Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19022)
Lopulta näihin ketjuihin jää jäljelle "keskustelemaan" aina samat tyypit. Asia ei etene mihinkään. Kaikki on sanottu jo sivuun 99 mennessä. Aivan kaikki. Yksi niistä on AINA se joka luulee kommunikoivansa itse päätähden kanssa. Voi v...u että on rasittavia nää loppujankkaajat. Kyllä, minäkin olen täällä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös sitä, että tällä Elisalla on kyllä erikoinen käsitys kommunikaatiosta ja keskustelusta.
Onko kiinni vain leikkaamisesta, mutta kaikki mitä Elisa ohjelmassa puhui, oli syyttämistä, veetuilua, komentelua, toisesta paremmin tietämistä kuin ihminen itse ja omien tunteiden tai haasteiden kieltämistä.
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, mitä tämä hänen kuuluisa 6 vuoden itsereflektio on tuloksena tuottanut :D.
Sama kun viime kauden pihvit ja raha. Kyllä Elisa on nuo kaikki sanonut. Siksi niistä sai kokonaisen sarjan kauden luotua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuollainen anoppi kuin Elisa. Elämä on helvetistä, kun poikansa palvoo ja nöyränä häntä tottelee.
Ei varmaan pojalla ole muuta vaihtoehtoa jos aikoo tulla toimeen. Palvontaa se Elisakin kaipasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisan olisi kannattanut mennä viimeiseen jaksoon, myöntää että käytös oli kauheaa ja ettei aiemmin sitä tajunnut. Anteeksipyyntö Matilta ja me suomalaiset katsojat oltaisi samalla annettu anteeksi ja lopetettu pöyristely. Mutta kun ei niin ei.
Kovasti haluaisit häntä nöyryyttää, mutta eipä ole Elisa kenellekään anteeksipyyntöä velkaa.
Ei anteeksi pyytäminen ole häpeällistä. Joten ei Elisaa nöyryytetä jos pyytäisi anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Matissa muuten kaikki tosi jees, mutta se ettei hän lukenut manuaalia on mulle punainen lippu, joka saa epäilemään ihan kaikkea tässä hommassa.
Oli Matti sen lukenut, mutta ei niin nopeasti kuin Elisa halusi. Leikkaus tehty niin, että näyttäisi ettei ole missään vaiheessa lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Lopulta näihin ketjuihin jää jäljelle "keskustelemaan" aina samat tyypit. Asia ei etene mihinkään. Kaikki on sanottu jo sivuun 99 mennessä. Aivan kaikki. Yksi niistä on AINA se joka luulee kommunikoivansa itse päätähden kanssa. Voi v...u että on rasittavia nää loppujankkaajat. Kyllä, minäkin olen täällä.
Miksi itse et tuo uusia näkökulmia keskusteluun, jos muut eivät sitä mielestäsi tuo. Eikö tullut mieleen, että täällä pitäisi keskustella ohjelman osallistujista, eikä tämän keskustelupalstan keskustelijoista.
Elisa oli tehnyt manuaaleja ainakin kaksi. Yksi oli Matilla. Toista esitteli Päiville samalla kun haukkui Mattia ettei lukenut sitä.
Oli sitten niin ylpeä tekeleestään että sellainen piti ihan itsellekin teettää. Vai onko noita iso nippu josta voi jakaa aina seuraavalle kokelaalle.
Elisan käsitys vahvasta ihmisestä on sellainen, joka haastaa toisia? Voi se olla sellainenkin, jolla ei ole mitään tarvetta haastaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matissa muuten kaikki tosi jees, mutta se ettei hän lukenut manuaalia on mulle punainen lippu, joka saa epäilemään ihan kaikkea tässä hommassa.
Oli Matti sen lukenut, mutta ei niin nopeasti kuin Elisa halusi. Leikkaus tehty niin, että näyttäisi ettei ole missään vaiheessa lukenut.
Ei ollut. Hänhän sanoi sen itsekin. Osoittaa kyllä, ettei Matti ollut Elisasta kiinnostunut, mikä ei tosin lainkaan ihmetytä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Elisa vaati vastausta siihen miksi Matti välttelee kosketusta kun varmasti jos Matti olisi niin tehnyt olisi Elisa juossut pakoon? Ristiriitainen muija.
Mattihan kaiken lisäksi antoi vastauksen, mutta Elisa ei kuunnellut.
