Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja ei palauta vakuutta

Vierailija
29.08.2025 |

Eli on löytänyt pölyä asunnosta ja teettää siivouksen ammattilaisella. Tämän siivouksen hinta on vakuuden suuruus! Olen yrittänyt tavoitella häntä, mutta puhelin sanoo vain tuut-tuut.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yhdessä teitte lopputarkastuksen, niin etkö ilmoittanut, että sinä siivoat itse uudestaan? Älä nyt vaan sano, että muutit ja jätiti avaimet asuntoon ja oletit, että se oli siinä.

Vierailija
2/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vakuushan on erillisellä tilillä, eli käytännössä ei va:kaan saa sitä käyttöönsä.

Käy kaikki viestinvaihtl kirjallisesti, ilmoita että tulet tekemään loppusiivouksen uudestaan jos se on tarpeen,  va ei saa teettää sitä ulkopuolisella sitä ennen, ja käytännössä voit sitten vaatia takuun palautusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin vakuuden vuokranantajan tilille.

Vierailija
4/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla olisi ollut oikeus siivota. Sinulla on oikeus nähdä myös se siivouksen lasku. Ilmoitat kylmästi, että haluat nähdä laskun tai vakuus on palautettava. 

Vierailija
5/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhkot renkaat

Vierailija
6/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite otin videon asunnosta, ennen kuin pistin oven takanani kiinni. On sitte todistusaineistoa, että varmasti oli tiptop paikat, kun sieltä lähdin.

Vierailija
7/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajasi siis vedätti sinua. Tämä ei valitettavasti ole yhtään epätavallista. Vuokratakuu kuuluisi tallettaa erilliselle vuokravakuustililille.

Vierailija
8/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette siivoa kunnolla? Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia vakuuden takaisin saamisessa, koska siivoan kaiken oikeasti viimeisen päälle tahrattomaksi. Sen sijaan en ole koskaan muuttanut asuntoon, joka olisi edellisen asukkaan jäljiltä kunnolla puhdas. Hämmentävän monen "putipuhdas" on tahmaa ja rähmää vähän joka pinnalla, pesemättömät ikkunat ja puhdistamattomat tuuletusräppänät.

Vierailija
9/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajasi siis vedätti sinua. Tämä ei valitettavasti ole yhtään epätavallista. Vuokratakuu kuuluisi tallettaa erilliselle vuokravakuustililille.

Käytännössä suurin osa vuokranantajista haluaa vakuuden suoraan omalle tililleen.

Vierailija
10/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vakuushan on erillisellä tilillä, eli käytännössä ei va:kaan saa sitä käyttöönsä.

Käy kaikki viestinvaihtl kirjallisesti, ilmoita että tulet tekemään loppusiivouksen uudestaan jos se on tarpeen,  va ei saa teettää sitä ulkopuolisella sitä ennen, ja käytännössä voit sitten vaatia takuun palautusta.

Vakuus on silloin erillisellä tilillä, kun kaupunki vuokraa asunnon yksityiseltä. Minä vuokrasin asuntoni rahattomalle ja hetken päästä huomasin, että todellinen vuokraaja olikin Oulun kaupunki. Yksityinen normaalisti tekee niinkuin on sovittu. Vaikka 3 kuukauden vuokra omalle tilille.

Vierailija
11/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kuvat kun muuttaa asuntoon, samoin kun muuttaa pois. Yksityiset osaavat vedättää keksimällä vikoja ym.

Vierailija
12/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tätä keinoa olevinaan olevat kukkahattutädit kaihtavatkin, niin yleensä asiaan auttaa, kun käy kys. henkilön ovella koputtelemassa muutaman moottoripyöräkerholaisen kanssa.

Vierailija
13/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette siivoa kunnolla? Mulla ei ole koskaan ollut ongelmia vakuuden takaisin saamisessa, koska siivoan kaiken oikeasti viimeisen päälle tahrattomaksi. Sen sijaan en ole koskaan muuttanut asuntoon, joka olisi edellisen asukkaan jäljiltä kunnolla puhdas. Hämmentävän monen "putipuhdas" on tahmaa ja rähmää vähän joka pinnalla, pesemättömät ikkunat ja puhdistamattomat tuuletusräppänät.

Ei kai ikkunoita pestä, jos talvella muuttaa. 

Vierailija
14/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäpinnat voi pestä talvellakin. Mutta eihän ne mitkään megalikaiset edes ole, kun vuokralainen on ne syksyllä pessyt. Eikö niin?

Vierailija
15/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäpinnat voi pestä talvellakin. Mutta eihän ne mitkään megalikaiset edes ole, kun vuokralainen on ne syksyllä pessyt. Eikö niin?

Minä pesen ikkunat keväällä ja syksyllä. Nyt on jo taas paskaset. 

Vierailija
16/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla olisi ollut oikeus siivota. Sinulla on oikeus nähdä myös se siivouksen lasku. Ilmoitat kylmästi, että haluat nähdä laskun tai vakuus on palautettava. 

Yksi asunnonomistaja ei halunnut palauttaa takuuvuokraa, kun muutin hänen omistamastaan asunnosta pois. Sitten sanoin vuokraemännälle, että menen tekemään rikosilmoituksen, kun olet varastanut minulta rahaa. Ei mennyt kuin puoli tuntia, niin tämä rouva maksoi käteisellä rahalla vuokravakuuden minulle takaisin.

Vierailija
17/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite otin videon asunnosta, ennen kuin pistin oven takanani kiinni. On sitte todistusaineistoa, että varmasti oli tiptop paikat, kun sieltä lähdin.

Siis videoit jokaisen nurkan, lieden takaa, lattiakaivot jne.? Ja sinulla oli videolla todiste siitä, että kuvat otettu nimenomaan muuttopäivänä eikä silloin, kun muutit sisään?

Vierailija
18/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi asunnonomistaja ei halunnut palauttaa takuuvuokraa, kun muutin hänen omistamastaan asunnosta pois. Sitten sanoin vuokraemännälle, että menen tekemään rikosilmoituksen, kun olet varastanut minulta rahaa. Ei mennyt kuin puoli tuntia, niin tämä rouva maksoi käteisellä rahalla vuokravakuuden minulle takaisin.

Pieni uhkailu toimii aina venkoilijoiden kohdalla. Se siitä persujen mainostamasta rehellisestä suomalaisesta työstä.

Vierailija
19/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ne yrittää vedättää. Sanot että teet rikosilmoituksen jos rahoja ei ala kuulumaan.

Vierailija
20/49 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajana ihmettelen tuota, että voi pidättää vakuuden ilman todisteita. Olen pari kertaa joutunut pidättämään vakuudesta osan ja mukana erittelyssä on ollut kuitit korjausten hinnasta sekä valokuvat. En pidättäisi vakuudesta senttiäkään, jos en ole varma, että juttu pitää käräjäoikeudessa. Yleensä kysyn vielä juristilta neuvoa, onko tämä asiallisesti pidätetty vakuus. Mikset vie vuokranantajaa käräjille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi