Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä äitejä vaivaa?

Vierailija
07.04.2007 |

Vaimoni tuskastuneena kerran totesi, että täällä sivustoilla ei voi vihastumatta käydä, kun tämä keskustelu on täynnä suorittaja äitejä. Tulin sitten mielenkiinnosta kurkkaamaan mitä vaimoni tuolla tarkoitti ja olen tyrmistynyt. Onko nykyaika todella tätä vai ovatko tänne kokoontuneet kaikki maan viripää äidit kirjoittelemaan?

Voin tässä nyt isän roolissa todeta, että en edes tiedä kuinka kauan vaimoni imetti (tarkalleen), imetti niin kauan kuin pystyi ja hyvälttä tuntui. Työhön vaimoni lähti tytön ollessa 1,5vuotta. Vaimoni ei aina tee tytölle kunnon ruokaa (enkä minäkään), joskus syödään valmis pöperöitä. Vaimo ei ole kantanut lasta viereemme nukkumaan öisin ja vaimo kieltää (nyt 2vuotiasta) lasta tarpeen tullen.

Voin käsi sydämmellä sanoa, että vaimoni on äärettömän hyvä äiti. Hän haluaa viettää lähes kaiken vapaa-aikansa tyttömme kanssa ja osoittaa rakkauttaan lapsellemme kadehdittavalla tavalla. Lisäksi vaimostani tekee suuremmoisen äidin se, että hän on antanut minulle ja tyttärelleni mahdollisuuden luoda toisiimme hyvn tunnesiteen. Hän ei ole ominut lasta itselleen ja on antanut minun alusta asti osallistua vauvan hoitoon mm. syöttämällä tuttipullosta. En ole isänä jäänyt mistään vaille. Ja olen äärimmäisen kiitollinen vaimolleni myös siitä, että hän ei ole muuttunut mammaksi lapsen tulon myötä. Hän on edelleen kaunis, itsestään huolehtiva ja parisuhdettamme vaaliva sädehtivä nainen!

En usko, että yksikään teistä " imetän lastani 3-vuotiaaksi ja en vie lasta ollenkaan päiväkotiin ja ennen kaikkea arvostelen muita kaikesta mitä he tekevät toisin..." äideistä on lähellekkään niin loistava äiti kuin minun vaimoni! Siksi te täällä pädettekin päivät pitkät!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi, olis ollut hyvä tappelun paikka

Vierailija
22/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa meistä haluaa pyrkiä parempaankin kuin valmisruoat ja aikainen töihinlähtö (enkä nyt tarkoita niitä perinteisiä " täydellisiä" mammoja, vaan meitä joilla on hiton kovat standardit itselleen). En väitä että aloittajan vaimo olisi huono äiti, en missään nimessä, mutta tuota kehumista ihmettelen. Tottakai jokainen äiti on paras äiti lapselleen, mutta osallistuuko aloittaja isänä niin paljon lapsen elämään, että osaisi oikeasti verrata hyvän ja ei-niin-hyvän äidin välillä ominaisuuksia..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minä miehisenä miehenä älähdän teille kaikille, sillä kyllähän MIEHEN mielipide on painavampi kuin joittenkin äitien!

Nih!

Vierailija
24/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä oot mun idoli!

Vierailija
25/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos juoksisin sille itkeen, että tän palstan äidit kritisoi mun ratkaisuja:)

No voi herranen aika, pitää kai sitä sen verran hyvä itsetunto olla, ettei paa miestään haukkuun muita naisia siksi, että kaikki ei ole samaa mieltä.

Mun mielestä täällä on joskus luppoaikana hauska jutella asioista. Joskus on ihanan kiihkeitä keskusteluja ja tappeluakin. Suurin osa aloituksistahan on provoja ja niihin on ihana heittäytyä matkaan kiihkeästi:)

Juu, pitääpä sanoa miehelle, että tulee tänne puolustaan minua jos häviän tinkaamisessa. Sanon seuraavalla kerralla, että älkää kiusatko mua, mun mies tulee ja vetää teitä tuspaan.

