UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶
Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?
1. Haku UMK:hon päättyi eilen
tässä tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026
Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.
Ei vaan jaksaisi joka vuosi näitä huumoribiisejä.Miksi pitää kaikki laittaa huumorin piikkiin. Voitaisiin kerrankin mennä ns. normibiisillä.
Koskee myös Lindan ja Peten koomista seksibiisiä sitten.
Mitä sitten vaikka olisikin. Ei mua ainakaan haittaa. Ei ole varmaan ainut biisi maailmassa, jossa ollaan ns. sänkyhommissa. Paljon parempi kuin hupiveikon muka ''hauska'' takatukka. Heh he huulilla kalapuikot. Eipä yhtään naurata.
Ei tarttekaan naurattaa, taidebiisi.
Spotifyssa striimattu Liekinheitintä nyt 2 milj. kertaa, toiseksi suosituin Etta pärjää myös hyvin, kolmas Komiat ja Takatukka on neljäs. UMK:n youtube-videoista katsotuin edelleen PP&LL, mutta toisena Paalanen, jolla noin puolet vähemmän katseluja ja tykkäyksiä. Komiat ja Etta sen jälkeen lähes tasoissa.
Sellainen on yleiskatsaus tällä hetkellä.
Toi ei ole taidebiisihän nähnytkään. Kutsuisin kappaletta lapsellinen muka ''hauska'' huumoripläjäys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.
Ei vaan jaksaisi joka vuosi näitä huumoribiisejä.Miksi pitää kaikki laittaa huumorin piikkiin. Voitaisiin kerrankin mennä ns. normibiisillä.
Koskee myös Lindan ja Peten koomista seksibiisiä sitten.
Edelliseen kommenttiini viitaten vaatii tosiaan Lindalta (ja myös siltä Rybakilta) aika hyvää huumorintajua, jos tulevat valituiksi ja ESC-lavalla vääntävät nuo viuluosuudet naama totisena ja playbackina jossain supereeppisissä ja dramaattisissa lavasteissa liekkien ja tuulikoneiden keskellä. Esityksen pitää olla elämää suurempi, koska biisi ja artistitkin ovat.
Paalanen voi valita paljon helpommin: haluaako tanssata haitarin kanssa vai polkeeko vain tahtia ja istuu jakkaralla, kumpikin luultavasti menee läpi 100-0. Tuulikone voi olla mukana, jos läjä videosta tutun tanssiryhmän irtohiuksia pitää pukata lentelemään lavalle.
-winner-
Onpa raivostuttava ketju. Voisko jossain ihan tyylikkäästi keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jo nähneet Komioitten akustisen version? Hyvä näyte! Voi kun tulis muiltakin.
Onhan niiltä muiltakin tullut vastaavia versioita
Komiat toimi kyllä akustisena kieltämättä hyvin
Ongelma tässä vaan on se, että ESC-lavalla ei kuulu edes akustiset soittimet. Korostaa tietysti vain ohjelman muovisuutta.
-winner-
Soittavat soittimia lavalla, mutta ääni ei kuulu. Soitinten ääni kuuluu silti koska niiden ääni tulee nauhalta. Solsti laulaa livenä.
Jep, tiedän ja täysin peestä koko juttu. Bändimuusikkona olisin lavalla turhautunut kestohymyposeeraaja, jos mikään kisassa ei kuitenkaan riipu kuin siitä, onko solistin ääni mik
No sun täytyy pysyä sitten klubeissa jos ammattiylpeys ei taivu ESCn lavalle.
Ajattelin osallistua ensi vuonna, koska internet halkeaisi ;DDDD
Biisin lyriikat menee jotenkin näin:
"the -winner- takes it all
alapeukut, yläfemmat
välihuudot ja huonot stemmat
jokainen Vauva-kommentoija on laulun arvoinen
jokainen Vauva-kommentti on tärkeää
the show must go on (even if I don't)
lal lal laa, trol lol loo
kaikki mukaan, yy kaa koo
the -winner-'s are having a ball"
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En henkilökohtaisesti äänestä kappaletta, joka käsittelee ihmissuhteita. Se on niin tylsä aihe. Takatukka siis. Takatukassa on jotain cha cha chaata tai No rulesia, porukka varmasti tykkää viisuissa tästä jatkumosta.
Ei vaan jaksaisi joka vuosi näitä huumoribiisejä.Miksi pitää kaikki laittaa huumorin piikkiin. Voitaisiin kerrankin mennä ns. normibiisillä.
Taannoin oli tarjolla loistava, hyvin ei-humoristinen biisi nimeltä Paskana. Ei tullut valituksi, koska joku kultakorva ei tykännyt livestä, eikä mennyt hänen huumorinsa piikkiin.
Mutta suomalainen huumori onkin vaikea laji. Joskus joutuu istumaan kusiaispesässä ennenkuin joku nauraa.
-winner-
Niin, useimmat aikuiset (joita suurin osa viisujen katsojista on) eivät lämpene päiväkotitasoiselle huumorille. Nämä farkkumunat ja takatukat iskevät korkeintaan suomijuntteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi että Liekinheittimen lyriikoita ymmärtää jos kokenut toksisen tms. ihmissuhteen. Kai juuri sen vuoksi en sitä ymmärrä kun en ole sellaista suhdetta kokenut.
