Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (17799)
Vierailija kirjoitti:
Iina ja mikko ovat kuin hidastetusta filmistä.huomaa että molemmilla on joku jarru päällä,ei ei ja ei tule mitään tästäkään.molemmat ovat kertoneet masennuksestaan ja ei kovin riemukkaalta revittelyltä näytä. Itsehän en suostuis jatkamaan enkä ainakaan lähestymään/pusuttelemaan jos en tuntisi mitään vetovoimaa toista kohtaan.Näinhän kävi matillekin,ei pysty !!!
Ei yhtään spontaania naurua ja tuskin edes hymyäkään tuolla parilla. Suoritetaan parisuhdetta.
Parin tuntevana ei voi kyllä taas kun päätä pyöritellä näille viesteille.
Vierailija kirjoitti:
Iina ja mikko ovat kuin hidastetusta filmistä.huomaa että molemmilla on joku jarru päällä,ei ei ja ei tule mitään tästäkään.molemmat ovat kertoneet masennuksestaan ja ei kovin riemukkaalta revittelyltä näytä. Itsehän en suostuis jatkamaan enkä ainakaan lähestymään/pusuttelemaan jos en tuntisi mitään vetovoimaa toista kohtaan.Näinhän kävi matillekin,ei pysty !!!
Ei yhtään spontaania naurua ja tuskin edes hymyäkään tuolla parilla. Suoritetaan parisuhdetta.
Onhan tuollane kuvaustilanne täysin keinotekoinen ja jää paljon näkemättä ihmisten persoonasta. Mun mielestä keskinäistä kemiaa on näkynyt ja yksilöhaastattelut on asiallisia. Iina sitä paitsi koko ajan käynyt töissä ja kuvaustilanteet tehty siinä sivussa. Mun mielestä näyttää että tutustuminen on lähtenyt hyvin käyntiin ja välittävät toisistaan paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän v...ussa on se "surutyö"...pitääkö siinä kauheasti analysoida ja itkeä tyrskyytellä. Kyllä aika parantaa haavat ja jos äijä piehtaroi 10 vuoden jälkeen niin HALOO.
Surutyö on aina henkilökohtainen. Et ilmeisesti ole menettänyt lähiomaista.
Janne on ihan varmasti ollut tuollainen sitruuna jo ennen veljenä kuolemaan. Siitä viimeisestä joulusta puhuessaankin sanoi, että oli vähän huonot tunnelmat ja kun lähti joulun vietosta aikaisin pois, yrittä lähteä salaa, ettei veli tulisi kyselemään, että miksi hän lähtee ja minne lähtee ja häntä olisi se kysely vi*tuttanut.
veli soitti perään ja kyseli pleikkaria/ohjainta(?) lainaan niin oli siinäkin ensin tiuskinut, että ei anna, mutta sitten tullut katumapäälle ja suostuntu lainaamaan.
Ei varmaan ol
Joo. En minäkään usko, että hänen olemus liittyy tähän veljen kuolemaan.
Minä uskon että Janne harrastaisi triathlonia ilman tuota tragediaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista, ettei Matilla seiso kenenkään kanssa 🤔
Se ei olis ollut ongelma, kun kyllä Elisa olis haukkunut senkin pystyyn... 😉
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon että Janne harrastaisi triathlonia ilman tuota tragediaa.
Noh noh 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei nää parit laita loppukeskustelussakaan näitä asiantuntijoita ahtaalle? Itse ainakin tiukkaisin niiltä miksi ihmeessä olette laittaneet minun pariksin näin flegmaattisen/narsistisen/tunne elämältä epätasapainoisen
Yhtään kun miettii omaa käytöstään niin ymmärtää tiukkaamattakin syyt.
Seksi edellä elämää elävä Elisa paritettiin Matille. Matin oli tarkoitus näyttää Elisalle ettei kunnon parisuhdetta siten rakenneta.
Matti taas on rakentanut niin korkeat suojamuurit itselleen ettei siitä pääse läpi millään. Elisan oli tarkoitus opettaa Matille hieman kevyempää lähestymistapaa jossa leikitellään ja fiilistellään.
Janne on hyvin vähäpuheinen ja arkeen juuttunut. Katrin oli tarkoitus opettaa hieman sosiaalista aktivoitumista ja juuttuneiden tapojen rikkomista.
Katri on elänyt pitkään vain itselleen ja omille t
Hyviä näkökulmia. Kerrankin astetta fiksumpi ja pohtivampi kommentti täällä!
Iina ja Mikko ei ole tylsiä lainkaan. Aikuisia jotka osaavat keskustella. Ei kaikkien tarvitse olla dramaattisia. Mukava katsoa tuollaista fiksua käytöstä, eikä mitään mökötystä tai kiukkuilua.
Vierailija kirjoitti:
Elisa on muuttanut Enosta 16 vuotiaana pois. Siitä eteenpäin kierrellyt ilmeisesti millon missäkin kaupungissa. Aika levottomalta vaikuttaa olleen hänen elämä. Jos ei ole muuttanut lapsuudessa kertaakaan ja siitä eteenpäin lähes joka vuosi vaihtanut asuinpaikkaa. 24 vuotta sitten lähti maailmalle ja 23 muuttoa takana.
Ja minun mielestäni se on jotenkin surullista, että esittelee itsensä tätä kautta. Minulla itselläni on koko elämässäni oliko 14 muuttoa ja viimeisimmässä asuin melkein 10 vuotta. Mutta en elä kummankaan "kautta", että olenpa levoton 14, "Hei olen Thö 14 kertaa muuttanut." Tai olenpa rauhallinen 10 vuotta samassa asunut.
Mitä tällä esittelyllä halutaan sanoa? Eikö hän ymmärrä, että se on epäedullinen esittely?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin jo viime kauden jälkeen kuka hullu enää tähän hakee kun näkee kuin epäsopivia ja sekavia ihmisiä tähän hakee. Mutta etenkin tämän kauden jälkeen. Ei voi olla täyspäinen jos tähän hakee tämän kauden nähtyään.
Jep. Olen 45-v sinkkuäiti eteläisestä Suomesta. Akateeminen koulutus, kiireinen yrittäjä. Harrastan liikuntaa 4 - 6 kertaa viikossa. Mulle paritettaisiin varmaan joku työtön kokki Kemijärveltä. Ajateltaisiin, että kun Pirkko on kiireinen ja aktiivinen yrittäjä, niin häntä tasapainottaa kotona oleva Jorma, joka laittaa ruoan aina valmiiksi Pirkon saapuessa kotiin illalla. Kemijärvellä säännöllisen vierailun ajatellaan myös rauhoittavan hektiseen Etelä-Suomen elämään tottunutta Pirkkoa.
Kyllä tämä saisi olla jo viimeinen kausi.
Kiteytit hyvin asiantuntijoiden logiikan!
Asiantuntijat epäonnistuivat työssään. Heidän olisi pitänyt tehdä erilaiset valinnat ja osallistua hyvin aktiivisesti heti alkutaipaleella. Nyt tuntuu, että oikein odotettiin että jokainen pari kohtaa niitä haasteita, jotta päästään kuvaamaan asiantuntijoiden esittämiä latteuksia. Erilaisuuden tasapainotus tapahtuu pitkän suhteen aikana. Näitä pitkiä suhteita ei synny, kun ihmiset ovat niin erilaisia.
Noita asiantuntijoiden kliseita voitaisiin kuvata sohvaperunaformaatissa. Näytetään heille parisuhdedraamaa ja sieltä he voisivat kommentoida sohvilta, kuten tähänkin asti. Vaikutusta lopputulokseen on myös yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä jollain tavalla Elisaa ymmärränkin, sillä onhan se loukkaavaa jos hääpäivänä otetussa hääkuvassa oltiin enemmän lähekkäin kuin kertaakaan koko ohjelman kuvausten aikana. Jos itse on ollut halukas tulemaan lähemmäs ja toinen on pakoillut vaan pitkin seiniä, niin kyllä se on isku vasten kasvoja. Itse nolostuisin niin että en ehkä pystyisi enää ollenkaan lähestymään kumppania, olisi tosi vaikea päästä siitä yli. Elisa taas reagoi ihan eri tavalla, alkoi vaan yhä voimakkaammin työntymään lähemmäksi ja toinen sitten kiusaantuneen oloisena torjumaan. Ihan mahdoton tilannehan tuo on ollut.
Ja mielestäni Elisa ei ollut seksiä vonkaamassa vaan aluksi ihan vaan kainaloon ottamista ja lähellä pitämistä, siitähän me naiset tykätään. Mietipä itse miltä tuntuisi, jos toinen toimisi niin että ajattelisit että mikä minussa nyt on näin kauheaa, haisenko koko ajan pahalta vai olenko ihan hänen äitinsä näköinen vai missä o
Joo. Muttakun Elisa ei halunnut lähelle hääkuvassa eikä missään.
Yhden parin kohdalla aika isoksi kysymykseksi on noussut läheisyyden puute siten, että nainen olisi kaivannut enemmän läheisyyttä heti alussa. Kun puolisoehdokas kertoi oman tapansa edetä suhteessa läheisyyteen, joka usein käy tunneyhteyden kautta, alkoi aika raju morkkaaminen ja aggressiivinen, verbaalinen/non-verbaalinen vihjailu/ilkeily.
Sitä vaan, että miettikää tilanne toisin päin:
Mies haluaisi enemmän läheisyyttä ja alkaa avoimesti osoittaa mieltään kun naiselle ei sovi 😅
Vierailija kirjoitti:
Kaudelle on onnistuttu löytämään kolme ihmistä, joilla on ongemia sosiaalisissa normeissa ja tavanomaisissa käytöstavoissa. Ei kuitenkaan ketään näistä paritettu keskenään.
Tarkoitatko Elisa, Arttu ja Janne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä jollain tavalla Elisaa ymmärränkin, sillä onhan se loukkaavaa jos hääpäivänä otetussa hääkuvassa oltiin enemmän lähekkäin kuin kertaakaan koko ohjelman kuvausten aikana. Jos itse on ollut halukas tulemaan lähemmäs ja toinen on pakoillut vaan pitkin seiniä, niin kyllä se on isku vasten kasvoja. Itse nolostuisin niin että en ehkä pystyisi enää ollenkaan lähestymään kumppania, olisi tosi vaikea päästä siitä yli. Elisa taas reagoi ihan eri tavalla, alkoi vaan yhä voimakkaammin työntymään lähemmäksi ja toinen sitten kiusaantuneen oloisena torjumaan. Ihan mahdoton tilannehan tuo on ollut.
Ja mielestäni Elisa ei ollut seksiä vonkaamassa vaan aluksi ihan vaan kainaloon ottamista ja lähellä pitämistä, siitähän me naiset tykätään. Mietipä itse miltä tuntuisi, jos toinen toimisi niin että ajattelisit että mikä minussa nyt on näin kauheaa, haisenko koko ajan pahalta vai
Niin, eikö se Matti tullut ensiksi tyrmätyksi sinisen tukan yms takia.
Vierailija kirjoitti:
Janne piti itsensä kiireisenä ettei suru tule päälle. Hyvin tyypillinen tapa tässä maassa. Varsinkin miehillä. Surua vaan ei pääse karkuun.
Ai, millä lailla "kiireisenä". Mies on kuin jätkän räkä piikkilangassa. Mitään kauheasti vaivaa aiheuttavaa ei halua tehdä.
Tuosta on yli 10 vuotta, ei sellainen enää saa olla trauma.
Meille se on trauma! Sinä voit lähteä vaikka jätkien kanssa juhlimaan, mutta me muut mennään pahasti lukkoon.
Kaudelle on onnistuttu löytämään kolme ihmistä, joilla on ongemia sosiaalisissa normeissa ja tavanomaisissa käytöstavoissa. Ei kuitenkaan ketään näistä paritettu keskenään.
3?
Arttu, Janne, Elisa, Julia
Vierailija kirjoitti:
Iina ja Mikko ei ole tylsiä lainkaan. Aikuisia jotka osaavat keskustella. Ei kaikkien tarvitse olla dramaattisia. Mukava katsoa tuollaista fiksua käytöstä, eikä mitään mökötystä tai kiukkuilua.
Minun on myös pakko ihmetellä, että miten se nyt niin tylsää on jos ihmiset osaa käyttäytyä ja heillä selvästi menee hyvin.
Nuohan on hyvä pari ja minusta varsinkin siellä juhannuksen vietossa heillä oli selvästi hauskaa ja rentoa tunnelmaa.
Iinaa ja Mikkoa haukutaan tylsiksi kun he ovat niin kuin normaalit ihmiset on ja sitten toisaalta haukutaan näitä muita siitä, että he eivät osaa olla, kuin normaalit ihmiset.
Vastuutonta on parittaa jo lähtökohtaisesti hyvin erilaisia ihmisiä sillä kulmalla, että "tulee kasvattavia haasteita."
Tosiasiassa edes koko suhdetta ei pääse syntymään kun lähtökohdat on täysin erilaiset. Joko täysin erilaiset luonteet ja temperamentit, liian pitkä välimatka, lapsellinen paritetaan lapselliselle, joka mahdollisesti toivoo omiakin lapsia.
En usko, että näissä valinnoissa on tehty mitään oikeaa psykologista profilointia, vaan kepeästi tyyliin, että noi vois ulkonäöltään ja iältään sopia yhteen.
Kaksi ylipainoista pantu yhteen, Matti ja Elisa kun eivät ole ulkoisesti ihan taviksia. Arttu ja Julia jo lähtökohtaisesti kohtuuton Julian kannalta, Iina ja Mikko ainoa paritus, joka jollain tavalla järkevä. Lopputuleman voi hyvin arvata ennen jo ennalta.
Korjaus: Siis lapsellinen paritetaan lapsettomalle, joka mahdollisesti toivoo omiakin lapsia.
Kaudelle on onnistuttu löytämään kolme ihmistä, joilla on ongemia sosiaalisissa normeissa ja tavanomaisissa käytöstavoissa. Ei kuitenkaan ketään näistä paritettu keskenään. Ihmettelen ellei tällainen muka asia käy ilmi hakuprosessissa millään tavalla, ja miten kaikki ovatkin sattuneet menemään normaalille kumppanille. Pakko epäillä että on toimittu tahallaan.