Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te hoikat pystytte olemaan ilman herkkuja?

Vierailija
25.08.2025 |

Osaatko sanoa?

Kommentit (201)

Vierailija
21/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on yarpeeksi kauan elänyt terveellisesti niin sitä ei katso enää rangaistuksena että ei syö kakkaa, vaan päinvastoin ajattelumalli muuttuu sellaseksi että saa syödä terveellisesti ja ne kaikki karkit,keksit,pullat,munkit,sipsit,valmis/roskaruoka alkaa lähinnä näyttäytymään myrkkynä mistä pysyy automaattisesti erossa niitä edes ajattelematta. Uskokaa tai älkää

totta! Jos saa valita itse tehdyt nugetit vai sipsipussi/karkkia, niin ihan automaattisesti valinta osuu nugetteihin. Ei sitä tarvi miettiä. Molemmat maistuu hyvälle, mutta toisesta tietää että olo on hyvä vielä mässäilyn jälkeenkin. Aivot oppivat loppujen lopuksi yllättävän nopeasti välttelemään myrkkyjä

Vierailija
22/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä syön melkein joka päivä herkkuja. Miehen kanssa syödään suklaalevy tai keksipaketti puoliksi useimpina iltoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun niin paljon. Tiedän että tilastollisesti laihdutus tehdään keittiössä ja normipainossa pysymiseen tärkeintä on oikea ruokavalio, mutta itse kumoan tuon faktan. Syön tosi paljon kaloreita, hiilaripitoista ruokaa, perunaa/pastaa, paljon leipää ja pullaa, joka päivä makeaa kuten suklaata, keksejä, kermajäätelöä jne. 

Teen kahta eri fyysistä työtä ja olen käytännössä liikkeessä aamusta iltaan, joka päivä. Mitat näin viisikymppisenä 161cm ja 50kg.

Vierailija
24/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun niin paljon. Tiedän että tilastollisesti laihdutus tehdään keittiössä ja normipainossa pysymiseen tärkeintä on oikea ruokavalio, mutta itse kumoan tuon faktan. Syön tosi paljon kaloreita, hiilaripitoista ruokaa, perunaa/pastaa, paljon leipää ja pullaa, joka päivä makeaa kuten suklaata, keksejä, kermajäätelöä jne. 

Teen kahta eri fyysistä työtä ja olen käytännössä liikkeessä aamusta iltaan, joka päivä. Mitat näin viisikymppisenä 161cm ja 50kg.

Yök mikä ruokavalio, mitat ei ole yhtä kuin terveys.

Vierailija
25/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan tykännyt karkeista, en edes lapsena. En juo limsoja. Suklaasta tykkään ja leivonnaisista. Sairastuin yli 5v sitten keliakiaan niin en voi enää mitään munkkeja ja korvapuusteja ostaa. Gluteenittomat on usein pahoja. Joskus harvoin leivon itse jotain ja silloin tulee syötyä.

Suklaan kanssa olen tehnyt niin, että minulla on 70-80% suklaata kotona ja otan siitä pari palaa ruoan jälkeen. Joskus ostan maxi tuplan, mutta se ei elämääni hetkauta. Olen normaalipainon sisällä, mutta hoikahko.

Vierailija
26/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero tuleekin siitä liikkuuko vai urheileeko tosissaan. Osa puhuu liikkuvansa, mutta miten rankkaa treenaaminen tosissaan on sitten vaihtelee. Fyysiset työt ovat vähentyneet todella paljon ja harvempi vapaa-ajalla ehtii/jaksaa liikkua oikeasti useamman tunnin päivittäin. 

Vierailija
27/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka ja syön kyllä herkkuja,oleellista on miten paljon ja kuinka usein.

Vierailija
28/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystykään, mutta valitsen herkuista yleensä ne vähemmän lihottavat ja viikossa on rajatut päivät, jolloin niitä voi syödä. Yleensä pe tai joskus pe-la on sallittuja herkkupäiviä, mutta sekään ei tarkoita mitään hillitöntä mättöä vaan esim. pieni kulhollinen suolapähkinöitä ja jotain lähes kaloritonta maustettua vissyvettä.

Parin kuukauden välein on sitten sallittua vetää vaikka rullakebab, karkkipussi ja pari lonkeroa, mutta jos mättäisin sillä lailla joka viikonloppu niin olisin ylipainoinen. Lisäksi on ihan ok välillä pitää joitakin päiviä, että syö alle kulutuksen. Tasapainottaa mukavasti niitä viikonloppuja. Jatkuva paastoilu ei toimisi, mutta pienissä pätkissä menettelee.

Vierailija
29/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystykään, mutta valitsen herkuista yleensä ne vähemmän lihottavat ja viikossa on rajatut päivät, jolloin niitä voi syödä. Yleensä pe tai joskus pe-la on sallittuja herkkupäiviä, mutta sekään ei tarkoita mitään hillitöntä mättöä vaan esim. pieni kulhollinen suolapähkinöitä ja jotain lähes kaloritonta maustettua vissyvettä.

Parin kuukauden välein on sitten sallittua vetää vaikka rullakebab, karkkipussi ja pari lonkeroa, mutta jos mättäisin sillä lailla joka viikonloppu niin olisin ylipainoinen. Lisäksi on ihan ok välillä pitää joitakin päiviä, että syö alle kulutuksen. Tasapainottaa mukavasti niitä viikonloppuja. Jatkuva paastoilu ei toimisi, mutta pienissä pätkissä menettelee.

Herkkupäivän herkkuna vissyvesi?? Kaikkea sitä kuulee.

Vierailija
30/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa se itsellekin, mutta kaiken clue mulla on se, että on väkisin viikon verran ilman herkkuja. Sen jälkeen se on oikeastaan aika helppoa. Tämä johtunee siitä, että verensokeri ehtii viikossa laskeutua tasolle, jossa sen normaalisti pitäisikin olla.

Alkoholi on hieman hankalampi. Se vie ehkä kuukauden, jonka jälkeen asiaa ei enää ajattele. En juo paljon, mutta yksikin lonkero viikonloppuna pitää pientä riippuvuutta yllä. Toki tuo ei haittaa mitään, mutta välillä on silti kiva olla useita kuukausia juomatta mitään alkoholia.

Vierailija
31/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaksi sakmiakkitikkaria, niitä pyöreitä. Kestää kauan imeskellä niitä ja muuta ei tarvii.

Joskus tekee mueli jotain mättöpussia, niin seison karkkihyllyn edessä ja analysioin mielessäni, mille ne karkit maistuisivat. Suurimmassa osassa pusseja ei ole kuin muutama erityisen hyvä ja siinä hyllyn edessä totean sitten pussi kerrallaan, että missään ei oikeastaan ole mitään erityistä, jota tekisi mieli ja karkit jää ostamatta.

Vierailija
32/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkuttelen joka aterialla ja olen 50kg

Vierailija
33/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herkkupäivän herkkuna vissyvesi?? Kaikkea sitä kuulee.

Jos tuo oli jotenkin järkyttävä tieto niin se maustettu vissy maistuu hyvältä ja on kuplivuudessaan spesiaalin oloista 😃 Voisin tietysti ottaa sokerittoman limsankin (ja joskus otankin), mutta niissä on niitä makeutusaineita, joita en halua imeskellä itseeni ihan hillittömiä määriä.

Vierailija
34/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sokeria syö hirveästi niin ei niitä herkkujakaan tee mieli. Omat mieliteot menee akselilla juustot-oliivit-suolaiset naksut ja noissa stoppi tulee myös aikaisemmin kuin sokerissa. Toki kaupassa jo katson että jaahas tässä sipsipussissa on yht. 1200 kcal niin jätän sen hyllyyn.

Suolaisistakin olen löytänyt hyviä, vähän keveämpiä herkkuja kuten selleritikut+tzaziki (+-200 kcal) tai linssisipsit (+-400 kcal). Tiedän jo valmiiksi että mieluiten syön koko tuotteen kerralla niin en yritä huijata itseäni että osaisin ottaa pienen annoksen ja jättää loput koristeeksi kaappiin.

Vierailija
35/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoikka, mutta kun en syö sitä ekaa niin en syö niitä muitakaan. Kun ei syö heekiuja, niin ei tule mielihauja niihin niin helposti ja kun niitä n saatavilla, niin on helppo olla ottamatta sitä ensimmäistä. Jos otan ekan, niin sitten otan lisää. Syön usein tuoreita pensasmustikoita ja vadelmia, kun tekee mieli herkkuja. Marjoja saa nykyään tuoreena ympäri vuoden.

Mielen treenaus? Se on paras tunne kun kaapissa on iso suklaalevy ja tietää että kun sallii itselleen sen yhden rivin niin myös pysyy siinä. Luottamus itseensä ja omiin päätöksiin. Toki joskus tulee tilanteita että sallii itselleen repsahsuksenkin mutta tietäen että jos olisi pakko olla ottamatta niin pystyisi siihen.  

Vierailija
36/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Syön oikeasti tosi paljon herkkuja, välillä korvaan jopa aterioita sipseillä tai irttareilla. Ei todellakaan järkevää, mutta... Täytyy tehdä joku elämäntaparemppa. 

Vierailija
37/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti jos herkuilla tarkoitetaan makeita kuten leivoksia, kakkuja, karkkeja, itseä ei kiinnosta syödä mitään noista muutenkaan.

Itse tykkään vain suolaisesta ja karkeista vain salmiakista, mutta siihenkään ei ole himoa, joskus harvoin syön.

Entäpä jos ei tarkoiteta, vaan nimenomaan vain suolaisia herkkuja tai mitä tahansa sellaisia herkkuja, joista sinä tykkäät. Miten olet niistä erossa, vai onko liian vaikea vastata?

Kyllähän minäkin voisin luetella tähän inhokkiruokani ja kertoa, miten helppoa niistä on pysytellä erossa. 

Vierailija
38/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ole mikään teidän häpäisy yritys, mutta tällaisessa ketjussa olin yllättynyt miten lähes jokainen kertoo syövänsä jotain herkkuja joka päivä, mutta vain vähän tai paljon, mutta vastineeksi liikkuu paljon tai vastaavaa, yksi kertoi ettei tarvitse kahvin kanssa kakkua tai pullaa, mutta jostain syystä keksiä kuitenkin.

Mä kulutin karkkia, limua yms. Teini-ikään asti niin kuin kaikki muutkin, mutta joskus parikymppisenä ilman sen kummempaa syytä päätin kokeilla olla ilman pari kuukautta ja makean himo vaan katosi totaalisesti, kyllä mä edelleen saatan kesällä syödä yhden jäätelön tai jossain juhlissa maistaa kakkua, tosin harvoin, saatan kerran vuodessa leipoa pullaa, mutta ei niitäkään kannatta leipoa ku ihan muutama joista annan 1 - 2 lukuunottamatta kaikki pois tai heitän lopulta roskiin, suklaata pystyn syömään ihan korkeintaan rivin, mutta todella harvoin. Limua juon ainoastaan jos on krapula, eli harvoin. En tiedä olenko joku luonnonoikku vai onko sokeri tosiaan niin koukuttavaa ja jos on niin pääseekö siitä tosiaan noin helposti eroon. Ei se pari kuukautta mulle mikään helppo ollut, mutta paljon helpompaa se oli kuin röökin lopettaminen. En ole varsinaisesti mikään terveys intoilija, mutta syön monipuolisesti ja varmaan monen mielestä terveellisesti, silti aina just sitä mitä tekee mieli.

Vierailija
39/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

D2 diagnoosi antaa itsekuria

Vierailija
40/201 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun harrastaa intensiivistä liikuntaa tavoitteellisesti muutaman kerran viikossa ja pyöräilee kaikki työmatkat, niin ei paljon tarvitse miettiä muutamaa ekstrakaloria. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi