UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7043)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀistÀ YouTube kommentoijista se tymbeÀ brittilÀisnainen, "vocal coach" on paras, mutta taitaa arvioida vaan euroviisuehdokkaita. On tosi kriittinen, mutta saattaisi tykÀtÀ Lindan ja Peten biisistÀ, kun siinÀ on melodiaa ja klassinen elementti. Ei kyllÀ yhtÀÀn tykÀnnyt erikan biisistÀ, mikÀ oli kurja.
Brittipariskunta Toy and Goy kertoo rehellisesti, jos eivÀt jostakin pidÀ ja miksi eivÀt pidÀ. Kaksikko on saanut suomalaiskommentoijat raivon partaalle muutamaankin kertaan ja onhan heidÀt haukuttu myös Vauvalla siksi, etteivÀt ole ymmÀrtÀneet kehua jotakin suomalaisbiisiÀ.
MÀ aina nauran heidÀn kommenteilleen :D Lopulta alkoivat pitÀÀ KÀÀrijÀstÀ vaikka ensin eivÀt tykÀnneet, mutta Euroviisujen finaalissa jo toivoivat KÀÀrijÀn voittoa. Viimeksi he eivÀt tykÀnneet Erikasta. Taisivat sanoa ettÀ ovat tykÀnneet Suomen ehdokkaista viimeksi The Rasmuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÀistÀ YouTube kommentoijista se tymbeÀ brittilÀisnainen, "vocal coach" on paras, mutta taitaa arvioida vaan euroviisuehdokkaita. On tosi kriittinen, mutta saattaisi tykÀtÀ Lindan ja Peten biisistÀ, kun siinÀ on melodiaa ja klassinen elementti. Ei kyllÀ yhtÀÀn tykÀnnyt erikan biisistÀ, mikÀ oli kurja.
Brittipariskunta Toy and Goy kertoo rehellisesti, jos eivÀt jostakin pidÀ ja miksi eivÀt pidÀ. Kaksikko on saanut suomalaiskommentoijat raivon partaalle muutamaankin kertaan ja onhan heidÀt haukuttu myös Vauvalla siksi, etteivÀt ole ymmÀrtÀneet kehua jotakin suomalaisbiisiÀ.
Toinen heistÀ on kyllÀ israelilainen itseasiassa.
Vierailija kirjoitti:
IltapÀivÀlehden haastatt. 15.1. pp ilmoittaa toimittajan kysyessÀ mitÀ umk:ssa tavoittelevat niin parkkonen vastasi ettÀ radiosoittoa ja julkisuutta. Kysymykseen lÀhdettekö wieniin vastasi ettÀ palataan tÀhÀn asiaan 1.3.
Oikeesti sanoiko Pete noin?? :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komiat vois minun puolesta lÀhteÀ sinne, yllÀtyn iloisesti heidÀn biisistÀÀn. Olisivat hyviÀ edustajia.
TÀmÀ Komiat on sellainen köyhÀn miehen Trio Erektus joka soittaa Anttilan tuulikaapissa maireena slipoverit pÀÀllÀ ja yrittÀÀ mummoja saada ostamaan kolme pakettia Saludoa.
Varmaan ihan keskinkertaisia muusikoita jokainen, mutta kun nuotit ja soittimet on saatana keksitty, niin eikö niillÀ saa tuotettua mitÀÀn muuta kuin tuollaista ysÀrihumppaa? Laulajakin hymyilee kuin se kuuluisa Simo Vaatehuoneelta.
MikÀ mummoviha sulla nyt on? Muistuttaisin ettÀ Lindakin on jo 56 vai minkÀ ikÀinen nyt onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petelinda ruma huono biisi ei selvii final!!
Opettele suomea! Paperit kunnossa?
Opettele sÀ tekee cherry cake
Vierailija kirjoitti:
Saa nÀhdÀ miltÀ livenÀ kuulostaa nuo kohdat mitkÀ on epÀselviÀ "vaik saan sult runtuu" ja se minkÀ edelleen kuulen koko ajan vÀÀrin.. "saan sust palan vaan'. Kuulen sen koko ajan saan sut palamaan. VÀhÀn hankalia nuo kesken katkotut sanat nopeesti laulettuna.
Siksi Komiat kuulostikin niin hyvÀltÀ, kun oli kunnollista suomen kieltÀ.
Vierailija kirjoitti:
Komiat vois minun puolesta lÀhteÀ sinne, yllÀtyn iloisesti heidÀn biisistÀÀn. Olisivat hyviÀ edustajia.
Kaivakaa nyt ihmeessÀ vielÀ Kari VepsÀ ja Simo Silmu naftaliinista ja niille joku balalaikka kouraan ja koko kööri ItÀvaltaan. VedetÀÀn koko uskottavuus kerralla sitten alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaivakaa nyt ihmeessÀ vielÀ Kari VepsÀ ja Simo Silmu naftaliinista ja niille joku balalaikka kouraan ja koko kööri ItÀvaltaan. VedetÀÀn koko uskottavuus kerralla sitten alas.
