UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PeteÀ vaikutti jÀnnittÀvÀn todella paljon eilen. Kun olen katsonut jotain haastatteluita Lindasta ja PetestÀ, on tullut sellainen fiilis ettÀ Pete jÀnnittÀÀ Lindaa. Lampenius on extraitsevarma vanhempi nainen, joka hieman jyrÀÀ nuorempaa kundia tajuamattaan.
Mulle on tullut vÀhÀn sama fiilis. Pete on jotenkin varovainen Lindan seurassa ja Linda jyrÀÀ.
Voi myös olla ihan kulttuuriero: Linda on suomenruotsalainen joka on asunut vuosikymmeniÀ ruotsissa
Mua pelottaa ettĂ€ tuosta viulusta katkeaa pian kielet đ Vaikka siellĂ€ viisuissa se ei sitĂ€ oikeasti soitakkaa
The ESC winning is .....Australia!
Kylmikset kolme kertaa. SiinÀ on voittaja 2026. Biisi, ÀÀni, tunnetta ja taitoa, lÀsnÀoloa. Koukut. HyvÀ komppi, yksinkertainen silti vivahteikas, eritasoja jotta mielenkiinto sÀilyy, uskottava.
PÀÀosassa ÀÀni, laulu ja sisÀltö,piano.
Jotenkin tyypillistÀ, ettÀ kun Suomella kerrankin olisi mahdollisuus voittaa, Australia pistÀÀ mukaan yhden niiden suurimman tÀhden, Euroopassa tuntemattomamman, mutta sellaisen, jota kutsuvat Australian Celine Dioniksi. EttÀ sellaista sitten.
Saitte sitten ylistyksellÀnne minutkin katsomaan Australian esityksen, tosin vain noin puoleen vÀliin, en tarvinnut enkÀ jaksanut enempÀÀ. Minusta se oli yli-kliseinen jos mikÀ. Melodiassa ei ollut mitÀÀn uutta tai sÀvÀyttÀvÀÀ, tuo laulu on sÀvelletty miljardi kertaa jo aiemmin ja samantyylinen nainen hönkimÀssÀ kaikissa niissÀ miljardissa, piano tietysti on hyvÀ elementti, viestii ettÀ ihminen osaa tehdÀ kahta asiaa yhtÀ aikaa, no osataanhan tÀÀllÀ meillÀkin, syödÀ purkkaa ja kÀvellÀ.
En vÀitÀ, etteikö tÀmÀ voita. Mutta minulle ei napannut kyllÀ tasan yhtÀÀn.
Aussit haluaa taas onnistua jaovat satsanneet viisuihin. Jos aussit voittaa niin euroviisuja ne ei silti saa isÀnnöidÀ. Niin ettÀsuomesta voi hyvinkin tulla isÀntÀmaa.
Ei suomen biisi ole kuin kohtalaisen hyvÀ. Joidenkin mielestÀ se on upea. Makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Kylmikset kolme kertaa. SiinÀ on voittaja 2026. Biisi, ÀÀni, tunnetta ja taitoa, lÀsnÀoloa. Koukut. HyvÀ komppi, yksinkertainen silti vivahteikas, eritasoja jotta mielenkiinto sÀilyy, uskottava.
Joo ei ole. KĂ€vin kuuntelemassa. Aika perus kappale.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tyypillistÀ, ettÀ kun Suomella kerrankin olisi mahdollisuus voittaa, Australia pistÀÀ mukaan yhden niiden suurimman tÀhden, Euroopassa tuntemattomamman, mutta sellaisen, jota kutsuvat Australian Celine Dioniksi. EttÀ sellaista sitten.
Ei ole suomella mahdollisuutta ollut voittaa tÀnÀ vuonna
Ja Australian kappale on ihan peruskamaa, ei siinÀ mitÀÀn erityistÀ ole. Ei voita Australia
NÀen sieluni silmin Australian Deltan ja Suomen Pete&Lindan jammailemassa keskenÀÀn, Linda sÀestÀÀ viululla Deltaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottaa ettĂ€ tuosta viulusta katkeaa pian kielet đ Vaikka siellĂ€ viisuissa se ei sitĂ€ oikeasti soitakkaa
jossain kirjoitettiin, ettÀ kun viulistit soittavat "feikkinÀ" eli nauhalta niin he tahallaan soittavat niin, ettÀ osa kielistÀ on nÀyttÀvÀsti katkenneet / rikki, koska eivÀt halua huijata katsojia.
Tuo varmaan syy miksi lindan viulun kielet oli osittain katki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole suomella mahdollisuutta ollut voittaa tÀnÀ vuonna Ja Australian kappale on ihan peruskamaa, ei siinÀ mitÀÀn erityistÀ ole. Ei voita Australia
Parempi kuin Suomen ainakin, ei meillÀ oo mitÀÀn mahkuja voittoon.
Olipa harmillista ettei Lindaa ollut perheensÀ tukemassa. PeteÀ kannusti lapsensa ja tÀmÀn Àiti. Toivotan kaikkea hyvÀÀ ja onnekasta, voitokasta matkaa Wieniin nÀille ihanalle kahdelle. Suomi rakastaa teitÀ<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jossain kirjoitettiin, ettÀ kun viulistit soittavat "feikkinÀ" eli nauhalta niin he tahallaan soittavat niin, ettÀ osa kielistÀ on nÀyttÀvÀsti katkenneet / rikki, koska eivÀt halua huijata katsojia. Tuo varmaan syy miksi lindan viulun kielet oli osittain katki
KyllÀ Linda vakuutteli ettÀ hÀn soittaa viulua ihan oikeasti, myös UMK:ssa nÀin teki, edessÀ oleva yleisö sen jopa kuulee mutta muuten tulee yleisesti nauhalta, sillÀ soittimia ei ehdittÀisi varmistaa toimimasta tÀysin.
Vierailija kirjoitti:
PeteÀ vaikutti jÀnnittÀvÀn todella paljon eilen. Kun olen katsonut jotain haastatteluita Lindasta ja PetestÀ, on tullut sellainen fiilis ettÀ Pete jÀnnittÀÀ Lindaa. Lampenius on extraitsevarma vanhempi nainen, joka hieman jyrÀÀ nuorempaa kundia tajuamattaan.
Tai sitten Pete on vaan kohtelias. Ilman Lindaa hÀnkÀÀn ei olisi mukana, sillÀ samalla tavalla kuin Daruden osallistuessa Euroviisuihin hÀn oli se varsinainen edustaja, joka pyysi laulajaksi Sebastian Rejmanin.
Vierailija kirjoitti:
KieliÀ uusitaan, kuten myös jouhia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jossain kirjoitettiin, ettÀ kun viulistit soittavat "feikkinÀ" eli nauhalta niin he tahallaan soittavat niin, ettÀ osa kielistÀ on nÀyttÀvÀsti katkenneet / rikki, koska eivÀt halua huijata katsojia. Tuo varmaan syy miksi lindan viulun kielet oli osittain katki
Ei taatusti ole ollut kielet katki. Höpö höpö.
Paitsi ettÀ Darude oli miettinyt jotain muuta laulajaa kuin Rejmania.
Vierailija kirjoitti:
Jonniin joutava rallatus
Kuunnelkaa ja katselkaa nyt hyvÀt ihmiset noita reaktiovideoita ennen kuin vaaditte kaikenlaisia muutoksia esitykseen.