Yle: Näin suojaosan poistolla tehtiin osa-aikatyöläisistä työttömiä - "Jää melkein nollille"
Työttömyyskassojen kyselyt kertovat, että suojaosan poistaminen työttömyysturvasta on tehnyt työnteosta usein kannattamatonta.
Itsekin aion jättää tämän oman paskaduunini, johon kulkeminen bussilla tekee tästä minulle peräti tappiollista. Etsikööt henk.koht. avun tarvitsijat orjansa muualta. Ostakoot kotipalveluyrityksiltä palveluita.
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä yritetään saada ilmaiseksi töihin ja samalla hallitus haluaa huolehtia sdurituloisille kasvavaa ostovoimaa...
Kunnjulkisen sektorin iso palkkaisille virkamiehille maksetaan yhä suurempia palkankorotuksia leikataan ne rahat pois sosiaaliturvasta
.tämän vuoksi tähän. Tilanteeseen on tultu
Siinä on sitä vassarin ajatuksenjuoksua kerrassaan. Rikkaat ne teidän päivärahat ja aiemmat suojaosat maksaneet. Työverotudta on laskettu kaikilta, mutta rikkaiden verotusta enemmän, koska se oli jo hurjat 60% He tekevät sen eteen töitä! Tehkää tekin, saatte samat huojennukset. Mutta ei vaan kelpaa työ.
Purrana antaisin sen suojaosan ja katsoisin kuinka se työllistää, löytyykö töitä ja määräisin vastineeksi kolmen kuukauden karenssin, jos työt lopettaa, vaikka niitä olisi tarjolla. Työnantaja olisi velvollinen ilmoittamaan kaikista lusmuista, jotka eivät töihin tule, päivärahan maksajalle.
Jessus, että minä toivon, että sinukaltaiselle saastaiselle jätteelle, jota ei voi edes ihmiseksi kutsua kävisi äärimmäisen huonosti elämässä ja joutuisit täysin pohjalle potkittavaksi. Se olisi kaltaisellesi haisevalle ihmisjätteellle täysin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko vasurit nyt pikkuhiljaa lopettaa sen harhaisen jankutuksen siitä että joku alle 300 kuussa tienaava olisi "töissä" kun selvästikään nuo ei ole töissä ja elätä itseään. Ottakoot lisää tunteja ja lopettakoot valittamisen.
Olen töissä. Olen osa-aikatöissä. Teen töitä sen minkä pystyn. Ja kyse ei ole siitä, että tienasi vain se. 300e . Mutta ainakin se tasoittaa niitä tahattomia hetkiä, joita keikkatyölaiselle tulee paperityön takia. Eli aikoinaan pystyi ottaa vastaan kaikki keikat. Nyt vain pitkät putket.
Mitä paperitöitä? Ei hitto, netissä tein kaikki itse. Ei siinä kauan tarvinnut huokailla. Eikö mistään enää pitäisi vaivautua, kaikki pitäisi valmiina olla. Aikoinaan piti ilmoittautua te-
Kyllä se sinä olet se miksi toista haikut, oletko edes töissä ollut, kun tuollaista kirjoittelet.
Tuo on täyttä höpöä sinulta. Mene nyt vaan töihin ja täytä ne laput, se on vastine siitä päivärahasta. Kai sen eteen jotain sun pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta työttömyyden syyhän on se, ettei työpaikkoja ole. Työttömät kertovat kuinka ovat töitä hakeneet, mutta eivät ole saaneet eikä niitä työpaikkoja ole.
Miten se suojaosan palautus niitä työpaikkoja synnyttää.
Mielestäni työhön menosta ei tarvitse bonuksia maksaa, vaan jokainen tekee osansa ja tienaa oman palkkansa.
Ei kokoaikatyötä tekevilläkään kaikilla ole kummoinen palkka, mutta silti joka päivä lähtevät. Heidän selkänahastaan se suojaosa veroina peritään.
Suojaosa mahdollistaa työttömälle osa-aikatyön ilman että siitä tulee takkiin. Toisaalta se mahdollistaa työnantajalle käyttää yhteiskunnan rahoja yrityksensä ylläpitoon, kun yhteiskunta maksaa puuttuvan osan palkasta.
Ei ole työttömien tahto eikä etu, että ei saa täysiä tunteja. Työttömiä pitäisi palkita osa-aikatyön tekemisestä verrattuna ettei tee mitään, mutta työnantajia pitäisi "kannustaa" kokoaikatyön tarjoamiseen. Ja sanalla "kannustaa" tarkoitan samaa kuin hallitus eli rahallisia rangaistuksia, jos teettää osa-aikaa. Mutta hallituksen toimista poiketen rangaistukset työnantajalle, ei työntekijälle. Esimerkiksi isommat maksut osa-aikaisista työntekijöistä. (Kannushan onkin piikki, jolla potkitaan hevosta.)
Kukapa ei haluaisi tehdä mahdollisimman vähää töitä että saa maksimoitua tukisummat ja saa lisärahaa sillä vähäisellä työnteolla. Ja nyt työttömät on ennemmin kokonaan työttömänä kuin se että tekisi enempää töitä että saisi itsensä elätettäväksi ja maksettua itse omat laskunsa
Hallitus menettää tavoitteensa. Kyllä pitäis antaa mahdollisuus lisä tienesteihin menettämättä ansiosidonnaista ja kaiken lisäksi valtio menettää verotuloja, kun tällainen mahdollisuus on poistettu. Ei se yksityinen sektori palkkaa kokoaikaisia jos ei työntekijälle löydy täysiä tunteja. Se tehdään pienemmällä porukalla tai ylitöillä. Pahin skenaario on et robotti tekee sen. Elikkä valtio kusi taas omiin muroihinsa ja keskittyy vaan ulkomaalaisten kotouttamiseen.
Mä olen pysyvästi osatyökykyinen, eli en pysty koskaan tekemään kokoaikatyötä vaikka haluaisin. Teen töitä silti, vaikka usein käteen jää vähemmän kuin tuilla saisi. Joskus harmittaa ihan vietävästi, mutta minkäs teet...
Menehän takaisin apukouluun haiseva persvälivatipääidioottivajakki. Noin tyhmäksi ei kai voi tulla kuin syntymällä. Ensinnäkin sinä yksinkertaisesti sovitellulla päivärahalla et saa käteen sadasta eurosta noin 50 euroa, koska kaikki verot ja maksut kuten työttömyysturva- ja sosiaaliturvamaksut lasketaan 100:sta eurosta, ei suinkaan siitä 50 eurosta. Siitä jää käteen noiden jälkeen 30-40 euroa, josta maksetaan työssäkäyntiin liittyvät kulut. Käteen ei jää käytännössä juuri mitään.
Ja sinä oksettava pelle et näytä tajuavan noista veronalennuksistakaan yhtään mitään, mikä ei tietysti noin typerän pellen kohdalla ketään yllätä. Niillä hallituksen työn verotuksen laskemisilla ei tule yhtään senttiä pienituloisimmille lisää rahaa.