UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (17084)
Mihin viisuihin? Ebun kiertuekin peruttiin yllÀttÀen ja siellÀhÀn Lordi olisi ollut mukana.
--
No höh. En ollut edes tietoinen koko kiertueesta. Ja puhun 2027 Suomen viisuista tietty đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tökkÀÀ tuo Lordi pahasti. En tiedÀ, mutta jotenkin on tullut sellainen ylimielinen kuva koko touhusta. Haastattelutkin on *tanaa ja *ttua puolillaan. Ei kelvannut kunniavieraan paikka.
Ei tietenkÀÀn, loukkaus jossei saa esiintyÀ. Ja eipÀ se paikka kelvannut KÀÀrijÀllekÀÀn ku kerta aitiossa tartti piilotella.
Oliko KÀÀrijÀ edes paikalla ollenkaan? Pisti silmÀÀn kun yhdessÀ kohtaa juonnossa mainitsivat KÀÀrijÀn istuvan siellÀ muiden artistien kanssa, mutta koko tyyppiÀ ei nÀkynyt missÀÀn.
Oli se aitiossa, nÀin instastooreista silloin Anette PetÀistö ig, tervehti siellÀ lapsia valkoisessa hihattomassa, jodelissa luin tÀstÀ.
Sonja Lumme ja Portion Boys tekevĂ€t uuden version ElĂ€köön elĂ€mĂ€ biisistĂ€. đđ
Pete voisi ottaa mallia Antti Tuiskusta
Suorastaan törkeÀÀ touhua Ylenannolta!
Odotin itse Lordia viimeiseen asti, ja sanoin kenraaleihin lÀhtiessÀni kouluikÀiselle lapselleni ettÀ nyt nÀet Suomen ainoan Euroviisuvoittajan. Luulin ettÀ Lordi on yllÀtysesiintyjÀ, joka tyyliin hyökkÀÀ jostain katosta ja kaappaa juonnon ja vÀliaiksnumeron itselleen. Olin pettynyt kun ei mitÀÀn hauskaa tullutkaan, mutta en olisi voinut edes kuvitella asian menneen noin! UMK pitÀÀ ottaa YleltÀ pois kokonaan ja joku muu taho jÀrjestÀköön ne ensi vuonna ja Lordi mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tökkÀÀ tuo Lordi pahasti. En tiedÀ, mutta jotenkin on tullut sellainen ylimielinen kuva koko touhusta. Haastattelutkin on *tanaa ja *ttua puolillaan. Ei kelvannut kunniavieraan paikka.
Ei tietenkÀÀn, loukkaus jossei saa esiintyÀ. Ja eipÀ se paikka kelvannut KÀÀrijÀllekÀÀn ku kerta aitiossa tartti piilotella.
Oliko KÀÀrijÀ edes paikalla ollenkaan? Pisti silmÀÀn kun yhdessÀ kohtaa juonnossa mainitsivat KÀÀrijÀn istuvan siellÀ muiden artistien kanssa, mutta koko tyyppiÀ ei nÀkynyt missÀÀn.
Ihmettelin samaa. HÀÀrijÀ siellÀ nÀkyi. Jos KÀÀrijÀ tuki Lordia?
Vihaan nykyajan mainstream musiikkia. Ennen oli paljon parempaa. Tai eihÀn tuota n ee keri rÀpÀtystÀ voi edes musiikiksi kutsua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli se aitiossa, nÀin instastooreista silloin Anette PetÀistö ig, tervehti siellÀ lapsia valkoisessa hihattomassa, jodelissa luin tÀstÀ.
Miksi ihmeessÀ KÀÀrijÀ piilotteli jossain aitiossa, kun kaikki muut istui vierekkÀin katsomossa ja KÀÀrijÀ oikein mainittiinkin?
Mun mielestÀ ihan ok ettÀ tuonne otetaan vaikka jotain teinien ihannoimia rÀppÀreitÀkin esiintymÀÀn, mutta kyllÀ siellÀ Lordinkin olisi kuulunut olla.
Miksi Elastinen kÀvelee lavalla housut roikkuen noiden teinipoikien kanssa? Elastinen on jo 40v isÀukko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin kans et halusko olla pois siitÀ rivistÀ, jos oli kuullut et Lordi ei esiinny, nehÀn oli yhdessÀ ElÀmÀni biisissÀ plus Erikakin.
Vierailija kirjoitti:
Suorastaan törkeÀÀ touhua Ylenannolta!
