UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
TÀÀ on hyvÀ ketju. JÀtetÀÀn noi trollit ja ulkonÀön arvostelijat omaan arvoonsa. MÀ kannatin liekinheitintÀ, mutta musta on kauheeta lukea anttia haukkuvia kirjoituksia ja myös Lindan habitus voitaisiin jÀttÀÀ rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
No suomihan on taas jo voittanut euroviisut, kuten joka vuosi aina tÀssÀ vaiheessa. Hooh!
Miksi suomalaisena et halua, ettÀ Suomi voittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki 2007, Tampere 2017 đ„đ„đ„
*2027
MĂ€ alan uskoa voittoon.
Vierailija kirjoitti:
No suomihan on taas jo voittanut euroviisut, kuten joka vuosi aina tÀssÀ vaiheessa. Hooh!
Ei me kai muina vuosina ole oltu ykkösenÀ oddseissa.
TÀÀ on hauskaa kun yleensÀ Suomen sijoituis laskee oddseissa kun edustaja on valittu, mutta nyt vaan nousee!
Vierailija kirjoitti:
Etta oli eittÀmÀttÀ koko kisan paras laulaja.
Hehheh. Nuotin vierestÀ meni usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Palsta mÀÀrittelee 49-vuotiaan miehen iÀkkÀÀksi. Juu ja 56-v nainen oli voittajatiimissÀ. Kauheeta miesvihaa.
Ynnynnynnyn. 49v mies on nyky-yhteiskunnassa joku helvetin "setÀ", joka ei saisi naamaansa ulos pistÀÀ. 56v nainen on tietysti ihan eri asia ja juurikin miesvihaa.
ei ole kyse tuosta. Linda nÀyttÀÀ ulkoisesti 30-vuotiaalta. Antti Palanen nÀyttÀÀ ulkoisesti 7-kymppiseltÀ elÀkelÀiseltÀ.
Linda on Anttia vanhempi.
NiinhÀn tuolla aiemmassa viestissÀ lukee... No ei ole kuin 7 vuotta eroa. EipÀ Antti varmaan niin vÀlitÀ, vaikka nÀyttÀisikin vanhemmalta, se on hÀnen tyylinsÀ.
232t euroviisujen tuubissa nytten justiinsa. Voe tavaton.
Vierailija kirjoitti:
TÀÀ on hauskaa kun yleensÀ Suomen sijoituis laskee oddseissa kun edustaja on valittu, mutta nyt vaan nousee!
Luulen, ettÀ Kreikka on nyt se joka on saanut hypeÀ ja ei lopulta ole edes top5 artisti
mÀ vaan katson reaktiovideoita ja nautin enkÀ edes ÀÀnestÀnyt LiekinheitintÀ vaan toista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki 2007, Tampere 2017 đ„đ„đ„
*2027
MĂ€ alan uskoa voittoon.
Kaikkia biisejÀ ei ole vielÀ julkaistu. Mutta sinÀnsÀ kyllÀ hyvÀltÀ vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samaa mieltÀ Sinikan asu oli huono, mutta mielestÀni pelkistetty esitys oli hyvÀ Sinikalla, sai keskittyÀ lauluun.
HÀn ei tarvitse oravanpyöriÀ ja trampoliineja lavalle, kun on karismaa ja laulutaito.
Oikeastaan hÀnen show nÀytti parhaimmalta.
Lienee riippuu ihan siitÀ laulajasta ja heidÀn ryhmÀstÀ miten paljon tahdotaan panostaa. Ja ettÀ onko nimenomaan itse artisti vaatinut sitÀ panostusta ja myös sitÀ, ettÀ tehdÀÀn enemmÀn
Sinikan laulu ja liikkuminen on todella vaivattoman oloista ja nainen oikein hehkuu tÀhden karismaa. Varokaa vaan kun itÀvaltalaiset omivat hÀnet vielÀ kokonaan, jos suomalaiset eivÀt osaa pitÀÀ varaansa.
Joo, hÀnellÀ on puhtoinen look pikkuhousuasusta huolimatta. Pikkuisen freesimpi kuin viime vuoden tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei esitystÀ ole tarvetta muuttaa liikaa. Telkkariinhan nÀitÀ tehdÀÀn myös, pitÀÀ miettiÀ kuvakulmat sitÀ kautta eikÀ pelkÀstÀÀn sille liveyleisölle. Loppu on ehkÀ vÀhÀn hÀtÀinen,kun heidÀn pitÀÀ juosta sinne tuoleille. Mutta muuten esitys on hyvÀ. Pete voisi katsoa kameraan pari kertaa enemmÀn ja se on siinÀ.
KyllÀ, enemmÀn kontaktia kameraan ja yleisöön, ei niitÀ voi jÀttÀÀ ihan ulkopuolisiksi, se olisi paha virhe. EsitystÀ pitÀÀ muutenkin hioa ja olla kunnianhimoa, tÀmÀ ei vielÀ riitÀ jos meinataan oikeasti menestyÀ.
MÀ luulen ettei ne haluaa ottaa kontaktia yleisöön. EivÀt ole sillÀ tavoin avoimia, ihmislÀheisiÀ. Voivat kokea sellaisen vieraaksi ja rasittavaksi. Ne ei vaikuta olevan heittÀytyjiÀ, helposti lÀhestyttÀviÀ. PitÀisi olla, jotta onnistuisivat.
Outo vÀite, minÀ olen saanut ihan toisenlaisen tuntuman muissa yhteyksissÀ. Mutta tÀmÀ kappalehan ei olekaan mikÀÀn yleisön kanssa flirttailubiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete vois laulaa Englanniksi viisuissa, vois tuoda muutaman lisÀ ÀÀnen.
PidÀn siitÀ, ettÀ lauletaan suomeksi, mutta onhan LiekinheittÀjÀssÀ tÀysin olennaista, ettÀ kuulija ymmÀrtÀÀ sen, mistÀ lauletaan.
Show puhuu puolestaan. đ„ Jotkut kirjoitti Youtubessa lavashow-videoon nĂ€in:
"This is what music is all about. When there's nothing you understand of what the song says and yet chills run down your spine. A man with a powerful voice and a magnificent woman with a violin. What a masterpiece!"
"Ridiculously good. I understand nothing yet everything. Wow this was an epic journey - thank you for bringing me. 12 points from Norway"
Joka vuosi tulee isot kasat noita "mahtavaa kehu kehu 12 points"- kommentteja. Ei niitÀ tarvii tÀnne kopioida.
Vierailija kirjoitti:
Etta oli eittÀmÀttÀ koko kisan paras laulaja.
Olin tulossa just kirjottamaan samaa. Mahtava biisi ja jotenkin tosi aidon oloinen artisti. Etta on soinut tĂ€nÀÀn meidĂ€n talossa aamusta iltaan. đ
Vierailija kirjoitti:
otti jotenkin korvaan Ettan haastattelu,kovasti korosti itseÀÀn,tÀÀ on mun tarina,mÀ tein tÀn biisin jne...meni pisteet siitÀ,koska studiossa oli kuitenkin 3 muutakin lauluntekijÀÀ,mutta ei sanallakaan etta maininnut heitÀ,heidÀn panostaan...ainakin mulla henk.kohtasesti pisteet menee kun joku ottaa yksin kunnian porukan duunista...myös se ruikutus lapsuudesta,Àiti yksinhuoltaja,oli ankeeta...kuullostaa aika normilta.linda ja pete oli parhaita,voitto meni oikeille tyypeille,myös takatukka ansaitsi paikkansa.
Juuri kaltaisesi epÀempaattiset ihmiset ovat syynÀ sille, etteivÀt kaikki julkisuudessa halua kertoakaan taustoistaan. Koska syytetÀÀn sÀÀlinkerjuusta. Vaikka taustalla olisi taustoittaa laulua ja sen lyriikoita. Joskus kun niiden kuuleminen voi muuttaa paljon. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Reaktiovideoilla ulkomaalaiset ovat sitÀ mieltÀ, ettÀ esitys on tÀydellinen eikÀ mitÀÀn saa muuttaa!
KyllÀ pitÀÀ muuttaa. HyvÀssÀ esityksessÀ on joku huippukohta. Palava ikkuna ei riitÀ. EikÀ eilinen Peten katoamistemppu ikkunasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reaktiovideoilla ulkomaalaiset ovat sitÀ mieltÀ, ettÀ esitys on tÀydellinen eikÀ mitÀÀn saa muuttaa!
KyllÀ pitÀÀ muuttaa. HyvÀssÀ esityksessÀ on joku huippukohta. Palava ikkuna ei riitÀ. EikÀ eilinen Peten katoamistemppu ikkunasta.
Ei pliis pilata tÀtÀ nyt muuttamalla liikaa jo valmiiksi hyvÀÀ esitystÀ.
Australian biisi julkaistu, kehuvat juutuubissa maasta taivaaseen, ei vaan mua sytyttÀnyt.