Vierailija
26/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmiset av:n ulkopuolellakin eri mieltä asiosta ja tekee asioita eri tavalla, paheksuukin toisten ratkaisuja. Täällä on vaan mahdollista " sanoa ääneen" mitä ajattelee. Mutta jos on omasta ratkaisustaan varma, pitääkö piitata muiden mielipiteistä?

Vierailija
27/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytämässä ettei enää kiusaa mun miestä. Se aina masentuu kun sille keljuillaan. Nyt ne ei enää kiusaa sitä kun tietää, että mää puolustan sitä aina.

Vierailija
28/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan muodosta kuvaasi Suomen äideistä sen perusteella mitä luet tältä palstalta.

Pipoa löysemmälle, Suurin osa meistä muistakin äideistä on aivan yhtä upeita mammoja kuin se teidänkin kotona asuva :)

Vierailija
29/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä tunnisti ikävästi itsensä ap:n kirjoituksesta. ne samat säälittävät tapaukset hyökkäsivät nyt kirjoittajan kimppuun, kun eivät keksineet miten alkaisivat miestä imetyksestä kritisoida, niin alkoivat sitten haukkumaan vaimoa.

te olette niin säälittäviä.

Vierailija
30/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap on nainen, tai sitten vaimo on sanellut miehelle mitä kirjoittaa. Kolmas vaihtoehto on, että mies on kolunnut palstaa melkoisen paljon läpi ennen aloituksen kirjoittamista. Tai sitten ap:n perheessä keskustella palstasta palstakielellä niin paljon, että täällä käytetyt sanonnat ovat jo imeytyneet perheen normaaliin kielenkäyttöön.

Vierailija
31/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka mies oikeasti käyttää hymiöitä, epäilenpä.

Vierailija
32/32 |
07.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan vaivaa mikään ;) Ikävä kyllä mies ei ole nyt just kotona, mutta voisinpa lyödä isoista rahoista vetoa, että hän tietää kuinka kauan olen esikoista imettänyt ja nyt kun parhaillaan imetän kakkosta, niin tietää että 6kk täysimetystä ja ainakin vuoden verran osittain on suunnitelma. Hän ei ole vaatinut että vauvalle pitää antaa pulloa siksi, että hän pääsisi pätemään " osallistumisella" . Meillä mies osallistuu ihan muulla tavoilla kun mun imetykseen sekaamalla... Eli hoitamalla lapsia kaikilla muilla tavoilla ja syöttämällä sitten kun kiinteiden aika on. Imetys on miehenikin mielestä lapsen parhaaksi ja hän paheksuu mua enemmän pulloruokkijoita ;) Siis muuten vaan pullottelijoita, ei tokikaan niitä, joilla ei muuta vaihtoehtoa ole.

Lisäksi mies ei halua missään nimessä unikouluttaa vauvoja, sallii esikoisenkin tulla meidän viereen jos joskus sinne haluaa (minä paha akka veisin takas omaan sänkyyn, poika on sentään 3,5v.) ja hänen mielestä vauvan on paras nukkua äitin vieressä :)

Minä menin töihin kun esikoinen oli 1v4kk ja nyt tän kakkkosen kanssa aloitan työt kun hän on 1v3kk. Mulla ei pää kestäis olla kauempaa kotona, eikä kyllä meidän talouskaan.

Minä ole nyt äitinä hoikempi kuin ennen lapsia, painoindeksi 20, kun ennen lapsia se oli 23. Hoidan itseäni ja ulkonäköäni. Luulen, että mieskin on mun ulkonäkööni tyytyväinen.

Mutta kaiken kaikkiaan en ymmärrä aloitusta mitenkään. Jos on sinut valintojensa kanssa, niin ei toisten eriävät mielipiteet voi saada mieltä vihaiseksi. Ei minua ainakaan hetkauta suuntaan tai toiseen se, mitä mieltä joku muu on esim. töihinmenon ajankohdasta. Me ollaan omat valinnat tehty meidän perheen näkökulmasta.

No, ei tuota alkuperäistä kirjoitusta kukaan mies ole kirjoittanu, ihan liian naismaista tekstiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme