Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ratsastus kisat 24.8 Riihimäellä! (Hevosten kohtelu)

Vierailija
24.08.2025 |

Tänään sain taas todistaa kuinka huonosti hevosia kohdellaan. Raippa ei ole ratsastajalla sitä varten, että sillä rankaistaan hevosta! Kaikki hevosten kanssa työskentelevät tietävät tämän tai pitäisi tietää. Silti niin räikeästi hevosen kieltäessä esteen, alettiin kovaa lätkimään hevosta raipalla rangaistukseksi. Kukaan paikalla oleva ei sanonut sanaakaan vaan kaikki hiljaisesti hyväksyivät hevosten kohtelun.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuomarit eivät kutsuneet ratsastajaa tuomaritorniin, mikset mennyt esim. sanomaan stewardille?

Vierailija
2/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen hevosen selässä on kaukana luonnollisuudesta. Ainoa missä hevonen on onnellinen on villinä luonnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sitä ulkopuolisen ihmisen mennä sanomaan?! Eikö tämän pitäisi olla kiellettyä. Kertoo vain ja ainoastaan siitä, mitä ratsastajien päässä liikkuu ja millä tolalla tämä koko kilparatsastus on!!!!

Vierailija
4/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne raipalla hakkaavat, eivät osaa ratsastaa. Hyvä ratsastaja ei ikinä hakkaisi hevosta raipalla.

Vierailija
5/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä ylipäätään menit katsomaan jos on noin kamalaa? Kisoissa ei hakata raipalla, tuomarit kyllä puuttuu siihen, raipalla näpäytys on eriasia. Älä jaksa, kisoissa on säännöt ja jos niitä ei noudata, kyllä siihen puututaan.

Vierailija
6/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lailla kieltää raipat ja kannukset. Kovasti olen ihmetellyt miten hyvinvointivaltiossa hevosta saa edelleen kohdella näin...

Vierailija
7/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko sitä ulkopuolisen ihmisen mennä sanomaan?! Eikö tämän pitäisi olla kiellettyä. Kertoo vain ja ainoastaan siitä, mitä ratsastajien päässä liikkuu ja millä tolalla tämä koko kilparatsastus on!!!!

On, se on kiellettyä, ja siksi tuomarien pitäisi kutsua ratsastaja suorituksen jälkeen torniin. Jos ei kutsuta, minusta pitää sanoa stewardille, että mikä homma tämä on.

Vierailija
8/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä ylipäätään menit katsomaan jos on noin kamalaa? Kisoissa ei hakata raipalla, tuomarit kyllä puuttuu siihen, raipalla näpäytys on eriasia. Älä jaksa, kisoissa on säännöt ja jos niitä ei noudata, kyllä siihen puututaan.

Nyt tais osua arkaan paikkaan, taidat itse myös hakata hevostasi useasti. Tähän ei tasan kukaan sanonut yhtään mitään ja ihmisten katselusta päätellen raipalla lyöminen oli ihan normaalia. Hevonen kielsi ja tämä tyttö löi hevosta raipalla noin 5-6 kertaa. Ääni siitä lätkimisestä kuului kauas. Toisekseen hevonen ehti jo juosta pitkästi esteen ohi ja tyttö vain lätki. Hevonen kielsi toistamiseen ja tyttö löi uudestaan useasti!!! Se kenen mielestä tämä on hyväksyttävää on täysi pipipää, joka kaipaisi varmaan apua!!

Vierailija
9/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ap näki väärin? Niin kuin ne kaikki muutkin, jotka ovat nähneet hevosia kaltoinkohdeltavan?

Kaikki korin omenat eivät varmasti ole mätiä, mutta paljon on niitä mätiäkin.

Vierailija
10/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tais osua arkaan paikkaan, taidat itse myös hakata hevostasi useasti. Tähän ei tasan kukaan sanonut yhtään mitään ja ihmisten katselusta päätellen raipalla lyöminen oli ihan normaalia. Hevonen kielsi ja tämä tyttö löi hevosta raipalla noin 5-6 kertaa. Ääni siitä lätkimisestä kuului kauas. Toisekseen hevonen ehti jo juosta pitkästi esteen ohi ja tyttö vain lätki. Hevonen kielsi toistamiseen ja tyttö löi uudestaan useasti!!! Se kenen mielestä tämä on hyväksyttävää on täysi pipipää, joka kaipaisi varmaan apua!!

Vierailija
11/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vain nyt tässä ihmettelen sitä, että jos tosiaan tuomarit eivät puuttuneet asiaan, niin miten sä et vienyt asiaa eteenpäin, mutta kyllä teet avauksen vauvapalstalle? Kun ne stewardit on siellä ihan sitä varten, että vastaavat hevosten hyvinvoinnista. Et ole nyt yhtään sen parempi ihminen, kun teit tämän avauksen. Sen sijaan olisit ollut, jos olisit vienyt asian eteenpäin.

Vierailija
12/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkaan paikkaan? Mua huvittaa just tollaset "heppailijat" jotka ei edes ymmärrä mitään mistään. Raipalla hakkaaminen on kielletty ja siellä on tuomarit jotka näkee sen kisatilanteessa ja joiden pitää siihen puuttua. Ilmeisestikään ei ole hakattu. Näpäytys ei ole hakkaamista. 

Vierailija
13/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella pelottavalta tämä "miksi menit katsomaan" ihmisten pitäisi  siis pysyä poissa jos eivät kestä katsoa kun eläimiä lyödään???

Vierailija
14/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannuksissakin on mitta, millaisia saa käyttää ja millaisia taas ei. Kyllä ne säännöt on ja niihin puututaan. Ap vois vaikka mennä kotiin ja pysyä siellä. Varmaan ikinä edes ratsastanut itse.

Vierailija
15/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen hevosen selässä on kaukana luonnollisuudesta. Ainoa missä hevonen on onnellinen on villinä luonnossa.

Ihmisetki olis onnellisia villinä ja vapaina, mutta tää maailma missä nyt elellään palkkaorjina laitteiden kimpussa ei ole sekään luonnollista tai onnellisuutta tuottavaa

Vierailija
16/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sairaalta nää jotka "näkee" kun eläintä "hakataan" mutta tuomarit jotka valvoo ei näe sitä niin. Ja sitten tullaan tänne vähän avautumaan. Taidat olla vaan vähän liian vihreä heppakentille.

Vierailija
17/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko hevosurheilu pitäisi kieltää.

Vierailija
18/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin samoissa kisoissa, en nähnyt kyllä mitään hakkaamista. Olin avustajana ja katsoin kaikki suoritukset.

Vierailija
19/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisetki olis onnellisia villinä ja vapaina, mutta tää maailma missä nyt elellään palkkaorjina laitteiden kimpussa ei ole sekään luonnollista tai onnellisuutta tuottavaa

Ihmiset on itse luoneet  maailmansa.  Eläimet ei. 

Vierailija
20/48 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkaan paikkaan? Mua huvittaa just tollaset "heppailijat" jotka ei edes ymmärrä mitään mistään. Raipalla hakkaaminen on kielletty ja siellä on tuomarit jotka näkee sen kisatilanteessa ja joiden pitää siihen puuttua. Ilmeisestikään ei ole hakattu. Näpäytys ei ole hakkaamista. 

Tämä on vakikommentti, jolla puolustellaan hevosten huonoa kohtelua: tuomitsijat eivät vain ymmärrä lajista mitään.

Ei siis mitään hätää eikä syytä huoleen. Vaikka hevonen hakattaisiin radalla kuoliaaksi, se kuuluu lajiin. Jos ihmettelet tai kauhistelet tapahtunutta, se johtuu vain siitä, ettet ymmärrä lajista mitään.

Nyt valoja päälle. Useissa asioissa terve maalaisjärki kertoo, onko jokin oikein vai väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän