Valtaosa hybridi autolla ajavista ei osaa ajaa hybridi autolla.
Heillä on siis hybridi mutta he ajavat siten että he kiihdyttävät liian kovaa ja he ajavat liian kovaa joten silloin he eivät aja juurikaan akulla vaan he ajavat bensalla. Näille ihmisille hybridi autot ei sovi ja heillä on täysin turhaa hybridi auto kun he ajavat kuin polttiksella ajaisivat.
Kommentit (84)
Päinvastoin iso osa porukasta yrittää ajaa hybridillä kuin täyssähköllä kun tulee se ahaa-elämys kuinka halpaa sähköllä ajo on. Sitten on moottori ruosteessa ja se pikkuruinen ajoakku vaihtokunnossa varsin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työsuhdeautona BMW X5 hybridi, kertaakaan ole sitä ladannut, aina ajan bensalla kerta kuuluu hintaan.
Ja juuri tämän takia EU korjaa hybridien päästökertoimia.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin iso osa porukasta yrittää ajaa hybridillä kuin täyssähköllä kun tulee se ahaa-elämys kuinka halpaa sähköllä ajo on. Sitten on moottori ruosteessa ja se pikkuruinen ajoakku vaihtokunnossa varsin nopeasti.
Iso osa ajaa hybridillä kuin täys polttomoottoriautolla. Hybridi autolla pitäisi välttää jarrupolkimen painamista ja nopeita kiihdytyksiä. Mun hybridi on itselataava ja vuosimallia 2022.
Ajan tosi pihisti eli pyrin ajamaan niin rauhallisesti että ajan mahdollisimman paljon akuilla joten kulutus on noin 3 litraa satasella mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hybridillä pitää kiihdyttää hiljaa jotta kiihdytys tapahtuu pelkästään akulla ja hybridillä vauhti pitää olla tasainen jotta mennää akulla. Liian kovat kiihdytykset ei sovi hybrideille.
Jaa. Meillä hybridi vaihtaa bensaan vasta kun akuista loppuu virta. Muuten mennään pelkästään akuilla riippumatta siitä kuinka kovaa kiihdyttää tai mikä on ajonopeus.
Teillä taitaa olla vanha hybridi? Minun hybridi on vuosimallia 2022 ja se vaihtaa polttiksesta sähkölle kesken ajon. Voi ajaa toki pelkällä akulla jos painaa nappia. Nopeaa kun kiihdyttää niin akut on äkkiä tyhjät.
Uudempi kuin sulla. Ihan itse voi valita millaisella modella ajaa. Meidän käytöllä riittää sähkö ilman että tarvitsee vältellä kiihdytyksiä tai muuten kikkailla. Jos pidempää matkaa ajetaan, niin sitten mennään osa matkasta bensalla, eikä kikkailla silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hybridillä pitää kiihdyttää hiljaa jotta kiihdytys tapahtuu pelkästään akulla ja hybridillä vauhti pitää olla tasainen jotta mennää akulla. Liian kovat kiihdytykset ei sovi hybrideille.
Jaa. Meillä hybridi vaihtaa bensaan vasta kun akuista loppuu virta. Muuten mennään pelkästään akuilla riippumatta siitä kuinka kovaa kiihdyttää tai mikä on ajonopeus.
Teillä taitaa olla vanha hybridi? Minun hybridi on vuosimallia 2022 ja se vaihtaa polttiksesta sähkölle kesken ajon. Voi ajaa toki pelkällä akulla jos painaa nappia. Nopeaa kun kiihdyttää niin akut on äkkiä tyhjät.
Uudempi kuin sulla. Ihan itse voi valita millaisella modella ajaa. Meidän käytöllä riittää sähkö ilman että tarvitsee vältellä kiihdytyksiä tai muuten ki
Sä et osaa ajaa taloudellisesti. Taloudellinen ajo on tasaista ajoa ilman että kiihdytetään kovaa. Minulla on hybridi vuosimallia 2024
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommaa idiootti täyssähköauto, jos haluat pelkällä sähköllä ajaa!
Sä et tajua hybridin ideaa. Hybridi käyttää sähkömoottoria polttiksen ohella joka pienentää kulutusta. Jos vaikka 100km matkalla ajat 50km sähköllä niin kulutus tippuu melkoisesti.
No shit, Sherlock!
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan.
Hybridi on paska joka suhteessa. Näin toteaa suomalainen ja toisenmaalainen hybrideihin erikoistunut korjaamo. Hybridissä saa polttomoottoriauton ja sähköauton ongelmat, molemmat. Ja "säästö" on melko olematon. Paitsi jos ajaa vain kaupungissa, jolloin olisi järkevämpää harkita sähköautoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en osaa ajaa hybridi autolla koska en ole käynyt auto koulua. Kansa koulussakin opetettiin vain mate matiikkaa.
Ei muuten opetettu. Siellä opetettiin laskentoa. Matematiikka tuli kuvioihin vasta keskikoulussa.
Meillä ei ollut matematiikkaa, meillä oli algebraa ja geometriaa.
Vierailija kirjoitti:
Hidastelijat aiheuttaa ohituksia. Teiden ritareita.
Hidastelijat ei aiheuta yhtään ohitusta, kyllä se on ohittaja se joka päättää tehdä ohituksen ja poistua omalta kaistaltaan.
Ylinopeutta ajavat, takapuskurissa roikkujat ja ohittelijat aiheuttaa lähes kaikki kolarit liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riippuu varmaan hybridistö, kuinka paljon se ajaa akuilla.
Mulla on hybridi auto ja mun pitää kiihdyttää tosi hitaasti jotta se kiihtyy sähköllä, tämän takia kiihdytän tosi hitaasti esim valoista. Tankkasin viimeksi kesäkuussa tankin täytee 50 eurolla ja vielä on vähän polttoainetta tankissa vaikka olen työmatkoja ajellu. Itselatavaa hybridi on minulla.
M34
En tosiaan halua olla liikenteen tukkeena sen takia, että pitää lähteä sähköllä. Tämäkö on syynä siihen, ettei liikennevaloista pääse enää läpi kuin yksi auto kerrallaan, kun itsekkäät ei haluukäyttää bensaa. Ei jeesus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riippuu varmaan hybridistö, kuinka paljon se ajaa akuilla.
Mulla on hybridi auto ja mun pitää kiihdyttää tosi hitaasti jotta se kiihtyy sähköllä, tämän takia kiihdytän tosi hitaasti esim valoista. Tankkasin viimeksi kesäkuussa tankin täytee 50 eurolla ja vielä on vähän polttoainetta tankissa vaikka olen työmatkoja ajellu. Itselatavaa hybridi on minulla.
M34
En tosiaan halua olla liikenteen tukkeena sen takia, että pitää lähteä sähköllä. Tämäkö on syynä siihen, ettei liikennevaloista pääse enää läpi kuin yksi auto k
Aina jonkun on oltava se jonon eka eli aina joku on liikenteen tukkena. Sellainen liikenne on mahdottomuus missä kukaan ei ole jonon eka auto. Opettele poju ottamaan muut huomioon liikenteessä ja mene suljetulle radalle kiihdyttelemään ja kaahaamaan mutta älä yleisillä teillä tee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Siis puhutaanko tässä nyt täyshybrideistä vai plugareista?
Mikä on täyshybridi? Oon kyllä kuullut itselatautuvista ja ladattavista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa ajaa hybridillä kuin täys polttomoottoriautolla. Hybridi autolla pitäisi välttää jarrupolkimen painamista ja nopeita kiihdytyksiä. Mun hybridi on itselataava ja vuosimallia 2022.
Ajan tosi pihisti eli pyrin ajamaan niin rauhallisesti että ajan mahdollisimman paljon akuilla joten kulutus on noin 3 litraa satasella mulla.
Mitenkäs kun ne akut latautuu jarruttaessa?
Tykkään, että takanani on jonoa. Siksi ajankin aina alle rajoitusten. Minulla on oikeus aiheuttaa vaaratilanteita.
Mulla on työsuhdeautona BMW X5 hybridi, kertaakaan ole sitä ladannut, aina ajan bensalla kerta kuuluu hintaan.