Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salatut elämät -spekulointiketju 2 (UUSI)

Vierailija
27.08.2025 |

Edellinen keskustelu lukittu, joten tässä uusi.

Asiallista keskustelua Salatuista elämistä!  Täällä voidaan puida jaksojen tapahtumia, juonten ristiriitaisuuksia, uutisia, juonipaljastuksia, pressimateriaalia, somea ynnä muuta. 

Roolipelaaminen tapahtuu vanhemmassa ketjussa, jottei tämä ketju täyttyisi sillä. Kiitos, että ymmärrät. Myös sarjan kovasanainen haukkuminen ja lopetustoiveet vanhaan ketjuun: 

https://www.vauva.fi/keskustelu/5356313/salatut-elamat-spekulointiketju

Muistetaan käytöstavat (ei spämmäystä, näyttelijliden haukkumista, yms) ja pidetään ketju hyvänmielen paikkana :) 

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Salatut Elämät - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (4573)

Vierailija
4361/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen tunnuksen pilaa siinä olevat hahmot ja sarjan laatu.

Vierailija
4362/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin kysyä tätä viime vuonna, mutta kysyn uudelleen. Jos katsoit Salkkareita suorana tv:stä Aaron kuoleman ja sen jälkipuinnin aikaan, niin uskoitko Aaron elossa oloon? Nousiko mitään ajatusta esimerkiksi siitä tallelokeroon jätetystä videosta, joka on erikoinen yksityiskohta. Aaro kuitenkin tehnyt sen oletettavasti ennen "kuolemaansa". Oliko siihen aikaan ehdoton no no, että näin voisi käydä. Jos nykyään Noel kuolisi ja jättäisi samanlaisia videoita, niin ihan sata varmasti ajateltaisiin Noelin olevan elossa ja siihen liittyisi jotain hämärää. :D

Lisään vielä, että tässä on video. Itse olin pieni enkä sillä tavalla osannut spekuloida, mutta jostain syystä tuo video on jäänyt kummittelemaan ahdistavana asiana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4363/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin että se umk Kiki oli transnainen. Miehiset kasvot ja jotenkin pelottavan oloinen naisoletettu. 

No tässä sen näkee, kun on väite, että transihmisen tunnistaa aina kilometrien päähän. ja sitten luullaan ihan cis-naisia transnaisiksi.

Vierailija
4364/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin että se umk Kiki oli transnainen. Miehiset kasvot ja jotenkin pelottavan oloinen naisoletettu. 

No tässä sen näkee, kun on väite, että transihmisen tunnistaa aina kilometrien päähän. ja sitten luullaan ihan cis-naisia transnaisiksi.

Mäkin olen luullut montaa miestä naisiksi pelkän kuvan perusteella.

Vierailija
4365/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan toi on (valitettavasti) mennyt tolla tavalla, että jylhempi rakenteisia naisia saatetaan katsoa sillä silmässä, että onkohan tuo trans. Sama pätee ääneen. Joillakin naisilla on tummat äänet luonnostaa, joka sekin iskee monesti transnaisen suuntaan ensimmäisenä ajatuksena.

Vierailija
4366/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokatapauksessa sen ei pitäs kuuluu kenellekkään, onko joku trans vai ei, ellei asianomainen itse kerro. Ei pidä vain tehdä oletuksia. Tiedän tapauksia, että mies on kouraissut naisen haaroja, jotta voi varmistaa onko aito, eikä ole edes pahoitellut asiaa.  Pitänyt ilmeisesti olleensa oikeutettu tekemään tämän.

Vierailija
4367/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinikka Sokkakin esitti Salkkareissa Marja-tätiä. Miten mulle on jäänyt epäselvyys sukunimestä että oliko Lehtola vai Pihlaja? Molemmat sukunimet jossain yhteydessä ollut. Toinen Pihlaja-sukuniminen oli Vemmu.

Vierailija
4368/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl minuakin ärsyttää, kun Kallen ja Tatun ympärillä mikään ei etene ja kaikki on tyssännyt tähän Kallen 'en voi tapailla ketään' ajatukseen. Muuten juoni on edennyt sopivan hitaasti. Kallen suhteet ovat muissa juonissa edennyt aivan liian nopeasti. Miettikää nyt 2022-2023 kautta. Petri palasi takaisin sarjaan syyskuun lopussa 2022. Kallen kanssa purkivat kihlat ja Petri lähti katkolle helmikuun 2023 lopussa. Ja Kalle olikin menossa saman kevään päätösjaksossa naimisiin Sampon kanssa. Kuten joku toinen kirjoittaja mainitsi, niin nämä eivät ole melkein samassa ajassa ehtineet edes suudelmaa vaihtaa, kun Kalle oli Petrin kanssa jo kihloissa.

Vierailija
4369/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin kysyä tätä viime vuonna, mutta kysyn uudelleen. Jos katsoit Salkkareita suorana tv:stä Aaron kuoleman ja sen jälkipuinnin aikaan, niin uskoitko Aaron elossa oloon? Nousiko mitään ajatusta esimerkiksi siitä tallelokeroon jätetystä videosta, joka on erikoinen yksityiskohta. Aaro kuitenkin tehnyt sen oletettavasti ennen "kuolemaansa". Oliko siihen aikaan ehdoton no no, että näin voisi käydä. Jos nykyään Noel kuolisi ja jättäisi samanlaisia videoita, niin ihan sata varmasti ajateltaisiin Noelin olevan elossa ja siihen liittyisi jotain hämärää. :D

Lisään vielä, että tässä on video. Itse olin pieni enkä sillä tavalla osannut spekuloida, mutta jostain syystä tuo video on jäänyt kummittelemaan ahdistavana asiana.

Mulla ihan sama. Se on jäänyt alitajuntaan pelottavana muistona tuo video Aarosta. Muistan, kun Sallakin pelkäsi kun katsoi Lauran kanssa videota.

Vierailija
4370/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama. Se on

Toinen mikä on jäänyt kummittelemaan, on se, kun Toni oli jään alla. Tai se, kun Toivo Karhu paloi hengiltä.

Vierailija
4371/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista kommentoivista tiedä, mutta minä olin alle 12, kun näin noita kohtauksia. Sarjan alkuaikoina ei ollut edes samanlaista ikärajasysteemiä. Jälkeen päin monet jaksot ovat K12 merkinnöksi laitettu. Varmasti kaikki nuo, joita ollaan pelätty. Siinä mielessä ikärajat eivät varmasti ole turhia vaikka meistä tämän päivän aikuisista saattaa tuntua naurettavalta ja osa nykyisistä asioista ei ole pelottavia. Jostain lapsesta voi olla. Eikö siihen aikaan myöskään kyttäilty ikärajoja vanhempien toimesta. Ei minun vanhempia ainakaan kiinnostanut.

Vierailija
4372/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jakaa viel tämä, ku luulin lapsena ala-aste ikäisenä, että raskaaksi voi tulla lapsikin noin vain. Jotenkin tää liittyi siihen Ullan kuvitelmaan, että muka olisi raskaana Miian kuoleman jälkeen.

Vierailija
4373/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl minuakin ärsyttää, kun Kallen ja Tatun ympärillä mikään ei etene ja kaikki on tyssännyt tähän Kallen 'en voi tapailla ketään' ajatukseen. Muuten juoni on edennyt sopivan hitaasti. Kallen suhteet ovat muissa juonissa edennyt aivan liian nopeasti. Miettikää nyt 2022-2023 kautta. Petri palasi takaisin sarjaan syyskuun lopussa 2022. Kallen kanssa purkivat kihlat ja Petri lähti katkolle helmikuun 2023 lopussa. Ja Kalle olikin menossa saman kevään päätösjaksossa naimisiin Sampon kanssa. Kuten joku toinen kirjoittaja mainitsi, niin nämä eivät ole melkein samassa ajassa ehtineet edes suudelmaa vaihtaa, kun Kalle oli Petrin kanssa jo kihloissa.

