UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5573)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MĂ€ olen saanut tĂ€nÀÀn pĂ€ivĂ€n makeimmat naurut tĂ€tĂ€ palstaa lukemalla. Jatkakaa, olkaa hyvĂ€t! đ
Joo. Mullakaan ei ole kovin kummoinen fiilis ollut tÀnÀÀn, mutta sain Àsken ihan hillittömÀn naurukohtauksen jonkun nasevasta kommentista Kajhin liittyen. BÀndi ei edes liity UMKhon. :D
No ei liity joo, enkÀ minÀkÀÀn tajua miksi se pitÀÀ tÀnne tÀmÀn tÀstÀ vetÀÀ. Kun ei ole yhtikÀs mitÀÀn tekemistÀ koko UMK:n kanssa. EiköhÀn nÀissÀ seitsemÀssÀ oikeassa ehdokkaassa riitÀ tarpeeksi keskusteltavaa, ei tÀnne tarvitse tÀysin asiaan liittymÀttömiÀ artisteja vetÀÀ. Vai keskustellaanko seuraavaksi vaikka Karita Mattilasta. SiinÀ olisi ainakin lauluÀÀni kunnossa juryn syyniÀ varten.
Vierailija kirjoitti:
YrittÀÀkö tÀÀ Komiat olla joku uusi Lauri TĂ€hkĂ€ & Elonkerjuu? đ
Ei ainakaan kuulosta yhtÀÀn samalta :D tÀhkÀhÀn lauloi omalla murteellaan ja heillÀ oli viulisti
Sinikka Montelta en odota suuria. Otaksun, ettÀ sieltÀ on tulossa jonkinlainen herkkÀ laulelma. Toivottavasti yllÀtyn.
Vierailija kirjoitti:
Sinikka Montelta en odota suuria. Otaksun, ettÀ sieltÀ on tulossa jonkinlainen herkkÀ laulelma. Toivottavasti yllÀtyn.
Toivottavasti jazzin kaltaista, ihan kuin olisin kuullut esittelyssĂ€ ettĂ€ tykkÀÀ jazzista. đ”
Aivan ihanaa Suomi-romantiikkaa tÀmÀ Komiat :) Ei hÀvettÀisi yhtÀÀn lÀhettÀÀ heitÀ.
YLE 1 Komiat 5 min haastattelu 21.55.
TÀnÀÀn ei ole oikein mitÀÀn odotuksia kuten ei eilenkÀÀn, mutta Komioista yllÀtyin tosi positiivisesti. Oli hyvÀ! Balledeista en yleensÀ tykkÀÀ, mutta saa nÀhdÀ mitÀ Sinikalla on tarjota.
Wiwibloggs arvioi Liekinheittimen klo 22 eli ihan pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MĂ€ olen saanut tĂ€nÀÀn pĂ€ivĂ€n makeimmat naurut tĂ€tĂ€ palstaa lukemalla. Jatkakaa, olkaa hyvĂ€t! đ
Joo. Mullakaan ei ole kovin kummoinen fiilis ollut tÀnÀÀn, mutta sain Àsken ihan hillittömÀn naurukohtauksen jonkun nasevasta kommentista Kajhin liittyen. BÀndi ei edes liity UMKhon. :D
No ei liity joo, enkÀ minÀkÀÀn tajua miksi se pitÀÀ tÀnne tÀmÀn tÀstÀ vetÀÀ. Kun ei ole yhtikÀs mitÀÀn tekemistÀ koko UMK:n kanssa. EiköhÀn nÀissÀ seitsemÀssÀ oikeassa ehdokkaassa riitÀ tarpeeksi keskusteltavaa, ei tÀnne tarvitse tÀysin asiaan liittymÀttömiÀ artisteja vetÀÀ. Vai keskustellaanko seuraavaksi vaikka Karita Mattilasta. SiinÀ olisi ainakin lauluÀÀni kunnossa juryn syyniÀ varten.
No mun pointti oli vÀhÀn eri. Se kommentti oli niin ytimekÀs ja sille nauroin.
Mutta joo. Kannattaa keskittyÀ nÀihin tÀmÀn vuoden artisteihin. :)
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihanaa Suomi-romantiikkaa tÀmÀ Komiat :) Ei hÀvettÀisi yhtÀÀn lÀhettÀÀ heitÀ.
LÀhetetÀÀn, jos halutaan pitÀÀ viisuhuumasta breikki eikÀ haluta pÀÀstÀ finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SiinÀ Paalasessa vois kyllÀ oikeesti olla jotakin. Mutta biisin pitÀÀ olla maagisen hyvÀ ja tarttuva. On sen verran erikoinen artisti kuitenkin, ettÀ huonolla biisillÀ ei mitÀÀn saumaa.
Yritin kuunnella jotain biisiÀ, mutta sitten kun livenÀ haitaritytöt hyppi ilman tissiliivejÀ lavalla, niin ensimmÀinen mielikuva ei ollut minulla hyvÀ. Korostan, ettÀ tÀmÀ on vain oma fiilis.
Miks nauroin tÀlle :D Sun ei kannata katsoa ainakaan Lindan tissi ja pimpsakuvia
Vaadin PeteÀ poseeraamaan alaosattomissa kun kerran Lindakin on poseerannut!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÀhetetÀÀn, jos halutaan pitÀÀ viisuhuumasta breikki eikÀ haluta pÀÀstÀ finaaliin.
Ihan hyvin voisi mennÀ finaaliin tÀllÀ. TÀstÀ tulee iloiseksi niin suomalaiset kuin ulkomaalaisetkin. LisÀksi moni ulkomaalainen kehui ettÀ kiva kun tuodaan suomalaista kulttuuria esille.
Vierailija kirjoitti:
Kenen kappale huomenna kuullaan?
Se on Antin kappale. siis valmistautukaa netin ÀÀreen TIISTAINA 23.49, tai paremin 23.45 jo odottamaan, ettĂ€ kello lyö KESKIYĂTĂ. Silloin se tulee-
"No mun pointti oli vÀhÀn eri. Se kommentti oli niin ytimekÀs ja sille nauroin.
Mutta joo. Kannattaa keskittyÀ nÀihin tÀmÀn vuoden artisteihin. :)"
YmmÀrsin kyllÀ. NÀin tuon saman kommentin ja nauratti itseÀnikin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jazzin kaltaista, ihan kuin olisin kuullut esittelyssĂ€ ettĂ€ tykkÀÀ jazzista. đ”
TÀmÀkin on kyllÀ mielenkiintoinen osallistuja. En tiedÀ hÀnestÀ mitÀÀn enkÀ ole ottanut selvÀÀ.
LÀhden puhtaalta pöydÀltÀ. Nyt kun sanoit tuon Jazzin, niin sisÀisten silmieni ja korvieni eteen tuli hunajaa tihkuva naisÀÀni savuisessa jazzclubilla. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komiat menestyisi viisuissa kuten Kurikka-yhtye. Humppaa jne ei Eurooppa ymmÀrrÀ. Kotimaassa menestys taattu, koska suomalaiset on lava-porukkaa.
Moldovan Zdob si Zdubin junahumppa taisi olla muutama vuosi sitten kolmas? Hyvin Eurooppa ymmÀrsi ja vielÀpÀ romaniaksi laulettua humppaa.
Se oli kova, on mulla vielÀkin soittolistalla!
Sama mulla. Meni jotenkin siihen tyyliin, ettÀ tÀmÀ nyt on vasta se ensimmÀinen. MitÀhÀn sieltÀ vielÀ tulee.
Tosi hyvÀ biisi ja Etta ihan super aito.