UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶
Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?
1. Haku UMK:hon päättyi eilen
tässä tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026
Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Mihin viisuihin? Ebun kiertuekin peruttiin yllättäen ja siellähän Lordi olisi ollut mukana.
--
No höh. En ollut edes tietoinen koko kiertueesta. Ja puhun 2027 Suomen viisuista tietty 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tökkää tuo Lordi pahasti. En tiedä, mutta jotenkin on tullut sellainen ylimielinen kuva koko touhusta. Haastattelutkin on *tanaa ja *ttua puolillaan. Ei kelvannut kunniavieraan paikka.
Ei tietenkään, loukkaus jossei saa esiintyä. Ja eipä se paikka kelvannut Käärijällekään ku kerta aitiossa tartti piilotella.
Oliko Käärijä edes paikalla ollenkaan? Pisti silmään kun yhdessä kohtaa juonnossa mainitsivat Käärijän istuvan siellä muiden artistien kanssa, mutta koko tyyppiä ei näkynyt missään.
Oli se aitiossa, näin instastooreista silloin Anette Petäistö ig, tervehti siellä lapsia valkoisessa hihattomassa, jodelissa luin tästä.
Sonja Lumme ja Portion Boys tekevät uuden version Eläköön elämä biisistä. 😃👍
Pete voisi ottaa mallia Antti Tuiskusta
Suorastaan törkeää touhua Ylenannolta!
Odotin itse Lordia viimeiseen asti, ja sanoin kenraaleihin lähtiessäni kouluikäiselle lapselleni että nyt näet Suomen ainoan Euroviisuvoittajan. Luulin että Lordi on yllätysesiintyjä, joka tyyliin hyökkää jostain katosta ja kaappaa juonnon ja väliaiksnumeron itselleen. Olin pettynyt kun ei mitään hauskaa tullutkaan, mutta en olisi voinut edes kuvitella asian menneen noin! UMK pitää ottaa Yleltä pois kokonaan ja joku muu taho järjestäköön ne ensi vuonna ja Lordi mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tökkää tuo Lordi pahasti. En tiedä, mutta jotenkin on tullut sellainen ylimielinen kuva koko touhusta. Haastattelutkin on *tanaa ja *ttua puolillaan. Ei kelvannut kunniavieraan paikka.
Ei tietenkään, loukkaus jossei saa esiintyä. Ja eipä se paikka kelvannut Käärijällekään ku kerta aitiossa tartti piilotella.
Oliko Käärijä edes paikalla ollenkaan? Pisti silmään kun yhdessä kohtaa juonnossa mainitsivat Käärijän istuvan siellä muiden artistien kanssa, mutta koko tyyppiä ei näkynyt missään.
Ihmettelin samaa. Häärijä siellä näkyi. Jos Käärijä tuki Lordia?
Vihaan nykyajan mainstream musiikkia. Ennen oli paljon parempaa. Tai eihän tuota n ee keri räpätystä voi edes musiikiksi kutsua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli se aitiossa, näin instastooreista silloin Anette Petäistö ig, tervehti siellä lapsia valkoisessa hihattomassa, jodelissa luin tästä.
Miksi ihmeessä Käärijä piilotteli jossain aitiossa, kun kaikki muut istui vierekkäin katsomossa ja Käärijä oikein mainittiinkin?
Mun mielestä ihan ok että tuonne otetaan vaikka jotain teinien ihannoimia räppäreitäkin esiintymään, mutta kyllä siellä Lordinkin olisi kuulunut olla.
Miksi Elastinen kävelee lavalla housut roikkuen noiden teinipoikien kanssa? Elastinen on jo 40v isäukko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin kans et halusko olla pois siitä rivistä, jos oli kuullut et Lordi ei esiinny, nehän oli yhdessä Elämäni biisissä plus Erikakin.
Vierailija kirjoitti:
Suorastaan törkeää touhua Ylenannolta!
Odotin itse Lordia viimeiseen asti, ja sanoin kenraaleihin lähtiessäni kouluikäiselle lapselleni että nyt näet Suomen ainoan Euroviisuvoittajan. Luulin että Lordi on yllätysesiintyjä, joka tyyliin hyökkää jostain katosta ja kaappaa juonnon ja väliaiksnumeron itselleen. Olin pettynyt kun ei mitään hauskaa tullutkaan, mutta en olisi voinut edes kuvitella asian menneen noin! UMK pitää ottaa Yleltä pois kokonaan ja joku muu taho järjestäköön ne ensi vuonna ja Lordi mukana.
Tykkään Ylestä ja sen ohjelmista kyllä muuten ja luulen että tää on vaan sataprosenttisesti UMK-tiimin touhuja. Siis ettei kannata koko Yleä vetää lokaan. UMK on nykyään kyllä sellaista glamouria & glitteriä, niin senkö takia Lordi ei muka siihen istunut. En kyllä vaan mitenkään käsitä miksi ei voinut olla mukana. 🤔
Vähän aiheen vierestä, mutta huomasiko joku että melloissa oli kilpailemassa joku chileläinen mies, joka esitti jonkinlaista arabisketsihahmoa? Jotenkin yllättävää, että edistyksellisessä Ruotsissa saa tehdä tuollaista. Tuntuu että Suomessa tuollainen huumori jäi Pulttiboisin mukana ysärille, eikä UMK:hon nyt ainakaan olisi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin kans et halusko olla pois siitä rivistä, jos oli ku
Toisaalta voisi olla myös siten, ettei kumpikaan tiennyt toisen toimista tai ajatellut asiaa sen enempää. Missä tapauksessa tahansa, joka toinen on ollut siellä ennenkin! Paitsi tietty viime kerralla.
En oikeen ymmärrä miksi lavalla hillui kasapäin teinejä räppäämässä huonolla suomen kielellä syntisiä asioita
Ainoa mikä oikeastaan voi pilata jury-pisteet on se liian vaikea loppu joka ei vaan toimi. Toivottavasti saavat sen kuntoon. Muuten luotan Peteen 100%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Erika ei oikein ollut millään listoilla kun seurailin."
Onhan tuo uusin biisinsä näemmä noussut nippa nappa takaisin Suomen spotifyn top50:iin.
Sai taas ilmaista mainosaikaa verovaroin kustannettuna.
Önnönnöö, ai sinä oisit jättänyt viime vuoden voittajan ulos vai, ja Lordi ehdottomasti (ois voinu olla vaikka sen Kaj videon tilalla tai räppäreiden)
No ainakin ne räppärit olisi voinut jättää pois. Kävin jääkaapilla ja parvekkeella tupakilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Erika ei oikein ollut millään listoilla kun seurailin."
Onhan tuo uusin biisinsä näemmä noussut nippa nappa takaisin Suomen spotifyn top50:iin.
Sai taas ilmaista mainosaikaa verovaroin kustannettuna.
Önnönnöö, ai sinä oisit jättänyt viime vuoden voittajan ulos vai, ja Lordi ehdottomasti (ois voinu olla vaikka sen Kaj videon tilalla tai räppäreiden)
No ainakin ne räppärit olisi voinut jättää pois. Kävin jääkaapilla ja parvekkeella tupakilla.
Mielestäni olisi voinut jättää myös ne räppärit pois! Mitähän he oikein kuvittelivat! Eikö kukaan enää oikeasti ole niinkuin ennen!
Mnäkin poistuin räppärien ollessa lavalla. Oli huono valinta.
Niinpä. Autotuneräppärit finglisheineen. Yli 3-kymppisenä ei kyllä mulle uppoo. Teineille ja 2-kymppisille täysin noi. Plus jostain syystä vielä mukana Elastinen, joka yrittää "pysyy messissä". 🤭