Odotin itse Lordia viimeiseen asti, ja sanoin kenraaleihin lÀhtiessÀni kouluikÀiselle lapselleni ettÀ nyt nÀet Suomen ainoan Euroviisuvoittajan. Luulin ettÀ Lordi on yllÀtysesiintyjÀ, joka tyyliin hyökkÀÀ jostain katosta ja kaappaa juonnon ja vÀliaiksnumeron itselleen. Olin pettynyt kun ei mitÀÀn hauskaa tullutkaan, mutta en olisi voinut edes kuvitella asian menneen noin! UMK pitÀÀ ottaa YleltÀ pois kokonaan ja joku muu taho jÀrjestÀköön ne ensi vuonna ja Lordi mukana.
TykkÀÀn YlestĂ€ ja sen ohjelmista kyllĂ€ muuten ja luulen ettĂ€ tÀÀ on vaan sataprosenttisesti UMK-tiimin touhuja. Siis ettei kannata koko YleĂ€ vetÀÀ lokaan. UMK on nykyÀÀn kyllĂ€ sellaista glamouria & glitteriĂ€, niin senkö takia Lordi ei muka siihen istunut. En kyllĂ€ vaan mitenkÀÀn kĂ€sitĂ€ miksi ei voinut olla mukana. đ€
VÀhÀn aiheen vierestÀ, mutta huomasiko joku ettÀ melloissa oli kilpailemassa joku chilelÀinen mies, joka esitti jonkinlaista arabisketsihahmoa? Jotenkin yllÀttÀvÀÀ, ettÀ edistyksellisessÀ Ruotsissa saa tehdÀ tuollaista. Tuntuu ettÀ Suomessa tuollainen huumori jÀi Pulttiboisin mukana ysÀrille, eikÀ UMK:hon nyt ainakaan olisi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin kans et halusko olla pois siitÀ rivistÀ, jos oli ku
Toisaalta voisi olla myös siten, ettei kumpikaan tiennyt toisen toimista tai ajatellut asiaa sen enempÀÀ. MissÀ tapauksessa tahansa, joka toinen on ollut siellÀ ennenkin! Paitsi tietty viime kerralla.
En oikeen ymmÀrrÀ miksi lavalla hillui kasapÀin teinejÀ rÀppÀÀmÀssÀ huonolla suomen kielellÀ syntisiÀ asioita
Ainoa mikÀ oikeastaan voi pilata jury-pisteet on se liian vaikea loppu joka ei vaan toimi. Toivottavasti saavat sen kuntoon. Muuten luotan Peteen 100%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Erika ei oikein ollut millÀÀn listoilla kun seurailin."
Onhan tuo uusin biisinsÀ nÀemmÀ noussut nippa nappa takaisin Suomen spotifyn top50:iin.
Sai taas ilmaista mainosaikaa verovaroin kustannettuna.
Ănnönnöö, ai sinĂ€ oisit jĂ€ttĂ€nyt viime vuoden voittajan ulos vai, ja Lordi ehdottomasti (ois voinu olla vaikka sen Kaj videon tilalla tai rĂ€ppĂ€reiden)
No ainakin ne rÀppÀrit olisi voinut jÀttÀÀ pois. KÀvin jÀÀkaapilla ja parvekkeella tupakilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Erika ei oikein ollut millÀÀn listoilla kun seurailin."
Onhan tuo uusin biisinsÀ nÀemmÀ noussut nippa nappa takaisin Suomen spotifyn top50:iin.
Sai taas ilmaista mainosaikaa verovaroin kustannettuna.
Ănnönnöö, ai sinĂ€ oisit jĂ€ttĂ€nyt viime vuoden voittajan ulos vai, ja Lordi ehdottomasti (ois voinu olla vaikka sen Kaj videon tilalla tai rĂ€ppĂ€reiden)
No ainakin ne rÀppÀrit olisi voinut jÀttÀÀ pois. KÀvin jÀÀkaapilla ja parvekkeella tupakilla.
MielestÀni olisi voinut jÀttÀÀ myös ne rÀppÀrit pois! MitÀhÀn he oikein kuvittelivat! Eikö kukaan enÀÀ oikeasti ole niinkuin ennen!
MnÀkin poistuin rÀppÀrien ollessa lavalla. Oli huono valinta.
NiinpĂ€. AutotunerĂ€ppĂ€rit finglisheineen. Yli 3-kymppisenĂ€ ei kyllĂ€ mulle uppoo. Teineille ja 2-kymppisille tĂ€ysin noi. Plus jostain syystĂ€ vielĂ€ mukana Elastinen, joka yrittÀÀ "pysyy messissĂ€". đ€