Mikä ihmeen juttu tämä on nykyään
Kun on tullut kuultua monen suusta sekä itse kokeneena sitä, että jos sinulla on esim sateenkaari kuvioiset sukat tai paita, niin on tultu kysymään ties missä tilanteessa, että kuuluutko johonkin tiettyyn sekxuaalivähemmistöön? Eipä enää kehtaa/viitsi pitää kauheasti sateenkaari teemaisia vaatteita, asusteita tms, kun oletetaan helposti kuuluvan vähemmistöön sen sateenkaaren takia. Älkää ihmiset olettako automaattisesti edes avaimenperän perusteella että se henkilö on vähemmistöä. Vai onko nykykulttuuri tehnyt sen, että se sateenkaari halutaan vaikka väkisin tehdä vaikka missä asiassa vähemmistöjen tunnukseksi? Toki saa erilaisilla ryhmillä jne olla omia tunnuksiaan, tuntuu vain että sekin voi mennä helposti yli tuo tunnusten mielikuvilla leikittely vain tiettyjen ryhmien asiaksi.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sateenkaari on niin leimaava, että vaikka niitä käyttäisi kuinka viattoman vilpittömästi elämässä tulee aina vastaan uteliaita, tyhmiä, huonotapaisia yms ihmisiä kertomaan ääneen ajatuksiaan. Siksi ihmettelen, mitä ihmettelet? Onhan tarjolla kaikenlaisia muitakin, mielenkiintoisia väriyhdistelmiä ja valintaa on maailma pullollaan. JOillekin se pieni merkki sateenkaaritarrana laukussa voi olla todella tärkeä, jolla viestittää itsestään. Meidän koulussa pari opea löysi itsensä(?) ja he haluavat viestittää siitä niillä tarroillaan. En tiedä miksi, mutta se on heille tosi tärkeä asia tulla kaapista. Olisivat vain onnessaan, jos pääsisivät puhumaan asiasta uteliaalle.
Muutkin haluaa käyttää eri värejä kuin vain vähemmistöt ilman leimautumista automaattisesti niihin. Nyt ei ole mistään oikeasti vähemmistön kuuluvan pinssistä laukusta, jolla kertoo suuntauksestaan, ja
*nyt ei ole mistään oikeasti kyseessä siis
Vierailija kirjoitti:
Kun nämä seksuaalisekoilijat ovat vielä pöllineet erilaisia väriyhdistelmiäkin. Kostain syystä perus 80-luvun pastellikombo meni tränsseille. Onko pakko pilata ja omia kaikki mitä muut ihmiset normaalisti käyttävät tai ihailevat??
Kohta uskalla moni niitäkään väriyhdistelmiä käyttää, kun niillä on tehty selvä mielikuva johonkin asiaan, ei mikään väri ole kenenkään "omistuksessa", koittakaa kaikki muistaa se. Antaa kaikkien käyttää värejä vapaasti, ilman mitään mielleyhtymiä heti johonkin järjestöön ym.
Muistan aina sen, kun olin lapseni (silloin 7v) kanssa huvipuistossa käymässä, niin yhtäkkiä joku tuntematon pariskunta(?) tuli meille sanomaan, että oletteko te sateenkaari porukkaa, kun teillä on reput monivärisen väriset!? Että pitääkö sitä oikein mainostaa tuolleen tavaran muodossa!? Lapseni kerkesi ekana vastaamaan eihän reput ole edes sateenkaaren värisetkään, sitten minä vastasin et ihan olemme päivää tulleet viettämään huvipuistoon ilman mitään sateenkaari taustoja takana, niin arvatkaa mitä pariskunta sanoi/teki: aijaa, ja sitten lähtivät nopeasti karkuun. Tuli tunne, että pariskunta ei ollut ihan tervettä päästään kaikesta ilmeistä, olemuksesta ym lähtien. Saattoi olla aineissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sateenkaari on niin leimaava, että vaikka niitä käyttäisi kuinka viattoman vilpittömästi elämässä tulee aina vastaan uteliaita, tyhmiä, huonotapaisia yms ihmisiä kertomaan ääneen ajatuksiaan. Siksi ihmettelen, mitä ihmettelet? Onhan tarjolla kaikenlaisia muitakin, mielenkiintoisia väriyhdistelmiä ja valintaa on maailma pullollaan. JOillekin se pieni merkki sateenkaaritarrana laukussa voi olla todella tärkeä, jolla viestittää itsestään. Meidän koulussa pari opea löysi itsensä(?) ja he haluavat viestittää siitä niillä tarroillaan. En tiedä miksi, mutta se on heille tosi tärkeä asia tulla kaapista. Olisivat vain onnessaan, jos pääsisivät puhumaan asiasta uteliaalle.
Muutkin haluaa käyttää eri värejä kuin vain vähemmistöt ilman leimautumista automaattisesti niihin. Nyt ei ole mistään oikeasti vähemmistön kuuluvan pinssistä laukusta, jolla kertoo suuntauksestaan, ja
Mua ei ole vielä mikään estänyt käyttämästä sateenkaarijuttuja.
Mulla parikymppisenä luultiin monesti, että kun käytin kukkapaitoja, että olen ituhippi..? Sanottiin päin naamaa ilkeästi. Kun vastasin, että pidän vain kukkapaidoista, ilman mitään aatteita taustalla, niin eipä pahoiteltu omaa tökeröä käytöstä. On kyllä ihmeellisiä mielikuvia ihmisillä monesti..
Todella surkeaa. Olen aina pitänyt sateenkaaresta
Minulta on joskus kyselty, että olenko jätkämäinen nainen, kun pidän sinisestä ja vihreästä väristä paljon...ihan sama vaikka minkä sävyisistä vihreistä, sinisistä ollut kyse niin silti on luultu...jopa kerran kun olin vaaleansinisessä kesämekossa kesällä, niin kyseltiin tuota. Ja en ole siis yhtään jätkämäinen olemukseltaan /käytökseltään.
No mitä sitten? Saahan sitä kysyä, itse en ainakaan loukkaantuisi. :-)
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttö (8v) kieltäytyy kaikista sateenkaarikuvioista vaatteissa tai tavaroissa, koska se on hänen mukaansa "niitten eri tavalla tykkäävien merkki". Hän pitää pojista, hän ei halua sateenkaarta.
Lapset imevät ympäristöstään asenteet. Lapsille on aivan sama tykkääkö tyttö tytöstä tai poika pojasta jos heille ei ole erikseen opetettu että siinä on jotain paheksuttavaa. Sateenkaaretkin pysyy sateenkaarina eikä "eri tavalla tykkäävien merkkinä" jos siihen ei suhtauduta hysteerisesti.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Nämä jotkut ne vaan loukkaantuu jatkuvasti kaikesta, ei varmaan kovin suuria huolia ole omassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Saa kysyä mitä vain, keltä vaan missä vaan vaikka päin näköä sinultakin omia tulkintojaan? Etkä loukkaantuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Nämä jotkut ne vaan loukkaantuu jatkuvasti kaikesta, ei varmaan kovin suuria huolia ole omassa elämässä.
Ei kaikkea tarvitse sietää/ymmärtää eikä vastata kaikkiin kysymyksiin jos ei halua. Eri asia on ihmisryhmä, jotka oikeasti loukkaantuu ties mistä, vaikka jos sanotaan päivää tyyliin..
Vierailija kirjoitti:
Saa toki kysyä vaikka mitä, kaikki ei välttämättä halua kommentoida kenelle tahansa mistä vaan aiheesta. Et varmaan sinäkään? No mitä sitten, onhan se nyt tökeröä/tahditonta mennä sanomaan ykskaks jollekin omaa luuloaan vähemmistöön kuuluvaksi vain jonkun värin perusteella..? Tai ylipäätään olkoot aihe mikä tahansa kun menee omaa luuloaan laukomaan tai kysymään.
Minulla on se punainen Magalippis sen sateenkaarikuvioisen läningin kanssa.
Nyt helteellä olisin mieluusti käyttänyt niitä ihonvärisiä polvisukkiakin, mutta kuulut muotiliikkeet eivät enää myy niitä suosikkiasusteita.
Mietin, että mikähän juttu se tämäkin on?
Muutkin haluaa käyttää eri värejä kuin vain vähemmistöt ilman leimautumista automaattisesti niihin. Nyt ei ole mistään oikeasti vähemmistön kuuluvan pinssistä laukusta, jolla kertoo suuntauksestaan, ja joka kertoilee mielellään aiheesta.