeusrajoitus tai tiedätkö mikä on oikea turvaväli edessä ajavaan vaikka 80 nopeudessa kesällä?

No, mitä nyt ollut C-kortti 40 vuotta, sakkoja ja kolareita nolla. Päättele saiitä jotain.

Vierailija
58/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh näin huonosti tiedät taloudellisesta ajosta :D Jarrua kun painat niin sun vauhti hidastuu nopeasti, anna sen auton liukua eli ota ja

Hybridissä kun painaa jarrua niin akku latautuu silloin. Vasta kun todella voimakkaasti painaa jarrua niin silloin ei kaikki energia mene ajoakkuun vaan muuttuu jarruissa lämmöksi.

Vierailija
59/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alinopeus on nopeusrajoitusten mukaan ajamista.

Ylinopeus ei ole nopeusrajoitusten mukaan ajamista vaan silloin ajetaan yli suurimman sallitun nopeuden ja se on laitonta.

Hui kauheeta, mä vapisen, kun "liikennepoliisi" pelottelee. 😱

Vierailija
60/84 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aSilti pitää jarruttaa jossain vaiheessa. Huvittaa hiljaseen aikaan suunnattomasti valoihin hyvissä ajoin hidastavat taloudelliset autoilijat, jotka ei tajua, että niissä valoissa on liiketunnistin ja ne vaihtuvat vihreälle, kun olet tarpeeksi lähellä. Ei kun aletaan ryömiä punaisiin valoihin monta sataa metriä aikaisemmin ja ootellaan, jos ne valot vaikka sopivasti vaihtuisi vihreälle, kun oot siin

Mitä vähemmän jarruttaa niin sitä parempi. Minua taas huvittaa ne jotka ei osaa ennakoida liikenteessä. Huvittavaa katsottavaa kun edessä on punaiset valot niin ihmiset ajaa ylinopeutta punaisiin valoihin jonottamaan kun taas osa tajuaa höllätä vauhtia jotta ei tarvitse jarruttaa valoihin.