Jos olisin, etä varmaankaan haluaisi kerrata ja velloa niissä tunteissa musiikkia kuullessani. Eteenpäin elävän mieli herkkyyttä kaihoa iloa rempseyttä niihin tunteisiin voin samaistua syvästi musiikin avulla ja sellaiset biisit kuin biisit antavat voimaa, eivätkä vie takaisin huonoihin aikoihin.
Se, että ymmärtää Liekinheittimen lyriikat ei tarkoita sitä, että haluaisi velloa vanhassa tapahtuneessa. Liekinheitin on syvällinen laulu. No ymmärtäminen onkin suomalaisilla heikkoa. Kylmiä. tunnekylmiä ja itsekkäitä ihmisiä riittää tässä maassa. Liekinheitin= Paskana on sama sanoma eli eteenpäin on mentävä.
En osta tuota, kun Komioista tykkää niin moni. Tunnekylmät omissa ongelmissaan loputtomasti joka tavoin valittajat ei Lululaita ymmärrä, kun siinä joutuu olemaan pois hetken omista ongelmistaan koska täytyy osata antaa musiikin viedä. Paskana oli kammottava, kaikin puolin kylmä ja solistilla vielä niiin kärsivä ilme kasvoilla esittäessä teki esityksestä tosi teennäisen vanhanaikaista suihkurusketusta myöten. Vitsin puolelle meni se teatraalisuus, niin kuin Liekinheittimessäkin.
"Oletteko jo nähneet Komioitten akustisen version? Hyvä näyte! Voi kun tulis muiltakin.
Onhan niiltä muiltakin tullut vastaavia versioita
Komiat toimi kyllä akustisena kieltämättä hyvin
Ongelma tässä vaan on se, että ESC-lavalla ei kuulu edes akustiset soittimet. Korostaa tietysti vain ohjelman muovisuutta.
-winner-
Soittavat soittimia lavalla, mutta ääni ei kuulu. Soitinten ääni kuuluu silti koska niiden ääni tulee nauhalta. Solsti laulaa livenä.
Jep, tiedän ja täysin peestä koko juttu. Bändimuusikkona olisin lavalla turhautunut kestohymyposeeraaja, jos mikään kisassa
No sun täytyy pysyä sitten klubeissa jos ammattiylpeys ei taivu ESCn lavalle."
Jaa, nytkö Komiat akustisena on jo klubimusiikkia? Aika kovan vedit ;DDDDD
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Onpa raivostuttava ketju. Voisko jossain ihan tyylikkäästi keskustella.
Ehkä jossain muualla toimii nuo lainaukset? Nyt jämähti jo neljännen kerran kommenttiin kommentointi, enkä viitsi enää uudelleen kopsia uudeksi kommentiksi.
Todella tyylikäs Vauva.fi :(
-winner-
"Niin, useimmat aikuiset (joita suurin osa viisujen katsojista on) eivät lämpene päiväkotitasoiselle huumorille. Nämä farkkumunat ja takatukat iskevät korkeintaan suomijuntteihin."
Jos et ymmärrä päiväkotitasoista huumoria, niin olet väärällä sivustolla. Ehkä valtion virastotyö olisi sinulle parempaa tekemistä päivisin kuin mitä tämä Vauvan sisällöntuottaminen.
-winner-
Joutuu AP: kin feikkaamaan hanurinsoittamisen. Missä muka mainittu,että PP&LL esityksessä olisi tulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa raivostuttava ketju. Voisko jossain ihan tyylikkäästi keskustella.
Ehkä jossain muualla toimii nuo lainaukset? Nyt jämähti jo neljännen kerran kommenttiin kommentointi, enkä viitsi enää uudelleen kopsia uudeksi kommentiksi.
Todella tyylikäs Vauva.fi :(
-winner-
Olethan sinä nostamassa tasoa :D
Vierailija kirjoitti:
Joutuu AP: kin feikkaamaan hanurinsoittamisen. Missä muka mainittu,että PP&LL esityksessä olisi tulta.
Niin joutuu, toisaalta onhan se itse sen soittanut tulee vaan nauhalta. Lindakin sujuvasti feikkaa viulunsoittoa.
Saatko sä jotakin palkkaa tuosta Lampeniuksen& Parkkosen jatkuvasta herjauksesta, sekä Paalasen kehumisesta.
Paljonko sulle maksetaan?
Muutoin en kyllä ymmärrä tuollaista lapsellista käytöstä. Taitaa olla sun elämäs aika katkeraa ja tyhjää.
Toivottavasti Antti maksaa.
Lindalla ja Petelläkin varmaan suihkurusketukset :D
Vierailija kirjoitti:
Lindalla ja Petelläkin varmaan suihkurusketukset :D
Peten isoisä oli kotoisin Ranskan Martiniquelta, Karibialta. Luonnollinen "rusketus" siis.
Tänä vuonna ei ole yhtään kiinnostavaa biisiä/esiintyjää mukana, ei jotenkin jaksa yhtään innostua tän vuoden kattauksesta.