Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?

1. Haku UMK:hon päättyi eilen

tässä tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026

Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (19157)

Vierailija
10141/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.

Ei vaan jaksaisi joka vuosi näitä huumoribiisejä.Miksi pitää kaikki laittaa huumorin piikkiin. Voitaisiin kerrankin mennä ns. normibiisillä.

Koskee myös Lindan ja Peten koomista seksibiisiä sitten.

 

Mitä sitten vaikka olisikin. Ei mua ainakaan haittaa. Ei ole varmaan ainut biisi maailmassa, jossa ollaan ns. sänkyhommissa. Paljon parempi kuin hupiveikon muka ''hauska'' takatukka. Heh he huulilla kalapuikot. Eipä yhtään naurata.

 

Vierailija
10142/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.

Ei vaan jaksaisi joka vuosi näitä huumoribiisejä.Miksi pitää kaikki laittaa huumorin piikkiin. Voitaisiin kerrankin mennä ns. normibiisillä.

Koskee myös Lindan ja Peten koomista seksibiisiä sitten.

 

Mitä sitten vaikka olisikin. Ei mua ainakaan haittaa. Ei ole varmaan ainut biisi maailmassa, jossa ollaan ns. sänkyhommissa. Paljon parempi kuin hupiveikon muka ''hauska'' takatukka. Heh he huulilla kalapuikot. Eipä yhtään naurata.

Ei tarttekaan naurattaa, taidebiisi.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10143/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotifyssa striimattu Liekinheitintä nyt 2 milj. kertaa, toiseksi suosituin Etta pärjää myös hyvin, kolmas Komiat ja Takatukka on neljäs. UMK:n youtube-videoista katsotuin edelleen PP&LL, mutta toisena Paalanen, jolla noin puolet vähemmän katseluja ja tykkäyksiä. Komiat ja Etta sen jälkeen lähes tasoissa.
Sellainen on yleiskatsaus tällä hetkellä.

Vierailija
10144/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ei ole taidebiisihän nähnytkään. Kutsuisin kappaletta lapsellinen muka ''hauska'' huumoripläjäys.

Vierailija
10145/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.

Ei vaan jaksaisi joka vuosi näitä huumoribiisejä.Miksi pitää kaikki laittaa huumorin piikkiin. Voitaisiin kerrankin mennä ns. normibiisillä.

Koskee myös Lindan ja Peten koomista seksibiisiä sitten.

Edelliseen kommenttiini viitaten vaatii tosiaan Lindalta (ja myös siltä Rybakilta) aika hyvää huumorintajua, jos tulevat valituiksi ja ESC-lavalla vääntävät nuo viuluosuudet naama totisena ja playbackina jossain supereeppisissä ja dramaattisissa lavasteissa liekkien ja tuulikoneiden keskellä. Esityksen pitää olla elämää suurempi, koska biisi ja artistitkin ovat.

Paalanen voi valita paljon helpommin: haluaako tanssata haitarin kanssa vai polkeeko vain tahtia ja istuu jakkaralla, kumpikin luultavasti menee läpi 100-0. Tuulikone voi olla mukana, jos läjä videosta tutun tanssiryhmän irtohiuksia pitää pukata lentelemään lavalle. 

-winner-

Vierailija
10146/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa raivostuttava ketju. Voisko jossain ihan tyylikkäästi keskustella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10147/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jo nähneet Komioitten akustisen version? Hyvä näyte! Voi kun tulis muiltakin.

 

Onhan niiltä muiltakin tullut vastaavia versioita 

Komiat toimi kyllä akustisena kieltämättä hyvin 

Ongelma tässä vaan on se, että ESC-lavalla ei kuulu edes akustiset soittimet. Korostaa tietysti vain ohjelman muovisuutta.

-winner-

Soittavat soittimia lavalla, mutta ääni ei kuulu. Soitinten ääni kuuluu silti koska niiden ääni tulee nauhalta. Solsti laulaa livenä.

Jep, tiedän ja täysin peestä koko juttu. Bändimuusikkona olisin lavalla turhautunut kestohymyposeeraaja, jos mikään kisassa ei kuitenkaan riipu kuin siitä, onko solistin ääni mik

 No sun täytyy pysyä sitten klubeissa jos ammattiylpeys ei taivu ESCn lavalle.

Vierailija
10148/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin osallistua ensi vuonna, koska internet halkeaisi ;DDDD

Biisin lyriikat menee jotenkin näin:

"the -winner- takes it all

alapeukut, yläfemmat

välihuudot ja huonot stemmat

jokainen Vauva-kommentoija on laulun arvoinen

jokainen Vauva-kommentti on tärkeää

the show must go on (even if I don't)

lal lal laa, trol lol loo

kaikki mukaan, yy kaa koo

the -winner-'s are having a ball"

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10149/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.

Ei vaan jaksaisi joka vuosi näitä huumoribiisejä.Miksi pitää kaikki laittaa huumorin piikkiin. Voitaisiin kerrankin mennä ns. normibiisillä.

Taannoin oli tarjolla loistava, hyvin ei-humoristinen biisi nimeltä Paskana. Ei tullut valituksi, koska joku kultakorva ei tykännyt livestä, eikä mennyt hänen huumorinsa piikkiin.

Mutta suomalainen huumori onkin vaikea laji. Joskus joutuu istumaan kusiaispesässä ennenkuin joku nauraa.

-winner-

Niin, useimmat aikuiset (joita suurin osa viisujen katsojista on) eivät lämpene päiväkotitasoiselle huumorille. Nämä farkkumunat ja takatukat iskevät korkeintaan suomijuntteihin.

