Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (17799)
Vierailija kirjoitti:
Vastuutonta on parittaa jo lähtökohtaisesti hyvin erilaisia ihmisiä sillä kulmalla, että "tulee kasvattavia haasteita."
Tosiasiassa edes koko suhdetta ei pääse syntymään kun lähtökohdat on täysin erilaiset. Joko täysin erilaiset luonteet ja temperamentit, liian pitkä välimatka, lapsellinen paritetaan lapselliselle, joka mahdollisesti toivoo omiakin lapsia.
En usko, että näissä valinnoissa on tehty mitään oikeaa psykologista profilointia, vaan kepeästi tyyliin, että noi vois ulkonäöltään ja iältään sopia yhteen.
Kaksi ylipainoista pantu yhteen, Matti ja Elisa kun eivät ole ulkoisesti ihan taviksia. Arttu ja Julia jo lähtökohtaisesti kohtuuton Julian kannalta, Iina ja Mikko ainoa paritus, joka jollain tavalla järkevä. Lopputuleman voi hyvin arvata ennen jo ennalta.
Tässäpä tämä on hyvin osuvasti kiteytetty. Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä jollain tavalla Elisaa ymmärränkin, sillä onhan se loukkaavaa jos hääpäivänä otetussa hääkuvassa oltiin enemmän lähekkäin kuin kertaakaan koko ohjelman kuvausten aikana. Jos itse on ollut halukas tulemaan lähemmäs ja toinen on pakoillut vaan pitkin seiniä, niin kyllä se on isku vasten kasvoja. Itse nolostuisin niin että en ehkä pystyisi enää ollenkaan lähestymään kumppania, olisi tosi vaikea päästä siitä yli. Elisa taas reagoi ihan eri tavalla, alkoi vaan yhä voimakkaammin työntymään lähemmäksi ja toinen sitten kiusaantuneen oloisena torjumaan. Ihan mahdoton tilannehan tuo on ollut.
Ja mielestäni Elisa ei ollut seksiä vonkaamassa vaan aluksi ihan vaan kainaloon ottamista ja lähellä pitämistä, siitähän me naiset tykätään. Mietipä itse miltä tuntuisi, jos toinen toimisi niin että ajattelisit että mikä minussa n
Tässä Elisassa on iso ristiriita. Ei halua itse koskea Mattiin mutta haluaa, että Matti koskee häneen.
Enemmänkin ihmettelen, että koskaan syntyy pysyviä pareja tällä systeemillä. Enkä mitenkään ymmärrä mieten tällaiseen kokeiluun löytyy lähtijöitä. Maajussit on vähän parempi menetelmå mutta ei paljon. Pääsee edes vähän silmäilemään ennen lähempää tutustumista.
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän v...ussa on se "surutyö"...pitääkö siinä kauheasti analysoida ja itkeä tyrskyytellä. Kyllä aika parantaa haavat ja jos äijä piehtaroi 10 vuoden jälkeen niin HALOO.
Sun ois kannattannu hakea tähän ohjelmaan - omasta mielestäsi lienet ideaali partneri, mutkaton ja kenties kannustavakin, mutta eppäilen,että sinut puidaan ensi vuonna tällä palstalla laihaksi tikuksi - niin kuin tapana on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaudelle on onnistuttu löytämään kolme ihmistä, joilla on ongemia sosiaalisissa normeissa ja tavanomaisissa käytöstavoissa. Ei kuitenkaan ketään näistä paritettu keskenään.
Tarkoitatko Elisa, Arttu ja Janne?
Olen eri mutta nämä tulivat minulle heti mieleen. Elisa ketjussa jo sataan kertaan läpikäydyistä syistä, Arttu on jäänyt henkisesti ja sosiaalisilta taidoiltaan keskenkasvuiseksi ja Jannen ristinä on flegmaattinen elämänasenne sekä veljen ilmeisesti käsittelemättä jäänyt kuolema, joka vaivaa häntä edelleen. Näistä kolmesta näen kyllä potentiaalia Jannessa, jos hän saisi purettua vanhat taakat mielen päältä ja löytäisi sitä myötä kipinän elämää kohtaan. Arttu on sen verran kypsymätön ja omien haavekuviensa vietävissä, että hänen pitäisi ottaa melkoinen kasvuspurtti, jotta hän kykenisi olemaan hyvä puoliso. Elisan uskon valitettavasti havahtuvan vasta sitten, jos tyyliin meteoriitti tippuu hänen päähänsä. Hänellä on niin kovat defenssit päällä ja syvään juurtunut epätodenmukainen kuva itsestään, että kevyellä tai keskiraskaallakaan itsetutkiskelulla niitä ei pysty kaatamaan.
Pätkät Elisasta menee vaan pahempaan suuntaan.:(
Asiantuntija oli ihan kädetön Elisan kanssa. Tais mennä tuo Joonas sanattomaksi.
Harmittaa tuon Katrin puolesta. Olis ansainnut edes kommunikoivan kaverin kahdeksi kuukaudeksi. Olisin ite masentunut Jannen kanssa hyvin nopeasti. Kurjaa ettei toinen saanut edes välttävää kokemusta. Naisena tuntuis tuossa ettei ole minkään arvoinen kun ei pysty enempää keskustelemaan
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntija oli ihan kädetön Elisan kanssa. Tais mennä tuo Joonas sanattomaksi.
Huomasin saman. Siinä olisi pitänyt olla Hanna sanomassa asiat suoraan.
Janne lukee vaan v*t tua kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Pätkät Elisasta menee vaan pahempaan suuntaan.:(
Niinpä. Aluksi jaksoin vielä huvittua ja miettiä, että onneksi en ole samanlainen. Sitten Elisan käytös alkoi tyrmistyttää ja suututtaa ja nyt jo mietityttää, että mitä on pitänyt ihmiselle tapahtua, että hän on mennyt noin pahasti solmuun. Ei tule toimeen maailman kanssa mutta ei varmasti itsensäkään.
Seuraavalla kaudella paritetaan:
1) Ivalossa asuva poromies ja Helsingissä asuva citysinkkunainen, koska sinkkunainen voisi ihastua Lapin maisemiin ja poromies tutustua cityelämään.
2) Kiireinen, eronnut toimitusjohtajamies alle kouluikäisine lapsineen ja mielenterveyssyistä työkyvyttömyyseläkkeellä oleva nainen. Molemmat voivat oppia elämästä paljon tutustumalla toistensa työmarkkina-asemaan. Nainen reipastuu hoitaessaan miehen lapsia vuoroviikoilla ja kova toimitusjohtaja pehmenee tutustuessaan vähempiosaiseen naiseen.
3) Parikymppinen bilettäjätytsy ja rennosta sohvaelämästä tykkäävä, kohta eläkkeelle jäävä kirjanpitäjämies. Kumpikin oppiii, että ikä on vain numeroita. Bilettäjä oppii, että leffaillat sohvalla voivat olla ihan kivoja ja eläkeläisheppu oppii miten nykynuoriso bilettää
Jos osallistujat eivät näistä lähtökohdista osaa sovittaa elämiään yhteen, niin se on voi, voi. Asiantuntijat ovat tehneet parhaansa löytääkseen kullekin sopivan kumppanin, haasteita unohtamatta.
Janne on protyyppi ukosta jonka pääasiallinen harrastus on ollut video-/tietokonepelit. Varmasti ollut joystick kädessä jostain 7-vuotiaasta asti. Kommunikointi on pääasiassa ynähtelyä ja "katotaan", ihmeen kauan se Katrikin jaksoi tuollaista toopea.
Vierailija kirjoitti:
Janne on protyyppi ukosta jonka pääasiallinen harrastus on ollut video-/tietokonepelit. Varmasti ollut joystick kädessä jostain 7-vuotiaasta asti. Kommunikointi on pääasiassa ynähtelyä ja "katotaan", ihmeen kauan se Katrikin jaksoi tuollaista toopea.
Siis proto, ei pro:))
Onko muuten Sohvaperunoissa ollut tämän vuotinen Ensitreffit alttarilla? Mitä tykkäsivät?
Vierailija kirjoitti:
Janne lukee vaan v*t tua kaikkeen.
Lyhentää senkin...ttu, ettei rasita liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiassa edes koko suhdetta ei pääse syntymään kun lähtökohdat on täysin erilaiset. Joko täysin erilaiset luonteet ja temperamentit, liian pitkä välimatka, lapsellinen paritetaan lapsettomalle, joka mahdollisesti toivoo omiakin lapsia.
Mä en ymmärrä, miksi olisi ongelma parittaa lapsellinen henkilö lapsettoman kanssa? Onhan moni tällaisessa suhteessa, että toisella on lapsia ja toisella ei ja käsittääkseni he ovat täysin tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin saman. Siinä olisi pitänyt olla Hanna sanomassa asiat suoraan.
Ei olisi ollut kenestäkään. Elisa on niin kylmä, että pulkan narukin jäätyy pystyyn heinäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin ihmettelen, että koskaan syntyy pysyviä pareja tällä systeemillä.
Mun mielestä tässä sarjassa on ollut useita onnistuneita parituksia, mutta sitten jostain syystä toinen osapuoli on halunnut lopettaa avioliiton. Tässä esimerkkejä tällaisista hyvistä matcheista:
Salla& Lauri
Otto& Assi
Henni &Miikka
Waltteri &Julia
Riia & Aleksi
Matti& Pauliina
Matti&Mira
Juudit &Tommi
No en minä ainakaan alkaisi julkisesti vinkumaan muutaman päivän päästä, että miksi et kosketa? ja jos en tuntisi edes vetoa siihen toiseen (kuten Elisa ei mattia kohtaan tuntenut, koska sininen tukkka) niin olisin vain salassa tyytyväinen, että toinen ei yritä lähelle.
Tuon koskemattomuudenhan olisi pitänyt olla Elisalle pelkästään hyvä asia, koska sanoo, että vaikka heillä olisi ollut hyvää seksiäkin, niin hän ei olisi halunnut mattia.