Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat alkoi ysärinä. Muistatteko millaisia siteet oli silloin?

Vierailija
29.08.2025 |

Äidillä oli sellaisia paksuja siteitä. Ja tampax-tamponeja. Niitä en toki käyttänyt, mutta siteitä kyllä alkuun.

Ohuet siteet oli aika uus juttu. Niitä sitten opettelin itse ostamaan. Muistan värikkäät paketit

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HULLU!

On sullakin muistelemisen aiheet.

Vierailija
42/77 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin paksuja mimosept - siteitä vuosia ennen kuin kerran kokeilin ohutta alwaysia, josta tuli näyte kirjeessä kotiin. Vaihtui heti tuohon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alko 30 v sitten ja aina oon ohuita Allwayseja käyttänyt. 

Vierailija
44/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niinkään uus juttu. Kasarilla alkoi menkat ja tuolloin oli libressen yksittäin pakattuja ja ei niin paksuja ku esim. Vuokkoset, joita äiti käytti.

Vierailija
45/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 luvulla oli kunnon vaipat housuissa kaamean Paksu mötikkä olikin 😣

Oletko ihan varma, että et nyt muistele 1970-lukua, vai käytitkö mummosi kyläkaupasta ostamia, kauppiaan huolella valkoiseen paperiin paketoimia Monelloja? Tuolla vuosikymmenellä alkoi olla jo teipillisiä ja siivellisiä, entistä ohuempia.

Vierailija
46/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi -78. En muista merkkiä  mutt ei ollut mitään teippejä vaan ohut superlon alapinnalla estämässä liikkumista. Myöhemmin esim. Vuokkosiin tuli teippi. Paksuja olivat kyllä. Parempaan ollaan kyllä vuosien saatossa menty. Nyt teippi on niin vahva, ett ei meinaa saada irti housuista. Synnärillä oli vielä 2007 käytössä kuminauha vyötäröllä ja siteet hakaneulalla siihen (huom. Porvoossa). Nyt ei enää onneksi tarvitse.

Vierailija
47/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi -78. En muista merkkiä  mutt ei ollut mitään teippejä vaan ohut superlon alapinnalla estämässä liikkumista. Myöhemmin esim. Vuokkosiin tuli teippi. Paksuja olivat kyllä. Parempaan ollaan kyllä vuosien saatossa menty. Nyt teippi on niin vahva, ett ei meinaa saada irti housuista. Synnärillä oli vielä 2007 käytössä kuminauha vyötäröllä ja siteet hakaneulalla siihen (huom. Porvoossa). Nyt ei enää onneksi tarvitse.

Muistan nuo superloniset. Olivat siihen aikaan parhaita eikä niin muovisia ja paperisia kuin ensimmäiset teippisiteet.

Vierailija
48/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli perinteiset kahella strapilla mutta kavereilla oli jollain kolmella strapilla ja yhel tyypil oli step-in siteet jotka aina irtos kovassa rynkytyksessä pakkasella.

Vierailija
49/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli perinteiset kahella strapilla mutta kavereilla oli jollain kolmella strapilla ja yhel tyypil oli step-in siteet jotka aina irtos kovassa rynkytyksessä pakkasella.

Mä muistan ko oli insertit aina väärät kun en raskinu ostaa niitä kalliita ja sit sai metästää sopivaa 4 reiän adapteria kun kaikkialla oli vain 3 reiän.

Vierailija
50/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne siteet oli hirveitä tumppuja, yleensä revin sisältöä pois tuhnupäiviä vaarten ja ettei niistä ettei olisi teinillä näkynyt housuista läpi. Siksi tamponit oli hyvin suosittuja.

Vierailija
51/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne siteet oli hirveitä tumppuja, yleensä revin sisältöä pois tuhnupäiviä vaarten ja ettei niistä ettei olisi teinillä näkynyt housuista läpi. Siksi tamponit oli hyvin suosittuja.

Tiedän :D siksi niitä tamppoja tulikin tehtyä.

t. Suurtamppooni

Vierailija
52/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärin alussa oi sitä auvoa, kun tuli siipimallin siteitä, eikä ainainen ohivuoto sotkenut kalsareita! (Jos siivekkäitä oli jo aiemminkin, niin minä en ollut niistä tiennyt.)

Jo ysärin aikana - jolloin kasvoin lapsesta aikuiseksi - siteissä tapahtui paljon edistystä. Silloin ei kyllä ollut miesten kuukautissiteitä, tirsk.

Vierailija
53/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi ysärin alussa. Olisko ollut -91. Silloin oli jo onneksi hyviä siteitä. Oli Libresse. Ja markkinoille tuli Always siteet. Ne oli teinille kuin taivaan lahja. Vuokkosilta oli sellaisia sentin paksuisia siteitä, jotka ei pysyneet painoillaan eikä imukyky ollut kummoinen. Ne oli sen verran kamalia, että äiti onneksi suostui ostamaan muita. Nykyäänhän Vuokkonen on perushyvä niinkuin muutkin merkit.

Vierailija
54/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän :D siksi niitä tamppoja tulikin tehtyä.

t. Suurtamppooni

Vierailija
55/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi 2000-luvun alussa. Ohuita ja siivekkeellisiä siteitä kai oli jo mutta äiti osti vain niitä hirveitä vaipan paksuisia pötköjä, jotka oli varmaan halvempia. En saanut viikkorahaa joten en voinut ostaa omia siteitä. Epämukavuus ja ohivuodot oli jotain niin hirveää ja noloa että omaa rahaa saatuani olen aina ostanut vain hyviä siteitä hinnasta piittaamatta, erilaisia eri vuotopäiville. Oikeasti on ihan trauma teini-iän kuukautisista ja edelleen pelkään ja tarkistelen ohivuotojen varalta vaikka niitä ei ole sattunut.

Vierailija
56/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä oli sellainen hihnaviritelmä 70-luvulla. Vyötärön ympäri kiersi hihna, mihin oli kiinnitetty jonkinlainen paksu kankainen side. Sain vahingossa nähdä tämän, kun menin kylpyhuoneeseen viisivuotiaana ja äiti peseytyi siellä, ei ollut lukkoa ovessa. Hän käski mut pois, muistan sen. 

Sori, off-topic. 

Outoa, mun menkat alkoi 60 -luvulla ja kellään ei ollut niit kankaisia siteitä. 50- luvulla äidillä oli  myös virkattuja. 70-luvulla oli kyllä noita sidevöitä ja siteen päällä oli verkko, jonka päät kiinitetiin sidevyön muovirenkaisiin.

Siivosin anopin ullakkoa ja siellä oli laatikossa koko komeus ja muisteltiin niitä yhdessä.😅

Vierailija
57/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun menkat alkoi v.-90 ja aina olen ohuita käyttänyt. Näin kyllä niitä paksuja siteitä, mutta ikinä ei tarvinnut niillä pärjätä.

Vierailija
58/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Menkat alkoivat vuonna 1986 tosin. Paksu side, jossa oli kolme ohutta teippiraitaa. 

Vierailija
59/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä kaikki tukkeet tulisi kieltää. Olisi siinä hirvittelemistä miespuolisille.

Vierailija
60/77 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman halpoja piti ostaa. Karmeita vaippoja ja aina petti jostakin suunnasta.Voi hirveys mitä ollut 100 vuotta sitten naisten elämä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme