UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (16446)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ en ÀÀnestÀ yhtÀkÀÀn puoluetta enkÀ usko mihinkÀÀn satuihin. MitÀ rikkonaisempi ihminen on sitÀ luotettavampi.
Laita korkki kiinni ja kÀy vaikka kÀvelyllÀ.
Budhalaisuudessakin opetetaan ettÀ meidÀn kognitiivisuus kÀrsii kun meidÀt poltetaan loppuun ja me kestÀmme yhÀ vÀhemmÀn vastoinkÀymisiÀ kun elÀmme tÀydellisessÀ maailmassa. Kun me ravistelemme maailmankatsomustamme, me opimme oivaltamaan kuinka ainutlaatuisia pienetkin hetket ovat meille. Olen musiikin kautta oppinut keskittymÀÀn tÀssÀ hektisessÀ maailmassa. Aivoni ovat kehittyneet pitkÀjÀnteiseen tylsÀÀnkin tekemiseen. Olen oppinut hyvÀksymÀÀn sen ettÀ kaikki on pitkÀn mÀÀrÀtietoisen työn tulosta mikÀ ei tapahdu hetkessÀ vaan on seurausta pidemmÀn aikavÀlin pÀÀmÀÀrÀtietoisella työskentelemisellÀ ja oppinut n
Nyt kyllÀ taitaa olla asia juuri toisinpÀin! UMK on ollut suosittu myös ulkomailla, ei pelkÀstÀÀn Suomessa. SitÀpaitsi ethÀn sinÀ voi tietÀÀ, mitÀ esim. Bosnialaiset katsovat telkkarista vaikka juuri nyt!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ruotsalainen kun Ruotissa kirjoilla parikymmentÀ vuotta. Hoono soomikin vÀhÀn, siksi antaa peten olla ÀÀnessÀ enemmÀn kun ei haltsaa enÀÀ suomen sanastoa kovin hyvin.
On suomalainen joka asuu Ruotsissa.
Jos viisuihin lÀhdetÀÀn samalla rippituoli-idealla, niin entÀ jos ulkomaiset toimittajat kysyvÀt haastatteluissa, ettÀ mistÀ tuli idea rippituoliin, kun Suomi on evankelis-luterilainen maa eikÀ teillÀ siellÀ kÀytetÀ rippituoleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jĂ€lkeenpĂ€in ajatellen, se oli YleltĂ€ hyvin jĂ€rkevĂ€ (ja ehkĂ€ laskelmoitu) teko, ettĂ€ ruotsinkielinen umk-selostaja teki rippituoli-paljastuksen ennen finaalia, koska muuten tĂ€mĂ€n luterilaisen maan kansa olisi istunut lauantai-iltana ruutujensa ÀÀressĂ€ huuli pyöreĂ€nĂ€ ihmetellen, ettĂ€ miksi Pete Parkkonen laulaa hĂ€kkivarastossa đ
Moni on reaktiovideoilla tajunnut ettÀ se on rippituoli, mutta wiwibloggsin William ajattelin ettÀ se on Peten makuuhuoneen ikkuna.
Mun mielestĂ€ rippituoli-idea on ihan hyvĂ€. Syntinen ja kiimainen Pete đ„°
Olisi tarvinnut vielÀ selkeÀmmin Lindan katolinen paavinhiippa tai sitten punaiset sarvet pÀÀssÀ ja siivet selÀssÀ antamassa Petelle synninpÀÀstöÀ ylÀpilveen tai alahiiteen. Mulla meni toiseen katseluun, ennenkuin sanoin porukoille ÀÀneen, ettÀ joo, Pete on sanoituksen mukaan sekÀ kiimassa ettÀ ja -ahaa- ripityskopissa. SitÀ mÀ en kyllÀ tajunnut, mikÀ se lopun palava tuolikasa siellÀ oli - rippituolejako?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt jĂ€lkeenpĂ€in ajatellen, se oli YleltĂ€ hyvin jĂ€rkevĂ€ (ja ehkĂ€ laskelmoitu) teko, ettĂ€ ruotsinkielinen umk-selostaja teki rippituoli-paljastuksen ennen finaalia, koska muuten tĂ€mĂ€n luterilaisen maan kansa olisi istunut lauantai-iltana ruutujensa ÀÀressĂ€ huuli pyöreĂ€nĂ€ ihmetellen, ettĂ€ miksi Pete Parkkonen laulaa hĂ€kkivarastossa đ
Moni on reaktiovideoilla tajunnut ettÀ se on rippituoli, mutta wiwibloggsin William ajattelin ettÀ se on Peten makuuhuoneen ikkuna.
Rippituolilla ei pÀÀse voittoon Euroviisuissa, sillÀ se tulee herÀttÀmÀÀn osassa nÀrÀÀ.
Ihan tarpeeksi on osalle sietÀmistÀ jo kiimassa ja varsinkin liekinheitin-teemassa nyt sotien aikana.
EhkÀ Suomi ei haluakaan voittaa? Tulee liian kalliiksi? Jos tÀmÀ on tavoite, niin suosittelen tuota palavaa rippituolia viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhauttaa eniten se kun viisuista mitÀÀn tietĂ€mĂ€ttömĂ€t tai viisuasioita seuraamattomat alkavat antamaan asiantuntevia arvioitaan... argh đ€Żđ€Żđ€Ż
TympeÀ ja hölmö asenne. MistÀ sinÀ kenenkÀÀn tietÀmyksen tiedÀt? KyllÀ ihan jokaisella saa olla mielipiteensÀ ja saa sen myös tÀnne kirjoittaa. Ihan "tavalliset" ihmiset nÀissÀ viisuissa ÀÀnestÀÀkin.
No kun puhutan tÀyttÀ soopaa ja ollaan niin tietÀvinÀÀn!
