Miksi Suomeen tulevat eivät ole edes lähdössä
koskaan pois. Tulevat muka pois kotimaastaan sodan, huonojen olojen takia. Opiskelevat kielen, ssuurin osa työttömänä. Kun olot kotimaassa paranevat, eivät lähde täältä, vaan koko suku hommataan tänne
Niin väärin, elintasopakolaisia suurin osa. Miksei tähän puututa? Saavat isot asunnot, rahaa elämiseen, lapsilla merkkivaatteet, uudet rattaat. Ilmaiseksi, suomipoika maksaa
Kommentit (34)
tutkitusti eniten rasismia esiintyy vähemmän koulutettujen ja heikosti toimeen tulevien keskuudessa. Jos aihe kiinnostaa, voin laittaa linkkejä tutkimuksiin.
Jos luet kirjoitukseni huolella, huomaat kyllä, että ap:sta en puhu mitään.. eli kukahan niitä johtopäätöksiä tässä tekee?
siinä vaiheessa kun koulutuksen ja kielitaidon puolesta alkaa pärjätä työmarkkinoilla! Hyvä että jäävät tänne paikkaamaan sitä eteläsuomen nykyistä ja tulevaa työvoimapulaa. Ja tekevät lapsiakin vielä, kun suomalaiset eivät enää riittävästi lisäänny. Lieventää eläkepommia toivottavasti.
Vai käyttääkö ap systeemiä hyväkseen ja kouluttautuu huvikseen moneen ammattiin, eikä viitsi mennä töihin? Kuinka monta koulutusta yhteiskunnan tulee maksaa?
Jos joku vääntäisi rautalangasta tuolle "hitaammalla junalla" kulkijalle missä mennään
Mutta kun koti on nyt jonkun rajan väärällä puolella.
sitten muslimienemmistö. Oikein odotan innolla.
Ja jos yksi somali kymmenestä sattuukin työllistymään vaikka bussikuskiksi muija ja kymmenen kersaa on joka tapauksessa täällä nauttimassa kaikki mahdolliset yhteiksunnan palvelut. Naisethan harvemmin edes vaivautuvat suomea opettelemaan. Somaleista on muuten kaikkien mahdollisten toimenpiteiden jälkeenkin (jotka tietysti maksavat veronmaksajille maltaita) noin 80 prosenttia työttömänä (voi tarkistaa työvoimaviranomaisten sivuilta). Lisäksi somaliväestö työllistää varsin paljon esim. sosiaaliviranomaisia (esim. lastensuojelullisten toimenpiteiden muodossa). Siinä on porukka, joka on kuluttanut käsittämättömiä summia yhteiskunnan varoja. Somalinuoret sortuvat myös huomattavan paljon rikoksiin, mm. katuryöstöt (jotka usein väkivaltaisia), pitkälti heidän käsialaansa.
siinä vaiheessa kun koulutuksen ja kielitaidon puolesta alkaa pärjätä työmarkkinoilla! Hyvä että jäävät tänne paikkaamaan sitä eteläsuomen nykyistä ja tulevaa työvoimapulaa. Ja tekevät lapsiakin vielä, kun suomalaiset eivät enää riittävästi lisäänny. Lieventää eläkepommia toivottavasti.
tekevät rikoksia täällä, raiskaavat, työttömiä ovat, varastavat. Silti vain paapotaan ja suomalaiset naiset menevät naimisiin näiden kanssa että saavat kansalaisuuden
Olin kesällä perheen kanssa mummon ja muiden sukulaisten luona Somalimaassa. Alue on erkaantunut Somaliasta ja hakee itsenäisyyttä.
Somalimaassa on satojatuhansia pakolaisia Somaliasta ja Etiopiasta. Somalimaa on köyhä, mutta siellä on rauha. Jokainen voi nukkua yönsä rauhassa, kukaan ei häiritse kadulla.
Somalimaan hallinto ymmärtää, että he eivät voi tarjota paljonkaan materiaalista tukea tulijoille. Mutta heillä on tarjolla jotain perustavampaa: rauha ihmisille elää elämäänsä.
Isojen kaupunkien liepeille, erityisesti Hargeisaan, on syntynyt alueita, joilla nämä tulijat asuvat. Integroituminen on varsin vaivatonta. Ihmisten vanhat reitit kulkevat valtioiden rajojen läpi ilman suurempia ongelmia.
Somalimaalaiset eivät ole unohtaneet kärsimyksiään, ja siksi he ottavat vastaan pakolaiset rauhallisesti: "Me tiedämme, mistä on kysymys, olkaa tällä niin kauan kuin tarvitsee."
Kuka tahansa ei Suomeen pääse. Kuljetukset, matkat ym. maksavat ja iso osa meillä majailevista somaleista on niitä rikkaimpia. Kansalaisille uskotellaan että otamme nälkää näkeviä, kärsiviä ihmisiä tänne, mutta kuka sitä uskoo kun katsoo somaleiden vatsanseutua? Myöntäisivät suoraan että vain rikkailla on varaa tulla tänne asti ja että ne luukasaksi kuihtuneet lapset ovat vieläkin Afrikassa!
Suomen kielestä: monella mamulla voi olla tosiaankin pätevyys esim. harjoittaa lääkärin ammattiaaan, mutta eikö ole vain kohtuullista että hän osaa silloin kielen? Ja päiväkodissa ym. työskentelevät; jos he eivät osaisi kieltä, oma lapsenne siitä kärsisi kun ei saisi kuulla omaa kieltään oikein puhuttuna. Voisi tulla myös väärinkäsityksiä, jopa vaaratilanteita.
Kela maksaa maahanmuuttajille tukea, JOHON EI VAIKUTA sossun viimeisenä oljenkortena myönnetty toimeentulotuki. Eli karkeasti näin: suomalainen "pummi" saa 380€(riippuu kunnasta ym.)/kk, jostain muualta tullut 380€+ Kelan maksama tuki joka on noin samansuuruinen= yli 700€!!
Ensinnäkin pakolaiseksi ei ole helppo päästä kuten joku viisas jo totesikin. Se on pitkä ja vaikea tie. Ja kukapa haluaisi edes lähtä kotimaastaan, jos ei olisi pakko.
Te jotka arvostelette tietämättä asioista juurikaan, sanoisin, että ei ole helppoa olla maassa tai maasta jossa on sisällissota. Perhe ja suku ympäri maailmaa ja vielä rasismi riesana uudessa asuinmaassa.
Kaikista näistä asioista huolimatta esim. aviomieheni tekee kahta työtä ( huom. ei siivoa ) ja saa varmaan toisesta työstään moninkertaisesti parempaa tuntipalkkaa kuin moni teistä arvostelijoista. Minä olen myös töissä ja hoidamme lapsen vuorotellen kotona. Me emme saa mitään yhteiskunnan tukia, ellei kotihoidontukea ( koska hoidamme lapsen molempien työssäkäynnistä huolimatta kotona ) ja lapsilisää lasketa. Mutta nämähän saa kaikki muutkin. Ja veroja todellakin maksamme ihan kiitettävästi!
99 prosenttisesti kaikki mieheni maalaiset miehet tekevät ainakin yhtä, monet montaa työtä elättääkseen perheensä. Naiset hoitavat kotia ja lapsia. He myös elävät hyvin vaatimattomasti joten rahaa jää hyvin säästöön. Eivät polta tupakkaa eivätkä käytä alkoholia. Ovat ihanne aviomiehiä ja isiä.
Siis suurinosa. Toki huonompiakin yksilöitä mahtuu joukkkoon.
Mutu- tuntumalla silti sanoisin, että enemmän niitä huonoja aviomiehiä ja isiä on suomalaisissa. Esim. minun aviomieheni on siinä vähemmistöprosentissa isistä, jotka käyttävät tasapuolisesti perhevapaita vaimon kanssa.
Kuinka moni teistä suomalaisten miesten vaimoista, jotka arvostelette voitte, sanoa samaa? Että mies hoitaa aivan täysin tasa- arvoisesti talouden, kodin ja lapsen, on perhekeskeinen eikä rieku baareissa eikä käytä mitään päihteitä. Tuskin monikaan, ainakaan tämän palstan perusteella, mitä olen lukenut. Suurimman osan mies ei osaa edes tehdä ruokaa ja hoitaa lapsia ja kotia itsenäisesti tai edes halua.
Hymyilyttää, kun luen näitä arvosteluja, joista kylläkin tulee joka kerta paha mieli, kun kuitenkin tiedän miten väärässä olette ja miten tasapainoista ja onnellista meillä on ja tienaamme itse elantomme ja maksamme veromme, joista tod. näk teidän arvostelijoidenkin sossun tukia maksellaan.
Olen taipuvainen olemaan sitä mieltä, että rasistit ja ilman faktatietoa arvostelevat tuppaavat olemaan jollain lailla omaan elämäänsä tyytymättömiä, ehkä syrjäytyneitä ja eivät pysty itse elättämään itseään. Mikäli on itse tasapainoinen ja onnellinen, niin harvoin sellaisella ihmisellä on tarvetta moiseen käytökseen.
Ensinnäkin pakolaiseksi ei ole helppo päästä kuten joku viisas jo totesikin. Se on pitkä ja vaikea tie. Ja kukapa haluaisi edes lähtä kotimaastaan, jos ei olisi pakko.
Te jotka arvostelette tietämättä asioista juurikaan, sanoisin, että ei ole helppoa olla maassa tai maasta jossa on sisällissota. Perhe ja suku ympäri maailmaa ja vielä rasismi riesana uudessa asuinmaassa.
Kaikista näistä asioista huolimatta esim. aviomieheni tekee kahta työtä ( huom. ei siivoa ) ja saa varmaan toisesta työstään moninkertaisesti parempaa tuntipalkkaa kuin moni teistä arvostelijoista. Minä olen myös töissä ja hoidamme lapsen vuorotellen kotona. Me emme saa mitään yhteiskunnan tukia, ellei kotihoidontukea ( koska hoidamme lapsen molempien työssäkäynnistä huolimatta kotona ) ja lapsilisää lasketa. Mutta nämähän saa kaikki muutkin. Ja veroja todellakin maksamme ihan kiitettävästi!
99 prosenttisesti kaikki mieheni maalaiset miehet tekevät ainakin yhtä, monet montaa työtä elättääkseen perheensä. Naiset hoitavat kotia ja lapsia. He myös elävät hyvin vaatimattomasti joten rahaa jää hyvin säästöön. Eivät polta tupakkaa eivätkä käytä alkoholia. Ovat ihanne aviomiehiä ja isiä.
Siis suurinosa. Toki huonompiakin yksilöitä mahtuu joukkkoon.
Mutu- tuntumalla silti sanoisin, että enemmän niitä huonoja aviomiehiä ja isiä on suomalaisissa. Esim. minun aviomieheni on siinä vähemmistöprosentissa isistä, jotka käyttävät tasapuolisesti perhevapaita vaimon kanssa.
Kuinka moni teistä suomalaisten miesten vaimoista, jotka arvostelette voitte, sanoa samaa? Että mies hoitaa aivan täysin tasa- arvoisesti talouden, kodin ja lapsen, on perhekeskeinen eikä rieku baareissa eikä käytä mitään päihteitä. Tuskin monikaan, ainakaan tämän palstan perusteella, mitä olen lukenut. Suurimman osan mies ei osaa edes tehdä ruokaa ja hoitaa lapsia ja kotia itsenäisesti tai edes halua.
Hymyilyttää, kun luen näitä arvosteluja, joista kylläkin tulee joka kerta paha mieli, kun kuitenkin tiedän miten väärässä olette ja miten tasapainoista ja onnellista meillä on ja tienaamme itse elantomme ja maksamme veromme, joista tod. näk teidän arvostelijoidenkin sossun tukia maksellaan.
Ihan varmasti ovat somalit hyviä miehiä, juu. Ja aivan varmasti 99% tekee kotitöitä kuten muutkin muslimit ym. ;) Vilkaises pikkuvaimo vähän tilastoja ja ota se pääsi pois pilvistä!!
Minä nyt satun elämään kunnon ihmisen ympäröimänä.
Minusta se kertoo jotain ihmisestä, että millaisia ihmisiä hänen lähipiirissään on.
En voisi koskaan olla liitossa, joka ei ole tasa- arvoinen.
Menee ohi aiheen, mutta mielestäni ihmiset jotka kärvistelevät huonossa liitossa ja lähipiiri on huonoa ainesta, voivat syyttää valinnoistaan itseeän.
ap mainitsi että hänellä 2 tutkintoa, jos huomasit. Mites nyt suu pannaan? Muuttuiko mielipide kuin tuulen suunta