onko kaikilla työttömillä nykyään työnhakuvelvollisuus?
eli paikkoja on pakko hakea, vaikka niitä ei olisi tarjolla?
Kommentit (23)
Täysin turha, ei sitä pysty valvomaan
Ei tietenkään! Sinä olet niin korsolaistunut ettet tajua että työttömältä ei vaadita mitään, ellei hän halua työttömyyskorvausta. Moni ei halua. Elävät sijoituksillaan tai säästöillään.
Aina työttömällä ollut velvoite hakea töitä.
Jotku pääsee luikertelemaan tästä aktiivimalli 2 päiväkirjan täyttelystä.
Itse täyttelen ihan täyttä paskaa. Oikeat hakemukset jätän kertomatta.
Itsellä ei ollut, koska työllistyin aina samaan paikkaan ja tehtävään muutaman viikon määräaikaisuuksiin ja olin välissä muutaman viikon työtön. Koettiin turhaksi pitää työnhakuvelvollisuutta ja sitten töissäkin kirjoitettiin vakituinen sopimus.
Missä helvetin Pohjois-Koreassa nämä pösilöt kuvittelevat asuvansa? Ei ole pakko hakea töitä, ymmärrättekö suomea?
Ei. Vain top 20% Top eli työttömien GigaChadeillä on työnhakuvelvollisuus.
Mulla ei oo. Tosin johtuu siitä, että mun työkykyä tutkitaan eli tiedossa on mm. labrakokeita.
Kaikilla ei taida olla, pojallani 0 soppari, pitiköhän 1 paikka hakea 3kk aikana. Nyt on 3vk työssä, 0 soppari jatkuu. Itselläni 2 työpaikkaa/ kk työnhaku.
Ei minulla ole. Ei ole työkkäristä kuulunut mitään 5 vuoteen. Ehkä johtuu siitä kun haastoin virkailijan oikeuteen ja sieltä tuli sitten paperi että asiakkuuteni lopetetaan joten eivät ole ottaneet yhteyttä. Virkailija kirjoitti minusta perättömiä asioita oma asiointi sivulle ja haukuin sen virkailijan lyttyyn ja uhkasin hakata sen. Sitten haastoin oikeuteen kunnianloukkauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole. Ei ole työkkäristä kuulunut mitään 5 vuoteen. Ehkä johtuu siitä kun haastoin virkailijan oikeuteen ja sieltä tuli sitten paperi että asiakkuuteni lopetetaan joten eivät ole ottaneet yhteyttä. Virkailija kirjoitti minusta perättömiä asioita oma asiointi sivulle ja haukuin sen virkailijan lyttyyn ja uhkasin hakata sen. Sitten haastoin oikeuteen kunnianloukkauksesta.
Oletko edelleen työnhakija ja saat päivärahaa?
Ei ole. Syynä terveydentila, osaamisen puute sekä työttömyyden kesto.
No ei kaikilla ole. Syyt voivat olla vaikka terveydelliset kuten esim. minulla.
Kehotan kaikkia hakemaan vain korkeasti palkattua työtä, koulutuksesta viis.
Olin 8 vuotta työttömänä. Kertaakaan ei tarvinnut käydä tapaamassa te-toimiston työntekijää. Kaksi kertaa soitettiin. Kerran piti osallistua johonkin massalientoon, jossa Greenhouse-niminen organisaatio kehui itseään. Kerran piti osallistua rekrytapahtumaan, jossa rekrytoitiin muuttofitmojen ja hoivakotiin työntekijöitä (kummastakaan ei mitään käsitystä). Kerran käskettiin hakea yhtä työpaikkaa, johon minulta puuttui pätevyys.
Tuohon aikaan sisältyi kaksi aktiivimalliakin. Menin töihin kun lapseni olivat riittävän mielestäni vanhoja. Työmarkkinatuki lapsikorotuksilla oli kuitenkin kolminkertainen kotihoidon tukeen nähden, jota sai muutenkin vain kaksi vuotta.
Työkkäri ei aina pysty pitämään työnhakusuunnitelmaa voimassa kaikille. Voi tulla kuukausin välejä. Mikään ei tosin estä hakemasta töitä silläkin välin.
Mulla on 1 per 3 kk.
Oli se 4/kk, mutta lääkärin todistuksella vähennettiin. Opiskelen uutta ammattia työttömyysturvalla.
Työnhakuvelvollisuus määräytyy työkyvyn mukaan. Täysin työkykyisellä on velvollisuus hakea 4 työpaikkaa/kk. Jos on rajoitteita sen suhteen, millaista työtä voi tehdä, saa tähän helpotusta. Esim. itselläni (autisti) on 2 työpaikkaa/kk. Täysin työkyvyttömillä ei ole työnhakuvelvollisuutta.
Toivottavasti!