UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (16015)
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottaa ettĂ€ tuosta viulusta katkeaa pian kielet đ Vaikka siellĂ€ viisuissa se ei sitĂ€ oikeasti soitakkaa
No niinhÀn ne menikin, kuten ekoista kuvista nÀkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tyypillistÀ, ettÀ kun Suomella kerrankin olisi mahdollisuus voittaa, Australia pistÀÀ mukaan yhden niiden suurimman tÀhden, Euroopassa tuntemattomamman, mutta sellaisen, jota kutsuvat Australian Celine Dioniksi. EttÀ sellaista sitten.
Upea ÀÀni, mutta biisi ei ainakaan ensimmÀisellÀ kuuntelukerralla ollut mitenkÀÀn erityinen.
KyllÀ se erityinen oli. Varma voittaja.
Mieluummin Italian mies kuin Australia.
Tota, haetko sÀ nyt jotain muuta kuin parasta biisiÀ, esitystÀ? Onko tÀÀ sulle oikee ketju nyt?
Australialla on kaikki kohdallaan. Upea nainen, jolla mieletön ÀÀni ja biisi euroviisua parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua pelottaa ettĂ€ tuosta viulusta katkeaa pian kielet đ Vaikka siellĂ€ viisuissa se ei sitĂ€ oikeasti soitakkaa
No niinhÀn ne menikin, kuten ekoista kuvista nÀkyy.
Ei nÀy. Kielet eivÀt ole katki.
Vierailija kirjoitti:
Australialla on kaikki kohdallaan. Upea nainen, jolla mieletön ÀÀni ja biisi euroviisua parhaimmillaan.
TÀstÀ euroviisubiisissÀ on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina alkaa tÀmÀ voitosta vouhotus? Minusta Suomella on tÀnÀ vuonna hyvÀt mahdollisuudet menestyÀ. Voittoa en pidÀ mahdottomana, mutta en aivan realistisenakaan. KÀÀrijÀllÀ ei voitettu. Silloin ei voi oikein odottaa, ettÀ millÀÀn muullakaan artistilla voitettaisiin.
Olen tosi iloinen kun Suomi lÀhettÀÀ vakavasti otettavan esityksen. Ei huumoria, ei provokaatiota. Luotetaan musiikkiin.
Jos, nyt sattuisi voittamaan, onko Suomella rahaa jÀrjestÀÀ kisat?
Suomi ei voita sitÀ vaaraa ei tuolla biisillÀ ja esityksellÀ ole vaikka sitÀ miten ruuvattaisiin paremmaksi. SiinÀ on puutteita, joita ei voi parantaa lavasteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀstÀ euroviisubiisissÀ on kyse.
EikÀ taatusti tarvitse jÀnnittÀÀ riittÀÀkö ÀÀni tai onko esitys kömpelö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jossain kirjoitettiin, ettÀ kun viulistit soittavat "feikkinÀ" eli nauhalta niin he tahallaan soittavat niin, ettÀ osa kielistÀ on nÀyttÀvÀsti katkenneet / rikki, koska eivÀt halua huijata katsojia. Tuo varmaan syy miksi lindan viulun kielet oli osittain katki
Ei taatusti ole ollut kielet katki. Höpö höpö.
No katso itse kuvista, jollet muuten usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tyypillistÀ, ettÀ kun Suomella kerrankin olisi mahdollisuus voittaa, Australia pistÀÀ mukaan yhden niiden suurimman tÀhden, Euroopassa tuntemattomamman, mutta sellaisen, jota kutsuvat Australian Celine Dioniksi. EttÀ sellaista sitten.
Upea ÀÀni, mutta biisi ei ainakaan ensimmÀisellÀ kuuntelukerralla ollut mitenkÀÀn erityinen.
Tota, haetko sÀ nyt jotain muuta kuin parasta biisiÀ, esitystÀ? Onko tÀÀ sulle oikee ketju nyt?
Ihmettelen ettÀ mikÀ tuossa Italiassa vois vedota - pieni ÀijÀnkÀppÀnÀ ja biisi on niiin vanhanaikaista italoa.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei oo EUROviisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jossain kirjoitettiin, ettÀ kun viulistit soittavat "feikkinÀ" eli nauhalta niin he tahallaan soittavat niin, ettÀ osa kielistÀ on nÀyttÀvÀsti katkenneet / rikki, koska eivÀt halua huijata katsojia. Tuo varmaan syy miksi lindan viulun kielet oli osittain katki
Ei taatusti ole ollut kielet katki. Höpö höpö.
No katso itse kuvista, jollet muuten usko.
Katsoin ja ihan jokainen nÀkee, ettei viulunkielet ole katki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ettÀ mikÀ tuossa Italiassa vois vedota - pieni ÀijÀnkÀppÀnÀ ja biisi
Ei Euroviisuja voiteta ulkonÀöllÀ.
KyllÀ Lindan tekotukka oli kauneinta UMK:ssa. Tekotukka voitti takatukan.
Ylen aamussa Suomen edustajat, symppis tilanne, molemmilla tilaa puhua. PitkÀ aika vielÀ H-hetkeen. Ei muuta kuin lykkyÀ pyttyyn, menkÀÀtten voittamaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei oo EUROviisu.
Aussiviisu.
Minulla ehdottomasti positiivisin yllÀtys oli Komiat, heistÀ vÀlittyi ihana positiivinen ja yhteisöllisyyden energia mikÀ mielestÀni kuuluu euroviisuihin olennaisesti. Tuntuu ettÀ nÀitÀ aliarvioitiin aika kovasti, koska biisi "ei sovi euroviisuihin". Kuitenkin esitys kokonaisuutena oli yksi illan parhaista, laulu todella kaunista ja puhdasta, eikÀ se kÀrsinyt lainkaan vaikka laulaja liikkui paljon laulaessaan. TykkÀsin myös lavastuksesta joka korosti sellasta aitoutta ja yksinkertaisuutta mikÀ sopi esitykseen. BÀndin energia ja karisma vÀlittyi ainakin yleisöön. Laulaja ja muukin bÀndi otti kontaktia kameran kautta yleisöön, joka sai fiiliksen ettÀ katsojakin on mukana esityksessÀ. Ainakin mun mielikuva söpöstÀ, vÀhÀn ujosta poikabÀndistÀ muuttui karismaattiseen ja vakavasti otettavaan ammattilaisbÀndiin.
Ja olen todella tyytyvÀinen PPLL voittoon, tÀmÀ ei ole mikÀÀn "vÀÀrÀt voitti!" kirjoitus, meillÀ on todella kovat edustajat ja kappale viisuissa tÀnÀvuonna! Mutta en olisi pistÀnyt pahakseen vaikka Komiatki olisivat lÀhteneet viemÀÀn iloa ja energiaa maailmalle.
Joo, muakin jÀlkeenpÀin harmitti, etten komioita ÀÀnestÀnyt.
HeidÀn lavashownsa, kontakti yleisöön ja koko kappalekin oli illan paras!
Raikas, reipas esitys, ei mitÀÀn tunkkaista, kuten musta nyt tuntuu, ettÀ tossa voittajabiisissÀ on. Toivon ettÀ ne kohdat raivataan pois.
TÀÀllĂ€ muuten oltiin hyvin varmoja viime vuonna, ettĂ€ Erika voittaa viisut. TĂ€nĂ€ vuonna minĂ€ olen varma, varmasti ollaan TOP 5. EI voi verrata Eerikaanđ€
Vierailija kirjoitti:
Joo, muakin jÀlkeenpÀin harmitti, etten komioita ÀÀnestÀnyt.
HeidÀn lavashownsa, kontakti yleisöön ja koko kappalekin oli illan paras!
Raikas, reipas esitys, ei mitÀÀn tunkkaista, kuten musta nyt tuntuu, ettÀ tossa voittajabiisissÀ on. Toivon ettÀ ne kohdat raivataan pois.
Olitko paikalla kun mainitset kontaktin yleisöön? MÀ nÀin hapuilevaa kontaktia tv-kameroihin.
Jos tÀssÀ nyt joku ajattelee ettÀ kauneudesta kilpaillaan, niin kyllÀ kruunun silloin vie Autralian brunetti. Stailaus luonnollinen eikÀ tarvi korsettia tai pushuppeja. SitÀ ei ole koottu mistÀÀ tÀyteaineista.