Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tulee käsitys että masentunut ei liiku ja sitä ehdotetaan aina lääkkeeksi?

Vierailija
25.08.2025 |

Liikun tosi paljon vaikka mulla on vaikea masennus. Niin paljon että on tullut ihan marssimurruma kun kävelen niin paljon. 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus lenkillä mukana oli joku auttaa palvelu taho. Kävivät kerran pari viikossa ja käytiin yhdessä myös lenkillä vuoden ajan . Lenkkeilin kyllä yksin ja palvelun jälkeen. Ihan kiva jos on mahdollista saada tommostakin. En nyt muista ehdottiko ne mä vai mä mut kiva höpötellä niitä jonkun kaa

Vierailija
22/25 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jotain mt palvelu juttuja oli noi kenen kaa kävin lenkillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni syö kalaöljykapseleita. Niitä suositellaan mm. muistin parantamiseksi. Sanoin sitten kerran miehelleni, että hän on todiste siitä, etteivät ne tepsi muistiin, koska hänellä on todella huono muisti. Mieheni tokaisi siihen, että mistä tiedät, kuinka paljon huonompi se muisti olisi, jos hän ei söisi niitä.

Sama ap:lle: mistä tiedät, kuinka paljon huonompi se mielialasi ja masennuksesi sitten olisi, jos et liikkuisi.

Vierailija
24/25 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska liikunta tutkitusti auttaa masennukseen. Yllätys yllätys, lääkärit mielellään määräävät muutoksia elämäntapoihin, koska niillä on useita positiivisia vaikutuksia eikä juurikaan negatiivisia sivuvaikutuksia. Liikunta auttaa esimerkiksi painon ja kolesterolitason hallinnassa.

Potilaat vain usein sivuuttavat nämä neuvot ja haluavat jonkun pillerin. Tai sata tuntia terapiaa.

Olen liikkunut ja urheillut 14-vuotiaasta lähtien säännöllisesti. Eli 24 vuotta nyt. 

Olen vakavasti masentunut ja joku aika sitten koitin itsemurhaa.

Mulle ei lekurit ole ikinä ehdottaneet liikuntaa, ne kai näkee ja tajuaa sen, että mä olen hyvässä fyysisessä kunnossa vaikka mieli on mitä on.

Ja oikeasti liikkuvalle noista neuvoista ei ole mitään hyötyä. Oon tajunnut vasta myöhään aikuisiällä että nuorempana olen pit

No oletko koskaan kokeillut olla koemielessä urheilematta? Miten se vaikutti mielialaasi?

Voisiko joskus liika olla liikaa?

Vierailija
25/25 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se liikunta oloa helpottaa, vaikka ei masennusta parannakkaan. Vai ootko eri mieltä?

Liikunta ei todellakaan aina paranna oloa. Kehtaatko väittää vastaan?