Miksi iso osa työttömistä ei halua ottaa tarjottua työpaikkaa vastaan?
Olen yrittänyt 20 työtöntä palkata firmaani töihin mutta kukaan ei halua ottaa työpaikkaa vastaan. Onko tuet niin suuret että 2500€/kk palkalla ei kannatta lähteä töihin?
Kommentit (72)
Miksikö?
Menettäisin kela-tuet. Tt-tuki, toimeentulotuki, asumistuki ja muuta. Hyvin pärjää näin. Ehkä liiankin hyvin, kun on alkanut lihoa.
1999 on minulle viimeksi työpaikkaa tarjottu. Sen jälkeen on ihan itse saanut kysellä josko joku ottaisi. No joo, ehdin kahdessa työpaikassa olla 2009 asti, sen jälkeen onkin ollut pelkkää pätkätyötä ja työttömyyttä.
Tarjoispa joku, töitä tai illan baarissa. 😎
Tarjottu työpaikka on satuolento.
Tarjosin työttömälle töitä 7 euron tuntipakkalla mutta ei halunnut töitä. Soitin työkkäriin ja kerroin että työtön kieltäytyi ja se sai karenssia. Ilmoitan aina työkkäriin jos työtön ei ota työtä vastaan. 7 euron tuntipalkka on hyvä pakka sellaiselle jos ei työttömällä ole edes kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Tarjosin työttömälle töitä 7 euron tuntipakkalla mutta ei halunnut töitä. Soitin työkkäriin ja kerroin että työtön kieltäytyi ja se sai karenssia. Ilmoitan aina työkkäriin jos työtön ei ota työtä vastaan. 7 euron tuntipalkka on hyvä pakka sellaiselle jos ei työttömällä ole edes kokemusta.
Ai ihan seitsemän euron tuntipalkalla, ja töitä taisi olla tarjolla kahdeksi tunniksi per päivä kolmena päivänä viikossa?
Otin tarjotun työn vastaan ja nyt olen pitkällä saikulla selän hajottua. Voi harmi.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille ei missään tarjota paikkaa hopeatarjottimella.
Totuus on se, että siitä yhdestäkin työpaikasta taistellaan verissäpäin ja niitä taistelijoita on monta sataa per yksi työpaikka.
Näin se, ikävä kyllä, käytännössä toimii. Joskus kun kuulee "menkää töihin" - kehotuksia, niin se on vallan suurta huumoria. Voihan sitä yrittää mutta aina vain ehkä yksi sadasta sen työpaikan onnistuu saamaan. Ei tietenkään mitään vakinaista mutta ehkä joku sijaisuus tai nollatuntisopimus voi onnistua, yhdelle sadasta.
Olin 3 kk yksityisyrittäjällä töissä. Perehdytys oli onnetonta ja päänaukomista monta krt päivässä, kun en osannut mitään.
Sain kenkää ja työvoimatoimistossa kerroin paikasta.
Siellä oli edelliset tuöntekijät sanoneet samaa.
Mulla oli pitkä työura, normaalisti oltiin max 2 kk.
Halusi ammattilaisen, mutta maksoi huonosti. Olin vastavalmistunut, siksi palkkasi.
Vierailija kirjoitti:
1999 on minulle viimeksi työpaikkaa tarjottu. Sen jälkeen on ihan itse saanut kysellä josko joku ottaisi. No joo, ehdin kahdessa työpaikassa olla 2009 asti, sen jälkeen onkin ollut pelkkää pätkätyötä ja työttömyyttä.
Tarjoispa joku, töitä tai illan baarissa. 😎
Eipä sitä töihin tuolla lailla pääse. Ainut mahdollisuus on tuntea joku, jonka avulla pääsee suoraan ohi työkkärin ja hakuilmoitusten. Eihän työnantajat viitsi mihinkään julkisiin hakuihin tms. satsata, niistä on vain vaivaa.
Isolle osalle ei kukaan tarjoa yhtään mitään. Ne on haettava itse.
Olin 8 vuotta työttömänä. Kertaakaan ei tarjottu työpaikkaa.
Ehkä akateemisille ei tarjota?
Ap:n linkit työpaikkailmoon puuttuu. Tais olla ilmaa koko juttu. Taas.
On totta että esim teline-ja eristystöihin ei löydy tekijöitä Suomesta. Palkka lisineen on tuota luokkaa. Mutta työ on fyysistä ja olosuhteet monesti likaiset ja työtä esim ulkona tai kuumissa tuotantotiloissa.
Jos haluatte tarjoutua näihin töihin niin suurimmat yritykset löytyvät netistä, sinne voi ihan soittaakin ja kertoa itsestään. Koulutusta ei ole, kokemusta ei vaadita, mutta aamulla pitää päästä ylös sängystä ja mennä paikalle töihin.
Ylitöitä voi alalla tehdä lähes loputtomasti, jolloin tienestitkin kasvaa. Moni Liettualainen tekee ison tilin näissä hommissa, täällä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ap run**aa hullunkiilto silmissään vastauksille kun sai mielestään sohaistua muurahaispesää. Se onkin ainoa pesä joka hänen ulottuvillaa edes jotenkin on. Siksi hän ei nyt ehdi vastailemaan enempää.
No jotain merkityksellisyyden tunnetta ja sisältöähän elämään pitää saada. Tietysti olisi varmasti monia kehittävämpiäkin tapoja. Sosiaalista huomiota tuntemattomilta henkilöiltä. Se ei välttämättä kanna kovin pitkälle, mutta toivottavasti se auttaa.
Aloitus on toistuva trolli ja ap:n itse keksimä. Kertaakaan ei näiden aloitusten laatija ole kertonut mistä työpaikasta on kyse.
Poistopyyntö kun näitä taas tulee. Älkää ruokkiko trollia huomiolla.
Pari kertaa on työkkäri lähettänyt hakukehotuksen antamiinsa yhtiöihin. Toinen oli ihan älytön ehdotus. Toinen oli vähän sinne päin, mutta oikeastaan ihan älytön. Olisi pitänyt ruveta muurariksi, vaikka olen raksamailla tehnyt lähinnä "lautojen kantamisen" tason tehtäviä. Ei pätevöitä muurariksi se, että on sellaisia nähnyt. Hain toki molempiin ja kerroin totuudellisesti asioista. Ei parane ottaa turhaan karenssia. Ikävä vaan noille yrityksille saada turhia hakemuksia.
Työkkärin jutut muutenkin ihan mielipuolisia tai idioottimaisia ja ihan turhia.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on toistuva trolli ja ap:n itse keksimä. Kertaakaan ei näiden aloitusten laatija ole kertonut mistä työpaikasta on kyse.
Poistopyyntö kun näitä taas tulee. Älkää ruokkiko trollia huomiolla.
Minä voi kertoa, että telinetöissä aloituksen tapainen tilanne on totta. aloittajan alasta en tiedä mikä lie, tai liekö edes muuta kuin trolli
Osoite mieluiten, niin tullaan kaikki porukalla, voit sitten valita parhaan päältä.