MIGREENI - parhaat vinkkisi?
Outojen oireiden taustalta paljastui täysin kroonistunut migreeni. Oireita on joka päivä, koko ajan. Kolmas estolääkitys kokeilussa, laimein tuloksin.
Siispä: mikä teillä on auttanut migreeniin?
Olen jo vaihtanut kosmetiikan ja puhdistusaineet hajusteettomiin versioihin, mikä on auttanut hieman. Ei kuitenkaan merkittävästi.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Itse otan puolen vuoden välein botoxia purentalihaksiin. Kokeilin ensin purentalihashierontoja, kun niitä kehuttiin, mutta eivät auttaneet.
Kaveri ottaa botoxia johonkin muualle, olisikohan ollut kulmakarvojen väliin? Pärjää siis huomattavasti pienemmällä tuskalla.
Iltalehdessä oli jonkun naisen juttu akupunktiosta. Itsekin pohdin, josko sitä uskaltaisi kokeilla.
Minua akupunktio (12 kerran kuuri) ei auttanut laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan auttanut mikään itsehoito. Ainoa mihin yhdistyi, oli stressi, myönteinen tai kielteinen. Lääkäri ehdotti, jos päätät lakata stressaamasta, ei onnistunut. Omaan migreenin löytyi lopulta lääkkeeksi beetasalpaaja. Elimistössä ei käynnisty ylivireystilat, jotka laukaisevat migreenikohtauksen. Nyt olen puoli vuotta syönyt joka päivä beetasalpaajaa, eikä yhtäkään migreeniä!
Minulla auttoi kandesartaani. Sitähän määrätään myös sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Minulla ei onneksi ole sitä. Auttaa se migreeniinkin.
Joskus kohtauksen saan katkaistua alkuunsa, jos ensimmäisen oireen ilmestyessä ehdin pimeään mukanani lämmin ja pakkaskylmä kaurapussi. Kylmän laitan silmille ja kuuman niskaan. Sitten puoli tuntia unta. Ei auta aina eikä varsinkaan jos kohtaus on edennyt säryn puolelle. Migreeni on minulla aurat + särky -tyyppiä. Estolääkkeenä on candesan. Se toimii yleensä hyvin.
Särkylääkkeet ja kohtauslääkkeet täystauolle. Itselläni alkaa migreeni kroonistumaan jos näitä menee liikaa. Jos olet töissä niin parin viikon sairasloma paikallaan että pääsee kunnolla vierottautumaan. Sinulla voi hyvinkin olla siis lääkepäänsärkyä mikä oman kokemukseki mukaan sisältää migreenimäisiä piirteitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos migreenin alkaessa kuumottaa päätä, minulla helpottaa kylmä vesi. Eli suihkulla pää alaspäin kylmää vettä hiuksiin ja päänahkaan. Tai pään upottaminen kylmävesisankoon.
Tiktokista opin, että aamulla nautittu suolalla maustettu iso vesilasi voi estää migreenikohtauksen. Tämä toimii itselläni parhaiten. Edes alkoholia juodessa ei ole tullut migreeniä (viinistä yleensä tulee).
Jos käytät tuohon ihan suolaa, niin kannattaa ostaa puhdistamatonta versiota jostain noista luonnontuote-kaupoista.
Itse suosittelen kuitenkin panostamaan ihan elektrolyyttijauheeseen.
On kieltämättä todella iso apu ollut myös mulla. Helteillä juon sitten kaksi tälläistä päivässä.
Lisäksi ubikinonia. Itse otin alkuun 200mg, sitten 300mg ja nykyään 150mg ylläpitoannoksena.
Sama ottaa Samarinia, eikä ole luontaistuotekauppalisää hinnassa.
Minulla ei ole auttanut mitkään estolääkkeet. Kokeiltu on beetsalpaaja, candesartan ja joka päiväinen pieni annoksinen kipulääkitys. (Tuo kipulääkitys oli lapsena). Nyt sain selkäkipuun gapabentiiniä ja kornisti minulla ei ole ollut kuin yksi ainut migreeni toukokuun jälkeen. Olin niitä joilla oli monta viikossa. Luin sitten, että joskus tuotakin käytetään estoon. Sitten on tosiaan nuo biologiset lääkkeet.
Minulla auttoi "tavallisten" e-pillerien vaihto Qlairaan/Zoelyyn. Olin kokeillut monia pillereitä ja hormonikierukkaa, enkä enää edes ajatellut niiden vaikuttavan mitään. Gyne sanoi, että migreenistä voi päästä eroon noilla "luonnollisemmilla" pillereillä ja näin kävi.