UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶
Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?
1. Haku UMK:hon päättyi eilen
tässä tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026
Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (15922)
Tää on hyvä ketju. Jätetään noi trollit ja ulkonäön arvostelijat omaan arvoonsa. Mä kannatin liekinheitintä, mutta musta on kauheeta lukea anttia haukkuvia kirjoituksia ja myös Lindan habitus voitaisiin jättää rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
No suomihan on taas jo voittanut euroviisut, kuten joka vuosi aina tässä vaiheessa. Hooh!
Miksi suomalaisena et halua, että Suomi voittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki 2007, Tampere 2017 🔥🔥🔥
*2027
Mä alan uskoa voittoon.
Vierailija kirjoitti:
No suomihan on taas jo voittanut euroviisut, kuten joka vuosi aina tässä vaiheessa. Hooh!
Ei me kai muina vuosina ole oltu ykkösenä oddseissa.
Tää on hauskaa kun yleensä Suomen sijoituis laskee oddseissa kun edustaja on valittu, mutta nyt vaan nousee!
Vierailija kirjoitti:
Etta oli eittämättä koko kisan paras laulaja.
Hehheh. Nuotin vierestä meni usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Palsta määrittelee 49-vuotiaan miehen iäkkääksi. Juu ja 56-v nainen oli voittajatiimissä. Kauheeta miesvihaa.
Ynnynnynnyn. 49v mies on nyky-yhteiskunnassa joku helvetin "setä", joka ei saisi naamaansa ulos pistää. 56v nainen on tietysti ihan eri asia ja juurikin miesvihaa.
ei ole kyse tuosta. Linda näyttää ulkoisesti 30-vuotiaalta. Antti Palanen näyttää ulkoisesti 7-kymppiseltä eläkeläiseltä.
Linda on Anttia vanhempi.
Niinhän tuolla aiemmassa viestissä lukee... No ei ole kuin 7 vuotta eroa. Eipä Antti varmaan niin välitä, vaikka näyttäisikin vanhemmalta, se on hänen tyylinsä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on hauskaa kun yleensä Suomen sijoituis laskee oddseissa kun edustaja on valittu, mutta nyt vaan nousee!
Luulen, että Kreikka on nyt se joka on saanut hypeä ja ei lopulta ole edes top5 artisti
mä vaan katson reaktiovideoita ja nautin enkä edes äänestänyt Liekinheitintä vaan toista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki 2007, Tampere 2017 🔥🔥🔥
*2027
Mä alan uskoa voittoon.
Kaikkia biisejä ei ole vielä julkaistu. Mutta sinänsä kyllä hyvältä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samaa mieltä Sinikan asu oli huono, mutta mielestäni pelkistetty esitys oli hyvä Sinikalla, sai keskittyä lauluun.
Hän ei tarvitse oravanpyöriä ja trampoliineja lavalle, kun on karismaa ja laulutaito.
Oikeastaan hänen show näytti parhaimmalta.
Lienee riippuu ihan siitä laulajasta ja heidän ryhmästä miten paljon tahdotaan panostaa. Ja että onko nimenomaan itse artisti vaatinut sitä panostusta ja myös sitä, että tehdään enemmän
Sinikan laulu ja liikkuminen on todella vaivattoman oloista ja nainen oikein hehkuu tähden karismaa. Varokaa vaan kun itävaltalaiset omivat hänet vielä kokonaan, jos suomalaiset eivät osaa pitää varaansa.
Joo, hänellä on puhtoinen look pikkuhousuasusta huolimatta. Pikkuisen freesimpi kuin viime vuoden tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei esitystä ole tarvetta muuttaa liikaa. Telkkariinhan näitä tehdään myös, pitää miettiä kuvakulmat sitä kautta eikä pelkästään sille liveyleisölle. Loppu on ehkä vähän hätäinen,kun heidän pitää juosta sinne tuoleille. Mutta muuten esitys on hyvä. Pete voisi katsoa kameraan pari kertaa enemmän ja se on siinä.
Kyllä, enemmän kontaktia kameraan ja yleisöön, ei niitä voi jättää ihan ulkopuolisiksi, se olisi paha virhe. Esitystä pitää muutenkin hioa ja olla kunnianhimoa, tämä ei vielä riitä jos meinataan oikeasti menestyä.
Mä luulen ettei ne haluaa ottaa kontaktia yleisöön. Eivät ole sillä tavoin avoimia, ihmisläheisiä. Voivat kokea sellaisen vieraaksi ja rasittavaksi. Ne ei vaikuta olevan heittäytyjiä, helposti lähestyttäviä. Pitäisi olla, jotta onnistuisivat.
Outo väite, minä olen saanut ihan toisenlaisen tuntuman muissa yhteyksissä. Mutta tämä kappalehan ei olekaan mikään yleisön kanssa flirttailubiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete vois laulaa Englanniksi viisuissa, vois tuoda muutaman lisä äänen.
Pidän siitä, että lauletaan suomeksi, mutta onhan Liekinheittäjässä täysin olennaista, että kuulija ymmärtää sen, mistä lauletaan.
Show puhuu puolestaan. 🔥 Jotkut kirjoitti Youtubessa lavashow-videoon näin:
"This is what music is all about. When there's nothing you understand of what the song says and yet chills run down your spine. A man with a powerful voice and a magnificent woman with a violin. What a masterpiece!"
"Ridiculously good. I understand nothing yet everything. Wow this was an epic journey - thank you for bringing me. 12 points from Norway"
Joka vuosi tulee isot kasat noita "mahtavaa kehu kehu 12 points"- kommentteja. Ei niitä tarvii tänne kopioida.
Vierailija kirjoitti:
Etta oli eittämättä koko kisan paras laulaja.
Olin tulossa just kirjottamaan samaa. Mahtava biisi ja jotenkin tosi aidon oloinen artisti. Etta on soinut tänään meidän talossa aamusta iltaan. 😊
Vierailija kirjoitti:
otti jotenkin korvaan Ettan haastattelu,kovasti korosti itseään,tää on mun tarina,mä tein tän biisin jne...meni pisteet siitä,koska studiossa oli kuitenkin 3 muutakin lauluntekijää,mutta ei sanallakaan etta maininnut heitä,heidän panostaan...ainakin mulla henk.kohtasesti pisteet menee kun joku ottaa yksin kunnian porukan duunista...myös se ruikutus lapsuudesta,äiti yksinhuoltaja,oli ankeeta...kuullostaa aika normilta.linda ja pete oli parhaita,voitto meni oikeille tyypeille,myös takatukka ansaitsi paikkansa.
Juuri kaltaisesi epäempaattiset ihmiset ovat syynä sille, etteivät kaikki julkisuudessa halua kertoakaan taustoistaan. Koska syytetään säälinkerjuusta. Vaikka taustalla olisi taustoittaa laulua ja sen lyriikoita. Joskus kun niiden kuuleminen voi muuttaa paljon. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Reaktiovideoilla ulkomaalaiset ovat sitä mieltä, että esitys on täydellinen eikä mitään saa muuttaa!
Kyllä pitää muuttaa. Hyvässä esityksessä on joku huippukohta. Palava ikkuna ei riitä. Eikä eilinen Peten katoamistemppu ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reaktiovideoilla ulkomaalaiset ovat sitä mieltä, että esitys on täydellinen eikä mitään saa muuttaa!
Kyllä pitää muuttaa. Hyvässä esityksessä on joku huippukohta. Palava ikkuna ei riitä. Eikä eilinen Peten katoamistemppu ikkunasta.
Ei pliis pilata tätä nyt muuttamalla liikaa jo valmiiksi hyvää esitystä.
Australian biisi julkaistu, kehuvat juutuubissa maasta taivaaseen, ei vaan mua sytyttänyt.