UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (15923)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etta oli eittÀmÀttÀ koko kisan paras laulaja.
Olin tulossa just kirjottamaan samaa. Mahtava biisi ja jotenkin tosi aidon oloinen artisti. Etta on soinut tĂ€nÀÀn meidĂ€n talossa aamusta iltaan. đ
Etta on ihana tyyppi. Hauska ja vÀlitön. Tunteet tulee lÀpi biiseissÀ ja noissa haastatteluissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No samaa mieltÀ Sinikan asu oli huono, mutta mielestÀni pelkistetty esitys oli hyvÀ Sinikalla, sai keskittyÀ lauluun.
HÀn ei tarvitse oravanpyöriÀ ja trampoliineja lavalle, kun on karismaa ja laulutaito.
Oikeastaan hÀnen show nÀytti parhaimmalta.
Lienee riippuu ihan siitÀ laulajasta ja heidÀn ryhmÀstÀ miten paljon tahdotaan panostaa. Ja ettÀ onko nimenomaan itse artisti vaatinut sitÀ panostusta ja myös sitÀ, ettÀ tehdÀÀn enemmÀn
Sinikan laulu ja liikkuminen on todella vaivattoman oloista ja nainen oikein hehkuu tÀhden karismaa. Varokaa vaan kun itÀvaltalaiset omivat hÀnet vielÀ kokonaan, jos suomalaiset eivÀt osaa pitÀÀ varaansa.
Joo, hÀnel
Juu, loreen look. Kuten kikillÀkin. En ymmÀrrÀ miksi?
Vierailija kirjoitti:
MitÀ ihmettÀ Yle... Leikkaatte Chachin soolotanssin kohdalla taustatanssijoihin??!
KyllĂ€ Suomen kovimmat tv-ohjauksen asiantuntijat löytyvĂ€t ehdottomasti Vauva-palstan randomeista kommentoijista. đ Ihan artistin siirtymĂ€n takia on tĂ€llainen leikkaus ja ryhmĂ€koreo tuohon vĂ€liin tehty. Ei se niin erityisen eeppistĂ€ ja nĂ€kemisen arvoista ole, kun laulaja könyÀÀ lattialta ylös. Terv. alalla työskentelevĂ€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etta oli eittÀmÀttÀ koko kisan paras laulaja.
Olin tulossa just kirjottamaan samaa. Mahtava biisi ja jotenkin tosi aidon oloinen artisti. Etta on soinut tĂ€nÀÀn meidĂ€n talossa aamusta iltaan. đ
Etta on ihana tyyppi. Hauska ja vÀlitön. Tunteet tulee lÀpi biiseissÀ ja noissa haastatteluissa
Joo hĂ€nestĂ€ tulee tosi sympaattinen kuva. Voi toista kun vĂ€hĂ€n vĂ€liĂ€ liikuttumassa kyyneliin. Ihana tunteellinen siili đđđ„Č NykyÀÀn tuntuu et aidot ihmiset on harvassa. Ja biisissĂ€ oli ajatusta ja sanomaa taustalla, mitĂ€ ei voi kaikista artisteista sanoa.
"Juu, loreen look. Kuten kikillÀkin. En ymmÀrrÀ miksi?"
ĂlĂ€ hölise, loreenin look ei ole yhtÀÀn puhtoisen nĂ€köinen.
Ehdotan: Antti Paalanen Peten tilalle örisemÀÀn kuin rapajuoppo pubiruusu-Lindalle liekinheittimestÀ. Miljöö voisi olla vaikka kapakka. Se olisi oikeaa suomalaisuutta!
Ja viimevuonna goldielooksilla sama loreen look.
Nyt kikillÀ ja sinikalla
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan: Antti Paalanen Peten tilalle örisemÀÀn kuin rapajuoppo pubiruusu-Lindalle liekinheittimestÀ. Miljöö voisi olla vaikka kapakka. Se olisi oikeaa suomalaisuutta!
Niin tai vaikka molemmat Antti ja Pete kilpailemassa lindasta baarissa. Antti vetÀnyt muutaman olusen liikaa. Lopuksi tilanne eskaloituu kapakkatappeluksi ja Linda katoaa horisonttiin.
PeteÀ vaikutti jÀnnittÀvÀn todella paljon eilen. Kun olen katsonut jotain haastatteluita Lindasta ja PetestÀ, on tullut sellainen fiilis ettÀ Pete jÀnnittÀÀ Lindaa. Lampenius on extraitsevarma vanhempi nainen, joka hieman jyrÀÀ nuorempaa kundia tajuamattaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kikillÀ ja sinikalla
Jospa se onkin kaikilla kolmella ihan vaan sama geneerinen poplaulajan look. EipÀ taida Loreen olla ensimmÀinen, eikÀ ainoa, joka tuollaista lookia on tarjoillut.
reaktiovideot suomesta nyt on ylistÀvempiÀ jopa kuin vuonna 2023.
Vierailija kirjoitti:
PeteÀ vaikutti jÀnnittÀvÀn todella paljon eilen. Kun olen katsonut jotain haastatteluita Lindasta ja PetestÀ, on tullut sellainen fiilis ettÀ Pete jÀnnittÀÀ Lindaa. Lampenius on extraitsevarma vanhempi nainen, joka hieman jyrÀÀ nuorempaa kundia tajuamattaan.
Eikö Parkkosen mukaan ottaminen ollut Lampeniuksen joukoista tullut aloite? Joku heidÀn kemioissaan on kyllÀ vÀhÀn vÀkinÀistÀ. EhkeivÀt ole siviilissÀ ihan samoilla leveleillÀ?
Vierailija kirjoitti:
Puhtoisen? Salli mun nauraa, nyt on euroviisuista kyse.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kikillÀ ja sinikalla
Ja Sara Siipolalla vasta olikin Loreen look
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtoisen? Salli mun nauraa, nyt on euroviisuista kyse.
Tuo loreen-kommentti tuli siihen missÀ puhuttiin Sinikan lookista ja imagosta. KyllÀ se on luonnollinen, nuori, freesi, puhtoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kikillÀ ja sinikalla
Jospa se onkin kaikilla kolmella ihan vaan sama geneerinen poplaulajan look. EipÀ taida Loreen olla ensimmÀinen, eikÀ ainoa, joka tuollaista lookia on tarjoillut.
No en tiedÀ, mutta kyseenalaista minusta kopioida nyt hÀntÀ. Olishan niitÀ tyylejÀ muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut vÀhÀn sama fiilis. Pete on jotenkin varovainen Lindan seurassa ja Linda jyrÀÀ.
Oho, Australia on jo nelosena, vajaa tunti sitten julkaistu biisi.
Nyt keksin. Lindalle vihreÀ bolero ja hirviöasu, Petelle mekko ja parta. Ratsastavat lentÀvÀllÀ kikkimikillÀ ja pukevat kipinöiviÀ shortseja. Molemmille 20 cm irtokynnet. Menestyksen ainekset!