UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5987)
Suomi kartalle alastonkuvilla, Jej!
Paalasen alastonkuvaa ei ainakaan kukaan halua nÀhdÀ :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chaci on vuosia pettÀnyt Jukkaa jonkun 20v. pojan kanssa. EttÀ sellainen vuoden pienten lasten Àiti.
Luultavasti kosto Jukalle. Olen joskus tavannut Jukan. SitÀ saa mitÀ tilaa.
Jukille tavataan kostaa - tavalla tai toisella...
Vierailija kirjoitti:
Windows95man haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
ĂlĂ€s sano. TyydytÀÀn kuitenkin kuvitteluun, mitĂ€ löytyy liivin ja kauluspaidan alta.
Vierailija kirjoitti:
Kun nĂ€köjÀÀn naisvihassa taas Lindan ulkonĂ€köÀ arvostellaan đ„± niin mites Paalanen. NĂ€yttÀÀ valehtelematta lĂ€hemmĂ€s (ellei jopa yli) 6-kymppiseltĂ€ ukolta. Luinkin jonkun miehen kauhistelevan musavideosta sitĂ€, ettĂ€ onko hĂ€n itse muutaman vuoden kuluttua jo Paalasen habituksessa.
Koita nyt jo pÀÀstÀ yli siitÀ Paalasesta. HÀn on luonnollinen ja sinut itsensÀ kanssa, ei tarvi botoksia naamaan. Kaikki voisivat pyrkiÀ samaan.
Jokainen saa tehdÀ omalle pÀrstÀlleen mitÀ haluaa, tai olla tekemÀttÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi nÀki, ettÀ kisakappaleen nimi on Takatukka, ja silti odotti vakavaa taidemusiikkia.
Eniten ÀrsyttÀÀ se, ettei ylelle kelpaa aito ja hyvÀ musiikki vaan tuntuu ettÀ siellÀ haetaan vÀkisin jotain erilaista mikÀ ei sit olekaan enÀÀ sitÀ artistin ominta tyyliÀ...
No joo tÀstÀ olen ihan samaa mieltÀ. Tuntuu vÀlillÀ kun kuulee UMK:n ulkopuolelle jÀtettyjÀ kappaleita, ettÀ YLE aliarvioi katsojia. Olisi oikeasti kiva joskus lÀhettÀÀ viisuihin vaikkapa juuri jotain etnovaikutteista, mutta YLEn mielestÀ sellainen ei ilmeisesti kelpaa ellei se ole joko kevyttÀ humppaa tai sitten vedetty kummelivitsiksi. KÀÀrijÀ ja kappaleensa oli mahtava, mutta tuntuu ettÀ YLEllÀ on nyt jÀmÀhdetty ihan tuohon "huumorilla erotutaan" -ajatukseen, varmaan KAJn ansiosta vielÀ astetta kovemmin.
Ei se tee kappaleesta huumorikappaletta tai vitsiÀ jos lauletaan vÀlillÀ jostain muusta kuin seksistÀ/intohimosta tai muuten rakkaudesta tai voimaantumisesta.
Vierailija kirjoitti:
ĂĂ€nestĂ€ HildeniĂ€.
En.
Melloissa kilpailee biisi Delulu just sinÀ vuonna kun Suomessa on Lululei. Norjassa Rybak osallistuu viuluineen just sinÀ vuonna, kun meillÀ on Linda ja viulu. :( Oikein Pohjoismaista yhteistyötÀ parhaimmillaan.
Tanskan voittajasuosikki on Sissal, eikös hÀn ollut mukana juuri viime vuonna? Sellainen lahjakas sosiaalinen soluttautuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin Chachin videon alta kommentteja. Kukaan ulkomaalainen eikÀ suomalainen kirjoittanut, ettÀ tÀÀ on lÀhetettÀvÀ. Selasin aika pitkÀlle viestejÀ.
Lindan&Peten videossa tÀllaisia tullut Chachin julkaisun jÀlkeen:
"9 tuntia sitten
Finland, you MUST pic this one. If you do, Im sure we will go to Helsinki 2027. Love, love, love this đ€© Love from Norway đ„°"
"9 tuntia sitten
Finland you have a very clear winner on your hands. Don't mess this up!"
"3 tuntia sitten
Please, Finns, send this to Eurovision. đ If you do, I will vote in Eurovision for the first time in my life. Greetings from neighbouring Sweden "
Noita kommentteja on myös Paalasella đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset siellÀ haukkuu, ulkomaalaiset kehuu, eli ei mitÀÀn uutta.
Joo huvittaa ku PeteLinda porukka kirjoittaa enkuksi jokaiseen muuhun tyyliin good, but I prefer Pete and Linda.
Jep ÀrsyttÀÀ kun ne tulee joka paikkaan mainostamaan PeteÀ ja Lindaa.
Onko Sissal taas mukana?
Norjan geimeissÀ oli se tyyppi, joka edusti irlantia viime vuonna, muttei nyt pÀÀssyt jatkoon. NimeÀÀn en muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chachi oli mulle nÀiden kisojen pelastus. Muuten olisin jÀttÀnyt ÀÀnestÀmisen vÀliin, mikÀÀn muu biisi ei ole aiheuttanut yhtÀÀn mitÀÀn tunnetta tÀhÀn mennessÀ, Chachi on ihana!
Mihin ihmeeseen se Paalanen nyt yhtÀkkiÀ unohtui?
MinĂ€ en ainakaan unohtanut Paalasta đ
Vierailija kirjoitti:
Melloissa kilpailee biisi Delulu just sinÀ vuonna kun Suomessa on Lululei. Norjassa Rybak osallistuu viuluineen just sinÀ vuonna, kun meillÀ on Linda ja viulu. :( Oikein Pohjoismaista yhteistyötÀ parhaimmillaan.
Siksi laitamme Paalasen. Kurkkulaulu, harmonikka ja takatukka.
TÀÀllÀ olevista kommenteista huomaa, ettÀ iltapÀivÀkerhossa saa kÀyttÀÀ omaa puhelinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chachi oli mulle nÀiden kisojen pelastus. Muuten olisin jÀttÀnyt ÀÀnestÀmisen vÀliin, mikÀÀn muu biisi ei ole aiheuttanut yhtÀÀn mitÀÀn tunnetta tÀhÀn mennessÀ, Chachi on ihana!
Mihin ihmeeseen se Paalanen nyt yhtÀkkiÀ unohtui?
Tai Komiat ja Aleksin ihana hymy?
EhkÀ kaikki ei ole tÀÀllÀ joka aamu ensi töikseen hehkuttamassa suosikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko Sissal taas mukana?
Norjan geimeissÀ oli se tyyppi, joka edusti irlantia viime vuonna, muttei nyt pÀÀssyt jatkoon. NimeÀÀn en muista.
Rohkeasti on mukana tÀnÀkin vuonna, vaikka vuosi sitten ei mennyt ihan putkeen.
Luultavasti kosto Jukalle. Olen joskus tavannut Jukan. SitÀ saa mitÀ tilaa.