Menkat alkoi ysärinä. Muistatteko millaisia siteet oli silloin?
Äidillä oli sellaisia paksuja siteitä. Ja tampax-tamponeja. Niitä en toki käyttänyt, mutta siteitä kyllä alkuun.
Ohuet siteet oli aika uus juttu. Niitä sitten opettelin itse ostamaan. Muistan värikkäät paketit
Kommentit (77)
90 alussa oli paksuja ja isoja kuin tiiliskivi tai tiivis pieni tyyny. Oli noloja. Ja pömpöttäviä.
92 alkoi ja oon aina käyttänyt Always Ultra - siteitä. Kovasti mainostettiin telkkarissa. Ehkä olivat aika uusia silloin.
Vierailija kirjoitti:
90 alussa oli paksuja ja isoja kuin tiiliskivi tai tiivis pieni tyyny. Oli noloja. Ja pömpöttäviä.
Niin oli. Sellainen pötkö housuissa :D
Ne paksut patjat muistan. Kävellessä puristuivat haloksi. Kotiin tuli postissa näytepakkaukset uusia ohuita siteitä, tosi muovisia ja rapisevia.
Tampaxit kiertyivät auki laajaksi, nukkasivat ja pitenevät pitenemistään. Vanhat huonot ajat. :D
Hirveitä paksuja reunattomia halkoja. Onneksi silloin tuli jo uusia ohuempia kunnollisia markkinoille.
Kyllähän ysärillä sai jo ohuita. Mulla alkoi -81.
80 luvulla oli kunnon vaipat housuissa kaamean Paksu mötikkä olikin 😣
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ysärillä sai jo ohuita. Mulla alkoi -81.
Eikun sori, alkoikin 6.3.1982. Muistan hyvin.
Mun äidillä oli sellainen hihnaviritelmä 70-luvulla. Vyötärön ympäri kiersi hihna, mihin oli kiinnitetty jonkinlainen paksu kankainen side. Sain vahingossa nähdä tämän, kun menin kylpyhuoneeseen viisivuotiaana ja äiti peseytyi siellä, ei ollut lukkoa ovessa. Hän käski mut pois, muistan sen.
Sori, off-topic.
Vierailija kirjoitti:
92 alkoi ja oon aina käyttänyt Always Ultra - siteitä. Kovasti mainostettiin telkkarissa. Ehkä olivat aika uusia silloin.
Kyllä oli silloin always ultra ja ob.
Vierailija kirjoitti:
Ne paksut patjat muistan. Kävellessä puristuivat haloksi. Kotiin tuli postissa näytepakkaukset uusia ohuita siteitä, tosi muovisia ja rapisevia.
Tampaxit kiertyivät auki laajaksi, nukkasivat ja pitenevät pitenemistään. Vanhat huonot ajat. :D
Tampaxit oli hyviä, kunnon asetin hygieenisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampaxit oli hyviä, kunnon asetin hygieenisiä!
Mä olin silloin neitsyt, tampaxit aiheuttivat suurta epämukavuutta. Painoivat siihen riekaleeseen. Ob ei pidentynyt, tampaxista tuli suorakaiteen mallinen laatta.
Siis mulla alkoi -94 ja muistan hämärästi sidemerkin Nainen. Siis merkin nimi, jotenki huvittava. Mutta ihan jo alussa sain ohuita Libressejä.
Miten naiset pärjäs työelämässä jos siteet oli hirveitä mötkyjä? Siis silloin kun naiset käyttivät joko kapeaa hametta tai tyköistuvia housuja? Ne isoisoäitien pitkät hameet nyt ois kätkeny vaikka tyynyn. Mutta miten joskus 50-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Siis mulla alkoi -94 ja muistan hämärästi sidemerkin Nainen. Siis merkin nimi, jotenki huvittava. Mutta ihan jo alussa sain ohuita Libressejä.
Miten naiset pärjäs työelämässä jos siteet oli hirveitä mötkyjä? Siis silloin kun naiset käyttivät joko kapeaa hametta tai tyköistuvia housuja? Ne isoisoäitien pitkät hameet nyt ois kätkeny vaikka tyynyn. Mutta miten joskus 50-luvulla?
Viiskytluvulla naiset oli nyrkin ja hellan välissä, tai maaseudulla vetämässä auraa ja kaatamassa puita. Ei naiset olleet missään toimistotöissä sodan jälkeen. Miehet vei kaikki paremmat työpaikat.
Mulla alkoi -91 alkukesällä. Silloin juuri tuli myyntiin melko ohuet Libresset, joissa oli siivekkeet, ja siteet olivat erikseen pakattuja. Kuitenkaan pintamateriaali ei ollut yhtä hyvää kuin nykysiteissä, ja siteet olivat inasen paksumpia.
Olin tuolloin 11, mutta kyllä mä uskon, että muistan oikein. Äiti käytti sellaisia paksuja siteitä, jotka olivat vaaleansinisessä muovipakkauksessa. Olivatko ne juuri niitä Nainen-siteitä? 😁
Niitä on ihan samanlaisia paksuja tönkköjä vieläkin olemassa. Halvimmissa merkissä kyllä löytyy edelleen näitä nostalgisia voiko-tämmöisiä-olla-edes-olemassa-siteitä. Ainakin K Menu-merkkisenä on. 😂
Siivekkeet oli läpimurto, en muista milloin ne tuli, oliko juuri 90-luvulla?
Aiemmin housut vereentyi aina, siivekkeiden tultua ei ihan joka kerta. Suuri edistysaskel.
Minulla alkoi -90. Alkuun oli tosiaan paksuja pötkylöitä, mutta aika pian tuli ohuet Libresset ja Alwaysit. Niissä oli myös siivet, pötkylät eivät pysyneet paikallaan ja vuoto meni ohi.
Ihan alkuun minulla ei ollut yösiteitä, mutta en tiedä eikö niitä vain meille ostettu.
No eipä ole tarvetta muistella.