Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan työtthak

Vierailija
19.02.2025 |

Määräaikainen palkkatukipaikka loppui. Minut ohjeistettiin että ajan kuluttua (viikon "väliaika + 4 viikkoa työttömyyttä) voin hake noilta neljältä viikolta päivärahaa. Yl.rahat on tulleet parissa arkipäivässä. Nyt kuitenkin jouduin aloittamaan koko hakuruljanssin alusta saakka. Nyt lukee kelan sivuilla että käsittelyyn menee 18 päivää. Eli saan rahaa vasta 5 viikon päästä.

Onko tämä vaikeutettu tarkoituksellisesti vai mistä on kyse?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene oikeisiin töihin ja pyydä förskottia.

Vierailija
2/11 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene oikeisiin töihin ja pyydä förskottia.

Ime isäs sykkivää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn täältä ja parista muustakin paikasta kun en ymmärrä kelan "ohjeista" mitään.

Vierailija
4/11 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/11 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/11 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut laittaa hakemuksen vaikka heti ja itse työttömyysajan ilmoituksen sitten perässä. Nyt siinä sitten kestää.

Vierailija
7/11 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit voinut laittaa hakemuksen vaikka heti ja itse työttömyysajan ilmoituksen sitten perässä. Nyt siinä sitten kestää.

Niin olisin mutta ohjeistettiin tekemään juuri näin. Olen oppinut että noudatan ohjeita pilkuntarkasti muuten niiden noudattamatta jättämistä voidaan käyttää minua vastaan. Aina on käytetty.

Vierailija
8/11 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihmetyttää kun edellinen väliaikainen homma päättyi, ei tarvinnut tehdä mitään hakemusta. Soitn työkkäriin ja neöjän viikon jälkeen tein tyött.jaksolta hakemuksen. Rahat oli parin päivän päästä perillä. Onko tätäkin nyt tarkoituksella vaikeutettu.

Vierailija
9/11 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olon jälkeen joutuu oottelemaan korvausta pitempään, se on kyllä persuksista. 

Vierailija
10/11 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä olon jälkeen joutuu oottelemaan korvausta pitempään, se on kyllä persuksista. 

En ole edellisellä kerralla joutunut.

Jää vaan vuokra maksamatta. Ja ois kiva syödäkin.

Vierailija
11/11 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudestaan ei pulaan aio joutua. mene huomenna sossuun. Jos sanovat ei ei. Haen Ohlssonilata puukon ja menen kelaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi