Miesystävä käyttäytyy oudosti, epäilen pettämistä
Olen seurustellut miesystäväni kanssa vuoden, on ns "hyvä" mies ainakin paperilla. Mutta en pysty työntämään pois ajatusta että pettäisi minua, minulla ollut tämä olo melkein alusta asti vaikka todisteita ei ole. Esimerkkejä:
- pesee lakanansa usein, ei välttämättä pese kuitenkaan esim pussilakanoita yleensä samalla eikä ole muuten mikään siivousintoilija todellakaan. Tänään kävin asunnossaan ja lakanassa oli pari pientä tahraa sillä puolella jolla ei nuku vaikka en itse ole ollut siellä yötä pitkään aikaan. Ja itse asiassa muistan sen kerran kun viimeksi n viikko sitten lakana oli taas pesussa, mitä ihmettelin.
- kerran näin hänet ajamassa autolla aivan omituisessa paikassa vaikka hänen piti olla aivan muualla, selitti sen jollain tapaa ja sanoi olevansa menossa takaisin sinne missä olisi pitänyt olla, mutta tuo reitti oli aivan omituinen (saattaa olla melkoisen hajamielinen kyllä)
- yhteen aikaan piti koko ajan puhelinta näyttö alaspäin, selitys oli se että ei halua tulla koko ajan häirityksi työkaverien ym taholta
- ylläpitää vähän epämääräisiä ystävyyksiä parin naisen kanssa joista kerran yritin kuulustella mutta hermostui minulle asiasta, emmekä ole onnistuneet keskustelemaan järkesvästi siitä aiheesta että minulla ei ole luottavainen ja turvallinen olo hänen kanssaan näistä syistä.
Eli mitä sanotte, pitäisikö jättää tuo sika? Olemme ihan aikuisia, edelliset avioliitot jo takana. Esimerkiksi tuo lakanan jatkuva pesu ihmetyttää.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Huutakaa nyt että pitää jättää sika!
ap
Tuo ei kyllä ollut minä...
ap
No, eiköhän se ole jo kyllästynyt sinuun.
Eikö täällä ole enää ketään järkeviä...
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirini taitaa olla jotenkin omituinen, sillä en tunne ketään, joka olisi pettänyt kumppaniaan tai joutunut petetyksi. Erottu on kyllä, jotkut myrskyisästikin, mutta kyse on ollut parisuhteen sisäisistä jännitteistä, eikä tilanteeseen ole sotkeutunut ulkopuolisia.
Tiedän kuitenkin parisuhteen, joka alkoi pettämisellä ja arvelen, että jotain samantyyppistä saattaa olla nyt käymässä ap:llekin. Kyseessä on tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukisso
Luulen, että mummosi oli oikeassa. Ap:n kannattaisi ottaa oppia.
Tuliko sinulle ero pettämisen vuoksi edellisestä liitostasi? Olisiko niin että olet jättänyt asiat käsittelemättä tunnepuolelle ja nyt projisoit sitä tähän uuteen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös kyse ollut ap:n mummosta.
Ap:n mummolla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Minä ymmärsin tämän niin, että ap:n mies pettää ap:ta jonkun kummallisen kissakeittonaisen kanssa.
Useimmiten on kyse jostain muusta kuin pettämisestä.
No mitä järkeä olla suhteessa jos se on kestänyt vasta vuoden ja nyt jo se tuntuu sinusta epäilyttävältä?
Vierailija kirjoitti:
Tuliko sinulle ero pettämisen vuoksi edellisestä liitostasi? Olisiko niin että olet jättänyt asiat käsittelemättä tunnepuolelle ja nyt projisoit sitä tähän uuteen suhteeseen.
Ei tullut mutta olen kokenut petetyksi tulon aiemmin, parikin kertaa.
-ap
Kyllä pettää koska on noin selvät todisteet.
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä ole enää ketään järkeviä...
ap
Vähiin käyvät tämän palstan järkevät henkilöt, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä kommentti nyt tosissaan kirjoitettu? Sitä mietin että olenko intuitiivisesti oikeassa.
ap
Miksi se mummo vältteli nin paljon kissoja, vai oliko lihakeittoa. En nyt muista tätä juttua..
Ap.n miehen lakanassa on kaksi tahraa ainakin kerran ollut. ja se pesi ne epäilyttävästi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä kommentti nyt tosissaan kirjoitettu? Sitä mietin että olenko intuitiivisesti oikeassa.
ap
Pettäminen on kyllä surullinen asia. Se haavoittaa syvästi sitä, jota petetään, mutta eivät ne pettäjätkään siitä usein ehjänä selviä. Siitä olen kuitenkin iloinen, ettei se pettäjäpariskunta käyttänyt lainkaan alkoholia. Toivottvasti se päätös piti ja toivottavasti mummosikin säilyi raittiina myös aikuisiällä. Tsemppiä sinulle ap!
Kyllä ihan selvät todisteet on kun ajaa autoa väärässä paikassa.
Huutakaa nyt että pitää jättää sika!
ap