Vierailija
10150/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi että Liekinheittimen lyriikoita ymmärtää jos kokenut toksisen tms. ihmissuhteen. Kai juuri sen vuoksi en sitä ymmärrä kun en ole sellaista suhdetta kokenut. 

Jos olisin, etä varmaankaan haluaisi kerrata ja velloa niissä tunteissa musiikkia kuullessani. Eteenpäin elävän mieli herkkyyttä kaihoa iloa rempseyttä niihin tunteisiin voin samaistua syvästi musiikin avulla ja sellaiset biisit kuin biisit antavat voimaa, eivätkä vie takaisin huonoihin aikoihin.

 

Se, että ymmärtää Liekinheittimen lyriikat ei tarkoita sitä, että haluaisi velloa vanhassa tapahtuneessa. Liekinheitin on syvällinen laulu. No ymmärtäminen onkin suomalaisilla heikkoa.  Kylmiä. tunnekylmiä ja itsekkäitä ihmisiä riittää tässä maassa.  Liekinheitin= Paskana on sama sanoma eli eteenpäin on mentävä.

 

En osta tuota, kun Komioista tykkää niin moni. Tunnekylmät omissa ongelmissaan loputtomasti joka tavoin valittajat ei Lululaita ymmärrä, kun siinä joutuu olemaan pois hetken omista ongelmistaan koska täytyy osata antaa musiikin viedä. Paskana oli kammottava, kaikin puolin kylmä ja solistilla vielä niiin kärsivä ilme kasvoilla esittäessä teki esityksestä tosi teennäisen vanhanaikaista suihkurusketusta myöten. Vitsin puolelle meni se teatraalisuus, niin kuin Liekinheittimessäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10151/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletteko jo nähneet Komioitten akustisen version? Hyvä näyte! Voi kun tulis muiltakin.

 

Onhan niiltä muiltakin tullut vastaavia versioita 

Komiat toimi kyllä akustisena kieltämättä hyvin 

Ongelma tässä vaan on se, että ESC-lavalla ei kuulu edes akustiset soittimet. Korostaa tietysti vain ohjelman muovisuutta.

-winner-

Soittavat soittimia lavalla, mutta ääni ei kuulu. Soitinten ääni kuuluu silti koska niiden ääni tulee nauhalta. Solsti laulaa livenä.

Jep, tiedän ja täysin peestä koko juttu. Bändimuusikkona olisin lavalla turhautunut kestohymyposeeraaja, jos mikään kisassa

No sun täytyy pysyä sitten klubeissa jos ammattiylpeys ei taivu ESCn lavalle."

 

Jaa, nytkö Komiat akustisena on jo klubimusiikkia? Aika kovan vedit ;DDDDD

-winner-

Vierailija
10152/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa raivostuttava ketju. Voisko jossain ihan tyylikkäästi keskustella.

Ehkä jossain muualla toimii nuo lainaukset? Nyt jämähti jo neljännen kerran kommenttiin kommentointi, enkä viitsi enää uudelleen kopsia uudeksi kommentiksi.

Todella tyylikäs Vauva.fi :(

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10153/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, useimmat aikuiset (joita suurin osa viisujen katsojista on) eivät lämpene päiväkotitasoiselle huumorille. Nämä farkkumunat ja takatukat iskevät korkeintaan suomijuntteihin."

Jos et ymmärrä päiväkotitasoista huumoria, niin olet väärällä sivustolla. Ehkä valtion virastotyö olisi sinulle parempaa tekemistä päivisin kuin mitä tämä Vauvan sisällöntuottaminen.

-winner-

Vierailija
10154/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu AP: kin feikkaamaan hanurinsoittamisen. Missä muka mainittu,että PP&LL esityksessä olisi tulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10155/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa raivostuttava ketju. Voisko jossain ihan tyylikkäästi keskustella.

Ehkä jossain muualla toimii nuo lainaukset? Nyt jämähti jo neljännen kerran kommenttiin kommentointi, enkä viitsi enää uudelleen kopsia uudeksi kommentiksi.

Todella tyylikäs Vauva.fi :(

-winner-

Olethan sinä nostamassa tasoa :D

Vierailija
10156/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuu AP: kin feikkaamaan hanurinsoittamisen. Missä muka mainittu,että PP&LL esityksessä olisi tulta.

Niin joutuu, toisaalta onhan se itse sen soittanut tulee vaan nauhalta. Lindakin sujuvasti feikkaa viulunsoittoa.

 

Vierailija
10157/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko sä jotakin palkkaa tuosta Lampeniuksen& Parkkosen jatkuvasta herjauksesta, sekä Paalasen kehumisesta. 

Paljonko sulle maksetaan?

Muutoin en kyllä ymmärrä tuollaista lapsellista käytöstä. Taitaa olla sun elämäs aika katkeraa ja tyhjää.

Toivottavasti Antti maksaa.

Vierailija
10158/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindalla ja Petelläkin varmaan suihkurusketukset :D

Vierailija
10159/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindalla ja Petelläkin varmaan suihkurusketukset :D

 

Peten isoisä oli kotoisin Ranskan Martiniquelta, Karibialta. Luonnollinen "rusketus" siis.

Vierailija
10160/19157 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ei ole yhtään kiinnostavaa biisiä/esiintyjää mukana, ei jotenkin jaksa yhtään innostua tän vuoden kattauksesta.

Ketju on lukittu.