Et sÀ tolla tyylillÀ saa ihmisiÀ ÀÀnestÀmÀÀn PeteÀ ja Lindaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀmÀ Komiat on sellainen köyhÀn miehen Trio Erektus joka soittaa Anttilan tuulikaapissa maireena slipoverit pÀÀllÀ ja yrittÀÀ mummoja saada ostamaan kolme pakettia Saludoa.
Varmaan ihan keskinkertaisia muusikoita jokainen, mutta kun nuotit ja soittimet on saatana keksitty, niin eikö niillÀ saa tuotettua mitÀÀn muuta kuin tuollaista ysÀrihumppaa? Laulajakin hymyilee kuin se kuuluisa Simo Vaatehuoneelta.
En olisi paremmin voinut kuvailla, veit sanat suustani. Just tulee mieleen joku köyhÀn miehen versio. Ja videossa koivut jatkuvasti taustalla, ihan kuin olisivat rahapulassa lainanneet kajn taustoja viime vuoden viisuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nÀhdÀ miltÀ livenÀ kuulostaa nuo kohdat mitkÀ on epÀselviÀ "vaik saan sult runtuu" ja se minkÀ edelleen kuulen koko ajan vÀÀrin.. "saan sust palan vaan'. Kuulen sen koko ajan saan sut palamaan. VÀhÀn hankalia nuo kesken katkotut sanat nopeesti laulettuna.
Siksi Komiat kuulostikin niin hyvÀltÀ, kun oli kunnollista suomen kieltÀ.
Ja selkeÀsti lausuttuna niin ettÀ sanoista saa selvÀn ilman tekstitystÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IltapÀivÀlehden haastatt. 15.1. pp ilmoittaa toimittajan kysyessÀ mitÀ umk:ssa tavoittelevat niin parkkonen vastasi ettÀ radiosoittoa ja julkisuutta. Kysymykseen lÀhdettekö wieniin vastasi ettÀ palataan tÀhÀn asiaan 1.3.
Oikeesti sanoiko Pete noin?? :/
Ei sanonut!
On se herkkÀÀ kun ei saa keskustella Vauvan lainaustoiminnosta ;D mutta toisaalta kiva huomata, ettÀ on firman puolesta mode ketjussa.
-winner-
Peten artikulaatio ja sanojen ajoitus musiikissa on ihan huippua. Vaikka on kornit sanat, Pete saa biisin toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi paremmin voinut kuvailla, veit sanat suustani. Just tulee mieleen joku köyhÀn miehen versio. Ja videossa koivut jatkuvasti taustalla, ihan kuin olisivat rahapulassa lainanneet kajn taustoja viime vuoden viisuista.
Koivu on Suomessa harvinainen puu, olisi pitÀnyt olla jotain muuta taustalla, vaikka lehmus.
Vierailija kirjoitti:
On se herkkÀÀ kun ei saa keskustella Vauvan lainaustoiminnosta ;D mutta toisaalta kiva huomata, ettÀ on firman puolesta mode ketjussa.
-winner-
KyllÀ tuosta saa ja pitÀÀ huomauttaa. MÀ olen huomauttanut siitÀ kerran (ilman tulosta).
Kuuntelin ekaa kertaa "kohta sataa" ja onkin yllÀttÀen hyvÀ. Oon aiemmin vaan nÀhnyt jotain promokuvia ja pÀtkiÀ videosta ja ajattelin, ettÀ on taatusti ihan kuraa. Mutta kyllÀ tuo tyyppi osaa laulaa ja upeasti vetÀÀ tuonkin biisin. Video on kyllÀ aika hÀiriintynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simo Silmun soittotaidot on ihan tallessa, ei hassumpi valinta jos hanuristia kaivataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sÀ tolla tyylillÀ saa ihmisiÀ ÀÀnestÀmÀÀn PeteÀ ja Lindaa.
MinkÀ ihmeen takia minun pitÀisi saada ihmiset ÀÀnestÀmÀÀn PeteÀ ja Lindaa? Ihmiset saavat minun puolestani munata itsensÀ myös ÀÀnestÀmÀllÀ Komioita.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin ekaa kertaa "kohta sataa" ja onkin yllÀttÀen hyvÀ. Oon aiemmin vaan nÀhnyt jotain promokuvia ja pÀtkiÀ videosta ja ajattelin, ettÀ on taatusti ihan kuraa. Mutta kyllÀ tuo tyyppi osaa laulaa ja upeasti vetÀÀ tuonkin biisin. Video on kyllÀ aika hÀiriintynyt.
Video on noussut Suomen katsotuimmaksi.
Palataan aiheeseen 1.3.đ€Ł