Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?

1. Haku UMK:hon päättyi eilen

tässä tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026

Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (19157)

Vierailija
781/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saas nähä tuleeko parempi vuosi kuin viime vuonna sijoitus meni penkin alle ja ei päästy edes kymppikerhoon.

Kiki voi voittaa.

Erikan 11. sija on Suomen neljänneksi menestynein (jaettu sija Soft Enginen kanssa). Edellä on vain Lordi, Käärijä ja Blind channel. Käytännössä paikka finaalissa on jo Suomelle voitto mutta toki kannattaa toivoa parempaa.  Täytyy muistaa, että Marion ja Anneli Saaristo kilpailivat aikana, jolloin osallistujamaita oli melkein puolet vähemmän eli eivät ole sijoituksissaan Erikan edellä. 

Vierailija
782/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainoa pyyntö on, ettei Suomi lähettäisi esiintyjäänsä mustissa tai tummissa vaatteissa. Koko ihminen häviää sinne tummiin kulisseihin. Jos vaan vaisi olla toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikin 666 on hyvä. Toivottavasti nyt olisi yhtä hyvää luvassa.

En tykännyt ees siitä, ei ole isot odotukset itellä.

Vierailija
784/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen biisien julkaisua, ketä veikkaatte UMK voittajaksi?

Mä veikkaan että voiton vie Antti Paalanen. Suomalaiset äänestää koska "tällä me ainakin erotutaan"

Vierailija
785/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan että voiton vie Antti Paalanen. Suomalaiset äänestää koska "tällä me ainakin erotutaan"

Samaa veikkaan, mutta siksi että aattelen, että ois paras näin ennakkotietojen ja tyylin perusteella, enkä haluis edustajiksi ainakaan Peteä ja Lindaa. Komiat on liikaa sitä Kaj tyyliä minusta.

Vierailija
786/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albania ja Montenegro ihan mustaa ja synkkää. Pelottavia jo nuo artistit kasvojen ilmeiltään. 

Vierailija
787/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa veikkaan, mutta siksi että aattelen, että ois paras näin ennakkotietojen ja tyylin perusteella, enkä haluis edustajiksi ainakaan Peteä ja Lindaa. Komiat on liikaa sitä Kaj tyyliä minusta.

Ilman muuta täältä Keski-Euroopasta katsottuna  Antti Paalanen, menee Lordin suuntaan, laulaisi jotain englanniksi. Suomella pitää olla erikoista. Hienoa ja sitten kannustetaan olkoon vaikka kuka tahansa.

Vierailija
788/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paalaselta voi oikeasti tulla hieno erikoinen biisi mutta jury pisteitä tuskin hänen laulullaan ropisisi kovin paljoa, eli semifinaalissa ja mahdollisesti finaalissa oltaisiin yleisöäänien varassa. Ootan kyllä mitä jätkä on keksinyt lähettää UMKhon

Vierailija
789/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaa että tuo Pete Parkkosen ja Lindan duon tekele on jotenkin oikein tekemällä tehty euroviisu. 

Vierailija
790/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te voitte tietää jo että Antti Paalanen ois mukana? Katotaan,kuunnellaan eka ne kaikki biisit, ja tämä artistijulkistus

Vierailija
791/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Albania ja Montenegro ihan mustaa ja synkkää. Pelottavia jo nuo artistit kasvojen ilmeiltään. 

Jos verrataan näihin jo valittuihin, niin ilman muuta Antti sinne. En tunne näitä artisteja, jotka UMK valitsee. Katsoin yhden ainoan Antin videon ja sehän on täyttä sielua ja ottaa katsomon mukaan. Tämä on tärkeintä biisissä.

Vierailija
792/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te voitte tietää jo että Antti Paalanen ois mukana? Katotaan,kuunnellaan eka ne kaikki biisit, ja tämä artistijulkistus

Sitä minäk in, että ko hta ku ullaan. Kun jo veikat aan etuk äteen voitta jaa ja hä viäjää. Voi sen tään. 

Mikä se tässä on jonotukseen siirtämisten syy on. Laitan välejä.

Vierailija
793/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaa että tuo Pete Parkkosen ja Lindan duon tekele on jotenkin oikein tekemällä tehty euroviisu. 

Joo, ja jotenkin tökkii toi heidän yhdistäminen duoksi, Pete ois voinut toimia yksinkin.

Vierailija
794/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut näistä artisteista ketään ja äsken kävin kuuntelemassa heitä. Komiat on perusiskelmää ja Kaihosielu mun inhokki, vaikka en tiennyt sitä heidän biisikseen.  Ei ainakaan näin etukäteen innosta. Sinikka Montella ja Kikillä hyvät äänet ja kansainvälinen tyyli. Kummankaan biisit eivät säväyttäneet mutta erityisesti 666-biisissä oli kivoja aineksia. Näistä voi tulla jotain omaan musamakuun sopivaa. Antti Paalanen ja Alavilla mailla oli tylsä. Tykkään haitarimusasta mutta tää ei nyt säväyttänyt. Kaipaan jotain menevämpää kuin ankealla äänellä hyvin sävyttömästi laulettua erittäin yllätyksetöntä biisiä. Chachilta en löytänyt biisiä enkä jaksanut mitään covereita kuunnella. Veikkaan, että hyppää kerralla liian suuriin saappaisiin ja aika skeptinen olen hänen suhteensa. Ei uraa voi aloittaa hyppäämällä suoraan koko kansan eteen ja toivoa, että onnistuu. Linda Lampenius tuntuu vähän koetulta ja nähdyltä. Täytyy toivoa, että biisi ja esitys olisi jotain uutta.

Vierailija
795/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vuodettu jo.

Vierailija
796/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi veikkailla ennen kuin kuulen biisit. Paalanen kyllä kiinnostaa ainakin minua. Voisin silti kuvitella että suomalaiset äänestäisivät paljon Peteä ja Lindaa.  Paljon riippuu biiseistä ja livevedoista.

Viime vuonna Erikaa jostain syystä äänestettiin ihan karseasta biisistä huolimatta ja sitä rummutettiin jo ennen kuin biisit oli kuultu että tämä on naisen ja Erikan vuosi!!!

Itse äänestän parasta biisiä ja esitystä kuten aina. Katsellaan. 

Vierailija
797/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis sitä mieltä että Euroviisuissa pärjäisi paremmin hukkumalla massaan?

Vierailija
798/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep vähän pelottaa sen puolesta

Vierailija
799/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pudas tulee tuulettamaan Lindan puolesta, on niin omistautunut sille, koko huhun liikkeelle panijana. 

on tämänkin ketjun Ap?

Vierailija
800/19157 |
14.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon että Antti saattaa yksinkertaisesti olla näistä paras. Mutta kuunnellaan nyt ne biisit ensin.

Ketju on lukittu.