Isäni ei puhu koskaan normaalisti. Aina sellaista vitsin vääntämistä ja Turhapuro-tyyliä. En jaksa enää.
Isäni on nyt kahdeksankymppinen, että on ehditty yrittää keskustella. Hän tosiaan vääntää ihan kaikesta vitsiä ja jää sitten odottamaan, että muut nauraa tai vähintään tuhahtaa huvittuneesti. Jos ei reagoi niin kuin hän haluaa, hän suuttuu ja menee murjottamaan omiin oloihinsa. Mistään oikeasta asiasta ei pysty juttelemaan, ei ole koskaan pystynyt. Olen nyt itse siinä pisteessä, että en jaksa hänen seuraansa yhtään. Eniten raivostuttaa se reaktion odottaminen, se on niin lapsellista. Nyt hänellä on jo niin paljon ikää, että ei ole enää juuri aikaa selvittää asioita tai puhua, mutta se on täysin mahdotonta. Kohtalotovereita?
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Millainen hän on äitisi kanssa? Kai he ovat joskus parisuhteessaan keskustelleet? Voisiko äitisi purkaa tilannetta
Ovat eronneet vuosikymmeniä sitten. Äiti ei siedä häntä enää ollenkaan, eivät ole missään tekemisissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen tuollaiset ovat päässeet naimisiin ja saaneet lapsia. Nykyään tuollaiset jäävät yksin ja trollailevat tällä palstalla.
Taas yksi, joka luulee, että naikkoset muuttuvat miekkosiksi kun laittavat viestinsä perään M-kirjaimen X"""DDDDD TÄÄLLÄ EI EDELLEENKÄÄN OLE MIEKKOSIA!!!!! Yrittäkää nyt jumalauta ymmärtää jo. 🙄
Älä kiroile Jumalaa, kirous tulee päällesi.
Jos on oikeasti noin lapsellinen aikuinen ihminen että alkaa murjottamaan, niin ei voi mitään. Jääköön yksin sitten.
Jos isäsi huumorintaju on sinuun yhtään periytynyt, aloitat isäsi muistotilaisuudessa puheesi sanoilla: "Tämähän on oikein ilon ja onnen päivä".
Olisipa ollutkin tuollainen hauska isä. Isä oli ankaran uskonnollinen ja remmiä tuli milloin mistäkin syystä. Mitään asiaa tms. ei koskaan puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikeasti noin lapsellinen aikuinen ihminen että alkaa murjottamaan, niin ei voi mitään. Jääköön yksin sitten.
Tämä.
Äh, ihan sama.
Jutustelen niitä näitä ja kestän puujalkavitsit. Turha haastaa riitaa, en ainakaan itse halua. Monessa suhteessa kuitenkin kelpo isä
Vei luontoon, puhui avaruusjutuista. Olkaa armollisempia iäkkäille vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä, nyt 76, on myös aina ollut tuollainen. Minua hävetti jo lapsena sen puheet ja nyt kun sen kanssa joutuu käymään kaupassa niin ottaa päähän kun joka myyjälle pitää "vitsailla". Ainoat kerrat kun on vakavasti jotain puhunut ovat olleet lähisukulaisten kuolemat. Olen jo hyväksynyt että tuollainen tulee olemaan loppuun asti.
Tunnistan tuon häpeän tunteen. Mun isä heittää myös tosi alatyylistä herjaa jatkuvasti. Kertoili kaikkia seksivitsejä meille omille lapsilleen koko meidän lapsuuden ajan. Mun terapeutti sanoi, että se on seksuaalista häirintää. Olin ihan että okei, siihen aikaan sitä teki joka toinen mies ainakin omassa lähipiirissäni. Luojan kiitos sellaista ei enää hyväksytä! Se oli todella, todella kuvottavaa ja olin sen takia jopa kokonaan pitämättä yhteyttä isääni muutaman vuoden nuoruudestani, sain siitä varmaan oikeasti traumoja.
Mutta nyt vanhanakin isä tekee tuota mitä sinunkin isäsi, että heittää rasvaisia juttuja jokaiselle naiselle minkä näkee. Kaupan työntekijöille ja mikä pahinta, häntä hoitamaan tuleville kotihoidon työntekijöille. Voin kuvitella, miten yököttävää se on, kun päivän aikana joka toinen ikivanha ukko lähentelee ja "vitsailee". Yök. Sanon siitä isälleni joka ikinen kerta kun nähdään, mutta ei mene jakeluun. Ei niitä hoitajia mun anteeksipyytelyt varmaan paljon lohduta, kun joutuvat kuitenkin kuulemaan sitä samaa joka kerta. 😣 En kyllä itse pystyisi siihen työhön, arvostan aivan älyttömästi niitä jotka sitä tekee.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan tunne tällaisia ihmisiä? Oletteko saaneet sellaisen puhumaan normaalisti?
ap
En tunne, mutta isäsi kuulostaa sketsihahmolta. Huonolta, joka ei naurata yhtään enempää kuin Spedekään. Osanottoni.
Kai olet sanonut sille ihan suoraan, että voisitko olla spedeilemättä ja puhua niinkuin aikuiset?
Olen tietenkin sanonut, monella tavalla moneen otteeseen. Spedestä hän tykkää tosi paljon ja Uunoista ja kaikesta tyhmästä suomalaisesta komediasta. Mä en pysty katsomaan mitään sellaista ollenkaan, menen aivan raivoihini siitä tietystä puhetavasta. Ehkä isäni takia on tullut allergia, kun on joutunut kuuntelemaan sitä vuosikymmeniä.
ap
Ei taida olla mikään ruudinkeksijä tuo isäsi.
Minun isä muuttui, kun vaihtoi paikkakuntaa. Ventovieraat naiset eivät nauraneetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi äitisi meni hänen kanssaan naimisiin?
Ehkä halusi päästä rikkaisiin naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Äh, ihan sama.
Jutustelen niitä näitä ja kestän puujalkavitsit. Turha haastaa riitaa, en ainakaan itse halua. Monessa suhteessa kuitenkin kelpo isä
Vei luontoon, puhui avaruusjutuista. Olkaa armollisempia iäkkäille vanhemmille.
Eli sinun isäsi on ihan erilainen. PUHUI sulle normaalisti luonnosta ja avaruudesta. Mieti jos kaikki kanssakäyminen on pelkkää vitsailua, meniskö hermot?
Ei vanhuksilta tarvitse sietää yhtään sen enempää kuin muiltakaan ihmisiltä. Päin vastoin, heillä on ollut aikaa opetella tavoille ja pitäisi arvostaa niitä läheisiä, jotka heidän seuraansa ja hajuaan sietää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan tunne tällaisia ihmisiä? Oletteko saaneet sellaisen puhumaan normaalisti?
ap
mä tiedän useitakin sellaisia. Todella raskaita ihmisuhteita. Kaikki heitetään vaa läpän kautta.
Vierailija kirjoitti:
Minun isä muuttui, kun vaihtoi paikkakuntaa. Ventovieraat naiset eivät nauraneetkaan.
Mun kokemuksen mukaan tuon sukupolven naiset nauraa aina näille jutuille. Se on joku kollektiivinen tarve miellyttää miehiä ja pitää ne tyytyväisinä, ettei joudu itse maalitauluksi. Oma isäni on kyllä asunut monessa paikassa ja vanhat naiset ylläpitää omalla käytöksellään vanhojen miesten toksisuutta. Mihin isäsi muutti?
ap
Mä kotihoidon hoitajana tunnen tämän ihmistyypin. Rasvaiset vitsit ei jaksa naurattaa, mutta mä jotenkin säälin näitä miehiä. Luulen, että isäsikin haluaisi olla toisenlainen, mutta ei osaa. Lapsena ei ole annettu itkeä eikä puhua tunteista. "Mies ei itke" on ollut ja todella tavallinen tapa kasvattaa poikia jo pienestä pitäen. Seurustelukulttuurissa naisten naurattaminen on ollut se hänen juttunsa, muuta ei osaa. Se on toiminut siinä hetkessä ja ilmeisesti purrut äitiisikin hetken aikaa. Hän ei osaa muuta! Anna olla ja käyt sen minkä jaksat. Et pysty muuttamaan häntä. Muurin taakse ei enää pääse. Vain muistisairaus voisi muuttaa alkuvaiheessa tuota.
Me kyllä pärjätään näiden rasvaisten juttujen kanssa ei hän ainoa ole
Vierailija kirjoitti:
On teillä naisilla ongelmat... Kävisitte tutkittumassa päänne.
Eipä tarvitse enää ihmetellä että tällä palstalla on pelkkää narinaa ja ruikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kotihoidon hoitajana tunnen tämän ihmistyypin. Rasvaiset vitsit ei jaksa naurattaa, mutta mä jotenkin säälin näitä miehiä. Luulen, että isäsikin haluaisi olla toisenlainen, mutta ei osaa. Lapsena ei ole annettu itkeä eikä puhua tunteista. "Mies ei itke" on ollut ja todella tavallinen tapa kasvattaa poikia jo pienestä pitäen. Seurustelukulttuurissa naisten naurattaminen on ollut se hänen juttunsa, muuta ei osaa. Se on toiminut siinä hetkessä ja ilmeisesti purrut äitiisikin hetken aikaa. Hän ei osaa muuta! Anna olla ja käyt sen minkä jaksat. Et pysty muuttamaan häntä. Muurin taakse ei enää pääse. Vain muistisairaus voisi muuttaa alkuvaiheessa tuota.
Me kyllä pärjätään näiden rasvaisten juttujen kanssa ei hän ainoa ole
No kyllä mä täysin ymmärrän, että omalta isältä on todella raskasta kuunnella härskejä vitsejä ihan koko ajan... Voi olla tosi raskasta sun kollegoillekin, varsinkin jos vähättelet heidän kokemustaan niin kuin tässä. Ei niitä vanhuksia oikeasti tarvitse aina ymmärtää.
Ensin se isä oli turhapuromainen vitsailija ja nyt se jo lähenteleekin kaikkia naisia. Trollin tunnistaa siitä että tarina etenee ja kehittyy jatkuvasti.
Mitä heille on tapahtunut lapsena ja nuorena? Pelkäävät että itkevät. Se on ihan lähellä tuon vitsimuurin takana! Purkautuisi koko elämän surut ja murheet!
On teillä naisilla ongelmat... Kävisitte tutkittumassa päänne.