Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmeen juttu tämä on nykyään

Vierailija
24.08.2025 |

Kun on tullut kuultua monen suusta sekä itse kokeneena sitä, että jos sinulla on esim sateenkaari kuvioiset sukat tai paita, niin on tultu kysymään ties missä tilanteessa, että kuuluutko johonkin tiettyyn sekxuaalivähemmistöön? Eipä enää kehtaa/viitsi pitää kauheasti sateenkaari teemaisia vaatteita, asusteita tms, kun oletetaan helposti kuuluvan vähemmistöön sen sateenkaaren takia. Älkää ihmiset olettako automaattisesti edes avaimenperän perusteella että se henkilö on vähemmistöä. Vai onko nykykulttuuri tehnyt sen, että se sateenkaari halutaan vaikka väkisin tehdä vaikka missä asiassa vähemmistöjen tunnukseksi? Toki saa erilaisilla ryhmillä jne olla omia tunnuksiaan, tuntuu vain että sekin voi mennä helposti yli tuo tunnusten mielikuvilla leikittely vain tiettyjen ryhmien asiaksi. 

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin voisin kysyä kun en muuten tajua. Mutten kehtaa. Oletan vaan että on takuulla lesbo tai hom*. Enkä itsekään uskalla käyttää sateenkaarta missään.

Ei kait tässä kohta uskalla katsoa taivaallekaan silloin, kun siellä on sateenkaari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin voisin kysyä kun en muuten tajua. Mutten kehtaa. Oletan vaan että on takuulla lesbo tai hom*. Enkä itsekään uskalla käyttää sateenkaarta missään.

Minäkään en usklla käyttää ettei luulla homoksi!

Vierailija
24/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa joskus kyseltiin tosissaan, olenko myrskybongari, kun mulla oli t-paita, jossa oli (yhden) salaman kuva. Sen perusteella oletettiin minun harrastavan sitä. Kun vastasin, että kaukana siitä, pelkään ukkosta ja myrskyjä,niin kysyjät ei sanoneet mitään enää aiheeseen. Outoa oli kyllä musta koko mielleyhtymä t-paidan kuvasta ja harrastuksesta...

Vierailija
25/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun pikkulapselta (3v) oltiin kysytty kaupassa, kun hällä oli päällä pastellin värinen sateenkaari mekko, että kuulutko vähemmistöön?? Lapseni oli ihmeissään sanonut että mikä se on?? Kyselijä oli luikkinut karkuun. Lapseni oli ollut ukin (eli isäni) kanssa kaupassa käymässä silloin. 

Vierailija
28/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö (8v) kieltäytyy kaikista sateenkaarikuvioista vaatteissa tai tavaroissa, koska se on hänen mukaansa "niitten eri tavalla tykkäävien merkki". Hän pitää pojista, hän ei halua sateenkaarta.

Vierailija
29/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttö (8v) kieltäytyy kaikista sateenkaarikuvioista vaatteissa tai tavaroissa, koska se on hänen mukaansa "niitten eri tavalla tykkäävien merkki". Hän pitää pojista, hän ei halua sateenkaarta.

No on tietyllä tavalla ikävä homma, kun ei uskalleta käyttää, ei edes lapset, kun pelätään leimautumista mahdollisesti jonkun tietyn värin tms perusteella. Ap

Vierailija
30/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä värikkäistä vaatteista enkä muutenkaan ole värien ylin ystävä, joten tuskin koskaan ostaisin mitään sateenkaaritavaraa muutenkaan. Mutta se menee jo yli, etten pystyisi edes lisäämään itse ottamaani sateenkaarikuvaa someen. Varmasti moni luulisi, että yritän varovaisesti vihjailla olevani jotain mitä en ole. Enkä todellakaan halua kenenkään ajattelevan sellaista minusta. Joten sillä on todellakin väliä, jos joku niin luulee.

Vierailija
31/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa joskus kyseltiin tosissaan, olenko myrskybongari, kun mulla oli t-paita, jossa oli (yhden) salaman kuva. Sen perusteella oletettiin minun harrastavan sitä. Kun vastasin, että kaukana siitä, pelkään ukkosta ja myrskyjä,niin kysyjät ei sanoneet mitään enää aiheeseen. Outoa oli kyllä musta koko mielleyhtymä t-paidan kuvasta ja harrastuksesta...

Minulta kysyttiin samaa kun pyysin salamia pizzaani.

Vierailija
32/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on esim. reppu, jossa on sateenkaariolkahihnat. Ei ole vielä kukaan tullut kyselemään.

Vierailija
33/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miun pikkulapselta (3v) oltiin kysytty kaupassa, kun hällä oli päällä pastellin värinen sateenkaari mekko, että kuulutko vähemmistöön?? Lapseni oli ihmeissään sanonut että mikä se on?? Kyselijä oli luikkinut karkuun. Lapseni oli ollut ukin (eli isäni) kanssa kaupassa käymässä silloin. 

No on ollut asiattomasti käyttäytynyt ihminen todellakin se kyselijä. Ap

Vierailija
34/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nämä seksuaalisekoilijat ovat vielä pöllineet erilaisia väriyhdistelmiäkin. Kostain syystä perus 80-luvun pastellikombo meni tränsseille. Onko pakko pilata ja omia kaikki mitä muut ihmiset normaalisti käyttävät tai ihailevat?? 

Vierailija
35/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenkaari on niin leimaava, että vaikka niitä käyttäisi kuinka viattoman vilpittömästi elämässä tulee aina vastaan uteliaita, tyhmiä, huonotapaisia yms ihmisiä kertomaan ääneen ajatuksiaan. Siksi ihmettelen, mitä ihmettelet? Onhan tarjolla kaikenlaisia muitakin, mielenkiintoisia väriyhdistelmiä ja valintaa on maailma pullollaan. JOillekin se pieni merkki sateenkaaritarrana laukussa voi olla todella tärkeä, jolla viestittää itsestään. Meidän koulussa pari opea löysi itsensä(?) ja he haluavat viestittää siitä niillä tarroillaan. En tiedä miksi, mutta se on heille tosi tärkeä asia tulla kaapista. Olisivat vain onnessaan, jos pääsisivät puhumaan asiasta uteliaalle.

Vierailija
36/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sateenkaari on niin leimaava, että vaikka niitä käyttäisi kuinka viattoman vilpittömästi elämässä tulee aina vastaan uteliaita, tyhmiä, huonotapaisia yms ihmisiä kertomaan ääneen ajatuksiaan. Siksi ihmettelen, mitä ihmettelet? Onhan tarjolla kaikenlaisia muitakin, mielenkiintoisia väriyhdistelmiä ja valintaa on maailma pullollaan. JOillekin se pieni merkki sateenkaaritarrana laukussa voi olla todella tärkeä, jolla viestittää itsestään. Meidän koulussa pari opea löysi itsensä(?) ja he haluavat viestittää siitä niillä tarroillaan. En tiedä miksi, mutta se on heille tosi tärkeä asia tulla kaapista. Olisivat vain onnessaan, jos pääsisivät puhumaan asiasta uteliaalle.

Juuri tällaiseen paskaan ei pitäisi sekoittaa sateenkaarta. Meitä muita ei todellakaan kiinnosta emmekä halua tietää mitään opettajiesi homoseikkailuista. 

Vierailija
37/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä värikkäistä vaatteista enkä muutenkaan ole värien ylin ystävä, joten tuskin koskaan ostaisin mitään sateenkaaritavaraa muutenkaan. Mutta se menee jo yli, etten pystyisi edes lisäämään itse ottamaani sateenkaarikuvaa someen. Varmasti moni luulisi, että yritän varovaisesti vihjailla olevani jotain mitä en ole. Enkä todellakaan halua kenenkään ajattelevan sellaista minusta. Joten sillä on todellakin väliä, jos joku niin luulee.

Niin kyllä menisi miustakin jo yli tuo sateenkaari luontokuvan lisääminen someen ja siitä luultaisiin ihan jotain muuta. Ap

Vierailija
38/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kehtaa käyttää mitään vaatetta tai asustetta, jossa pienikin viittaus sateenkaareen, edes vain sen väreihin. Hävettäkisi, jos joku luulisi minua joksikin pridehörhöksi. En hyväksy sitä, että pieni vähemmistö on ominut kauniin taivaalla olevan ilmiön, joka kuuluisi kaikille ihmisille. 

Vierailija
39/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oletan nykyisin just niin. En kehtaisi itse pitää mitään sateenkaari kuvaa missään. On vahva symboli. 

Vierailija
40/80 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan kehtaa käyttää mitään vaatetta tai asustetta, jossa pienikin viittaus sateenkaareen, edes vain sen väreihin. Hävettäkisi, jos joku luulisi minua joksikin pridehörhöksi. En hyväksy sitä, että pieni vähemmistö on ominut kauniin taivaalla olevan ilmiön, joka kuuluisi kaikille ihmisille. 

Eikö tuo ole entistä suurempi syy käyttää sitä?