Yksi Elisan ongelmista ihmissuhteissa on uteliaisuus. Tivaa Matilta monta kertaa Matin historiasta. Suuttuu kun ei saa tietoonsa meheviä yksityiskohtia. Ei hyväksy sitä tosiasiaa että jokaisella on oikeus kertoa juuri sen verran mitä itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Elisan käsitys vahvasta ihmisestä on sellainen, joka haastaa toisia? Voi se olla sellainenkin, jolla ei ole mitään tarvetta haastaa ketään.
Hän varmaan olisi halunnut miehen joka haastaa esim. et varmaan uskalla hypätä laskuvarjolla tai et varmaan saa sullottua 7 donitsia yhtäaikaa suuhusi.
Haastaminen on vähän vaikea sana kun se voi tarkoittaa oikeastaan ihan mitä vaan.
Se on sitten Charles III :n synttäripäivä ja Katrin Achermanin. Onnea heille, kai hekin tätä kiinnostavaa palstaa seuraavat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on haastaminen?
"Huomaatko, että voisit olla tässä asiassa hienotunteisempi?" "Tajusitko, että tässä olisi pitänyt olla hiljaa?" "Tuliko sulle mieleen viedä kukkia työkaverille, kun...." "....tässäkin sä olisit voinut toimia eri tavalla. Huomaatko, että et näe aina tosiasioita?"
Tätäkö?
Kuka h...vetti jaksaa kuunnella tuollaista työpäivän jälkeen kun on kiire saada ruokaa, kuskata lapset ja hoitaa eläinlääkärit? Erohan tuossa tulisi.
Millä voimilla Elisa kuuntelisi tuota haastamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän varmaan olisi halunnut miehen joka haastaa esim. et varmaan uskalla hypätä laskuvarjolla tai et varmaan saa sullottua 7 donitsia yhtäaikaa suuhusi.
Haastaminen on vähän vaikea sana kun se voi tarkoittaa oikeastaan ihan mitä vaan.
:D olisin halunnut nähdä, kun nämä osallistujat sullovat 7 donitsia suuhunsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hemmetissä se olisi vaivautunut jonkun itsekeskeisen nuijan sepustuksennitsestään. Ei se ole mikään lahja!
Ehkäpä Matti luki sepustuksen ja kiinnostus loppui saman tien. Häissä oli vielä kiinnostusta.
Sen verran kohtelias mies, ettei asiaa Elisalle tai kameroille sanonut.
Kiinnostaisi tietää, mitä kaikkea siinä paperissa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on haastaminen?
"Huomaatko, että voisit olla tässä asiassa hienotunteisempi?" "Tajusitko, että tässä olisi pitänyt olla hiljaa?" "Tuliko sulle mieleen viedä kukkia työkaverille, kun...." "....tässäkin sä olisit voinut toimia eri tavalla. Huomaatko, että et näe aina tosiasioita?"
Tätäkö?
Kuka h...vetti jaksaa kuunnella tuollaista työpäivän jälkeen kun on kiire saada ruokaa, kuskata lapset ja hoitaa eläinlääkärit? Erohan tuossa tulisi.
....jatkan vielä,että kun luin lapsena yhtä nuortenkirjaa, niin siinä päähenkilö jatkuvasti sanoi, että halusi "hakkailla" poikakaverin kanssa. Se oli käsittääkseni älykästä väittelyä ja mittelöintiä, mitä pohdin kyllä silloin jonkin verran. Niin onko kyse tällaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Kuvaili myös itseään itsevarmaksi, vaikka ihan kaikki hänen luonteessaan ja käytöksessään huutaa aivan päinvastaista.
En tosiaan käsitä, mitä se hänen vuosikausien itsereflektionsa on voinut sisältää. Edistystä se ei ainakaan ole tuonut. Tai jos on, en haluaisi nähdä sitä entistä Elisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on haastaminen?
Tätäkö?
....jatkan vielä,että kun luin lapsena yhtä nuortenkirjaa, niin siinä päähenkilö jatkuvasti sanoi, että halusi "hakk
Luin ehkä samoja kirjoja. Minä tosin tulkitsin aina hakkailun tarkoittavan flirttailua, pokailua tjsp.
Juu vielä saa keskustelu jatkua. Telkkarissa ei ole vielä edes näytetty ketkä parit jatkaa ja ketkä ei.
Koittakaa nyt vaan pysyä poissa täältä jos ette kestä lukea keskusteluja.
Kyllä ne Matit, Tainat, Jennit ja muut unohdetaan sitten kun ohjelma oikeasti loppuu.