Hoikat ja kauniit äidit:
Ihmetelläänkö ulkonäköänne usein? Itse kohtaan tällaista ihmettelyä/kauhistelua monesti (" miten voit näyttää tuolta, kun olet synnyttänyt" ) ja aina se naurattaa. Mitä vastaatte näille ihmettelijöille?
Kommentit (61)
Nuorena hänen ympärillä pyöri aina miehiä, minä sain kykkiä yksin. Olen ihan hyvännäköinen, mutta aika hoikka luonnostani. Rehevämpi kaverini olisi voinut valita miehen kuin miehen.
Ja ai niin, tämänhetkinen tilanne. Lihoin raskausaikoina aika paljon ja jokaisen jälkeen palasin takaisin normimittoihini äkkiä. Rehevä ystäväni on edelleen rehevä ja upean näköinen nainen, eikä todellakaan kadehdi laihuuttani.
Jos painat jo valmiiksi 145, niin se tarkoittaa sitä, että syöt ja " saat" syödä paljon. Ja jos jossain raskaudessa painosi on noussut vain kilon, niin eipä siitä " palautuminen" paljoa vaadi=)
Vierailija:
Jos painat jo valmiiksi 145, niin se tarkoittaa sitä, että syöt ja " saat" syödä paljon. Ja jos jossain raskaudessa painosi on noussut vain kilon, niin eipä siitä " palautuminen" paljoa vaadi=)
Mua ärsyttää lihavat raskaana olevat,eihän sitä vauvamahaa edes huomaa!
Ja sitten kysymys sinulle vielä, miksi ihmeessä sen vauvamahan pitää näkyä? Onko sillä jotain merkitystä raskauden kannalta näkyykö se vai ei?? :D
Vierailija:
Se kyllä ärsyttää, kun minua luullaan, luultiin jo raskausaikana, teiniäidiksi ja olen kuitenkin 26 ja lapsi on vuoden. Eikä sekään sinänsä haittaa, vaikka luullaan teiniäidiksi, vaan se, että siitä johtuen saatetaan katsoa/ kohdella kuin halpaa makkaraa. :(
Satun vain näyttämään nuorelta ja ole pienikokoinen ( 150 cm 41 kg ) .
Myös sitä ihmetellään, että miten noin pienestä/ laihasta tulee edes maitoa. Imetän vieläkin, vaikka poika jo taapero. Maitoa tuli pitkään yli oman tarpeen.
Minä nyt vaan satun olemaan tällainen. Sori vaan.
:)
Vierailija:
lapsellinen kyssä...
Kukaan tuollaisia ihmettele ja kysele olkoon vaikka kuinka kaunis ja hoikka äiti. Ei liene mitenkään harvinaista että äiti näyttää hyvältä.
Sori vaan ap, et ole harvinaisuus.
Kyllä vaan ihmetellään ja kysellään. En ole silmiinpistävän hoikka (vaikka ihan tyytyväinen vartalooni ja samoissa mitoissa kuin ennen raskautta), mutta lapsettomat kaverit ihmettelee aina kun tavataan. Lapselliset ystävät ei. Ainakin mun lapsettomilla ystävillä vaikuttaa olevan käsitys, että lapsen saanti aiheuttaa automaattisen ja peruuttamattoman rupsahduksen. Yllättyvät sitten joka kerta kun nähdään, kun en edelleenkään ole sen rupsahtaneempi kuin hekään.
(...paitsi tisseistä oikeasti olen mutta hyvät rintsikat kätkee senkin ;-)
kilot katosivat joka raskauden jälkeen kuin itsestään vaikka syön kuin hevonen (asia jota työkaverit varsinkin hämmästelevät), enkä pahemmin liikukaan. Olen 171 cm / 55kg. On se tietysti ihan mukavaa että on käynyt hyvä tuuri ulkonäön suhteen, sillä tuurista tässä vain on kyse eikä muusta. En ymmärrä niitä jotka asennoituvat kauniiseen kroppaansa siten kuin olisivat sen itse luoneet tai ansainneet omalla erinomaisuudellaan.
Vaikka ois kuinka hoikka tai laiha, niin naama voi olla kun harakan perse. Eikä siinä kroppa paljoa auta tai yksinään kauniiksi tee.
sama täällä. saan jatkuvasti kuula et miten sä voit olla noin laiha, etkö sä syö mitään. bmi 20 niin et ihan normaalipainoinen olen. kaikista loukkaavinta on kun nimitellään anorektikoksi, muka kohteliaisuutena. eihän ylipainoisiakaan saa sanoa läskeiksi.
Itse mietin tuon yhden ihmisen kommenttia siitä ettei lihava nainen voi koskaan olla kaunis? Jos puhutaan kasvoista niin miten lihava ei voisi olla kaunis kasvoiltaan? Ja asia toistepäin miten hemmetin ruma nainen kasvoiltaan voi olla kaunis vain koska on hoikka?
Olen itseeni tänään hyvin tyytyväinen.
Ihan sama painatko 48 kg vai 120 kg kunhan huolehdit omasta ulkonäöstäsi! Itse olen hyvinkin hyväksyväinen ihminen, mutta toivoisin kaikkien naisien huolehtivan itsestään. Kieltämättä ostoksilla silmään pistää lenkkarit ja verkkarit jalassa shoppailevat äitylit....se on jo itsensä aliarvioimista kulkea julkisissa paikoissa ko. kuteet yllä. Ei auta selityksesi se että mies ja minä hyväksymme minut juuri näin.
Itse olen reilu nelikymppinen taaperon äiti ja painoakin on kymmenen kiloa liikaa, mutta tyylin pidän aina, ei väliä mikä paino on!
MUISTAKAA SISKOT HUOLEHTI ENNENKAIKKEA ITSESTÄNNE, ja ulkonäkö liikunnan yms. lisäksi on todella tärkeää!
t. IHANA NAINEN +40 sekä 4 lasta ja ihannoiva aviomies
olen laiha ja kaunis onneksi piste. Lihavista en tiedä ovatko kauniita, koska en oikeastaan kiinnitä heihin kamalasti huomiota anteeksi vain.
Jos kehutaan niin kiitän kauniistI. Ei tämä lookki vaadi minulta ponnisteluja, en ole mikään himourheilija mutten vaan liho. Jotenkin mulla tuo itsesäätely toimii, en herkuttele liian usein enkä tykkää syödä itseäni ähkyyn, en edes buffetpöydässä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2007 klo 18:22"]
Ihmetelläänkö ulkonäköänne usein? Itse kohtaan tällaista ihmettelyä/kauhistelua monesti (" miten voit näyttää tuolta, kun olet synnyttänyt" ) ja aina se naurattaa. Mitä vastaatte näille ihmettelijöille?
[/quote]
Niin, jos et tuijottaisi vain omaan napaan ja olisi niin rajoittunut niin huomaisit että muitakin on kehuttu samasta. Eli onko asia sittenkään niin kummallinen? Tokkopa sinua on monessa muussa paikassa kuin baareissa alettu kehumaan -siellä minuakin ja olen suuren perheen äiti.
Mitä nyt ikää tulee niin ajattelukin siirtyy pois siitä että se olisi välttämättä tuon ihmisen vilpitön sana -vaan kunhan puhuu että pääsee uimaan liiveihin.
Ja tästä taas päästään sinun pointtiisi: sinähän olet se hoikin ja kaunein. Oleellisin meriittisi? :) Laita ikää toiset 10 vuotta plakkariin niin käsität tämän mitä ajan takaa, kehuja saa aina..
[quote author="Vierailija" time="06.04.2007 klo 18:22"]
[/quote]Pahimpia ovat nämä läskit jotka kysyvät että onko mulla anoreksia. Kaikki kun eivät elä syödäkseen vaan syövät ainoastaan elääkseen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2007 klo 21:09"]
[/quote]
Väärin! Vaikka sulla olis kaikki maailman meikit ja hienoudet päällä mutta painat 120kg niin se on totaaliset nou nou.Toisaalta jos sulla on sporttinen kroppa, hyvä iho olet kaupassa verkkareissa ilman meikkiä ja tukka ponnarilla niin tod näk olet hottis :)
Kyllä itse olen törmännyt että olemalla hoikka ja kaunis olen jotenkin "vääränlainen" äiti. Ehkä ihmiset ajattelevat, että prioriteettini ovat väärässä järjestyksessä kun pukeudun ja laitan itseni nätiksi...Että hyvällä äidillä ei ole aikaa tuhlata oman ulkonäkönsä puunaamiseen...
Ja sitten on meitä joiden ei tarvitse edes laittautua! Sekös ottaa pannuun kun ei voi edes syyttää pakkeloinnista ja pynttäämisestä. T. Suomen Gisele B.;)
Mä olen huomannut et yleensä laihat/hoikat saa just enemmän raskauskiloja, tiedä sit mistä johtuu.