Vuokranantaja ei palauta vakuutta
Eli on löytänyt pölyä asunnosta ja teettää siivouksen ammattilaisella. Tämän siivouksen hinta on vakuuden suuruus! Olen yrittänyt tavoitella häntä, mutta puhelin sanoo vain tuut-tuut.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite otin videon asunnosta, ennen kuin pistin oven takanani kiinni. On sitte todistusaineistoa, että varmasti oli tiptop paikat, kun sieltä lähdin.
Siis videoit jokaisen nurkan, lieden takaa, lattiakaivot jne.? Ja sinulla oli videolla todiste siitä, että kuvat otettu nimenomaan muuttopäivänä eikä silloin, kun muutit sisään?
Ei tuollaisesta videosta näe muuta kuin sen, että paikat on ehjät. Pintojen puhtautta ei siitä erota.
Vierailija kirjoitti:
Aina kuvat kun muuttaa asuntoon, samoin kun muuttaa pois. Yksityiset osaavat vedättää keksimällä vikoja ym.
Ei niitä vikoja voi keksiä, kun yhdessä tehdään lopputarkastus. Jostain syystä vuokralaiset ei tule mukaan tarkastukseen, vaikka aika sovitaan nimenomaan heidän toiveittensa mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla olisi ollut oikeus siivota. Sinulla on oikeus nähdä myös se siivouksen lasku. Ilmoitat kylmästi, että haluat nähdä laskun tai vakuus on palautettava.
Jos ei palauta ja näytä laskua niin menet kaupungin voudin virastoon ja teet toimeksiannon. Muista ruksia et vuokranantaja maksaa kulut, noin 80 euroa. Näin minäkin sain koko summan takaisin. Pienet pölyt ja likaisuudet eivät maksa satojen eurojen vuokratakuuta. Eli jos sieltä jotain likaista kohtaa löytyy ei sillä vuokravakuudella voi eikä saa koko kämppää siivouttaa uudestaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite otin videon asunnosta, ennen kuin pistin oven takanani kiinni. On sitte todistusaineistoa, että varmasti oli tiptop paikat, kun sieltä lähdin.
Siis videoit jokaisen nurkan, lieden takaa, lattiakaivot jne.? Ja sinulla oli videolla todiste siitä, että kuvat otettu nimenomaan muuttopäivänä eikä silloin, kun muutit sisään?
Eikö idioottivajakki tajua, että videoissa on aikaleima, josta selviää se kuvausaika?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tätä keinoa olevinaan olevat kukkahattutädit kaihtavatkin, niin yleensä asiaan auttaa, kun käy kys. henkilön ovella koputtelemassa muutaman moottoripyöräkerholaisen kanssa.
Kenen ovelle menet, kun vuokranantajana on yritys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tätä keinoa olevinaan olevat kukkahattutädit kaihtavatkin, niin yleensä asiaan auttaa, kun käy kys. henkilön ovella koputtelemassa muutaman moottoripyöräkerholaisen kanssa.
Menaatko, että yrityksessä ei ole yksityishenkilöitä? Onpa tekoäly sitten kehittynyt pitkälle.
Ilmoitan aina vuokralaiselle, että vakuutta ei palauteta, jos vuokralainen ei ole mukana lopputarkastuksessa. Minulle sopii 24/7 ja kerran olen mennyt vuokralaisen toiveesta tarkastamaan asuntoa yöllä klo 3. Tietenkään hän ei itse ollut paikalla, mutta se kämmi maksoi hänelle 1700 e.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei auttas kun kaverit kuuluu Gosper Riders moottoripyöräkerhoon;)
Valitettavasti on aika yleistä näinä aikoina, että vuokravakuutta ei palauteta ainakaan kokonaan. Keksitään syitä toisen perään...
Mä siivosin kahteen kertaan asumisoikeusasunnon. Olen entinen hotellisiivooja, joten ei ihan outoa hommaa. Ja 300€ jätettiin vakuutta maksamatta. Eka syy ole että kylppäri oli huonosti siivottu seinistä. Siellä oli vanha muovimatto, eikä sitä saa enää puhtaaksi kuin rälläkällä. Seuraavaksi oli tarkastaja löytänyt yhden koirankarvan eteisestä. Ei antanut edes mahdollisuutta hakea sitä koirankarvaa pois... Olin niin väsynyt silloin muuttamisesta ja tästä vänkäämisestä, että luovutin
Minulle kävi niin ettei vuokranantaja perinyt minulta ollenkaan vuokravakuutta koska edellinen asukas oli jättänyt asunnon siivottomaan kuntoon ja suostuin suorittamaan asunnon siivouksen mihin sitten minulta ja avukseni pyytämiltäni ihmisiltä menikin 3 päivää ja litroittain erinäisiä pesuaineita. Tämän ja taloyhtiön muitakin asuntoja omistaa nyt taho, jolta tulee muuttajalle kirjalliset ohjeet siivouksesta ja asunto käydään vielä muuttajan jälkeen tarkastamassa ennen vuokravakuuden palauttamista. Ymmärrän oman kokemukseni jälkeen hyvin etteivät vuokranantajat palauta vuokravakuuksia jos asuntoa ei ole siivottu tai se on siivottu huonosti.
"Ilmoitan aina vuokralaiselle, että vakuutta ei palauteta, jos vuokralainen ei ole mukana lopputarkastuksessa. "
Voithan sinä ilmoittaa mitä tykkäät mutta ei tuo ole silti laillista.
"Ymmärrän oman kokemukseni jälkeen hyvin etteivät vuokranantajat palauta vuokravakuuksia jos asuntoa ei ole siivottu tai se on siivottu huonosti. "
Ymmärrys ei tässä riitä koska vuokravakuudesta ei saa periä mitään sakkoja siivottomuudesta vaan vain todelliset vuokranantajalle koituneet kustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla olisi ollut oikeus siivota. Sinulla on oikeus nähdä myös se siivouksen lasku. Ilmoitat kylmästi, että haluat nähdä laskun tai vakuus on palautettava.
Jos ei palauta ja näytä laskua niin menet kaupungin voudin virastoon ja teet toimeksiannon. Muista ruksia et vuokranantaja maksaa kulut, noin 80 euroa. Näin minäkin sain koko summan takaisin. Pienet pölyt ja likaisuudet eivät maksa satojen eurojen vuokratakuuta. Eli jos sieltä jotain likaista kohtaa löytyy ei sillä vuokravakuudella voi eikä saa koko kämppää siivouttaa uudestaan!
Mikä ihme se on tämä kaupungin vouti, jolle voi tehdä toimeksiannon? Ulosottoon et saa euroakaan ilman oikeuden päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö idioottivajakki tajua, että videoissa on aikaleima, josta selviää se kuvausaika?
Olen sen verran idioottivajakki, että tiedän, miten helposti tuo aikaleima on muutettavissa, jos olet puhelimellasi videon napannut.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitan aina vuokralaiselle, että vakuutta ei palauteta, jos vuokralainen ei ole mukana lopputarkastuksessa. Minulle sopii 24/7 ja kerran olen mennyt vuokralaisen toiveesta tarkastamaan asuntoa yöllä klo 3. Tietenkään hän ei itse ollut paikalla, mutta se kämmi maksoi hänelle 1700 e.
Laitonta. Minkään kämpän siivous ei maksa 1700 euroa. Joillakin vuokranantajilla on jotenkin kuvitelmaa et he jostain hellan takaisesta siivouksesta veloittavat koko vuokratakuun. Hellan takuun siivouksen kustanne on luokkaa 30- 40 euroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menaatko, että yrityksessä ei ole yksityishenkilöitä? Onpa tekoäly sitten kehittynyt pitkälle.
No sitähän minä tässä kyselen, että kun vuokranantajana on yritys ja yrityksessä vaikka 30 työntekijää, niin kenen ovelle menet kerholaisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on aika yleistä näinä aikoina, että vuokravakuutta ei palauteta ainakaan kokonaan. Keksitään syitä toisen perään...
Mä siivosin kahteen kertaan asumisoikeusasunnon. Olen entinen hotellisiivooja, joten ei ihan outoa hommaa. Ja 300€ jätettiin vakuutta maksamatta. Eka syy ole että kylppäri oli huonosti siivottu seinistä. Siellä oli vanha muovimatto, eikä sitä saa enää puhtaaksi kuin rälläkällä. Seuraavaksi oli tarkastaja löytänyt yhden koirankarvan eteisestä. Ei antanut edes mahdollisuutta hakea sitä koirankarvaa pois... Olin niin väsynyt silloin muuttamisesta ja tästä vänkäämisestä, että luovutin
Tuohan selittää kaiken. Hotellisiivoojat pyyhkäisee vaan puolihuolimattomasti sekunnissa kaikki pinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme se on tämä kaupungin vouti, jolle voi tehdä toimeksiannon? Ulosottoon et saa euroakaan ilman oikeuden päätöstä.
Vouti ajaa sen haun. En minä ainakaan muuta tehnyt. Raastupa tietysti antaa sitten voudille sen määräyksen.
Ja tuon tekee vuokralainen, ei vuokranantaja!