Nuoripari PAKENI Helsingin Arabianrannasta! Niin kauhea asumiskokemus!
Muuttokuorma nököttää valmiina juuri pakettiautoon lastattuna. Muuttokuorma on valmiina lähtemään kohti toista kaupunkia. Helsinki jää taakse tällä nuorella pariskunnalla järkyttävän asumiskokemuksen vuoksi! Onneksi he pääsivät pois, toivotan rauhallista asumiskokemusta jatkossa!
Lue YLEn julkaisema järkyttävä tarina nuoren pariskunnan asumisesta Helsingin Arabianrannassa!! https://yle.fi/a/74-20177520
Kommentit (358)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vartijoita palkataan entistä useammin huumehäiriköiden takia."
Jee jee, vartijoita paskapalkalla puuttumaan häiriöihin ja ottamaan pistoja huumepiikeistä. Onko tosiaan niin että halpatyövoiman palkkaaminen on parempi ratkaisu kuin yrittää puuttua huumeongelmaan oikeasti? Hyötyykö joku päättävä taho tästä huumeongelmasta kun sen edessä ollaan muka niin kädettömiä?
Tietenkin hyötyy. Vai luuletko, että ne hampaattomat nistit tätä huumekauppaa pyörittää? Tynnyrit liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeita käyttävät, tietenkin työttömät notkujat ovat vakiokävijöitä tälläkin palstalla. Aina välillä yrittävät lobata täällä sitä että huumeet laillistettaisiin. Kelan rahoilla niitä ostaisivat kaupasta ja olisivat päivät pitkät sekaisin Kelan asunnossa Helsingissä. Aiheuttamassa häiriöitä työssäkäyville naapureilleen.
Valitettavasti noita työttömiä notkujia on nykyään aika paljon, kun työpaikkoja on aika vähän. Ratkaisuksi esittäisinkin että pitäs luoda työpaikkoja eikä miettiä mihin ne työttömät piilotetaan "kunnon kansalaisten" silmistä.
Työttömyys on eria asia kuin häiriökäytös tai huumeiden vetäminen. Jälkimmäinen porukka on työtön, koska kukaan ei halua häirikköä tai huumeidenkäyttäjää palkata, onkohan heillä edes koulutusta/osaamista mihinkään muuhun kuin
Kommentoinkin lähinnä tuota aikaisempaa viestiä notkujista. Täytyy kuitenki sanoa, että itse kun nuorena jäin työttömäksi ni ei kestänyt montaa viikkoa että, löysin sen työttömien ja narkomaanien porukan. Siinä sitä vietinki oman aikani kaljaa ja piriä harrastellen. Työttömiä on monenlaisia, mutta työttömyys ja päihdeongelma kulkee kyllä usein käsikädessä etenkin jos nuorena sattuu jäämään sieltä töistä pois.
Se on omaa tyhmyyttä aina jos menee alkkis- tai huumepiireihin. Ei siitä pidä työttömyyttä syyttää, vaan peilikuvaa.
Vierailija kirjoitti:
"No voi olla joo että isommilla alueilla tulee sitten kahtiajakoa. Itse asun vuosaaressa ihan aurinkolahden vieressä köyhien kämpässä (heka). Täällä on tosi rauhallista, mutta ei tarvi mennä kun yhden tien ylitse ja meininki muuttuu. Täällä tuntuu suurin osa puhuvan venäjää, liekkö sotaa vältteleviä, kun tilanne ei ollut tämä vielä muutama vuos sitten.
Tossa metriksen toisella puolella on jo ihan erilaista tunnelmaa. Toisaalta vuosaari on aika iso paikka, eikä mikään kylä kuten jollas ym."
Vuosaari, Mellunmäki ja Kontula ovat tyyppiesimerkki siitä, että mikrosijainti ratkaisee.
En tiedä kontulasta kolkkaa mikä olisi rauhallinen. Aikaisemmin se päättäripubin kääntöpaikka oli vielä rauhallista, mutta sielläkin on nykyään aika rauhatonta. Kurkimäki ja kivikko olivat aikaisemmin myös aika rauhallisia, mutta huonoja asioita kuulee sieltäkin nykyään. Ehkä se kivikon sortti aseman pääty on vielä kohtuu rauhallinen
Vierailija kirjoitti:
Se on omaa tyhmyyttä aina jos menee alkkis- tai huumepiireihin. Ei siitä pidä työttömyyttä syyttää, vaan peilikuvaa.
Tästä tunnistaa ihmisen joka on kasvanut pumpulissa. Ei edes läheisiä joilla olis päihdeongelmia. Mitäs muuta sinne kauniaisiin kuuluu? Onko isin purjevene jo nostettu tältä kesältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että moni väittää vastaan, mutta huumeiden käyttäjät aiheuttavat PALJON enemmän ongelmia kuin alkoholin käyttäjät. Ongelmat ovat lisäksi huomattavasti vakavampia. Huumeet pistävät käyttäjänsä täysin sekaisin. Alkoholin avulla sentään pysyy jonkinlainen tolkku jos ei ihan kaksin käsin juo (toki joillekin pienikin määrä alkoholia on liikaa).
Tuttu vartija sanoi samaa. Vanhan "p...kahousualkkiksen kanssa kyllä pärjää, mutta huumekäyttäjät ovat karseaa kamaa, aineiden takia heillä on kipukynnyskin niin korkealla, etteivät pysy raudoissakaan vaan riuhtovat ja vastustavat hurjasti.
Juurikin näin. Sitten vielä jotkut valopäät haluaa laillistaa huumeet mm kannabiksen joka tuhoaa pitkällä aikavälillä aivosoluja.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on taloyhtiöitä, joissa suurin rikos on parveketupakointi. Minä olen todella rauhallinen vuokralainen, varmasti ei kuulu asunnostani koskaan mitään. Ainut rikos, jonka olen tehnyt on, että olen käynyt 5 kertaa päivässä parvekkeella tupakalla. Enää en voi jäädä nykyiseen asuntooni, kun taloyhtiöön lätkäistiin parveketupakointikielto.
En voi muuta kuin toivoa, että tilalleni muuttaa nistiporukka. Siitäpä saitte.
Puolustan talon asukkaita ja sanon että se tupakansavu on ärsyttävää kun tulee naapurin asuntoon asti sisälle ja se haju tarttuu vaatteisiin ja huonekaluihin mm. , eli te tupakoitsijat olette itsekkäitä, myrkyttäkää itsenne älkää muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on taloyhtiöitä, joissa suurin rikos on parveketupakointi. Minä olen todella rauhallinen vuokralainen, varmasti ei kuulu asunnostani koskaan mitään. Ainut rikos, jonka olen tehnyt on, että olen käynyt 5 kertaa päivässä parvekkeella tupakalla. Enää en voi jäädä nykyiseen asuntooni, kun taloyhtiöön lätkäistiin parveketupakointikielto.
En voi muuta kuin toivoa, että tilalleni muuttaa nistiporukka. Siitäpä saitte.Miksi sun pitää ravata tupakalla? Tupakoi aamulla matkalla kun menet töihin ja iltapäivällä kun tulet töistä. Eikö se riitä?
Tupakka on addiktoivaa ainetta ei se noille riitä, tupakkaan löytyy rahaa, ruoasta tingitään...
Mihin huumeenkäyttäjät pitäisi sijoittaa?
Ongelma on tuolla se, että asukkaat joutuvat kustantamaan vartijoiden palkat.
Jos teillä olisi oma poika, joka olisi narkkari, niin varmaan haluaisitte, että hän ei asuisi missään narkkareita täynnä olevassa talossa.
Mulla ei onneks tollasta ole, mutta tää on toinen näkökulma asiaan.
Ihmisillä ei ole töitä. Tulee joka puolella lisääntymään tämä ympäri Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VIHREÄÄ SIIRTYMÄÄ - IHANAA!
Näkeehän sen kuvista, että vaikkapa juuri Arabianrannan ja varsinkin Kalasataman asuinympäristössä ei ole mitään vihreää.
Arabianrannan kupeessa on suuri luonnonsuojelualuetta ja metsää joka alkaa Vanhankaupungin koskelta ja jatkuu Herttoniemeen saakka.
Kannattaa tulla joskus käymään eikä höpistä googlehaun perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vuokralla asuvat voi muuttaa pois, mutta omistusasunto mummot ei voi.
60 000 ihmistä kuolee vuodessa ja asuntoja muuttuu sijoituskämpiksi. Voi tulla kuka vaan vuokralle. Omaiset ei saa asuntoja myytyä niin tulee vuokralle ketä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten työt tähän liittyy? Kyllä minä olen kamaa vetänyt olin töissä tai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että moni väittää vastaan, mutta huumeiden käyttäjät aiheuttavat PALJON enemmän ongelmia kuin alkoholin käyttäjät. Ongelmat ovat lisäksi huomattavasti vakavampia. Huumeet pistävät käyttäjänsä täysin sekaisin. Alkoholin avulla sentään pysyy jonkinlainen tolkku jos ei ihan kaksin käsin juo (toki joillekin pienikin määrä alkoholia on liikaa).
Tuttu vartija sanoi samaa. Vanhan "p...kahousualkkiksen kanssa kyllä pärjää, mutta huumekäyttäjät ovat karseaa kamaa, aineiden takia heillä on kipukynnyskin niin korkealla, etteivät pysy raudoissakaan vaan riuhtovat ja vastustavat hurjasti.
Juurikin näin. Sitten vielä jotkut va
Kannabis ei tuhoa aivosoluja, alkoholi tuhoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten työt tähän liittyy? Kyllä minä olen kamaa vetänyt olin töissä tai en.
Tukia leikataan niin ihmiset keksii kaikkea muuta.
No tuskin se sopimussakko nyt niin iso olisi ollut että sen takia piti jäädä kärsimään vuodeksi.
Miksi sun pitää ravata tupakalla? Tupakoi aamulla matkalla kun menet töihin ja iltapäivällä kun tulet töistä. Eikö se riitä?