Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (19034)

Vierailija
18981/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt maikkarin sivuilla tuo videoviesti, jossa syytetään ahdistusta ja pettymystä. Mitään ei voi oppia, koska energia meni selviytymiseen. Matille kettuilut loppuun.

Jos ajatus siitä, että muut ihmiset valitsee sinulle puolison tuntuu ahdistavalta, ei varmaan kannata lähteä tv-tuotantoon, jossa muut ihmiset valitsee sinulle puolison. 

Nyt oli kyllä Elisalta sellainen mainos sinkkumarkkinoille, että tulee vetämään puoleensa hyvin harvoja tyyppejä, ja ne on sitten ehkä sellaista settiä että mitä hän todellakin ansaitsee. 

Vierailija
18982/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi johtua tuo Elisan erittäin huono käytös. Polkee suunnilleen jalkaan ja huusi vastaa mulle ja kosketa mua. Onko edellisissä suhteissa tapahtunut jotain ? Luulisi , että tuon ikäinen nainen tajuaa missä vaiheessa voi vähän pistää pakkia.

Tää oli sun anti kun aihetta on vatvottu kohta 1000 sivua? 

Elisako se siellä, kun noin tylytyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18983/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin myös sitä, että tällä Elisalla on kyllä erikoinen käsitys kommunikaatiosta ja keskustelusta.

Onko kiinni vain leikkaamisesta, mutta kaikki mitä Elisa ohjelmassa puhui, oli syyttämistä, veetuilua, komentelua, toisesta paremmin tietämistä kuin ihminen itse ja omien tunteiden tai haasteiden kieltämistä.

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, mitä tämä hänen kuuluisa 6 vuoden itsereflektio on tuloksena tuottanut :D.

Matti taisi esittää jossain nuotiolla toiveen samassa joukkueessa pelaamisesta. Ei ottanut Elisa onkeen. 

Vierailija
18984/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin maksukanavalta vikaa jaksoa, tapaamista sen jälkeen kun ovat nähneet itsekin jaksot. Johtopäätös: aika vähän ihmiset oppivat prosessissa.

Julia kertoo oppineensa pitämään omia rajojaan. Jotenkin hänestä huokui kyllä jo heti ohjelman alussa kapina: ei väliä mitä ihmiset sanovat tatuoinneista jne. Ja kuitenkin loukkaantui hirveästi Artun ulkonäkökommenteista. Olisko se tärkeämpi oppi ollut taju, kuinka vieläkin vanhat traumat triggeröityy helposti ja pitäiskö niitä työstää vieläkin?

Arttu selitti kuinka hän on oppinut puhumaan. Entä kuuntelemaan ja seuraamaan toisen reaktioita, olisko tuo ollut se tärkein oppi?

Katri selittää, kuinka hän on huomannut olevansa kärsivällisempi kuin luuli ja kuinka hänen ei tarvitse hyväksyä mitä tahansa. OK, mutta tajusiko lainkaan kuinka kontrollinhaluinen on ja kuinka vaikeaa tuo on parisuhteessa?

Janne näki aika selvästi erirytmisyyden vaikeuden heidän suhteessaan, ymmärsi menneensä lukkoon ja kun olisi halunnut sieltä lähentymään Katria oli Katri jo laittanut hihnat kiinni. Jotenkin Jannen kommentit itsestään ja suhteestaan olivat kypsiä, tuntuu aika tasapainoiselta, hyvin rauhalliselta (ja itsepäiseltä) ihmiseltä. Varmasti hyvä ja huolehtivainen isä. Katri taas "pikkutyttöenergiansa" kanssa ei ehkä kuitenkaan ole parisuhteeseen valmis, ei ainakaan huolehtimaan itsensä lisäksi lapsista? Ehkä ne eläimet paras perhe Katrille?

Iina ja Mikko. Molemmat näyttävät tuntevan hyvin itsensä. Tajuavat, miten monet tunteet heräävät heilläkin menneisyydestä eivätkä ole uuden kumppanin "syytä". Olivat ottaneet lyhyen oman ajan kuvausten jälkeen. Näyttävät koko ajan arvostavan toisiaan paljon. Selkeästi kiintyneet toisiinsa jo nyt. Ja hyvä, kun myöntävät itsensä ja toisen hankalat piirteet, hyväksyvät ne ja haluavat pysyä yhdessä. Parisuhde pidemmän päälle on tahtolaji, hyvä kun pystyvät keskittymään positiivisuuteen.

Elisa ei oppinut mitään ohjelmasta. Eniten ihmettelee miksi asiantuntijat ottivat hänet mukaan ohjelmaan, hän ei olisi onnistunut kenenkään kanssa, ei kykene kestämään ohjelman aiheuttamaa stressiä.

Matti analysoi aika hyvin itseään. On vastuuntuntoinen, kypsä, rauhallinen, jo kaksi lasta aikuiseksi kasvattanut mies. Ottaa enemmän vastuuta vielä omasta hyvinvoinnistaan. Eli oppi varmaan jotain, ja ohjelman jälkeen löytyy innokkaita yhteydenottajia.

Vierailija
18985/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt maikkarin sivuilla tuo videoviesti, jossa syytetään ahdistusta ja pettymystä. Mitään ei voi oppia, koska energia meni selviytymiseen. Matille kettuilut loppuun.

Jos ajatus siitä, että muut ihmiset valitsee sinulle puolison tuntuu ahdistavalta, ei varmaan kannata lähteä tv-tuotantoon, jossa muut ihmiset valitsee sinulle puolison. 

Nyt oli kyllä Elisalta sellainen mainos sinkkumarkkinoille, että tulee vetämään puoleensa hyvin harvoja tyyppejä, ja ne on sitten ehkä sellaista settiä että mitä hän todellakin ansaitsee. 

Herran jestas sentään, jättäisi nyt jo Matin rauhaan! Mikä hirveä vimma tuolla naisella on suorastaan tuhota Matti? 

Alkaa kyllä näyttää tosiaan siltä, että ainoat miehet, jotka Elisasta voisivat kiinnostua, ovat jo valmiiksi päästään pipejä tyyppejä joita kiihottaa ajatus naisen nujertamisesta. Ehkä myös jotkut superalistuvat BDSM-harrastajat, jotka kaipaavat äärimmäisen tossuttavaa dominaa. Elisan itsensä kannalta jälkimmäinen tyyppi olisi tietysti parempi. Niin hirveää kuin hänen käytöksensä onkin niin tuskin kukaan toivoo, että häntä varsinaisesti satutettaisiin. 

Vierailija
18986/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis minä en ymmärrä, miksi Janne ei ollut kiinnostunut Katrista parisuhdemielessä? Katri on mukava, fiksu, turvallinen ja kivannäköinen nainen. Hän vieläpä tienaa varsin hyvin, eli olisi fyrkkaa tehdä kaikkia kivoja juttuja yhdessä. Ainakaan parempaa naista kuin Katri Jannen on vaikeaa löytää. Eli se on too bad for him kun ei Janne tajunnut, miten hyvä kumppani Katri olisi ollut.

Jatkat varmaankin tätä samaa siihen asti kunnes iltapäivälehdet uutisoivat Jannen löytäneen uuden naisen. 

Hän tulikin Tinderissä vastaan.

Vierailija
18987/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oma elämä on ekat 25 v ollut niin raskasta, ettei terveys kestä enää itse hankittuja lisätaakkoja, niitä tulee hankkimatta ne pakolliset. 

Tunnevammaisen kanssa voi mennä hyvin niin kauan kun menee hyvin. Mutta jos hänelle tulee motivaatio-ongelma tehdä niitä tekoja, ei ole tunnetta luomassa motivaatiota. Puhun siis ihmisestä, jolla on ongelma oma tunneköyhyys, ei tunteiden ilmaisu. "

Sehän se, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ja kuten joku sanoi, on tunnevammaa ja on tunnevammaa. Itse olen onnellinen ihminen ja taas sillä tavalla tunnevammainen (?), että pystyn olemaan 99% ajasta onnellinen miehen masennuksesta ja aleksitymiasta huolimatta. 

Mieheni ajattelee, ettei hänellä olisi tunteita kenenkään muunkaan kanssa, joten motivaatio lähteä on pieni. Hän ymmärtää myös että minä jään hänen tuntei

Kiitos vastauksesta! 

Tätä pelkäsinkin, siis että ihmiset ovat sitä mieltä että sairaasta saa erota, jos itse voisi "saada paremmankin" :( Minusta tämä on hirvittävän itsekästä ja käsittämätöntä. Ettäkö ei saisi valita jäädä masentuneen ja tunnevammaisen kanssa. Avioliiton pyhyyskin siis on paha asia joillekin, surkea maailmankuva minusta.

masentuneen miehen onnellinen vaimo

Vierailija
18988/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisan olisi kannattanut mennä viimeiseen jaksoon, myöntää että käytös oli kauheaa ja ettei aiemmin sitä tajunnut. Anteeksipyyntö Matilta ja me suomalaiset katsojat oltaisi samalla annettu anteeksi ja lopetettu pöyristely. Mutta kun ei niin ei.

Kovasti haluaisit häntä nöyryyttää, mutta eipä ole Elisa kenellekään anteeksipyyntöä velkaa.

Nöyryyttä Elisan pitäisi oppia. Koppava ihminen. 

Ja se anteeksipyyntökin olis paikallaan, kun tuntuu, että ihan painajaisia näkee tuosta Elisan käytöksestä. Kamaa, jos joutuisi tuollaisen ihmisen hampaisiin. 

Onneksi Elisa leikkaa ei toivotut ihmiset naps vaan pois, kuin mattoveitsellä ikään, elämästään, niin ei sitten olisi enää Elisalle olemassakaan ja saisi olla rauhassa. 

Vierailija
18989/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko te nyt jotenkin jääneet jumiin sarjaan joka loppui jo ja jonka ihmiset on jatkaneet elämäänsä jo ihan muualle!

Ja täällä luulette vielä keskustelevanne näiden ihmisten kanssa?! Ei s...tana mä sanon 😂

Eihän tämä ole vielä loppunut. Meillä ainakin näkyy viimeinen jakso 20.11.

Enkä minä ainakaan luule keskustelevani jonkun osallistujan kanssa.

Vierailija
18990/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi johtua tuo Elisan erittäin huono käytös. Polkee suunnilleen jalkaan ja huusi vastaa mulle ja kosketa mua. Onko edellisissä suhteissa tapahtunut jotain ? Luulisi , että tuon ikäinen nainen tajuaa missä vaiheessa voi vähän pistää pakkia.

On tapahtunut. Tai saattanut jäädä tapahtumatta jotain, mitä olisi pitänyt tapahtua. Vanhempi - lapsi - suhteeeesa.

Vierailija
18991/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä mun telkassa näkynyt jalan polkemista eikä kuulunut huutoakaan. Ihan kohtalaisen normaalilla äänellä puhui penkillä istuen.

Vierailija
18992/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeköhän 1000 sivua rikki? Se olisi ennätys ETA keskusteluissa 

Vierailija
18993/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ihan ahdistunut olo tuli Elisasta.

Vierailija
18994/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Elisa vaati vastausta siihen miksi Matti välttelee kosketusta kun varmasti jos Matti olisi niin tehnyt olisi Elisa juossut pakoon? Ristiriitainen muija. 

Vierailija
18995/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson epäuskoisena Elisaa että onko oikeasti tollainen vai muuttuuko jotenkin kun kamerat pyörii. Vaikea uskoa että oikeasti on tuollainen. 

Vierailija
18996/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jens Kukan sisko kuvailee kirjassa Kukkaa näin: Hän on macho heteromies seksuaaliselta suuntaukseltaan ja dominoiva alfauros luonteeltaan.

Tuli heti mieleen että siinähän olisi Elisalle mies! Voihan olla hyväkin tyyppi kun syytöksetkin vaikuttavat olevan täyttä fuulaa. Varmaan osaisi käsitellä Elisaa.

Vierailija
18997/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Elisa mitään suhdetta sabotoinut, kun suhdetta ei edes ollut. Käyttäytyi kuten pettyneenä kuuluukin ja kertoi rehellisesti mikä meni pieleen.

Moi Elisa, 

joko sä pian valmistut  arkkitehdiksi?

Saako kysyä miksi pitää olla ilkeä? Ole onnellinen jos olet oman alasi löytänyt heti lukion jälkeen. 

Vierailija
18998/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainarahalla, perinnöllä, pääomatuloilla, säästöillä?

Muttei rahaa hoitaa suu kuntoon.

Se on: muttei rahaa laittaa suuta kuntoon. Minkä takia nykyään ei osata puhua suomea? Haukutaan muita vaikkei edes kieltä osata.

Vierailija
18999/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli sun anti kun aihetta on vatvottu kohta 1000 sivua? 

Elisako se siellä, kun noin tylytyttää?

On täällä muitakin kuin Elisa, jotka ei jaksaisi viidettä tuhatta kertaa lukea tota samaa. Tekisi mieli kopioida tuolta 1-2kk takaa joku onpas Elisa muuten epäkohtelias, mutta en ole "parempaa naista kuin Katri" -monistushullu.

Vierailija
19000/19034 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisan olisi kannattanut mennä viimeiseen jaksoon, myöntää että käytös oli kauheaa ja ettei aiemmin sitä tajunnut. Anteeksipyyntö Matilta ja me suomalaiset katsojat oltaisi samalla annettu anteeksi ja lopetettu pöyristely. Mutta kun ei niin ei.

NO TÄMÄ. Aivan näin. Näin olisi aikuinen, kypsä ja älykäs ihminen tehnyt.

Elisa ei ymmärrä tehneensä väärin. Vika on muissa.