Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
 Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (16177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt katsoin tuon klipin, että miksi ei lukenut manuaalia. Tämä on varmasti ainoa asia, missä pystyn samaistumaan Elisan kokemukseen. Itselle myös tuntuisi ikävältä, jos pyytää asiaa x, esimerkiksi kello viiden kahvit arjessa aina, kun ehtii (Mikko), mutta sitten kumppani selvästi osoittaisi, että "ei tunnu itselle tärkeältä, mitä merkitystä, en lue." Näitä samoja myötäelämisen tunteita on tullut itsellä aiemmin vain Mattia kohtaan, mutta tässä aiheessa tulee ikävä fiilis Elisan puolesta. Outo kirja, mutta se jotenkin, ettei välitetä, tuntuu pahalta. Siis tulkintani on "ei oo väliä, katotaan luenko. "
Mutta voi olla, että tämä on mies-nais -näkökulma. Pyysin ex-mieheltä, että ostaisi kukkia joskus ihan yllättäin, ei tarvitse synttärinä, ihan vain jonain muuna päivänä...niin hän ei koskaan tajunnut, miten iso juttu se olisi minulle ollut.
Saako kysyä...
Voi että tätä palstaa! ARVASIN, että joku kysyy tätä. Piti laittaa että ja: "I can buy myself flowers jne." mutta vaikka osaankin itse laittaa itselleni herkkuja, kukkia, siisteyttä, kauneutta ja hinkata itseni nautintoonkin.... niin koen, että sosiaalisina eläiminä me nautitaan siitä jos joku toinen "apina" etsii kirppuja minun päästä ja minä hänen. Miksi yhteistekemisiä ja yllätyksiä pitää perustella, erikoista.
Onhan se kivaa jos ystäväkin tuo tullessaan vaikka jonkun jutun mistä ollaan puhuttu, uusi kahvimaku ym ja sanoo "no mä muistinkin, että ilahdut randomyllätyksistä". Ehkä tätä voi olla vaikea tajuta jos se matsit ja pleikka riittää omaan onnellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko, että Jannea ainakaan Katrin ulkonäkö tai ylipaino häiritsee. Janne on kuitenkin 37-vuotias kahden lapsen isä. Kun on noin paljon elämänkokemusta, niin ei enää parinvalinnassa kiinnitä huomiota kumppanin ulkonäköön samalla tavalla kuin parikymppisenä, vaan muihin ominaisuuksiin.
Kyllä se seksielämää häiritsee. Ja siksihän parisuhdetta haetaan, että puoliso saa haluamaan ja sytyttää. Kavereita on muuhun tarkoitukseen. Tankki ei vaan ole seksikäs, ei vaikka kuinka väitätte.
Vaikka se "tankki" ei sytytä sinua niin monen muun se sytyttää. Lihavavia naisia ja miehiä on parisuhteissa mielettömät määrät, enkä usko alkuunkaan, että siellä selibaatissa ollaan.
Kun ihminen on sull
Painoni ei ole aikuisiällä montaa kiloa vaihdellut ja täytyy kyllä sanoa, että jos en pystyisi painoani normaalina pitämään jonkun sairauden vuoksi, niin hyppäisin mieluummin junan alle, kuin katselisin itseäni.
Ok. Ihmisellä on kuitenkin aika vahva eloonjäämisvietti, että sinänsä monella mieli sopeutuu siihen, että sairaus tuo monenlaisia negatiivisia vaikutuksia elämään. Mutta jos sinulla on sen painoa lisäävän sairauden lisäksi jokin vakava mielenterveysongelma, saatat toki tuon uhkauksesi toteuttaa.
t. Takana kaksikymmentä vuotta painoon vaikuttavaa sairautta takana.
P.S. Itse olen ottanut tilanteen niin, että en stressaa painostani pätkääkään, kun en sille mitään voi ja painon kanssa pelleily henkisesti tai fyysisesti vain kuormittaisi lisää ja sairastuttaisi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt katsoin tuon klipin, että miksi ei lukenut manuaalia. Tämä on varmasti ainoa asia, missä pystyn samaistumaan Elisan kokemukseen. Itselle myös tuntuisi ikävältä, jos pyytää asiaa x, esimerkiksi kello viiden kahvit arjessa aina, kun ehtii (Mikko), mutta sitten kumppani selvästi osoittaisi, että "ei tunnu itselle tärkeältä, mitä merkitystä, en lue." Näitä samoja myötäelämisen tunteita on tullut itsellä aiemmin vain Mattia kohtaan, mutta tässä aiheessa tulee ikävä fiilis Elisan puolesta. Outo kirja, mutta se jotenkin, ettei välitetä, tuntuu pahalta. Siis tulkintani on "ei oo väliä, katotaan luenko. "
Mutta voi olla, että tämä on mies-nais -näkökulma. Pyysin ex-mieheltä, että ostaisi kukkia joskus ihan yllättäin, ei tarvitse synttärinä, ihan vain jonain muuna päivänä...niin hän ei koskaan tajunnut, miten iso juttu se olisi minulle ollut.
Saa
"Saako kysyä miksi naisilla on tuollaisia juttuja?"
Ei luoja, ootko sä parisuhteessa ja rakastatko puolisoasi?
Etkö todellakaan vaivaudu tekemään jotakin niin yksinkertaista asiaa, kuin vaikka marketin kukkatiskistä napattu kukkapuska ilahduttamaan vaimoa, jos hän siitä ilahtuu ja tiedät sen?
Miksi et halua ilahduttaa sinulle tarkeätä ihmistä?
Tuo juuri on niitä arjen pieniä tekoja, joilla on suuri merkitys toiselle.
Minä ostan miehelle silloin tällöin karkkeja, koska tiedän, että hän ilahtuu siitä. Mies tuo minulle kauopasta välillä jotakin pientä, ihan vain, koska haluaa ilahduttaa minua ja tavallan hän sillä kertoo, että välittää ja rakastaa.
Ja outoa, todella outoa on kuvitella ihmistä joka on mennyt parisuhteeseen toisen kanssa ja on silti sitä mieltä, että jokainen on itse vastuussa hyvinvoinnistaan ja onnellisuudestaan? No sikäli kyllä onkin, että tuollaisen ihmisen puoliso ottaa ja lähtee, koska puoliso ei välitä hänestä pätkääkään.
Siinä se jätettykin saa sitten etsiä sen onnen ja hyvinvoinnin elämäänsä ihan muualta, kuin parisuhteesta. Mitä tuollainen ihminen edes parisuhteella tekee? Ei tarvii vastata muusta, kuin omasta hyvinvoinnistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Janne ajatteli ohjelmaan hakiessaan, jos ongelma on hänen pieni asuntonsa sekä hänen omat lapsensa? Että hän asuu omassa kodissaan vuoroviikot lasten kanssa ja vuoroviikot vaimon kotona?
Ja mitä ajattelee tuhdissa kunnossa oleva ylipäätään, että osallistuu??? Minua pelottaisi kyllä se julkinen nöyryytys, kun ei ole ulkonäköpaineet normaalipainoisellekaan helppoja.
Olen tuhdimmassa kunnossa (noin 80 kg). Ei ole ulkonäköpaineita. Laskisi elämänlaatua ihan hirveästi ahdistua omasta kehostaan joka ainoa päivä.
Eli oletko osallistunut tähän ohjelmaan? En kysynyt miltä tuntuu olla tukeva (etkä edes vielä ole) vaan mietin tätä haukkumisen määrä kun on ollut tämmöisessä julkisessa raateluohjelmassa.
Miksi ette lue kommentin pointtia ihmiset?
Vierailija kirjoitti:
" en osannut sua haastaa"/
"valitinko liikaa, haastoinko liian vähän"/
"tukka sininen, mieli musta"
/ "seinäkiipeilijän blues"
/ " omaan taloon, sun suunnittelemaan"
/ " bordellinpunaiset seinät, siniset fledat"
/ " jäkätijäkäti-blues" /
" niin paljon jäi koskettamatta"
Extra-biiseinä:
" sininen suukko suklainen"
"meidän perhe"
"muuttoauton kyytiin, taas kerran"
"hyvät löylyt, valehtelematta"
Jatketaan Matille biisilistaa:
"Pakokauhun vallassa sut kohtaan taas"
"En haluu platoniaa"
"Mä en pysty oleen hiljaa kun mullon asiaa"
"Rajat on luotu rikottaviksi"
"Tarviin huomioo vaikken edes tykkää susta"
Vierailija kirjoitti:
Mitä Janne ajatteli ohjelmaan hakiessaan, jos ongelma on hänen pieni asuntonsa sekä hänen omat lapsensa? Että hän asuu omassa kodissaan vuoroviikot lasten kanssa ja vuoroviikot vaimon kotona?
Ehkä Janne odotti Tampereelta simpsakkaa sporttimimmiä, jolla on iso lukaali, johon mahtuisi Janne, koira ja lapset.
/Sulla on joku miesvihaongelma. Nuo mainitsemasi miehet ovat olleet ihan normaalisti käyttäytyvä ihmisiä. Ylipäätään, parisuhteessa on kyse kahdesta ihmisestä. Nämä miesten ja naisten roolien määritteleminen ja vahvistaminen on tosi kapeaa ja ahdasmielistä. /
Tänne on rantautunut yksi tai useampi kärttynen nainen, joka purkaa omia pettymyksiään kirjoittelemalla miesosallistujista soopaa.
Tässä multakin biisiehdotuksia Matille:
''Älä tuu lääppimään''
''Anna mun olla''
''Kun puhun, sä et kuule''
''Miksi katot mua noin''
''Nainen kuin hyökyaalto''
''Kettu ja siili''
''Kameleonttina suhun mukaudun''
''Mä vetäydyn''
Vierailija kirjoitti:
/Sulla on joku miesvihaongelma. Nuo mainitsemasi miehet ovat olleet ihan normaalisti käyttäytyvä ihmisiä. Ylipäätään, parisuhteessa on kyse kahdesta ihmisestä. Nämä miesten ja naisten roolien määritteleminen ja vahvistaminen on tosi kapeaa ja ahdasmielistä. /
Tänne on rantautunut yksi tai useampi kärttynen nainen, joka purkaa omia pettymyksiään kirjoittelemalla miesosallistujista soopaa.
Tästä puuttuu se lista. Mutta mitä näitä nimiä oli, Miikka asui takametsissä, vain äiti kamarista olisi puuttunut. Ronsseliöljy haisi kotikatsomoihin. Tainan Matti oli ehdotellut jotain(?) mitä ei kerrottu, Riian puoliso teki jonkun seksuaalisen ylilyönnin myös, Waltteri oli luotaantyöntävä pieni rahamies ja tämä Arttu söpö, mutta ne sammakot... Kaikki nämä paitsi W ovat ulkoisesti hyviä, mutta sitten jos itse mogaa, se ei ole miesvihaa, vaan sopimatonta. Waltterinkin mökkikaupat oli pikkuisen over the top. Kyllä rahaa on -mies.
Vierailija kirjoitti:
Tässä multakin biisiehdotuksia Matille:
''Älä tuu lääppimään''
''Anna mun olla''
''Kun puhun, sä et kuule''
''Miksi katot mua noin''
''Nainen kuin hyökyaalto''
''Kettu ja siili''
''Kameleonttina suhun mukaudun''
''Mä vetäydyn''
"Anna mä meen" on jo ollut, onko liian sama biisin nimi kuin Jonne Aaronilla/ Cheek. Sitten Antti Tuiskulla se "Hyökyaalto"... mietin tekijänoikeuskiistoja.
Miten olis "Mustan lampaan hyökyaalto". 🤔
Tai "Kissankultaa huoli ei"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko, että Jannea ainakaan Katrin ulkonäkö tai ylipaino häiritsee. Janne on kuitenkin 37-vuotias kahden lapsen isä. Kun on noin paljon elämänkokemusta, niin ei enää parinvalinnassa kiinnitä huomiota kumppanin ulkonäköön samalla tavalla kuin parikymppisenä, vaan muihin ominaisuuksiin.
Kyllä se seksielämää häiritsee. Ja siksihän parisuhdetta haetaan, että puoliso saa haluamaan ja sytyttää. Kavereita on muuhun tarkoitukseen. Tankki ei vaan ole seksikäs, ei vaikka kuinka väitätte.
Vaikka se "tankki" ei sytytä sinua niin monen muun se sytyttää. Lihavavia naisia ja miehiä on parisuhteissa mielettömät määrät, enkä usko alkuunkaan, että siellä selibaatissa ollaan.
Kun ihminen on sull
"että jos en pystyisi painoani normaalina pitämään jonkun sairauden vuoksi, niin hyppäisin mieluummin junan alle, kuin katselisin itseäni."
Onpa surullista kuulla että itsarin tekisit mieluummin kuin rakastaisit itseäsi pulleampanakin.
Aika hirveä elämä täytyy olla, ei tasapainoinen ja onnellinen ihminen vihaa itseään vaikka lihoisikin.
Saako kysyä, miksi ihmettelet, miksi naiset ja miehet on joissain asioissa erilaisia?
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä, miksi ihmettelet, miksi naiset ja miehet on joissain asioissa erilaisia?
Hän on näitä, joiden mielestä naiset ovat miesten tarpeita varten ja naisten toiveet ovat epämukavia?
"Saako kysyä miksi naisilla on tuollaisia juttuja"
Aivan. Miksi miehen pitäisi huomioida vaimoaan mitenkään?
