UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku vielÀ toivoi nÀkevÀnsÀ Lordin UMK:ssa, voi toiveen haudata.
- Ei tulla UMK:hon vaikka kysyttÀisiin, kun ei kelpaa, niin ei kelpaa. Tuli surullinen olo, mutta ei muuta kuin leuka rintaan. On saatanan saletti, ettÀ se oli tÀssÀ.
đą
Kuinka maasta taivaisiin kehuttu UMK-tiimi voi mokata nÀin perusteellisesti?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Sergio Jaen pilannut viime vuonna Kyproksen esityksen liian monimutkaisella lavastusrakennelmallaan?
Kuka tÀÀ Sergio muuten oikein on? Olen nÀhnyt nimen aiemminkin, mutta ihmettelen miksi saanut noin vahvan aseman eri maiden show'n rakentajana.
Sergio suunnitteli Bambie Thugin lavashown 2024, joka oli ihan tajunnanrÀjÀyttÀvÀ visuaalisesti. Tuon jÀlkeen ilmeisesti ollut erittÀin haluttu tekijÀ viisupiireissÀ.
Hyi, sori vaan, Bambie Thug, ei kiitos. Ihan kamala. Itse suunnittelija on kyllÀ mukavan nÀköinen mies, ei kahta sanaa.
Tajusithan nyt, ettÀ tÀssÀ puhuttiin ohjauksesta ja ESITYKSEN visuaalisuudesta, eikÀ artistin ulkonÀöstÀ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lordi ei kuulu Helsingin erinomaiseen musiikki-ihmisten sisÀpiiriin. Se on kehÀ jonka sisÀpuolelle ei hyvÀksytÀ muualta Suomesta tulevia. Ei vaikka meriittiÀ on enemmÀn kuin tuolla sisÀpiirillÀ yhteensÀ.
Aha. đ Jos ei nyt kuitenkaan ihan noin ole. MĂ€ olen stadilainen ja halusin kovasti Lordin UMK:hon. Olin myös Helsingin Kauppatorilla Lordia vastassa 2006, siis torilla tavattiin! MielestĂ€ni törkeĂ€ pÀÀtös.
SiellÀ kauppatorilla oli mahtava tunnelma silloin 2006 Lordin voiton jÀlkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin, ettÀ onko JJ aikaisempaa kokemusta suomrsta tai suomalaisista. Oliko hÀnen lavaesiintymisen kulissit suomalaisen firman tekemÀt ja kuka se oli, jos nÀin on?
Voisi Liekinheittimille myös tehdÀ hyvÀt kulissit.
Olisipa solisti parempi, karismaattinen ja kemia kÀsinkosketeltavaa heidÀn vÀlillÀÀn, niin ei tarvitsisi miettiÀ niin paljoa lavastusta miten saada puutteet piiloon ja esityksestÀ vahvemman.
MĂ€ olen 100 % varma, ettĂ€ osa Liekinheittimen viehĂ€tystĂ€ ulkomaalaisillekin on nimenomaan Peten karisma, komeus ja kyky tulkita tunteita, jota sitten taas Linda hĂ€ikĂ€isevĂ€nĂ€ blondina ja vastakohtana tĂ€ydentÀÀ. đ Peten ilmehdintĂ€ varsinkin musavideolla on aivan huippua, kuten myös livenĂ€ hehkutettu tulkinta.
RiittÀisi kun osaisi laulaa.
Bambie Thugin esityksen visuaalinen puoli oli kamala ja on edelleen. Inhosin siinÀ ihan kaikkea.
Olisipa noloa jos Suomen ainoa viisuvoittaja ei suostuisi soittamaan Suomen viisujen avajais tai vĂ€liaikanumerossa đŹ. Jos niin hyvin kĂ€visi, ettĂ€ bileet meille tulisi.
Linda nÀyttÀÀ silmÀlaseissaan jotenkin pieneltÀ ja hauraalta mummolta Peten ja Lindan hassutteluvideoilla UMKn tiktokissa.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa noloa jos Suomen ainoa viisuvoittaja ei suostuisi soittamaan Suomen viisujen avajais tai vĂ€liaikanumerossa đŹ. Jos niin hyvin kĂ€visi, ettĂ€ bileet meille tulisi.
Luulisi, ettĂ€ Lordi sinne tulisi yleisön toiveesta. đȘđ»Eri asia kuitenkin kuin UMK.
On kyllÀ Àlytön moka UMK-tiimiltÀ, ettei Lordin voiton 20-vuotisjuhlaa noteerattu millÀÀn tavalla. Pidin itse ihan selviönÀ, ettÀ Lordi olisi mukana. Mutta siis ei oltu vain jÀtetty kutsumatta, vaan ihan aktiivisesti kieltÀydytty? MitÀ ihmettÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti UMK-tiimi saa runsaasti katsojapalautetta, kun Lordia ei otettu mukaan.
No mitÀpÀ se enÀÀ auttaa?
EhkÀ vaikka sen ettÀ se loisi painetta vastuuhenkilöillÀ tulla esiin kertomaan syyn tuohon ettÀ miksi Suome ainoa euroviisuvoittaja oli jÀtetty pois karkeloista kunnia- vieraana ja esiintyjÀnÀ, mutta tarjottu vain jotain hikistÀ istumapaikkaa yleisössÀ ja ainoa valokeila olisi jakaa palkinto kisan voittajalle.
Eli kunnon pohjustus tuolle tuotannolta ettÀ miksi voittaja Lordi ei kelvannut esiintymÀÀn juhlavuonnaan UMK:ssa, mutta sitten jotkut tusina rÀppÀrin turhakkeet kelpasivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, ettĂ€ Lordi sinne tulisi yleisön toiveesta. đȘđ»Eri asia kuitenkin kuin UMK.
HyvÀ kun mainitsi vain UMK:n.
Nyt Ylen kannattaa jo miettiÀ miten yhdistÀÀ KÀÀrijÀn, Lordin, Lindan ja Peten vÀhintÀÀn samoihin puitteisiin. MielestÀni myös Erika sinne kuuluisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lordi ei kuulu Helsingin erinomaiseen musiikki-ihmisten sisÀpiiriin. Se on kehÀ jonka sisÀpuolelle ei hyvÀksytÀ muualta Suomesta tulevia. Ei vaikka meriittiÀ on enemmÀn kuin tuolla sisÀpiirillÀ yhteensÀ.
Aha. đ Jos ei nyt kuitenkaan ihan noin ole. MĂ€ olen stadilainen ja halusin kovasti Lordin UMK:hon. Olin myös Helsingin Kauppatorilla Lordia vastassa 2006, siis torilla tavattiin! MielestĂ€ni törkeĂ€ pÀÀtös.
SiellÀ kauppatorilla oli mahtava tunnelma silloin 2006 Lordin voiton jÀlkeen
Niin oli, mahtava ja tiivis tunnelma! đđ»đ Kiva kun linkkasit
Vierailija kirjoitti:
"Erika ei oikein ollut millÀÀn listoilla kun seurailin."
Onhan tuo uusin biisinsÀ nÀemmÀ noussut nippa nappa takaisin Suomen spotifyn top50:iin.
EihÀn sitÀ edes promota mitenkÀÀn. Ei musiikkivideota, ei mitÀÀn :(
MielestÀni tosi hyvÀ biisi.
Minulla on vahva epÀilys, ettei ll ja pp suostu nousemaan samalle lavalle missÀ Israelkin esiintyy. EttÀ ilmoittavat myöhemmin etteivÀt voikaan lÀhteÀ koska tilanne niin ristiriitainen. Nyt pelaavat vain aikaa, antavat pölyn umkn ympÀrillÀ laskea ja kevÀÀmmÀllÀ kertovat etteivÀt lÀhde. EikÀ heitÀ voi pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vahva epÀilys, ettei ll ja pp suostu nousemaan samalle lavalle missÀ Israelkin esiintyy. EttÀ ilmoittavat myöhemmin etteivÀt voikaan lÀhteÀ koska tilanne niin ristiriitainen. Nyt pelaavat vain aikaa, antavat pölyn umkn ympÀrillÀ laskea ja kevÀÀmmÀllÀ kertovat etteivÀt lÀhde. EikÀ heitÀ voi pakottaa.
EiköhÀn ne allekirjoitukset lyödÀ tai on jo lyöty tÀllÀ viikolla paperiin ja sen jÀlkeen mennÀÀn loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Ei Lordin tarvitsekaan osallistua UMK:hon, osallistuu sitten Eurovision Tampere 2027 đ„
Sama ylen porukka sitÀkin varmaan tekisi. Tuskin Lordia nappaisi siellÀkÀÀn esiinty enkÀ ihmettele.
Yle sössi nyt vĂ€lit sitten meidĂ€n ainoaan viisuvoittajaan, well done yle đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Erika ei oikein ollut millÀÀn listoilla kun seurailin."
Onhan tuo uusin biisinsÀ nÀemmÀ noussut nippa nappa takaisin Suomen spotifyn top50:iin.
Sai taas ilmaista mainosaikaa verovaroin kustannettuna.
Ănnönnöö, ai sinĂ€ oisit jĂ€ttĂ€nyt viime vuoden voittajan ulos vai, ja Lordi ehdottomasti (ois voinu olla vaikka sen Kaj videon tilalla tai rĂ€ppĂ€reiden)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ei tulla UMK:hon vaikka kysyttÀisiin, kun ei kelpaa, niin ei kelpaa. Tuli surullinen olo, mutta ei muuta kuin leuka rintaan. On saatanan saletti, ettÀ se oli tÀssÀ.
đą
Kuinka maasta taivaisiin kehuttu UMK-tiimi voi mokata nÀin perusteellisesti?!?
On noussut kusi hattuun. EivÀt enÀÀ anna kansan pÀÀttÀÀ vaan jyrÀÀvÀt omaa nÀkemystÀÀn. Kansan olisi rakastunut Lordia. Jos meidÀn ainoaa viisuvoittaja ei sovi "umk:n fiilikseen" niin metsÀssÀ ollaan ja pahasti
OlisikyllÀ ollut hienoa jos Lordia olisi juhlistettu. Unohtikohan joku vai missÀ syy? Muuten upeat bileet. KyllÀ suomikin osaa tehdÀ upeaa viihdettÀ.
đą