UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5276)
Espresso Machiato , humpuuki biisi pÀÀsi 3. sijalle, ettÀ nÀin. 2025.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HyvÀ ja tervepÀinen viisuÀijÀ tuo Paalanen, katsokaa maikkarin haastettelu!!!
MitÀ siellÀ EtelÀ-Pohjanmaan juomavedessÀ on kun sieltÀ tulee noin tervepÀisiÀ ja selkosuomea puhuvia miehiÀ.
Paalanen on jo ihmisenÀ niin kiva ettÀ ansaitsis haaveilemansa viisupaikan.
Ei sinne ÀÀnestetÀ sitÀ, joka on kivoin tyyppi. Sinne ÀÀnestetÀÀn paras kappale.
Miks viime vuonna sit ÀÀnestettiin Ich Komme đź Ei se ainakaan kappaleena ollut paras.
No, makuasioita. 11. sija oli kuitenkin erittÀin hyvÀ sijoitus Suomelle, kun yleensÀ ollaan oltu tulostaulukon hÀntÀpÀÀssÀ.
Paitsi ettÀ senhÀn piti voittaa kokon viisut ,niin kuin Erikan fanit rÀyhÀsivÀt tÀÀllÀkin...
Siksi pÀrjÀsi kuulema niin hyvin kunraadit eivÀt uskaltaneet kannattaa Israelia.
Vierailija kirjoitti:
Ja toinen kevyt biisi perÀÀn, eli Kaj. KyllÀ maapallon kansalaiset haluavat myös keveyttÀ. Siksi Komiat
"Hmm.. oliko Erika 11.? MinÀ muistin, ettÀ kuudes. Minusta Erikan biisi oli parempi ja tyylikkÀÀmpi kuin Liekinheitin. Liekinheitin on tuhovÀline. Euroopassa soditaan, ja liekinheitin on todella epÀkorrekti euroviisubiisin nimi."
Erikasta ja tyylikkyydestÀ ei voi puhua samana pÀivÀnÀ. Mauton provokaatio, mutta semmoisella pÀÀsee nykyÀÀn aika pitkÀlle. Mutta ei onneksi sentÀÀn pitemmÀlle kuin 11. sija.
Sen verran tuota paalasta tÀÀllÀ hehkutettiin, ettÀ odotin oikeasti jotain hyvÀÀ. Kuuntelin etukÀteen elÀ biisin ja ajattelin, ettÀ jos tÀllainen tulee vÀhÀn suuremmalla volyymilla, voi menestyÀkin. Mutta aikamoinen pannukakku oli tÀmÀ takatukka.
Miten on tÀllÀisenÀ aikana laitettu nimi Liekinheitin, sodat?
Vierailija kirjoitti:
MikÀs ihme se nyt oli? Biisi on hyvÀ ja Tommylla faneja riittÀÀ.
Erika tÀhtÀsi kympin sakkiin.Linda ja Pete tÀhÀn astisista parhaat ja taitavat pysyÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vÀhÀn mietityttÀÀ Peten ja Lindan live-esitys, ehdottoman taitavia molemmat siinÀ mitÀ tekevÀt! Mutta eivÀt ole esiintyneet yhdessÀ, ja haastattelujen ym. yhteydessÀ ei tule nÀkyviin mikÀÀn erityinen kemia mikÀ kantaisi esitystÀ.
MÀkin oon katsonut niitÀ haastatteluja enkÀ huomaa mitÀÀn kemiaa heidÀn vÀlillÀ. Pete on jotenkin vaivautuneen oloinen.
Sama. Mulle on ihan tullut vaikutelma, ettÀ Lindasta olisi kiva lÀhteÀ Euroviisuihin, mutta Pete ei halua. Tuollainen voisi olla syy outoon energiaan nÀissÀ tilanteissa, toinen joutuu himmailemaan innostustaan ja toinen feikkaamaan sitÀ. Pete on aina se joka vastailee nÀihin osallistutteko Euroviisuihin -kysymyksiin.
"Ei riitÀ minulle. KyllÀ biisin pitÀÀ kiinnostaa jo alkupuolella."
KyllÀhÀn ne kiinnostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MikÀs ihme se nyt oli? Biisi on hyvÀ ja Tommylla faneja riittÀÀ.
Biisi ja esitys olivat viihdettÀ jonka vain halusi katsoa loppuun ja toinen ja kolmaskin kerta vielÀ oli hauska
Vierailija kirjoitti:
Sen verran tuota paalasta tÀÀllÀ hehkutettiin, ettÀ odotin oikeasti jotain hyvÀÀ. Kuuntelin etukÀteen elÀ biisin ja ajattelin, ettÀ jos tÀllainen tulee vÀhÀn suuremmalla volyymilla, voi menestyÀkin. Mutta aikamoinen pannukakku oli tÀmÀ takatukka.
Laskin, ettÀ yhteen biisiin on saatu sovitettua vÀhintÀÀn viisi eri biisiÀ. Oikea tilkkutÀkki ja sillisalaatti.
Vierailija kirjoitti:
Erika tÀhtÀsi kympin sakkiin.Linda ja Pete tÀhÀn astisista parhaat ja taitavat pysyÀ.
En usko millÀÀn nÀistÀ biiseistÀ yllettÀvÀn top kymppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tÀssÀ mitÀÀn kisaa edes saada aikaiseksi, kun Pete+Linda on ihan ylivoimainen ammattilaisbiisi verrattuna nÀihin muihin rÀpellyksiin. Kappaleen sanat ovat naurettavat, mutta meloadiat, Peten ÀÀni ja Lindan viulu = huh huh!
EihÀn se melodia jÀÀ edes pÀÀhÀn. Vaikka olen kuunnellut sen monta kertaa niin en muista melodiaa, biisin rakennetta tai sanoja (paitsi sen voiko kuolla kiimaan)
Mulla kyllÀ jÀi aika pian soimaan mieleen. Samoin hyvin monella tuhannella muullakin youtuben kommenteista pÀÀtellen. Sanoitukset on kyllÀ monella euroviisuihin pÀÀsseellÀ aika höttöÀ, kokonaisuus siellÀ ratkaisee enemmÀn - ja millÀ maalla on eniten kavereita.
EnpÀ saa sellaista tunnetta ettei Pete haluaisi osallistua. Se on haastatteluissa tuollainen överikorrekti ja hillitty mutta enemmÀn nÀyttÀÀ ettÀ ihailee Lindaa.
Erika sanoi itse ettÀ on tyytyvÀinen jos pÀÀsee kymppisakkiin.
Sanottiin takatukka biisissĂ€ pulputtaan. Hyi tuli ihan mieleen ettĂ€ parturissa saksilla sohasee ja veri pulppuaa en tykkÀÀđ€ą
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vÀhÀn mietityttÀÀ Peten ja Lindan live-esitys, ehdottoman taitavia molemmat siinÀ mitÀ tekevÀt! Mutta eivÀt ole esiintyneet yhdessÀ, ja haastattelujen ym. yhteydessÀ ei tule nÀkyviin mikÀÀn erityinen kemia mikÀ kantaisi esitystÀ.
MÀkin oon katsonut niitÀ haastatteluja enkÀ huomaa mitÀÀn kemiaa heidÀn vÀlillÀ. Pete on jotenkin vaivautuneen oloinen.
Sama. Mulle on ihan tullut vaikutelma, ettÀ Lindasta olisi kiva lÀhteÀ Euroviisuihin, mutta Pete ei halua. Tuollainen voisi olla syy outoon energiaan nÀissÀ tilanteissa, toinen joutuu himmailemaan innostustaan ja toinen feikkaamaan sitÀ. Pete on aina se joka vastailee nÀihin osallistutteko Euroviisuihin -kysymyksiin.
Pete myös sanoi ettÀ heille riittÀÀ pelkkÀ Umk. Tuntuu just siltÀ ettÀ Linda tykkÀis lÀhteÀ mutta Pete ei.
Minun ÀÀneni lÀhtee LindaPetelle