Olen ihan varma siitä, että Kalle ei saa ikuista onnea Tatunkaan kanssa, vaan joko Tatukin paljastuu pahikseksi tai sitten kuolee. Olen kirjoittanut teoriani Kallesta ja Kallen rakkaudesta tänne niin monta kertaa, että en jaksa enää niitä kirjoittaa.

Vierailija
4374/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan varma siitä, että Kalle ei saa ikuista onnea Tatunkaan kanssa, vaan joko Tatukin paljastuu pahikseksi tai sitten kuolee. Olen kirjoittanut teoriani Kallesta ja Kallen rakkaudesta tänne niin monta kertaa, että en jaksa enää niitä

Aaro murhaa Tatunkin, kun huomaa, että poliisit ovat päässeet hänen jäljilleen. 

Vierailija
4375/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa Jennan taustarina. Ylipäätänsä miten Jennan ja Alissan ystävyys on alkanut. Onko Jenna ollut Helsingissä ja muuttanut jonkun syyn takia Vaasaan vai miten ovat tutustuneet. Ensiksi ajattelin, että tässä paljastuisi puhelun päätyttyä, että Anssi on Jennan luona Vaasassa, eli Anssin rakkaus olisi Jenna. Tai vastavuoroisesti puhelin jälkeen Jennan kumppaniksi paljastuu Heli. Katria en vain usko edes vierailemaan, vaikka moni onkin sitä mieltä että Jennan pitäisi olla Katrin tytär. Aika hienoa se tietysti olisi. Helsinkiinhän tuo Jenna tulee muuttamaan ja perustavat samanlaisen kimppakommuunin.

Vierailija
4376/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaro murhaa Tatunkin, kun huomaa, että poliisit ovat päässeet hänen jäljilleen. 

Tätä mä aidosti pelkään. Pitkästä aikaa löytänyt uuden suosikin ja harmi, jos heti pilattaisi kaikki. Näyttelijä itsessään on ollut innokas päästessään sarjaan. Tosin nythän Aaro saa jo tietää Tatun päässeen jäljille. Kostaako Marianna ja Aaro lopulta väärälle tyypille. Oksettavaa jos tämä menee taas näin, että julmat kostaa kilteille.

Vierailija
4377/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu se tässä yhdessä jaksossa mahtoi olla, kun tilanne oli se kun Joanna puhui toimistolla Jirin kanssa ja Noelin sihteeri oli taustalla pöydän luona tekemässä paperihommia. Kävi siinä jotain papereita läpi. Jiri ja Joanna puhuivat, niin yhtäkkiä sihteeri pöydän luona katsoi hetken aikaa heidän suuntaan ja kasvoille tuli hetkeksi sellainen outo ilme, kuin mitä mä nyt oikein kuulin. Tämä oli mun mielestä vähän kummallinen kohtaus. Mikä juttu se oli?

Vierailija
4378/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalle palaa lopulta Larin kanssa yhteen ja lähtee sarjasta onnellisena.

Vierailija
4379/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan varma siitä, että Kalle ei saa ikuista onnea Tatunkaan kanssa, vaan joko Tatukin paljastuu pahikseksi tai sitten kuolee. Olen kirjoittanut teoriani Kallesta ja Kallen rakkaudesta tänne niin monta kertaa, että en jaksa enää niitä

Ei Tatu ainakaan ihan heti ole sarjasta poistumassa, koska on kuitenkin tunnarissa, jonne pääsevät yleensä pitkäaikaisiksi tiedetyt hahmot. Lauri ja Petri eivät koskaan tunnariin päässeet. Edes Sami ei koskaan päässyt vaikka olivat Kallen kanssa suhteellisen pitkään yhdessä. En ymmärrä miksei Tatu millään kelpaa. Aina valitetaan ettei Kalle koskaan löydä hyvää miestä ja sitten kun sellainen vihdoin löytyisi, niin ei kelpaa. 

Vierailija
4380/4573 |
15.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan Tatu lisättiin tunnariin eikai näin nopeasti lähe pois, koska yleensä hahmo pääsee tunnariin pidempi aikainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi