Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?

1. Haku UMK:hon päättyi eilen

tässä tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026

Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (19157)

Vierailija
10121/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Komiat on iskelmä-gaalassa viidessä eri kategoriassa, jonka lisäksi(tai ainaki Aleksi) esiintyvät iskelmä-gaalassa. Aika kova buusti tuohon UMK finaalin alle. 

Ja en edelleenkään usko että vaikuttaa äänestuksiin, mutta ihan hyvä yhteensattuma

Vierailija
10122/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10123/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ylipäätään ymmärrä näitä *vihaaja"-kommentteja ollenkaan. Jos jostain artistista pitää ja kehuja antaa, niin eihän se herranjestas automaattisesti tarkoita sitä, että samalla vihaa jotakuta toista! Jos yhdestä tykkää niin aivan hyvin voi samanaikaisesti TYKÄTÄ myös siitä toisestakin! Outoa vetää tuollaisia hyvin yksioikoisia ja mustavalkoisia johtopäätöksiä. Ja tosi outoa nähdä vihaa kaikkialla. 


Just ja nää seitsemän biisiä valikoituneet isosta määrästä kappaleita. Mikään näistä ei ole huono, makuja vaan on erilaisia.

Vierailija
10124/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.

Ei vaan jaksaisi joka vuosi näitä huumoribiisejä.Miksi pitää kaikki laittaa huumorin piikkiin. Voitaisiin kerrankin mennä ns. normibiisillä.

Vierailija
10125/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jo nähneet Komioitten akustisen version? Hyvä näyte! Voi kun tulis muiltakin.

Vierailija
10126/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki winner tiedoksi. Melodifestivalen, jossa selviää Ruotsin viisuedustaja niin finaali on 7. päivä  maaliskuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10127/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.

Ei vaan jaksaisi joka vuosi näitä huumoribiisejä.Miksi pitää kaikki laittaa huumorin piikkiin. Voitaisiin kerrankin mennä ns. normibiisillä.

Taannoin oli tarjolla loistava, hyvin ei-humoristinen biisi nimeltä Paskana. Ei tullut valituksi, koska joku kultakorva ei tykännyt livestä, eikä mennyt hänen huumorinsa piikkiin.

Mutta suomalainen huumori onkin vaikea laji. Joskus joutuu istumaan kusiaispesässä ennenkuin joku nauraa.

-winner-

Vierailija
10128/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jo nähneet Komioitten akustisen version? Hyvä näyte! Voi kun tulis muiltakin.

 

Onhan niiltä muiltakin tullut vastaavia versioita 

Komiat toimi kyllä akustisena kieltämättä hyvin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10129/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.

 

 

Ei ne tavisäänestäjät Euroopassa jotka katsoo ehkä vain viisufinaalin, enää muistakaan mitään No rulesia, saatikka mieti mitään kivaa jatkumoa. Mä luen itsenikin tähän tavisporukkaan, kun en katso muuta kuin finaalin enkä joka vuosi sitäkään. Esim. toissa vuoden finaalikappaleista (muut kuin Suomi) ei tule yksikään mieleen. Viime vuodesta muistan ehkä viisi kappaletta. 

 

Vierailija
10130/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki winner tiedoksi. Melodifestivalen, jossa selviää Ruotsin viisuedustaja niin finaali on 7. päivä  maaliskuuta.

Kiitos. En kyllä kuunnellut näitä(kään) Melloja, mitkä nyt olivat esikarsinnassa. Uskoakseni ruotsalaiset ketjussa osaavat hypettää niitä ihan tarpeeksi. Samoin kuin italialaiset San Remoaan. Mulle riittää tässä vaiheessa UMK.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10131/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi että Liekinheittimen lyriikoita ymmärtää jos kokenut toksisen tms. ihmissuhteen. Kai juuri sen vuoksi en sitä ymmärrä kun en ole sellaista suhdetta kokenut. 

Jos olisin, etä varmaankaan haluaisi kerrata ja velloa niissä tunteissa musiikkia kuullessani. Eteenpäin elävän mieli herkkyyttä kaihoa iloa rempseyttä niihin tunteisiin voin samaistua syvästi musiikin avulla ja sellaiset biisit kuin biisit antavat voimaa, eivätkä vie takaisin huonoihin aikoihin.

Vierailija
10132/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jo nähneet Komioitten akustisen version? Hyvä näyte! Voi kun tulis muiltakin.

 

Onhan niiltä muiltakin tullut vastaavia versioita 

Komiat toimi kyllä akustisena kieltämättä hyvin 

Ongelma tässä vaan on se, että ESC-lavalla ei kuulu edes akustiset soittimet. Korostaa tietysti vain ohjelman muovisuutta.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10133/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.

 

 

Ei ne tavisäänestäjät Euroopassa jotka katsoo ehkä vain viisufinaalin, enää muistakaan mitään No rulesia, saatikka mieti mitään kivaa jatkumoa. Mä luen itsenikin tähän tavisporukkaan, kun en katso muuta kuin finaalin enkä joka vuosi sitäkään. Esim. toissa vuoden finaalikappaleista (muut kuin Suomi) ei tule yksikään mieleen. Viime vuodesta muistan ehkä viisi kappaletta. 

 

Mä en viime vuodesta muista voittajabiisiä mutta 4. tulleen muistan.

Vierailija
10134/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jo nähneet Komioitten akustisen version? Hyvä näyte! Voi kun tulis muiltakin.

 

Onhan niiltä muiltakin tullut vastaavia versioita 

Komiat toimi kyllä akustisena kieltämättä hyvin 

Ongelma tässä vaan on se, että ESC-lavalla ei kuulu edes akustiset soittimet. Korostaa tietysti vain ohjelman muovisuutta.

