Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet itkevät, että eivät selviä 100 000 euron ulosottovelasta, mutta silti moni lapsiperhe hoitaa 300 000 euron asuntolainan? 🤔🤔🤔

Vierailija
25.08.2025 |

100 000 euroa ulostossa on maailmanloppu ja syy masentua ja luovuttaa ja jäädä työttömäksi, mutta toisilla 300 000 euron asuntolaina hoituu, vaikka pitää hoitaa työ ja perhe.

Mistähän tämä johtuu? Ovatko ulosottoon joutuneet laiskoja ja selkärangattomia?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä huomio, mutta kyllä mä keksin heti ainakin kolme syytä tuohon:

1. ulosottovelassa on paljon kovemmat korot ja kulut,

2. ulosottovelallisella ei välttämättä ole niiden tuhlattujen varojen vastineeksi mitään, mutta asuntovelallinen sentään asuu siinä asunnossa,

3. oman tyhmyyden tunnustaminen voi olla ulosottovelalliselle psykologisesti musertavaa, kun taas asuntolaina on niin sanotusti järkevää velkaa

Olettaisin noiden lisäksi, että ulosotossa maksuaika on tyystin erilainen kuin asuntolainassa. Asuntolainan kestoa sovitellaan yleensä siten, että ihmisellä jää rahaa elämiseenkin. Ulosotossa ymmärtääkseni revitään irti kaikki mikä lähtee.

Yksin asuvan suojaosuus on n.1000€. Toki voi jäädä enemmänkin, riippuen tuloista. Mulle jää n.1450€ käteen verojen, ulosoton yms. jälkeen. Tiukkaa tekee.

Vierailija
22/35 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 12? Vai vain henkisesti tyhmä? Kysy äidiltäsi. Isäähän sinulla ei ole koskaan ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se jotenkin turhaa maksaa jollekin ulosottomiehelle verrattuna omaan asuntoon...

Johonkinhan ne rahat on käytetty. Ei ne sille ulosottomiehelle jää eikä hän ole sitä maksua keksinyt. 

Vierailija
24/35 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näitä on tullutkin jo

1. Kulut ja korot paljon suuremmat, summa saattaa kasvaa vaikka maksat kokoajan.

2. Hankaloittaa muuta elämää, et saa puhelinliittymä, asuntoa, ei osa maksuja, vakuutusta, tavaroiden tai auton vuokraus jne on mahdotonta

3. Kaikki raha revitään pois silloin kun sitä on mutta kun ei ole tuloja niin saat syödä ilmaa ja kävellä töihin kun ei ole varaa bussi lippuun.

4. Et voi pitää säästöjä pankissa

5. Stigma on valtava 

6. Et saa bildee kun kukaan muija ei halua köyhää miestä, eikä varaa käydä missä voisi tutustua kenenkään.

jne,,, onhan näitä syitä

Itse ratkaisin asian lopulta niin että muutin suomesta pois ja kaikki on ulkomaalaisten yritysten nimissä. Ketään ei kiinnosta mitä velkoja minulla on Suomessa tai mikä minun luottohistoriani on. Aivan kuin tonnin painolasti olisi lähtenyt hartioilta. Suosittelen muillekin mikäli summat on sellaiset että niitä ei voi hoitaa pois.

Vierailija
25/35 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kertoo rahankäytöstä jo ulosottoon joutuminen.

Joskus näin, mutta voi se paska osua tuulettimeen asiansa hoitavallakin.

Vierailija
26/35 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mietit tällaisia asioita jos ne on sulle liian hankalia. On eri asia lyhentää lainaa joka on samalla asumiskulu kun maksaa asumiskulut ja lyhentää suurta lainaa. 

Ei ap:n kaltaiset idiootit mitään tajua.

Vierailija
27/35 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennetaan vielä, että ulosotto ei vie keneltäkään mitään, vaan henkilö päätyy ulosottoon vietyään jonkun rahat.

Vierailija
28/35 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö kysymys aloittajalta. 🤡🤡🤡

Vierailija
29/35 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ulosottoon yleensä jouduta, jos ollaan oltu maksukyvyttömiä? Tällöin mistä tahansa velasta selviäminen on haastavampaa kuin sellaisella henkilöllä / pariskunnalla, joille pankki myöntää 300000 € asuntolainaa. Siinä ei saa olla maksuhäiriöitä ja pitää olla työpaikat ja vakituiset, riittävät tulot.

Toki sitten lisänä nuo kulut, mitä ulosottovelassa ilmeisesti on enemmän (tai ovat korkeampia) ja se, että ulosottovelasta ei saa lyhennysvapaita kuten asuntolainasta on mahdollista saada.

Vierailija
30/35 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 ulosotto velalla ei voi asua siinä velaksi ostetussa asunnossa vaan joutuu maksamaan vuokraa..

Velaksi ostettu asunto on varallisuutta  ulosottovelka ei ole..

Asuntolassa korko on jotain 4 pros luokka ..ulosottovelassa 20 prosenttia...

Siinä muutama ero

Vierailija
31/35 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mietit tällaisia asioita jos ne on sulle liian hankalia. On eri asia lyhentää lainaa joka on samalla asumiskulu kun maksaa asumiskulut ja lyhentää suurta lainaa. 

Ystävä hyvä, lainanlyhennys ei ole asumiskulu. Asumiskuluja omistusasunnossa ovat vastike, vesimaksu jne. Esim. itse maksan LAINAkuluja noin 1500 € kuussa ja ASUMISkuluja noin 600 € kuussa. 

Ystävä hyvä, saivartelua. Asumiseen liittyvät menot voi puhekielessä tai tällaisessa diipadaa-palstalla hyvin niputtaa asumiskuluiksi, ja kaikki edelleen ymmärtää mitä tarkoitetaan. 

- eri

Vierailija
32/35 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2. ulosottovelallisella ei välttämättä ole niiden tuhlattujen varojen vastineeksi mitään, mutta asuntovelallinen sentään asuu siinä asunnossa,

3. oman tyhmyyden tunnustaminen voi olla ulosottovelalliselle psykologisesti musertavaa, kun taas asuntolaina on niin sanotusti järkevää velkaa

Kohta 2. Sen tuhlatun sadan tonnin vastine on tullut jo etukäteen. Ulosotto on maksua joka tapahtuu jälkikäteen.

Vierailija
33/35 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näitä on tullutkin jo

1. Kulut ja korot paljon suuremmat, summa saattaa kasvaa vaikka maksat kokoajan.

2. Hankaloittaa muuta elämää, et saa puhelinliittymä, asuntoa, ei osa maksuja, vakuutusta, tavaroiden tai auton vuokraus jne on mahdotonta

3. Kaikki raha revitään pois silloin kun sitä on mutta kun ei ole tuloja niin saat syödä ilmaa ja kävellä töihin kun ei ole varaa bussi lippuun.

4. Et voi pitää säästöjä pankissa

5. Stigma on valtava 

6. Et saa bildee kun kukaan muija ei halua köyhää miestä, eikä varaa käydä missä voisi tutustua kenenkään.

jne,,, onhan näitä syitä

Itse ratkaisin asian lopulta niin että muutin suomesta pois ja kaikki on ulkomaalaisten yritysten nimissä. Ketään ei kiinnosta mitä velkoja minulla on Suomessa tai mikä minun luottohistoriani on. Aivan kuin tonnin painolasti olisi lähtenyt hartioilta. Suosittelen muillekin mikäli summat

Et sitten miettynyt etukäteen kuinka elämä vaikeutuu, vai??

Vierailija
34/35 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin usein ulosotossa kuulostavat siltä että ihan pahuuttaan ja täysin puun takaa ulosottomiehet tulevat sitä rahaa heiltä kinuamaan?

Vierailija
35/35 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta 2. Sen tuhlatun sadan tonnin vastine on tullut jo etukäteen. Ulosotto on maksua joka tapahtuu jälkikäteen.

Siinä maksetaan kyllä paljon ylimääräistä sen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan