UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (7133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komiat vois minun puolesta lÀhteÀ sinne, yllÀtyn iloisesti heidÀn biisistÀÀn. Olisivat hyviÀ edustajia.
Kaivakaa nyt ihmeessÀ vielÀ Kari VepsÀ ja Simo Silmu naftaliinista ja niille joku balalaikka kouraan ja koko kööri ItÀvaltaan. VedetÀÀn koko uskottavuus kerralla sitten alas.
Simo Silmun soittotaidot on ihan tallessa, ei hassumpi valinta jos hanuristia kaivataan.
Pysyköötkin siellÀ tallessa. Emme kaipaa yhtÀÀn hanuristia enÀÀ lisÀÀ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komiat vois minun puolesta lÀhteÀ sinne, yllÀtyn iloisesti heidÀn biisistÀÀn. Olisivat hyviÀ edustajia.
Kaivakaa nyt ihmeessÀ vielÀ Kari VepsÀ ja Simo Silmu naftaliinista ja niille joku balalaikka kouraan ja koko kööri ItÀvaltaan. VedetÀÀn koko uskottavuus kerralla sitten alas.
Onhan sinne Lindakin kaivettu jostain ysÀriltÀ ja Pete Idolsista. On Komiat nyt sentÀs tuoreempi kuin Linda ja Pete.
Vierailija kirjoitti:
On se herkkÀÀ kun ei saa keskustella Vauvan lainaustoiminnosta ;D mutta toisaalta kiva huomata, ettÀ on firman puolesta mode ketjussa.
-winner-
Silloin oot ns. normaali ku et provosoi mitÀÀn peetÀ onko selvÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa nÀhdÀ miltÀ livenÀ kuulostaa nuo kohdat mitkÀ on epÀselviÀ "vaik saan sult runtuu" ja se minkÀ edelleen kuulen koko ajan vÀÀrin.. "saan sust palan vaan'. Kuulen sen koko ajan saan sut palamaan. VÀhÀn hankalia nuo kesken katkotut sanat nopeesti laulettuna.
Siksi Komiat kuulostikin niin hyvÀltÀ, kun oli kunnollista suomen kieltÀ.
Ja selkeÀsti lausuttuna niin ettÀ sanoista saa selvÀn ilman tekstitystÀ.
Ainoastaan vain 750 miljoonaa eurooppalaista kysyy yhteen ÀÀneen, ettÀ mitÀ v*ttua tarkoittaa Lululai....???
Meinaarko ettei ne kysy mitÀ vttua tarkoittaa Liekinheitin? Tai Rakkaudenkipee? Tai Takatukka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukas Leon on Kikin veli
Jaa.kukas se on?
varmaankin taas joku rÀppÀrin turhake.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tarkoitus edustaa koko Suomea, eikÀ mitÀÀn pystyyn kuollutta Pihtipudasta.
Liekinheitin - kappale on tehty euroviisuihin, mitÀ sitten? Se on onnistunut tehtÀvÀssÀÀn. Kuuma ja karismaattinen kaksikko, viulu ja Peten ÀÀni pÀÀosassa. Kuuluisiko sen edustaa Suomea euroviisuissa? KyllÀ.
Takatukka - omalaatuinen, mukaansatempaava ja hauska. Kamppailee voitosta valloittavalla mies ja haitari -yhdistelmÀllÀ.
Kikin Rakkaudenkipee ei ole yhtÀ hyvÀ kuin 666. Mystinen, kreikkalaisvaikutteinen, tyylikÀs kokonaisuus. Ei silti voittaja.
Etan Million dollar smile on onnistunut kappale, mutta se ei ole yhtÀ hyvÀ kuin Sata shottii. Mieleenpainuva voimabiisi, joka tuo Etan monet puolet esiin. Tasoissa Kikin kanssa.
Sinikan Ready to leave olisi hyvÀ bond-tunnari, mutta euroviisu se ei ole.
Komiat sopii suomalaiseen (kesÀiseen) mielenmaisemaan. Harmiton, kevyt humppa, joka on valitettavan unohdettava Lululain toistosta huolimatta. MitÀ se edes tarkoittaa?
Chachin Cherry cake vaikuttaa sekoitukselta eri kappaleita. Ei ole minun kuppi teetÀ eikÀ ainakaan euroviisu.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin ekaa kertaa "kohta sataa" ja onkin yllÀttÀen hyvÀ. Oon aiemmin vaan nÀhnyt jotain promokuvia ja pÀtkiÀ videosta ja ajattelin, ettÀ on taatusti ihan kuraa. Mutta kyllÀ tuo tyyppi osaa laulaa ja upeasti vetÀÀ tuonkin biisin. Video on kyllÀ aika hÀiriintynyt.
Minulla on sellainen olo siitĂ€ videosta, ettĂ€ pitÀÀ laittaa VPN & Incognito & kÀÀntÀÀ nĂ€yttö varmasti pimentoon muilta, ettĂ€ kehtaa katsoa đ
Kaikista biiseistÀ on jÀÀnyt parhaiten mieleen Liekinheittimen kohta, jossa Pete laulaa jotakin tÀhÀn tyyliin: "mÀ jÀÀn, sÀ nÀÀt, mÀ nÀÀn". Sitten kuuluu matala sÀhkökitaran diudiudiu. Sitten upea viulukertsi. Muista biiseistÀ en muista mitÀÀn, en edes toisesta suosikistani RakkaudenkipeestÀ. Diudiudiu pyörinyt koko pÀivÀn pÀÀssÀ, samoin viuluosuus.
Miksi UMK:ssa naisartistit pitÀÀ aina stailata samalla tyylillÀ, eli aina oltava tiukka nahkainen, muovinen tai kuminen asu. Sitten hiukset pitÀÀ aina olla tiukasti kiinni tai liimattu ihmeellisesti niin, ettÀ muutama hius roikkuu piikkeinÀ.
EsimerkkejÀ: Saara Aalto, Neea River, Chachi, Bess, Zuhlke, Cyan Kicksin laulaja, Erika Vikmanin kaikki asut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tarkoitus edustaa koko Suomea, eikÀ mitÀÀn pystyyn kuollutta Pihtipudasta.
Pete on Pihtiputaalta kotoisin.
Kuka ehdokkaista sinusta sitten edustaisi koko Suomea? Kiimailijatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sinne Lindakin kaivettu jostain ysÀriltÀ ja Pete Idolsista. On Komiat nyt sentÀs tuoreempi kuin Linda ja Pete.
Mutta kun Lindan ja Peten kappale ei ole sieltÀ ysÀriltÀ. SiinÀ on se ero. YmmÀrrÀtkö tÀtÀ???
A) YMMĂRRĂN
B) EN YMMĂRRĂ
Chachilla on 271k katselukertaa YouTubessa. Miten on noin vÀhÀn, jos hÀnellÀ on miljoona seuraajaa somessa? Onko ostanut seuraajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun Lindan ja Peten kappale ei ole sieltÀ ysÀriltÀ. SiinÀ on se ero. YmmÀrrÀtkö tÀtÀ???
A) YMMĂRRĂN
B) EN YMMĂRRĂ
đ
Vitsi Liekinheittimen alku on upea. Laulu, sitten viulu. Viulunsoitto nostaa ihon kananlihalle. Vahva alku, suoraan sieluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) YMMĂRRĂN
B) EN YMMĂRRĂ
YmmÀrrÀtkö sinÀ ettÀ tuollaisia on nÀhty pilvin pimein euroviisuissa, duetto kuin jostain balkanilta. Jos pete on vielÀ paljain jaloin lavalla niin euroviisuklisee on valmis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete on Pihtiputaalta kotoisin.Kuka ehdokkaista sinusta sitten edustaisi koko Suomea? Kiimailijatko?
Se onkin hyvÀ kysymys. Komiat se ei ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin ekaa kertaa "kohta sataa" ja onkin yllÀttÀen hyvÀ. Oon aiemmin vaan nÀhnyt jotain promokuvia ja pÀtkiÀ videosta ja ajattelin, ettÀ on taatusti ihan kuraa. Mutta kyllÀ tuo tyyppi osaa laulaa ja upeasti vetÀÀ tuonkin biisin. Video on kyllÀ aika hÀiriintynyt.
Video on noussut Suomen katsotuimmaksi.
Yksi jenkkipariskunta YouTubessa reagoi tÀhÀn videoon. Olivat tosi jÀrkyttyneitÀ. Tai ainakin pariskunnan mies oli. Nainen taisi olla innoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pete on Pihtiputaalta kotoisin.Kuka ehdokkaista sinusta sitten edustaisi koko Suomea? Kiimailijatko?
Se onkin hyvÀ kysymys. Komiat se ei ainakaan ole.
Tuskin mikÀÀn nÀistÀ edustaa koko Suomea.
Paskana-sana tosiaan pilasi koko Saran biisin. Onneksi kiima-sanaa ei nyt toistella loputtomiin, eikÀ se ole mukana kertosÀkeessÀ, saati koko biisin nimenÀ, niin ei lÀheskÀÀn samalla tavalla haittaa.