-winner-

Soittavat soittimia lavalla, mutta ääni ei kuulu. Soitinten ääni kuuluu silti koska niiden ääni tulee nauhalta. Solsti laulaa livenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10135/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.

Ei vaan jaksaisi joka vuosi näitä huumoribiisejä.Miksi pitää kaikki laittaa huumorin piikkiin. Voitaisiin kerrankin mennä ns. normibiisillä.

 

Joo, se alkaa olla vähän niin kuin vanha vitsi. Cha cha cha oli tosin oikeasti hyvä kappale, eikä se minusta ollut suoranainen huumorikappale, vaikka siinä oli huumoria. Takatukkakin on hyvä biisi ihan. Mutta ei näitä Euroopassa niin kauheasti arvosteta. Suomi on lähettänyt aika paljon omalaatuista. Nythän on niin, että on paljon vahvoja kappaleita, joista valita. Oikeastaan kaikki ovat hyviä, mutta erityisesti Kiki, Sinikka Monte, Etta ja Pete ja Linda. Näistä valitsisin Peten ja Lindan - siitä tuli heti fiilis, että tämä on upea, täydellinen euroviisu. Hieno sävellys ja sovitus, ei tylsä missään kohtaa. Myös omalaatuinen, mutta eri tavalla, kuin huumorikappaleet. Olen seurannut euroviisuja 20+ vuotta ja olen sitä mieltä, että tämä voi voittaa koko skaban. Edellisen kerran oli tällainen olo Cha Cha Cha:sta ja sitä ennen Lordista.

 

Vierailija
10136/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jo nähneet Komioitten akustisen version? Hyvä näyte! Voi kun tulis muiltakin.

 

Onhan niiltä muiltakin tullut vastaavia versioita 

Komiat toimi kyllä akustisena kieltämättä hyvin 

Ongelma tässä vaan on se, että ESC-lavalla ei kuulu edes akustiset soittimet. Korostaa tietysti vain ohjelman muovisuutta.

-winner-

Soittavat soittimia lavalla, mutta ääni ei kuulu. Soitinten ääni kuuluu silti koska niiden ääni tulee nauhalta. Solsti laulaa livenä.

Jep, tiedän ja täysin peestä koko juttu. Bändimuusikkona olisin lavalla turhautunut kestohymyposeeraaja, jos mikään kisassa ei kuitenkaan riipu kuin siitä, onko solistin ääni miksattu kuuluviin. Kitaraa soittaisin tietty kielellä tai kitara niskan takana koko ajan ja rumpalina heittäisin dartsia bassorumpuun koko biisin ajan. Kun soittaa siis ei tarvitse osata.

-winner-

Vierailija
10137/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.

Ei vaan jaksaisi joka vuosi näitä huumoribiisejä.Miksi pitää kaikki laittaa huumorin piikkiin. Voitaisiin kerrankin mennä ns. normibiisillä.

Koskee myös Lindan ja Peten koomista seksibiisiä sitten.

Vierailija
10138/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei Komioitten fanit ainakaan voi valittaa ettei kommentit näy. Onpahan ollut taas "muutamia".

Vierailija
10139/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi että Liekinheittimen lyriikoita ymmärtää jos kokenut toksisen tms. ihmissuhteen. Kai juuri sen vuoksi en sitä ymmärrä kun en ole sellaista suhdetta kokenut. 

Jos olisin, etä varmaankaan haluaisi kerrata ja velloa niissä tunteissa musiikkia kuullessani. Eteenpäin elävän mieli herkkyyttä kaihoa iloa rempseyttä niihin tunteisiin voin samaistua syvästi musiikin avulla ja sellaiset biisit kuin biisit antavat voimaa, eivätkä vie takaisin huonoihin aikoihin.

 

Se, että ymmärtää Liekinheittimen lyriikat ei tarkoita sitä, että haluaisi velloa vanhassa tapahtuneessa. Liekinheitin on syvällinen laulu. No ymmärtäminen onkin suomalaisilla heikkoa.  Kylmiä. tunnekylmiä ja itsekkäitä ihmisiä riittää tässä maassa.  Liekinheitin= Paskana on sama sanoma eli eteenpäin on mentävä.

 

Vierailija
10140/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi että Liekinheittimen lyriikoita ymmärtää jos kokenut toksisen tms. ihmissuhteen. Kai juuri sen vuoksi en sitä ymmärrä kun en ole sellaista suhdetta kokenut. 

Jos olisin, etä varmaankaan haluaisi kerrata ja velloa niissä tunteissa musiikkia kuullessani. Eteenpäin elävän mieli herkkyyttä kaihoa iloa rempseyttä niihin tunteisiin voin samaistua syvästi musiikin avulla ja sellaiset biisit kuin biisit antavat voimaa, eivätkä vie takaisin huonoihin aikoihin.

 

Se, että ymmärtää Liekinheittimen lyriikat ei tarkoita sitä, että haluaisi velloa vanhassa tapahtuneessa. Liekinheitin on syvällinen laulu. No ymmärtäminen onkin suomalaisilla heikkoa.  Kylmiä. tunnekylmiä ja itsekkäitä ihmisiä riittää tässä maassa.  Liekinheitin= Paskana on sama sanoma eli eteenpäin on mentävä.

 

Samaa mieltä. Täällä Espanjassa muuten tuo Liekinheitin soi radiokanavalla. Eli on tykätty. Petestä ja Lindasta kysellään.

 

 

Ketju on lukittu.