Miksi naisenkaan pitäisi huomioida miestään mitenkään.
Minäkään en tee miehelle ruokaa tai hoida häntä jos on sairaana, koska hän itse on vastuussa hyvinvoinnistaan.
Mieskin kerran kyseli, että miksi en voi huomioida häntä mitenkään, mutta sanoin hänelle, että miksi miehillä on tuollaisia juttuja, että ootko elokuvista oppinut jotakin noin typerää.
Miksi minä nyt mitenkään haluaisin huomioida puolisoni? Itse hän on vastuussa hyvinvoinnistaan ja onnellisuudesta.
Mitä ne minulle kuuluu. Nih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen on sull
Painoni ei ole aikuisiällä montaa kiloa vaihdellut ja täytyy kyllä sanoa, että jos en pystyisi painoani normaalina pitämään jonkun sairauden vuoksi, niin hyppäisin mieluummin junan alle, kuin katselisin itseäni.
Jos sokeudut samalla, säästyt junan alle menemiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka se "tankki" ei sytytä sinua niin monen muun se sytyttää. Lihavavia naisia ja miehiä on parisuhteissa mielettömät määrät, enkä usko alkuunkaan, että siellä seli
"Aika hirveä elämä täytyy olla, ei tasapainoinen ja onnellinen ihminen vihaa itseään vaikka lihoisikin."
Me koetaan elämisen keveys kaikki niin eri tavoilla. Itse olen lihonut, kun jalka leikattiin ja todella tukkoinen olo. Lisäksi muita ruuansulatusingelmia, niin siinä on ihan olo kuin sialla, joka on tapettu ja tungettu takaisin suoleensa (eli pötkö makkaraa).
Osa taasen voi oikein hyvin esim viikonlopun risteilymättöjen jälkeen.
eri-
Vierailija kirjoitti:
"Saako kysyä miksi naisilla on tuollaisia juttuja"
Aivan. Miksi miehen pitäisi huomioida vaimoaan mitenkään?
Miksi naisenkaan pitäisi huomioida miestään mitenkään.
Minäkään en tee miehelle ruokaa tai hoida häntä jos on sairaana, koska hän itse on vastuussa hyvinvoinnistaan.
Mieskin kerran kyseli, että miksi en voi huomioida häntä mitenkään, mutta sanoin hänelle, että miksi miehillä on tuollaisia juttuja, että ootko elokuvista oppinut jotakin noin typerää.
Miksi minä nyt mitenkään haluaisin huomioida puolisoni? Itse hän on vastuussa hyvinvoinnistaan ja onnellisuudesta.
Mitä ne minulle kuuluu. Nih
Tätäkin täysin tyhjää räyhäkommenttia jotkut peukuttavat.
Ihme uhriutumista.
Vierailija kirjoitti:
Eikö lähtökohtaisesti ole hyvä juttu kysyä asiaa jota mies ei ymmärrä mutta moni nainen ymmärtää.
Omituista jos naisten mielestä ei olekaan hyvä asia yrittää päästä kiinni naisten ajatusmaailmaan.
''Eli oletko osallistunut tähän ohjelmaan? En kysynyt miltä tuntuu olla tukeva (etkä edes vielä ole) vaan mietin tätä haukkumisen määrä kun on ollut tämmöisessä julkisessa raateluohjelmassa.
Miksi ette lue kommentin pointtia ihmiset? ''
Toisaalta onhan ETA-historiassa ollut myös ainakin yksi tukeva pari, joka on yhä yhdessä. Ja toisaalta kyllähän ohjelmassa on ollut hoikkia/normaalipainoisia naisia, jotka ovat saaneet ohjelmassa mieheltä rukkaset. Kyllähän kaikennäköiset, hoikatkin osallistujat ovat saaneet keskustelupalstoilla haukkuja.
Mun mielestä on hyvä, ettei mennä liikaa pinnallisten ihmisten ja pinnallisten katsojien ehdoilla, vaan ohjelmaan osallistuu ja valitaan tavallisia ihmisiä. Ei kannata liikaa miettiä muiden ventovieraiden mielipiteitä, eikä kannata antaa ilkeiden ihmisten liikaa rajoittaa omaa elämää.
Tämmöisiä kivoja isukkeja todella on, jotka eivät halua huoltaa lapsiaan ja ottaa heistä vastuuta. Voin omasta kokemuksesta kertoa, että tämmöiset yksilöt kuuluisivat sinne alimpaan sanonko minne. Sen takia arvostan älyttömästi Jannen ja Matin kaltaisia isiä, jotka välittävät ja pitävät lapsistaan hyvää huolta.