Nuoripari PAKENI Helsingin Arabianrannasta! Niin kauhea asumiskokemus!
Muuttokuorma nököttää valmiina juuri pakettiautoon lastattuna. Muuttokuorma on valmiina lähtemään kohti toista kaupunkia. Helsinki jää taakse tällä nuorella pariskunnalla järkyttävän asumiskokemuksen vuoksi! Onneksi he pääsivät pois, toivotan rauhallista asumiskokemusta jatkossa!
Lue YLEn julkaisema järkyttävä tarina nuoren pariskunnan asumisesta Helsingin Arabianrannassa!! https://yle.fi/a/74-20177520
Kommentit (358)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 22 vuotta työtön, mutta en vieläkään ole löytänyt narkkariporukkaa. Kun joku täällä kommentoi, että jo muutamassa viikossa oli työttömänä ratkennut. Johtuu ehkä siitä että tulen keskiluokkaisesta kokoomusperheestä. Ei kiinnosta juoppojen ja nistien seura hirveästi. Ei mulla ole paljoa yhteistä sen jengin kanssa, ihan eri tausta.
No, ei se kokoomuslaisuus kyllä asiaan vaikuta millään lailla.
t. keskiluokkaisessa vasemmistolaisperheessä kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulikin Arabien ranta😁
Se olisi sitten NiggaRanta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä tulikin Arabien ranta😁
Se olisi sitten NiggaRanta.
Varmaan tulevaisuudessa saadaan enemmän etnistä värinää ja tärinää:3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on omaa tyhmyyttä aina jos menee alkkis- tai huumepiireihin. Ei siitä pidä työttömyyttä syyttää, vaan peilikuvaa.
Tästä tunnistaa ihmisen joka on kasvanut pumpulissa. Ei edes läheisiä joilla olis päihdeongelmia. Mitäs muuta sinne kauniaisiin kuuluu? Onko isin purjevene jo nostettu tältä kesältä?
Sinä sen sijaan elät ihmiskunnan helpointa aikaa ikinä länsimaassa, joka maksaa sun elatuksen jos et itse jaksa tehdä töitä ja silti näyttelet että elämä on kauhea raskasta ja vaikeaa. Koulutkin ilmaisia joten kaikki mahdollisuudet ollut vaikka mihin. Vaan silti jäit itkemään elämän kovuutta, olisi pitänyt vieläkin enemmän saada valmiina kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ja huumeet pitäisi vielä laillistaa?
Niin, ja saada yhteiskunnan piikkiin ostettua. Ei riitä Kelan maksama asunto, ruoka ja kaikki mitä tarvitsee elämiseen. Pitäisi vielä huumeiden viihdekäyttökin saada maksettua työssäkäyvien verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja huumeet pitäisi vielä laillistaa?
Niin, ja saada yhteiskunnan piikkiin ostettua. Ei riitä Kelan maksama asunto, ruoka ja kaikki mitä tarvitsee elämiseen. Pitäisi vielä huumeiden viihdekäyttökin saada maksettua työssäkäyvien verorahoilla.
Ja sieltä löytyi toinen alhaisen älykkyyden omaava juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vartijoita palkataan entistä useammin huumehäiriköiden takia."
Tiedän, että moni väittää vastaan, mutta huumeiden käyttäjät aiheuttavat PALJON enemmän ongelmia kuin alkoholin käyttäjät. Ongelmat ovat lisäksi huomattavasti vakavampia. Huumeet pistävät käyttäjänsä täysin sekaisin. Alkoholin avulla sentään pysyy jonkinlainen tolkku jos ei ihan kaksin käsin juo (toki joillekin pienikin määrä alkoholia on liikaa).
en aio väittää vastaan, päinvastoin ottaa pannuun tämä nykyinen lässytyspoliitiikka että kuka tahansa voi ajautua peukkunistiksi..ei voi..siinä pitää tehdä aika monta juttua väärin..mutta toki me muut halutaan vain kustantaa kaikki ja kuunnella nyyhkytarinoita.
''en aio väittää vastaan, päinvastoin ottaa pannuun tämä nykyinen lässytyspoliitiikka että kuka tahansa voi ajautua peukkunistiksi..ei voi..siinä pitää tehdä aika monta juttua väärin..mutta toki me muut halutaan vain kustantaa kaikki ja kuunnella nyyhkytarinoita.''
Näinpä, pitää ensinnäkin hakeutua huumeidenkäyttäjien kaveripiiriin, mikä ei vahingossa tapahdu. Sitten peukkunyyhkytarinoissa on toistunut se, ettei edes ekasta kerrasta jääty koukkuun, vaan on kokeiltu toisen ja muutaman kerran, että lähtisikö aine kunnolla vaikuttamaan. Vaikeata nähdä tragediana sellaista, että pitää väkisten uteliaisuudesta hommata itsensä koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vartijoita palkataan entistä useammin huumehäiriköiden takia."
Tiedän, että moni väittää vastaan, mutta huumeiden käyttäjät aiheuttavat PALJON enemmän ongelmia kuin alkoholin käyttäjät. Ongelmat ovat lisäksi huomattavasti vakavampia. Huumeet pistävät käyttäjänsä täysin sekaisin. Alkoholin avulla sentään pysyy jonkinlainen tolkku jos ei ihan kaksin käsin juo (toki joillekin pienikin määrä alkoholia on liikaa).
Riippuu aika paljon miten määrittelet "huumeet". Jostain työttömästä pilveä polttavasta mielenterveyspotilaasta ei ole juuri hajuhaittoja kummempaa vaivaa muille. Joku piriluukku missä nistit kuuntelee teknoa 24/7 on sitten toinen homma kokonaan.
''Riippuu aika paljon miten määrittelet "huumeet". Jostain työttömästä pilveä polttavasta mielenterveyspotilaasta ei ole juuri hajuhaittoja kummempaa vaivaa muille. Joku piriluukku missä nistit kuuntelee teknoa 24/7 on sitten toinen homma kokonaan.''
En kyllä itse haluaisi törmätä kumpaankaan rappukäytävällä. Ja toisaalta ei sekään varmaan ole herkkua, jos oma kämppä ja vaatteet haisevat pilveltä naapurin takia, leimautuisi itsekin vielä työpaikalla ja muualla pössyttelijäksi.
Tuo täysin kasvoton vuokraaminen pitäisi kyllä kieltää, ymmärrän että vuokranantajalle tuo on edullista ja kätevää kun ei tarvitse palkata ketään esittelemään asuntoja jne. Mutta fakta on että tuollainen aiheuttaa tavallisille ihmisille hirveästi ongelmia kun kaiken maailman huumehemmot vuokraa kämppiä ja heidän kaveritkin sekoilee taloyhtiössä 24/7 ja rikkoo paikkoja ja terrorisoi talon muita asukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeita käyttävät, tietenkin työttömät notkujat ovat vakiokävijöitä tälläkin palstalla. Aina välillä yrittävät lobata täällä sitä että huumeet laillistettaisiin. Kelan rahoilla niitä ostaisivat kaupasta ja olisivat päivät pitkät sekaisin Kelan asunnossa Helsingissä. Aiheuttamassa häiriöitä työssäkäyville naapureilleen.
Valitettavasti noita työttömiä notkujia on nykyään aika paljon, kun työpaikkoja on aika vähän. Ratkaisuksi esittäisinkin että pitäs luoda työpaikkoja eikä miettiä mihin ne työttömät piilotetaan "kunnon kansalaisten" silmistä.
Työttömiä on paljon kyllä, mutta suurin osa meistä on ihan päihteettömiä, kiitos vaan. Eihän meillä edes kunto kestäisi tuollaista, kun on erilaisia terveysongelmia.
Itse en pääsisi edes sängystä ylös aamulla, elle
Niinpä. Työttömyys ei tarkoita että on huumeongelma, ihan nyt vaan kaikille tiedoksi.
Kaikkiin vuokrataloihin pitäisi olla jonkinlainen asukasvalinta. Nämä vuokraa netissä ovat kaikkein kamalampia. En myöskään vastusta pientä kuplautumisista. Työssäkäyvät omiin taloihin, lapsiperheitä omalle alueelle ja nistit jonnekin kauemmas omaan slummiinsa. Kun naapurustossa asuu samankaltaisia ihmisiä, vältyttäisiin paremmin naapurikiistoilta ja yhteishenkikin olisi taloyhtiössä parempi. Samanhenkiset ihmiset yleensä viihtyvät paremmin keskenään.
Pahinta on olla pienituloinen duunari ja yrittää löytää asuntoa, jossa saisi työpäivän jälkeen levätäkin. Kalliisiin vuokriin ei ole varaa ja kaupungissa on pakko asua, koska kaupungissa on työt.
Selvästi huomaa kommenteista kuka on paikallinen ja kuka huutelee vain susirajan takaa. Itsekin asun tässä ihan päättäriä vastapäätä ja en näin rauhallisella alueella ole ennen asunut. Pahiten täällä häiriöitä aiheuttaa iltaisin sporan kääntärin vingunta. Toki kyseisellä pariskunnalla ikävä tilanne, mutta ei kannata koko aluetta yhden hörhön takia dumata.
Vierailija kirjoitti:
Toistan taas. Pyrkimys sekoittaa kaikenlaista asumista yhteen ja samaan taloon on kukkahattupolitiikan kaunein ja kallein kukkanen.
Tämä on vaikea ratkaista - jos laitetaan yhteen taloon kaikki - tulee sukupolvia kestävä slummihelvetti. Jos sekoitellaan erilaisia samaan taloon - tavalliset ihmiset kärsii, ja sekoiijat sekoilee. Yritä siinä sitten ratkaista...'rajat kiinni'... sekö on ratkaisu...
Nythän mä vasta hokasin, että se on arabianranta eikä arabienranta. Kyllä sitä ihminen on tyhmä. Kai siellä jokunen suomalainenkin asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistan taas. Pyrkimys sekoittaa kaikenlaista asumista yhteen ja samaan taloon on kukkahattupolitiikan kaunein ja kallein kukkanen.
Tämä on vaikea ratkaista - jos laitetaan yhteen taloon kaikki - tulee sukupolvia kestävä slummihelvetti. Jos sekoitellaan erilaisia samaan taloon - tavalliset ihmiset kärsii, ja sekoiijat sekoilee. Yritä siinä sitten ratkaista...'rajat kiinni'... sekö on ratkaisu...
Tietylle alueelle sijoitetun slummihelvetin luo voi tuoda kaikki päihdepalvelut, poliisin, erityisluokat yms. Joillain asukkailla voisi olla motivaatio saada elämä kuntoon ja päästä pois.
eri
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on taloyhtiöitä, joissa suurin rikos on parveketupakointi. Minä olen todella rauhallinen vuokralainen, varmasti ei kuulu asunnostani koskaan mitään. Ainut rikos, jonka olen tehnyt on, että olen käynyt 5 kertaa päivässä parvekkeella tupakalla. Enää en voi jäädä nykyiseen asuntooni, kun taloyhtiöön lätkäistiin parveketupakointikielto.
En voi muuta kuin toivoa, että tilalleni muuttaa nistiporukka. Siitäpä saitte.
En tiedä osaatko hedonistisessa kuplassasi samaistua muiden ongelmiin, mutta koitappa miettiä miltä tuntuu kun itse lopetat tupakpinnin sen takia, että vauvan ei tarvitse haistella niitä käryjä ja sitten pidät kesäkuumalla ikkunaa auki ja naapuri käy sen 5-10 kertaa tupakalla päivässä. Koko lastenhuone haisee tupakalta, eikä asialle voi tehdä mitään. Talvisin asia ei mua häiritse, eikä liberaalina tyyppinä tupakointi ylipäätään. Vedä vaikka heroiinia jos haluat. Meidän vauva ei ole kuitenkaan valinnut syntyä tähän asuntoon missä sinun tupakansavut leijailee. Ollaan kyllä vaihtamassa asuntoa ko. syystä, mutta ei ole vielä tärpännyt savutonta kohdetta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 22 vuotta työtön, mutta en vieläkään ole löytänyt narkkariporukkaa. Kun joku täällä kommentoi, että jo muutamassa viikossa oli työttömänä ratkennut. Johtuu ehkä siitä että tulen keskiluokkaisesta kokoomusperheestä. Ei kiinnosta juoppojen ja nistien seura hirveästi. Ei mulla ole paljoa yhteistä sen jengin kanssa, ihan eri tausta.
Joo no sille me ei voida mitään että oot paska tyyppi ja edes juopot ei tykkää sun seurasta. Se kommentoija aikaisemmin kertoo että nuorena noi porulat löytyy helposti ja itsellä samanlaisia kokemuksia. Ei ollut kaukana omallakaan kohdalla että olisin ryhtynyt narkkaamaan. Onneksi jäi pariin kokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on omaa tyhmyyttä aina jos menee alkkis- tai huumepiireihin. Ei siitä pidä työttömyyttä syyttää, vaan peilikuvaa.
Tästä tunnistaa ihmisen joka on kasvanut pumpulissa. Ei edes läheisiä joilla olis päihdeongelmia. Mitäs muuta sinne kauniaisiin kuuluu? Onko isin purjevene jo nostettu tältä kesältä?
Sinä sen sijaan elät ihmiskunnan helpointa aikaa ikinä länsimaassa, joka maksaa sun elatuksen jos et itse jaksa tehdä töitä ja silti näyttelet että elämä on kauhea raskasta ja vaikeaa. Koulutkin ilmaisia joten kaikki mahdollisuudet ollut vaikka mihin. Vaan silti jäit itkemään elämän kovuutta, olisi pitänyt vieläkin enemmän saada valmiina kaikki.
Mites se isin vene? Et vastannut kysymykseen.
Taasko joku peräkylän juntti on laillistamassa huumeita? Näiden ÄO on tuskin yli 60.