Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (5390)

Vierailija
4381/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komioiden laulajapoika on muuten paljon seksikkÀÀmpi eurooppalaisten mielestÀ kuin Pete. On nuori, freesi aito blondi ja eksoottinen tuolla etelÀmmÀssÀ.

Aina kun vetoaa joihinkin eurooppalaisiin (joiksi koen kyllĂ€ suomalaisetkin), olisi kiva saada nimiĂ€. Noosh ja Onuz pitivĂ€t Komioista mutta en kyllĂ€ havainnut minkÀÀnlaista  vertailua kehenkÀÀn. Laita linkki ja kohta, niin uskon. Ja koska puhuit monikossa ja mainitsit Peten nimeltĂ€, niin oletan nyt vĂ€hintÀÀn tusinan verran linkkejĂ€ videoihin, joissa yksiselitteisesti todetaan, ettĂ€ Aleksi on seksikkÀÀmpi kuin Pete. 

Ihan yleisellÀ tasolla kirjoitin, oman elÀmÀnkokemukseni pohjalta. En ole kÀynyt jokaista eurooppalaista haastattelemassa, niin ei ole nyt linkata exceliÀkÀÀn.

Vierailija
4382/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti Paalanen! Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Toivottavasti biisi hyvĂ€. Jos niin voi olla suosikki tĂ€nĂ€ vuonna. 

Olen katsonut useamman videon ja oottanut, ettÀ milloin se laulaisi hyvin. Haitari kyllÀ soi mainiosti. Ei se silti hÀntÀ vie jatkoon ellei yllÀtÀ paremmilla vokaaleilla.

Kappaleessa on samoja tekijöitĂ€ kuin Emman Circle of LightissĂ€. 

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4383/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komioiden laulajapoika on muuten paljon seksikkÀÀmpi eurooppalaisten mielestÀ kuin Pete. On nuori, freesi aito blondi ja eksoottinen tuolla etelÀmmÀssÀ.

SehÀn on pÀinvastoin sellainen unelmavÀvy, ei mikÀÀn seksiboy.

Vierailija
4384/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monten kappale on tÀhÀn asti paras, ja tÀmÀ mielipide 50 vuotta Pink floydia kuunnelleena.

Mutta sehÀn ei tarkoita sitÀ, ettÀ olisi viisuihin paras. Ei ole.

Toivottavasti saa kuitenkin nostetta kansainvÀlisesti, sillÀ selvÀsti ansaitsee sen.

Mutta kuunteletteko te korvatulpat pÀÀssÀ, vai kuunteletteko normaalisti vain humppaa, jos tuo oli teidÀn mielestÀ tylsÀ? Ei tarvitse vastata. Kunhan ihmettelin.

Kaikki ihmiset eivĂ€t hahmota musiikin hiljaisempien kohtien sĂ€vyjĂ€ ja sĂ€vyeroja. Paljon on kiinni siitĂ€kin, kuinka laajan musiikkimaun omaa. Osa kuuntelee vain yhtĂ€ genreĂ€ eikĂ€ edes ole kiinnostunut muista genreistĂ€ ja kokee ne korkeintaan uhkana. Se saa haukkumaan kaikkia sellaisia biisejĂ€, jotka eivĂ€t ole 100% oman genresuosikin mukaisia. 

Vierailija
4385/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Asetammeko tĂ€lle liian suuret odotukset? Vai onko se the tuleva UMK hittibiisi? 

Vierailija
4386/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Livet ratkaisee. Jospa Linda kyyviuluttaa kuin viimeistÀ pÀivÀÀ ja Pete ampuu pyrosuihkua munistaan.

Vierailija
4387/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Livet ratkaisee. Jospa Linda kyyviuluttaa kuin viimeistÀ pÀivÀÀ ja Pete ampuu pyrosuihkua munistaan.

kyykkyviuluttaa*

Vierailija
4388/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En pysty katsomaan enÀÀ tuota Lululai-videota. Jotenkin siinÀ flirttaillaan puhtaalla suomalaisuudella. Inhotti katsoa kaikkia valkoisia kÀsivarsia pyörittÀmÀssÀ valkoisia liinoja, ihme kun eivÀt jo vetÀneet Ku Klux Klan -huppuja pÀÀhÀn lopussa.

Minun Suomeni on monikulttuurinen đŸ˜€

Vierailija
4389/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Luuletteko, ettĂ€ Paalanen saa parissa pĂ€ivĂ€ssĂ€ lĂ€hes miljoona katselukertaa Takatukalle. Tai oileastaan kukaan muukaan lopuista. 

Vierailija
4390/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin aina, erilainen ulkonÀkö kiinnostaa. Blondit etelÀssÀ, tummat taas on eksoottisempia pohjoisessa.

Suomalaisissa ei olla totuttu nĂ€kemÀÀn tuollaista hymyĂ€, vaikka olemmekin maailman onnellisin kansa. 

Ps. MikĂ€ se suomalainen hammastahna oli, kun Trumpin takia ei saa kĂ€yttÀÀ pepsodenthymy? đŸ€”

Vierailija
4391/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty katsomaan enÀÀ tuota Lululai-videota. Jotenkin siinÀ flirttaillaan puhtaalla suomalaisuudella. Inhotti katsoa kaikkia valkoisia kÀsivarsia pyörittÀmÀssÀ valkoisia liinoja, ihme kun eivÀt jo vetÀneet Ku Klux Klan -huppuja pÀÀhÀn lopussa.

ÄlĂ€hĂ€ nyt. Katso tarkemmin, myös musta tanssii. 

Vierailija
4392/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko, ettĂ€ Paalanen saa parissa pĂ€ivĂ€ssĂ€ lĂ€hes miljoona katselukertaa Takatukalle. Tai oileastaan kukaan muukaan lopuista. 

En luule mitÀÀn. SenhÀn nÀkee sitten. Itse en edes seuraa noita katselukertoja, vaan ÀÀnestÀn sitÀ josta itse tykkÀÀn eniten.

Vierailija
4393/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua haittaa siinĂ€ vĂ€hĂ€n se, ettĂ€ yritetÀÀn olla supisuomalaisia ja sitten ei kuitenkaan olla. Lululai ei ole suomalainen nimi, eikĂ€ tÀÀllĂ€ ole tapana niitĂ€ valkoisia liinoja heilutella. MikseivĂ€t valinneet jotain kolmitavuista suomalaisen naisen nimeĂ€. 

Vierailija
4394/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinÀ taas en pysty kuuntelemaan. Jo kolmannella kuuntelukerralla tuli lululait korvista ulos.

Vierailija
4395/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Juu, kun minĂ€kin siis ihan Pudas oli oikeessa linjoilla, ehkĂ€ noi youtubekommentit sit tekee harhaa ulkkisten kehujen osalta" 

Nimenomaan ne TEKEE harhaa. Kehuvat ihan kaikkia. Kaikki on WOW amazing, mikĂ€ tahansa biisi. 

Vierailija
4396/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua haittaa siinĂ€ vĂ€hĂ€n se, ettĂ€ yritetÀÀn olla supisuomalaisia ja sitten ei kuitenkaan olla. Lululai ei ole suomalainen nimi, eikĂ€ tÀÀllĂ€ ole tapana niitĂ€ valkoisia liinoja heilutella. MikseivĂ€t valinneet jotain kolmitavuista suomalaisen naisen nimeĂ€. 

SiinÀ kohtaa on aluksi taatusti lukenut lallallaa...

Vierailija
4397/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa, kun sanoitus oli tuollainen. Tulee joku punaniska Peter NygĂ„rd mieleen. 

Jotakin aikuistimista olisi jo toivonut. Ei mitÀÀn vitun kiimoja. 👎

Vierailija
4398/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa, kun sanoitus oli tuollainen. Tulee joku punaniska Peter NygĂ„rd mieleen. 

Jotakin aikuistimista olisi jo toivonut. Ei mitÀÀn vit. Hyun kiimoja. 👎

Vierailija
4399/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinikka Monten biisi oli mun mielestÀ hyvÀ! Hienon taustamusa kertosÀkeessÀ, sellainen jÀnnitysmusiikki. YleensÀ en niin vÀlitÀ hitaista kappaleista, ne on tylsiÀ. TÀssÀ oli eri vaiheita ja tunnelmia. Odotan liveÀ.

TĂ€mĂ€ on valmista tavaraa jonkun laatuleffan tai -sarjan soundtrackille. Pisteet siitĂ€, ettei laulajan herkkÀÀ ÀÀntĂ€ ole autotunetettu eikĂ€ tehty ylituottamalla robottimaiseksi. 

Vierailija
4400/5390 |
20.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotakin aikuistimista olisi jo toivonut. Ei mitÀÀn vit. Hyun kiimoja. 👎

No tuskin se Linda on biisiÀ sanoittanut. :D

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi seitsemÀn kuusi