Ärsyttää kun mies vaatii minut osalliseksi kaikkiin haaveisiinsa ja tulevaisuuden juttuihinsa, harrastuksiinkin
Olemme keski-ikäinen pariskunta ja lapsiakin on. Itse en kaipaa yhtään sellaista symbioottista paita ja peppu -elämää, missä kaikki jaetaan ja tehdään yhdessä. Vaan minusta molemmilla on hyvä olla muutamia ihan omia juttuja, joihin se toinen ei liity mitenkään eikä osallistu.
Mies kuitenkin vaatii minua osalliseksi kaikkeen mitä hän tulevaa suunnittelee ja haaveilee. Oli se sitten vain joku yksittäinen harrastus tai sitten unelma jostain elämäntavasta. Ja kun en halua, niin hän loukkaantuu syvästi. Mutta miksi minun pitäisi yhtäkkiä innostua jostain hänen harrastuksesta, joka ei mitenkään liity mihinkään, joka minua itseäni on joskus kiinnostanut tai voisi kiinnostaa? Tietenkin kannustan häntä harrastamaan ja voin kuunnella vaikka miten harrastuksessa meni, mutta sehän ei ollenkaan miehelle riitä. Hän innostui seinäkiipeilystä ja minä en ole ollenkaan sellaisen tyyppinen ihminen. Silti hän vaati minua mukaan harrastamaan sitä tai vähintään katsomaan kun hän harrastaa, haluaa että etsin ulkomaisista nettikaupoista niitä harrastusvälineitä hänen kanssaan ja sellaista.
Ja hän haaveilee mökkeily-elämäntavasta. No en ole koskaan viihtynyt mökeillä eikä meillä mökkiä ole. Nyt tämä on yhtäkkiä suuri kriisi, kun en osallistu hänen unelmaan. Sanoin, että ota vaan vuosivuokralle itsellesi joku mökki ja mökkeile vaan, kannustan siihen, mutta itse en vain pysty kun en ole sen tyyppinen ihminen sitten ollenkaan.
Kommentit (65)
Mitä siitä tänne tulet parkumaan,
JÄTÄ SE SIKA HETI!
Sillä siitäkin murheesta pääset voimaantumaan.
No ei ole tarkoitus, että kaikki pitää tehdä yhdessä. Joskus teininähän se sellaista oli, että kaikki yhdessä, mutta ei aikuisilla pitäisi olla. Mies menköön seinäkiipeilemään yksin ja ap sillä aikaa vaikka kasvohoitoon tai mistä tykkääkin. Eikä mökille voi pakottaa, itsekään en haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä tänne tulet parkumaan,
JÄTÄ SE SIKA HETI!
Sillä siitäkin murheesta pääset voimaantumaan.
Idiootti.
Onko tämä uusi ilmiö vai onko hän aina ollut tälläinen?
Ei minuakaan kiinnosta miehen harrastukset. Hän on harrastanut lavatanssia ja toki joskus voin käydä hänen kanssaan tanssimassa. Se vaan ei ole yhtään mun juttuni. Hän saa ihan vapaasti käydä tanssimassa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ei minuakaan kiinnosta miehen harrastukset. Hän on harrastanut lavatanssia ja toki joskus voin käydä hänen kanssaan tanssimassa. Se vaan ei ole yhtään mun juttuni. Hän saa ihan vapaasti käydä tanssimassa yksin.
Ei täysin uusi ilmiö, mutta ei se tällaista ole ollut ennen. Ollaan siis oltu vuosikausia yhdessä ja aina hän on jotenkin vihjaillut toivovansa, että osallistuisin hänen juttuihin. Mutta ennen se on hoitunut niin, että kiitän kun pyysi mukaan ja selitän, että ei kuulosta minun jutulta joten taidan jättää väliin, mutta lupaan silti kannustaa että menee. Uutta on, että hän vaatii. Ja loukkaantuu paljon kun sanon ei, eikä tee niitä sitten ollenkaan. Että kaikki ne on nykyään kiinni minusta. Jos en osallistu, niin hän ei tee mitään niistä yksin vaan valittaa vain kun estän häneltä ne asiat kun en suostu niihin osallistumaan.
Ap
Olen näköjään saanut useita alapeukkuja aloitukseen. Olisi kiva kuulla miksi.
Ap
Mistä te hyvin erillistä elämää haluavat löydätte näitä paita-ja-peppu-miehiä? Minulle kelpaisi oikein hyvin sellainen mies, joka HALUAA viettää aikaa kanssani ja tehdä mukavia juttuja yhdessä käsivarren mitan päässä pitävän sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täysin uusi ilmiö, mutta ei se tällaista ole ollut ennen. Ollaan siis oltu vuosikausia yhdessä ja aina hän on jotenkin vihjaillut toivovansa, että osallistuisin hänen juttuihin. Mutta ennen se on hoitunut niin, että kiitän kun pyysi mukaan ja selitän, että ei kuulosta minun jutulta joten taidan jättää väliin, mutta lupaan silti kannustaa että menee. Uutta on, että hän vaatii. Ja loukkaantuu paljon kun sanon ei, eikä tee niitä sitten ollenkaan. Että kaikki ne on nykyään kiinni minusta. Jos en osallistu, niin hän ei tee mitään niistä yksin vaan valittaa vain kun estän häneltä ne asiat kun en suostu niihin osallistumaan.
Ap
Auts, kuulostaa tosi ahdistavalta.
Kun lapset oli pieniä, miehellä oli todella paljon menoja, minä hoidin kodin ja lapset. Kun lapset kasvoi, hankin itselleni harrastuksen. Ja nyt kun minun harrastukseni (josta en juurikaan jousta) estää joskus hänen ehdottamansa yhteisen menon, naama on norsunveellä. Koska minä olen aina menossa.
Hmm... niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te hyvin erillistä elämää haluavat löydätte näitä paita-ja-peppu-miehiä? Minulle kelpaisi oikein hyvin sellainen mies, joka HALUAA viettää aikaa kanssani ja tehdä mukavia juttuja yhdessä käsivarren mitan päässä pitävän sijaan.
Kyllä minäkin mielelläni teen yhdessä sellaisia asioita, jotka kiinnostaa minuakin. Mutta en sellaisia, jotka oikeasti ei yhtään tunnu omilta. Eli yhteisiä molemmille kivoja asioita. Ei niin kuin mieheni haluaa, että minä menen mukaan hänen juttuihin, vaikka ne kiinnostaa vain häntä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tässä taitaa olla se että mies haluaa että tehdään yhdessä mitä mies haluaa. Eikä välttämättä sitä mitä nainen haluaa.
Haluaisitko sinä alkaa harrastamaan seinäkiipelyä koska mies haluaa sitä harrastaa?
No, ehkä mies löytää toisen naisen jonka kanssa harrastaa mökkeilyä.
Ero, pariterapia? On liikaa että vaatii yhtäkkiä seinäkiipeilyyn ja etsimään itselleen varusteita netistä, kun sinua ei kiinnosta. Osa naisista menisi ehkä mökille jos ei ole hyttys- ja paarma aika, mutta ei sinnekään voi väkisin mennä. Miehellä on joku ongelma kun väkisin tyrkyttää kaikkea ja joudut sitä aina kuuntelemaan, ei taida loppua. Hän ei huomaa mistä Sinä olet kiinnostunut. Ei suunnitelmat ja haaveet nyt kohtaa. Kun olin nuorempi äitini tyrkytti aina vääriä asioita, ehkä vähän edelleen, ei tajua mitä muut haluavat vaan luulee kaikenlaista. Jos mies ei edes tajua mistä puhut kun yrität sanoa, ollaan aika hankalassa tilanteessa. Yhteisiä asioitahan ei voi väkisin saada, ellei ole luontaisesti jostain kiinnostunut.
Ollaan oltu miehen kanssa yksissä 32v. Ihan olen jo alussa kertonut, että en ole mökki-ihminen eikä minusta selaista tule ja mieheni tämän on kuullut ja ymmärtänyt. No nyt keski-iässä hänen yhtäkkiä (kun lapsetkin on jo isoja) se mökki vaan on PAKKO saada. Ja joka kerta alkaa mökötys, kun mä ilmoitan, että toki voin sun seuraksi lähteä sitä mökkiä katsomaan, mutta mun nimeä on turha odottaa siihen lainahakemukseen tai kauppakirjaan tai sinne poluille kuljeskelemaan ehtoisana emäntä.. kylään voin joku nätti viikonloppu toki tulla ja silloin oman osani keittiöhommista hoitaa. Kuten teen kaikkien kavereidenkin mökiellä jos sinne mennään vierailulle. En tajua, mikä joitain ihmisiä oikeasti vaivaa?
Ja vielä se, että miksi mies ei kysy tai innostu sinun kiinnostuksista tai mihin haluat mennä, vaan vaatii että hänen nimenomaan. Sitten on parempi että kumpikin pysyy omassa.
Vierailija kirjoitti:
No, ehkä mies löytää toisen naisen jonka kanssa harrastaa mökkeilyä.
Ei eronnut keski-ikäinen mies, jolla on kaksi alle 8-vuotiasta lasta, ole mitään kuuminta hottia naismarkkinoilla. Kun ei hänellä ole edes sitä mökkiä mökkeilevää naista varten. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin mielelläni teen yhdessä sellaisia asioita, jotka kiinnostaa minuakin. Mutta en sellaisia, jotka oikeasti ei yhtään tunnu omilta. Eli yhteisiä molemmille kivoja asioita. Ei niin kuin mieheni haluaa, että minä menen mukaan hänen juttuihin, vaikka ne kiinnostaa vain häntä. Ap
Oletteko keskustelleet asiasta? Onko hänen tarpeensa saada sinut mukaan omiin juttuihin vai ylipäätään tehdä sinun kanssasi asioita? Lähteekö mukaan sinun juttuihisi?
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä se, että miksi mies ei kysy tai innostu sinun kiinnostuksista tai mihin haluat mennä, vaan vaatii että hänen nimenomaan. Sitten on parempi että kumpikin pysyy omassa.
Saattaa hän välillä kysyä mikä minua kiinnostaisi, mutta se ei johda mihinkään, koska ne ei ole samoja kuin mitä hän olisi halunnut. Ap
No kyllä itse ainakin haluaisin, että isot jutut kuten mökkeily ja matkailu tehdään pääsääntösesti yhdessä, tuo toki kuulostaa kummalta että jopa harrastusvälineiden katsomiseen netistä tarvitsee toisen seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko keskustelleet asiasta? Onko hänen tarpeensa saada sinut mukaan omiin juttuihin vai ylipäätään tehdä sinun kanssasi asioita? Lähteekö mukaan sinun juttuihisi?
Ollaan keskusteltu. Hän aina sanoo, että ei halua tehdä niitä yksin. Että ne on hänelle tärkeitä asioita, jotka haluaa vihdoin toteuttaa odotettuaan haaveidensa kanssa vuosia ja vuosia. Mutta että jos en suostu niin estän häneltä ne haaveet, koska ei halua tehdä niitä yksin. Ja minä yritän sanoa, että etkö voisi jonkun ystäväsi kanssa, mutta ei kuulemma halua. Ap
En minäkään jaksaisi osallistua toisen ihmisen kaikkiin asioihin.