Niin kuin sinÀkin.
En perusta ajatuksiani mutuun.
Mutta miksi Umk ei pyytÀnyt Robinia juontamaan tai edes esiintymÀÀn Alan Walkerin kanssa? Nyt olisi ollut sen paikka, ei rÀppÀrijengin. Tai ehkÀ niitÀ onkin pyydetty, mistÀs sen tietÀÀ.
Ja tutustumiseni katoliseen kirkkoon ja synnin kÀsitteeseen siellÀ perustuu 99,9% DareDevil-sarjakuviin ja Manaaja-leffan katsomiseen ;D Trumpin kuorsaamiset Paavin vaihtajaisissa tulee tietty ihan mediaviihteenÀ katsottua.
-winner-
''molemmat kansainvÀlisesti tunnettuja artisteja,''
MissÀ maassa PP on tunnettu? Ja onko LL:kaan luonut kansainvÀlistÀ uraa jotenkin erityisesti? En kovin tiiviisti seuraa Suomen tai Ruotsin artisteja.
Vierailija kirjoitti:
Jos viisuihin lÀhdetÀÀn samalla rippituoli-idealla, niin entÀ jos ulkomaiset toimittajat kysyvÀt haastatteluissa, ettÀ mistÀ tuli idea rippituoliin, kun Suomi on evankelis-luterilainen maa eikÀ teillÀ siellÀ kÀytetÀ rippituoleja.
Apua toi ois tosi paha kysymys!
Vierailija kirjoitti:
Fleabagin takia tuli vÀhÀn se sarjan "Hot Priest" mieleen. SiinÀ vasta yksi rippituolikohtaus avasi mulle sen miksi se oli niin hot.
Aina se vÀhÀn kutkuttaa mahdollisesti saavuttamaton rakkaus (tahi kiima)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua toi ois tosi paha kysymys!
No höpö. Jokainen voi tulkita sen miten haluaa. SiinÀ on vastaus.
SitÀ loppua vielÀ kyllÀ harkitsisin uudelleen. EntÀs jos se kiekaisu ei lÀhdekÀÀn kunnolla. SiinÀ menee tuomaripisteitÀ paljon. Yleisö ei vÀlttÀmÀttÀ niin vÀlitÀ jos kaikki muu on kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fleabagin takia tuli vÀhÀn se sarjan "Hot Priest" mieleen. SiinÀ vasta yksi rippituolikohtaus avasi mulle sen miksi se oli niin hot.
Aina se vÀhÀn kutkuttaa mahdollisesti saavuttamaton rakkaus (tahi kiima)
Ahaa. No, kun tuli tuo katolilaisuus kuvioihin ja rakkauselÀmÀ tai syntielÀmÀ niin katsokaa sitten myös Antonia Birdin ohjaama Priest-leffa (1994)
-winner-
MikÀli rippituoli lÀhtee mukaan Wienin lavalle, niin toivottavasti halvan kanaverkon tilalle ilmestyy takoraudasta tehty koristeellinen ikkunaritilÀ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihku tuo Pete kun antaa Lindalle tilaa olla se keulahahmo ja tukee Lindaa ja auttaa parantamaan sen itsetuntohaasteita ja kieltÀÀ puhumasta rumasti itsestÀÀn. Voiko tykĂ€tĂ€ enempÀÀ artistista đ
KyllÀ kuuttakymppiÀ kÀyvÀn pitÀisi jo saada itsetuntonsa kasaan muutenkin kuin nuoren miehen avustuksella
KyllÀ traumaattiset kokemukset voivat pysyÀ ihmisen mielessÀ loppuelÀmÀn ajan. Et voi tietÀÀ mitÀ kaikkea toiselle on tapahtunut. Linda on esiintynyt lavalla upeasti, sen pitÀisi riittÀÀ meille yleisölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhauttaa eniten se kun viisuista mitÀÀn tietĂ€mĂ€ttömĂ€t tai viisuasioita seuraamattomat alkavat antamaan asiantuntevia arvioitaan... argh đ€Żđ€Żđ€Ż
TympeÀ ja hölmö asenne. MistÀ sinÀ kenenkÀÀn tietÀmyksen tiedÀt? KyllÀ ihan jokaisella saa olla mielipiteensÀ ja saa sen myös tÀnne kirjoittaa. Ihan "tavalliset" ihmiset nÀissÀ viisuissa ÀÀnestÀÀkin.
No kun puhutan tÀyttÀ soopaa ja ollaan niin tietÀvinÀÀn!
Niin kuin sinÀkin.
En perusta ajatuksiani mutuun.
MinÀ-persoonasi ajatusmaailma on kuule aina mutua :D
-winner-
En tiedÀ, mutta nyt useamman katsomisen jÀlkeen tuo esitys on just tuollaisenaan. Ainoastaan kaipaan loppuun kohtaukseen pituutta. Se tulee yksinÀÀn palavan ristikon jÀlkeen liian hopusti. Peten loppukiekaisu saisi kuulua kunnolla ja pitempÀÀn. Ja aluksi verrattuna videoon: alun laulun kovuuteen, ÀÀnen pehmeys livenÀ sopiikin tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan hermostut. "Tulin eka kertaa seuraamaan UMK:ta ja kyllÀpÀ laulajat oli rumia ja joka nuotti sÀrÀhti mun absoluuttiseen sÀvelkorvaan..."-tyyliset on trollailua.
-winner-
Sie oot kans yks Trolli.
Hupaisasti samat mÀÀrÀt alapeukkuja mulle ja ylÀpeukkuja sun omaan kommenttiisi ;DDDDD ElÀ eppÀelekkÀÀn, ettet trollaisi ketjulaisia noilla peukutuksillasi.
-winner-
MĂ€kin nĂ€in tuon đ