Mikä ihmeen juttu tämä on nykyään
Kun on tullut kuultua monen suusta sekä itse kokeneena sitä, että jos sinulla on esim sateenkaari kuvioiset sukat tai paita, niin on tultu kysymään ties missä tilanteessa, että kuuluutko johonkin tiettyyn sekxuaalivähemmistöön? Eipä enää kehtaa/viitsi pitää kauheasti sateenkaari teemaisia vaatteita, asusteita tms, kun oletetaan helposti kuuluvan vähemmistöön sen sateenkaaren takia. Älkää ihmiset olettako automaattisesti edes avaimenperän perusteella että se henkilö on vähemmistöä. Vai onko nykykulttuuri tehnyt sen, että se sateenkaari halutaan vaikka väkisin tehdä vaikka missä asiassa vähemmistöjen tunnukseksi? Toki saa erilaisilla ryhmillä jne olla omia tunnuksiaan, tuntuu vain että sekin voi mennä helposti yli tuo tunnusten mielikuvilla leikittely vain tiettyjen ryhmien asiaksi.
Kommentit (80)
Sateenkaari kuvio on kaikkien yhteinen, ei vain jonkun järjestön tms omittu tunnuskuva. Kaikilla on oikeus käyttää sitä sateenkaarta ilman mahollista yhistämistä vähemmistöön.
Minä en sex uaali vähemmistönä edes pidä koko rainbow tunnuksesta, että se on laitettu vähemmistöjen tunnukseksi. Miksei ole voitu tunnusta keksiä? Vaikka keksitty joku ihan oma logo?
Vierailija kirjoitti:
Minä en sex uaali vähemmistönä edes pidä koko rainbow tunnuksesta, että se on laitettu vähemmistöjen tunnukseksi. Miksei ole voitu tunnusta keksiä? Vaikka keksitty joku ihan oma logo?
* siis ole voitu tehdä omaa
Tai pitäiskö teidän kaikkien vaan vähän rauhoittua? :D Ei se niin vakavaa ole, jos joku erehtyy jotain kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Tai pitäiskö teidän kaikkien vaan vähän rauhoittua? :D Ei se niin vakavaa ole, jos joku erehtyy jotain kyselemään.
Ei ole vakavaa, paitsi jos jotkut kyselee/tölväisee/uhkailee jatkuvasti vaikka jonkun sontikan perusteella omia luulojaan, siinä on hauskuus kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Kun nämä seksuaalisekoilijat ovat vielä pöllineet erilaisia väriyhdistelmiäkin. Kostain syystä perus 80-luvun pastellikombo meni tränsseille. Onko pakko pilata ja omia kaikki mitä muut ihmiset normaalisti käyttävät tai ihailevat??
Ne omivat myös kaikki elokuvat ja tarinat itselleen...
Eipä ollut yhtään hauska tilanne kun vuosia sitten joku random ukko tuli puistossa huutelemaan luulojaan ja uhkailemaan lähietäisyydelle, kun mulla oli pastellin pinkit väriset kengät jalassa (olen siis nainen), oletti siis et kuulun setaan niiden perusteella. Vasta kun uhkasin soittaa poliisit laittomasta uhkailusta ja perättömien huutelusta, niin lopetti räyhäämisensä, ja lähti tilanteesta juoksujalkaan pois. Eli kyllä sillä on oikeasti väliä, miten kohtaamme ihmisiä-ja millä tavalla. Tuo selvästi henkisesti sairas mies ei välittänyt pätkääkään miten käyttäytyy.
Kaksi kertaa jotkut tuntemattomat on möykänneet omia tulkintojaan mun silloisista sateenkaari tennareista, kun valehtelin että kengät on serkulta lainassa, että tarttuiko se teidän kuviteltu seks suuntaus siltä serkulta minuun suoraan kenkien kautta, niin möykkääjät lopetti suunsoittamisen heti. 🙂 Oikeasti kengät oli mun omat ja en siis kuulu mihinkään kultteihin, ryhmiin.
Kristittynä sateenkaari edustaa minulle Jumalan ja ihmisen uutta liittoa.ilahduttaa, kun monet tunnustavat uskoa sateenkaari-merkein!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama jos miehellä on pinkki paita, niin jotkut luulee homoksi.
Tämä on eri asia ja tällainen harhautus on usein tahallista, koska yksinkertaisia juntti-einareita on hauska hämmentää!
Mies joka on itsevarma, pukeutuu niinkuin mies pukeutuu.Ei hän pukeudu muiden mielipiteiden mukaan, ei edes vaimon mp mukaan.
Hän uskaltaa olla mies.Hän ei ole juntti-einari.
Mies uskaltaa jättää vaaleanpunaisen paidan heille joille se sopii.
Vierailija kirjoitti:
Sateenkaari kuvio on kaikkien yhteinen, ei vain jonkun järjestön tms omittu tunnuskuva. Kaikilla on oikeus käyttää sitä sateenkaarta ilman mahollista yhistämistä vähemmistöön.
Sehän on merkkinä meille kaikille Jumalalta.
Persut sun muut on pilanneet Suomen lipun ja leijonan.
Mulla on ihana huivi sateenkaaren väreissä, mutta en voi sitä pitää, kun heti leimataan ties miksi. :( Isältä sain lahjaksi.
Kyllä mä käytän sateenkaari tuotteita, jos joku tulee epäilemään asiaa, niin sanon et en kuulu setoihin tms.
Tämä lapsi oli imenyt tietonsa koulun "KIva kaveri" -viikolla, jolloin heille oli kerrottu erilaisuuden hyväksymisestä. Siihen asti meillä sateenkaari oli vain sateenkaari.